Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Thing (1982). De special effects vond ik oké maar verder een en al knulligheid. Best een vervelende film eigenlijk.

we blijven in de

vind hem ook nie zo goed, die remake van 2010 ofzoiets dan wel veel beter imo.

anyway: we blijven die vulkanen sfeer: DANTE'S PEAK (1997)

(toen die uitkwam dacht ik dat het een horror was: "DANTE, SPEAK !" :D

maar goed, ik vond die wel best oké, en realistischer dan Volcano eigenlijk. Beter de ramp aangepakt ook. leuke film met Brosnan en Hamilton in de height van hun carreer.

Jullie gaan echt naar de filmhel waar jullie een constante loop van Jack and Jill, Baby's Day Out en Biodome wacht. Carpenter's The Thing is een meesterwerk van paranoia en die remake is een zielloze cgi miskleun. For shame!!

The substance: eerste 1u45 minuten klassieker waardig. Daarna had het voor mij iets meer de psychologische horror ipv de body horror kant mogen uitgaan. Dan was het mss iets meer in your face, en tot nadenken stemmend, dan het gevoel waar ik nu mee achterbleef. T feit dat ik liever nog eens 3 uur naar de “pump it up” show zou willen kijken ipv nog een naar deze film zegt mss ook genoeg.

Originele Gladiator nog eens opgezet. Ja dat blijft toch een topper. Geweldige cast, geweldig geschreven, het politieke en het gladiatorenspel vloeit ook gewoon perfect samen. Die actiescenes vond ik ook gewoon beter als die van het vervolg, al is het maar door het mindere cgi gebruik.

Gladiator II (6.5/10)
De missie was simpel en de missie was geslaagd: get butts in seats, datenight voor de gymbro's; het is een ervaringsfilm, geen ci-ne-ma maar dat zal Ridley Scott aan z'n reet roesten. Van de lens druipend bloed, Denzel's kamerbreed charisma en decadente toestanden dreef de adrenaline de hoogte in, maar de perfecte alchemie kregen we niet op ons bord. Bij de politieke intriges was er weinig diepte, daar liep het scenario zichzelf te snel voorbij + Mescal z'n uitstraling was veel te 'bland' zonder een aura van leiderschap + CGI hadden ze voor mijn part mogen vervangen door kartonnen aanvalsschepen of apen aan marionettentouwtjes in plaats van computershit. Wil je trip down memory lane of voor de eerste keer door mekaar worden geschud door de sfeer van een sandalenfilm, go for it.

The Substance

Vond hem goed, voelde wat Black Mirror aan maar dan met wat meer gore en horror elementen.
Niet zeker of ik hem in de cinema zou willen zien, laatste halfuur is well full-on body horror.

The Final Destination: deel 4 van de reeks en eigenlijk een echt dieptepunt. 3D was een hype toen dus kletsen ze daar een hoop "coole" 3D shots in. Verhaal en personages stellen nog minder voor dan anders.

Final Destination 5: na iets dat zo slecht is als deel 4, kan het alleen maar beter worden. Maar deze is echt interessant. Ok, nog altijd een 3d gimmick maar minder gimmicky. Best ok en interessant scenario. Deze keer flippen ze "regels" weer en kan een slachtoffer zich redden door iemand ter vemoorden en zo diens levenjaren in te pikken. En dat levert wat meer spanning op. Leuk einde ook.

Deadpool & Wolverine: dik ok maar niks waanzinnig. Sommige moppen werken echt goed, andere zijn gewoon zeer meh en over geforceerd imo. De film vloog wel voorbij en vond Cassandra Nova wel een coole bad girl. Bij de betere Marvels van de laatste jaren.

My Old Ass op Prime. Vrij lichte feelgood romcom-timetravelvehikel met Aubrey Plaza. Soms wat te licht, maar misschien is dat soms gewoon eens nodig. Palm Springs moet ik nog eens opzetten, dat is misschien niet helemaal hetzelfde maar ergens ook een beetje wel.

Eindelijk Prey eens gezien, stond al lang op de watchlist maar nooit van gekomen.
Toffe, onderhoudende film, goeie toevoeging tot het Predator universe. Terug de old school being hunted in the jungle feel.

- Collateral (2004) 8/10*

- Totally Fucked Up (1993) 6/10

- His Girl Friday (1940) 8/10*

- Nineteen Eighty-Four (1984) 7/10

- Inside Out 2 (2024) 7/10

- Starman (1984) 7/10

- Shadows of Forgotten Ancestors (1965) 8/10

Young Guns II (1990)- 6/10

Western over Billy The Kid die op de vlucht is voor de wet.
Het verhaal is flinterdun, maar dat mag de pret niet drukken.
Veel bekende acteurs, ontspannend filmpje, toch kan ik hier niet meer dan 6/10 voor geven.
Eerste film Young Guns 1 was een goede film, dit voelt wat aan als het concept uitmelken.

Alien: Romulus (2024): niks vernieuwends en ja, misschien dat de personages niet zo memorabel zijn, maar f*ck it maar ik heb hier eigenlijk serieus van genoten. 8/10

A.I Artificial Intelligence(2001)

Beter dan da'k mij herinner. Vooral dat eerste uur had toch behoorlijk wat magie.
Midweg nog wel interessant mede dankzij Jude Law's simpele doch impactvolle vertolking van een retrofuturistische gigolo en de hele setting die daarbij word rond neergezet. Ondanks dat er wat CGI brij met gemoeid is een indrukwekkende productie.
Maar bij god dat laatste uur bleef maar aanslepen. Gelukkig was er nog Teddy.

Terug
Bovenaan