Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ben al vergeten wanneer ik hier nog een lijst met watched films gepost heb...

Furiosa: A Mad Max Saga - 8.5/10 (George Miller, 2024)

Hit Man - 8/10 (Richard Linklater, 2023)

The Fall Guy - 7.5/10 (David Leitch, 2024)

Twisters - 7/10 (Lee Isaac Chung, 2024)

The Bikeriders - 6.5/10 (Jeff Nichols, 2024)

The Three Musketeers Part II: Milady - 6/10 (Martin Bourboulon, 2023)

Calendar - 8/10 (Atom Egoyan, 1993)

I... comme Icare - 7.5/10 (Henri Verneuil, 1979)

Confess, Fletch - 7/10 (Greg Mottola, 2022)

Geostorm - 6.5/10 (Dean Devlin, 2017)

Beneath the Planet of the Apes - 6.5/10 (Ted Post, 1970)

Percy Jackson: Sea of Monsters - 4/10 (Thor Freudenthal, 2013)

- Ghostbusters: Frozen Empire (2024) 5/10

- Missing (1982) 8/10

- Mars Express (2023) 8/10

- Panique (1946) 8/10

- The Lion King (1994) 9/10*

- Godzilla x Kong: The New Empire (2024) 6/10

- American Gangster (2007) 7/10*

- The Creator (2023) 6/10

Deadpool 8.5/10

Lang gelden dat ik nog zoiets goed heb gezien en ik ben niet eens zo'n Marvel fan (meer). Vooral gericht op de kinderen van de jaren 90 om echt alles te begrijpen.

Genieten

Deadpool vs Wolverine

Zeer van genoten. Leunt wederom zwaar op referenties voor humor, maar heb er zeer hard mee gelachen. Emotionele climax met een zeer geslaagde covers van een van men favoriete popnummerkes maakte het helemaal af.

Deadpool & Wolverine

Echt genoten van deze film, had het gevoel dat hij ook echt voor mijn leeftijdscategorie gemaakt is (+35).

Verveelt geen seconde, en vaak echt hardop moeten lachen.

9/10 puur omdat ik Deadpool fanboy ben.

En btw het is &, niet vs. :p

Als je nog wat goeie Italiaanse cinema zoekt om je voor te bereiden op je reis, raad ik je ten stelligste Antonio Pietrangeli's I Knew Her Well (aka Io la conoscevo bene) aan. Italiaanse swinging sixties maar met een tragisch kantje. Ik vond het een meesterwerk, meteen ook een van mijn favoriete films aller tijden geworden.

One Life met Anthony Hopkins. Over Nicholas Winton die kinderen uit de klauwen van de Nazis gered heeft. Met Anthony Hopkins. Toch een traan gelaten naar het einde toe.

Wild Bill - 6.5/10 (Walter Hill, 1995)

Niet Hills beste film, maar wel een interessante kijk op het leven van Wild Bill Hickock. Ronddwalend in Deadwood met enkele van zijn vrienden en met een alsmaar erger wordende glaucoom, blikt Bill in een flinke opiumroes op enkele toonaangevende episodes uit zijn leven. Maw mensen die hij heeft neergeschoten, aanvaringen met indianen en een romance die hem mogelijks het leven zal kosten.

Godzilla Minus One - 8/10 (Takashi Yamazaki, 2023)

Wanneer de OG theme song uit Gojira begon te spelen zat ik alleen mijn zetel met gebalde vuisten in de lucht te boksen, I kid you not. En op het einde ook nog een traantje weggepinkt. Zo, zo goed.

Amores Perros- 8/10 (2000)

tweede maal dat ik deze film bekijk, speelt zich af in een zuid-amerikaanse grootstad?
3 kort verhalen waarin het thema "love is a B*tch" (liefde is een t**f) speelt. In elk verhaal is er ook een belangrijke rol weggelicht voor de hond.
1° driehoek liefdesverhaal over 2 broers en het liefje vd oudste broer, die allen samen bij de moeder vd broers wonen.
2° een topmodel die een schoothondje heeft en een relatie begint met een getrouwde man
3° een oudere huurmoordenaar die terug in contact wil komen met z'n vervreemde dochter

Jaren geleden heb ik deze gezien op de buis en was dit een absolute topfilm, onlangs opnieuw bekeken. Ik moet zeggen dat ik nu toch wel een paar onlogische zaken
zie 2de verhaal hondje Ritchie komt vast te zitten in gat onder de vloer... waarom haal je hem er niet uit? Bij mij gaat zoiets er gewoon niet in
in het eerste verhaal lopen Suzanna en Ramiro weg met geld v Octavio, over het geld word er later niet meer gesproken, ook iets dat bij mij er echt niet in gaat
Enkele open eindes, wat ik een beetje luiheid vind imho, doen afbreuk aan het verhaal.
Niettemin een goede film, er is wel wat dierengeweld hier, dus weze gewaarschuwd.

Trap - 3/10 (M. Night Shyamalan)

So, so dumb. Kan iemand me vertellen waarom hij nog een carrière heeft?

1 punt voor Josh Hartnett, Alison Pill en Ariel Donoghue.

Blood diamond nog eens gezien omdat hij op vtm 2 was, blijft een schitterende film :love:
Leonardo in een magnifieke rol, waanzinnig mooi land, aangrijpend verhaal en ondersteund door James Newton Howard op zijn best. Is zo eentje die uit het geheugen was geglipt, maar echt wel een rewatch verdiende.

Twin Peaks: Fire Walk with Me

Blijkbaar kreeg deze slechte kritiek rond de release, als ik lees welke stukken ze eruit gehaald hebben in de final cut begrijp ik wel waarom. Toch vind ik deze een perfect aansluiting van de serie en krijgen we te zien wat er voor de 2 seizoenen gebeurd was.
Klaar voor seizoen 3 te beginnen nu :)

Ad Fundum (1993) 6/10

Vlaams drama (zijn alle Belgische films drama films?, het lijkt wel het enige genre waar we goed in zijn.)
Gaat over paar eerste jaars studenten die zich willen laten dopen bij een studentenclub, dit loopt echter uit de hand.
Leuk is om veel piepjonge vlaamse acteurs die hier in meespelen te herkennen (te veel om op te noemen).
Voor de rest een standaard verhaal.
Doordeweekse film, 6/10

Terug
Bovenaan