Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ticket to paradise.

wel leuke film, over het eiland Bali, waar ik vorige zomer was; fijn om locaties terug te zien.

beetje romcom maar ik vond het best wel fijn kijken!

Bottoms

Nog eens een komedie, high school parodie waar ik echt met kon lachen en met leuke dialogen.
2 onpopulaire lesbische meisjes vormen op school een fight club voor vrouwen in de hoop op meer sex. ... en het werkt (ook als film en parodie)!

Voorlaatste in de reeks. Hop naar de laatste 😅

Moest ik de film als kind gezien hebben, back in the videotheek days, dan had ik die waarschijnlijk erg leuk gevonden hebben. De gag met het zingen van liedjes om hun heists te timen is wel echt een goeie. Bruce Willis en Danny Aiello hebben uitstekende chemistry en ik had graag een goede actiekomedie gekeken met die twee.
Swinging on a star zit nog altijd in mijn hoofd, na zeker 20-25 jaar die film niet gezien te hebben :p

it (2017) - 7/10

Leuke film, zonder veel meer. Chemie tussen de kinderen zat goed voor mij. De film hield mijn aandacht wel vast en de spanningsopbouw was zeker goed. Maar werd nu ook niet van mijn sokken geblazen.

it Chapter Two (2019) - 5,5/10
Voor mij een stuk minder dan het eerste deel. Ik vond de chemie tussen de volwassenen ontbreken, ook een paar miscasts voor mij. Ook hun achtergrondverhaal voelde soms wat raar of slecht uitgewerkt aan. Het boeide mij ook gaandeweg niet meer wat er ging gebeuren. Veel te lang ook, deze film.

Alien Romulus (2024) - 5,5/10
Ik wou deze echt goedvinden... maar helaas. In de cinema had hij waarschijnlijk meer indruk gemaakt en een puntje meer gekregen. Het lijkt alsof ze de originele opnieuw wilden maken, maar dan met een sausje van nummer 4 erover ofzo. Nee, het verraste mij niet. Eigenlijk zie je alles alweer van ver aankomen. Deze film voegt niets toe aan de franchise. Desondanks had het een onderhouden film kunnen zijn, maar daarvoor sloegen ze de bal toch iets teveel mis. Goede prestatie wel van David Jonsson als Andy.

Al die rondspringende facehuggers. De scene met al die zwevende xenomorphs. Dat vreemde creature in de eindscene (wtf was dat). Enz... Nee, teveel dat mij stoorde of niet kon boeien.

Of misschien ben ik gewoon in een strenge bui...

Empire Of The Sun

Meh. Teleurstellende Spielberg. Kind was ook zodanig irritant dat ik nul empathie kon voelen.

Christian Bale in zijn jonge jaren lijkt ook veel te hard op Christian Bale in American Psycho/Batman, freaky as fuck.

Januari tot nu toe:

Mickey’s Steam Roller (1934) - 5/10
Camping Out (1934) - 6/10
Playful Pluto (1934) - 5/10
Mickey’s Kangaroo (1935) - 6/10
Lonesome Ghosts (1937) - 7/10
Donald’s Nephews (1938) - 4/10
Wynken, Blynken & Nod (1938) - 3/10
Merbabies (1938) - 6/10
The Ugly Duckling (1939) - 7/10
Onward - rewatch (2020) - 8/10

Blijft toch een van de meest onderbelichte Pixars van de laatste paar jaren. Ik moet Soul nog eens terugzien maar vond Onward toen ook al beter dan deze eerste. Onward komt wat traag op gang, maar eens het je vast heeft, laat ie je niet meer los. Zeer leuke familiefilm gewoon.

Goofy and Wilbur (1939) - 5/10
Bone Trouble (1940) - 8/10

Misschien was het omdat ik al redelijk wat schijt onder de Disney shorts had bekeken, maar deze stak er toch wel bovenuit voor mij. Niets baanbrekends, maar zeer amusant en rechttoe rechtaan voor jong en oud.

Lend a Paw (1941) - 5/10
Nosferatu (2024) - 7/10
Jurassic Park III - rewatch (2001) - 6/10
Jurassic World - rewatch (2015) - 8/10

Blijft een zeer goede reboot van de Jurassic-franchise die niet de rem ophoudt met de griezelige situaties en de kill counts. Pulp van je reinste soort, maar wel zeer entertainend.

Empire Of The Sun

Meh. Teleurstellende Spielberg. Kind was ook zodanig irritant dat ik nul empathie kon voelen.

Christian Bale in zijn jonge jaren lijkt ook veel te hard op Christian Bale in American Psycho/Batman, freaky as fuck.
Ik vond die wel goed toen ik die voor het eert zag maar vrees dat ik die nu veel minder goed zou vinden. Niet erg, Bale heeft veel goeie performances om naar te kijken en lawd knows dat Spielberg betere films gemaakt heeft om van te smullen. You win some, you lose some.

- Mullholland Drive (2001) 9/10*

- Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004) 8/10*

- Shaun of the Dead (2004) 9/10*

- The Substance (2024) 8/10

- Clean, Shaven (1993) 7/10

- Lost Highway (1997) 9/10*

How it ends (2018)

Onderhoudende apocalyptische roadtrip van Chicago naar Seattle. In zo'n films interesseert de "societal breakdown" me nogal, wat hier wel aan bod komt.

Over de uitbarsting van Yellowstone is er de Ashfall-trilogie, maar ik hoop dat ze die ooit eens verfilmen. BBC heeft in 2005 Supervolcano uitgezonden en dat was ook erg boeiend om te volgen.

Terug
Bovenaan