Smile: 8/10
Goeie, spannende horrorfilm! Misschien ga ik de sequel nu ook wel kijken in de cinema.
Goeie, spannende horrorfilm! Misschien ga ik de sequel nu ook wel kijken in de cinema.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

H*A*R*S*HSorcerer (1977) Hoge IMDB score en zogezegd een klassieker maar kon mij helaas niet boeien, heb al tragere cinema doorstaan maar hier hinderde slow tempo en hoe het gecut is om de aandacht er bij te houden. Mooie cinematografie maar daar bleef het ook bij, flinterdun verhaal en karakterkoppen die niet veel te zeggen hadden. Verouderd is het sleutelwoord hier. 4/10
Dankje, kunnen we deze ergens bekijken?H*A*R*S*H
Zonder twijfel een van de beste en spannendste films die ik ooit heb gezien.
Wat bedoel je met blauwe mannetjes? Bedoel je de engineers? Dat is iets dat ik gemist heb dan in Alien Romulus, waar in de film wordt dat verduidelijkt?Alien Romulus.
Ook de oorsprong van die blauwe mannetjes uit Prometheus eindelijk uitgelegd nu!
Ik vond het al raar waar die vandaan kwamen in prometheus, nu is het uitgelegd. mooi zo
Wat bedoel je met blauwe mannetjes? Bedoel je de engineers? Dat is iets dat ik gemist heb dan in Alien Romulus, waar in de film wordt dat verduidelijkt?
Amazon of Apple van wat ik lees?Dankje, kunnen we deze ergens bekijken?

Prometheus speelt zich 50 jaar voor Alien Romulus af.dat die mannetjes die je in begin van Prometheus ziet, die blauwe mannetjes, toch dat wezen zijn die op het eind van Romulus geboren wordt, uit die vrouw?
Als ik me niet vergis, staat er op een van de vrachtwagens het woord 'sorcerer'. Maar ik vind ook dat de titel (net als de soundtrack van Tangerine Dream) bijdraagt aan het mystieke kantje van de film.Het meest dwaze aan Sorcerer, is en blijft de titel.
Niet echt een fan theory maar bevestigd door Friedkin. De titel verwijst naar the 'evil wizard of fate' waar je niet aan kan ontsnappen. Ik geloof dat hij op de titel kwam door het horen van de gelijknamige plaat van Miles Davis.Als ik me niet vergis, staat er op een van de vrachtwagens het woord 'sorcerer'. Maar ik vind ook dat de titel (net als de soundtrack van Tangerine Dream) bijdraagt aan het mystieke kantje van de film.
Geen idee of dit intentioneel is, misschien is het niet meer dan een onnozele fan theory. Maar zo interpreteer ik de film.We volgen enkele personages die aan hun lot wisten te ontsnappen. Zij vluchten naar een ver afgelegen plek waar niemand hen vinden zal, maar waar de omstandigheden zo erbarmelijk zijn dat ze allemaal terug 'naar huis' willen. En het is net die uitweg die hen terug in contact brengt met het noodlot. Alsof er ergens een gemene tovenaar hun levens als touwtjes van een marionet in handen heeft.
Wat is eigenlijk de juiste chronologische volgorde van die films?Prometheus speelt zich 50 jaar voor Alien Romulus af.
Wat is eigenlijk de juiste chronologische volgorde van die films?