Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Ben is herbegonnen met de 'oude' star trek films. Juist de eerst heb ik geskipped want dat is echt crap.
Blijft toch topserie/films met de oude garde :) Wrath of Khan,Search for Spock,The Voyage Home (good old times) en ben nu bezig met The undiscovered country (waar ik mij niet veel van herinner)

Atlas : Buiten dat Jlo teveel schreeuwt en hysterische episodes heeft, een goeie Netflix original. Ja, die bestaan dus echt. Eigenlijk had ik mij aan een flop verwacht en toe gegeven, er is niks speciaals aan het verhaal maar het is wel goed uitgewerkt buiten het puntje dat ik in het begin aanhaalde. De film ziet er goed uit en de actie is navenant. 7/10

Ben is herbegonnen met de 'oude' star trek films. Juist de eerst heb ik geskipped want dat is echt crap.
Blijft toch topserie/films met de oude garde :) Wrath of Khan,Search for Spock,The Voyage Home (good old times) en ben nu bezig met The undiscovered country (waar ik mij niet veel van herinner)

V: The Final Frontier wijselijk overgeslagen zie ik. 😁

Maar The Motion Picture crap? I take offense sir! ;p
Ok serieus anders en veel trager dan de andere star trek films maar voor mij persoonlijk de beste van allemaal. Ja zelfs beter dan Wrath of Khan.

😍

Die hele productie was in feite een kleine ramp. 7 maand voor release hebben ze hun FX crew ontslagen omdat ze na miljoenen te spenderen nog geen enkel werkbaar shot hadden. Ze hebben dan de hulp ingeroepen van Douglas Trumbull die op die 7 maanden tijd alle models en special effect shot moest afwerken en dat deed hij met glans. Heb hem onlangs nog is terug gezien in 4k en wederom omver geblazen. Wat een baas was dat toch. De film doet visueel soms denken aan 2001, wat niet hoeft te verbazen gezien Trumbull ook voor diens FX verantwoordelijk was, maar ook in pacing, vibe, themas en sommige story beats zijn er raakvlakken. De hele film weet, mede ook dankzij die geniale opener die de hele zaak grond, een zekere gravitas te brengen die andere star trek films veeleer missen.

Dus ja veel trager dan de andere star trek films maar thematisch, visueel (en auditief, die goldsmith score! :drool:) enorm de moeite dus als je je over die tragere pacing weet te zetten en zelf wat meer wil werken tijdens het kijken is die echt genieten. Ik zie dat hij op IMDB ook gestaag aan een opmars bezig is want ik heb nog geweten dat die ooit op 5.9 stond en die opmars is imo geheel terecht want zelfs met huidige score van 6,4 nog altijd bests ondergewaardeerd. Bij deze ineens ook een oproep aan de rest hier om die niet links te laten liggen als je hem nog niet gezien hebt. ;p

ik zal The Motion Picture nog is een kans geven dan :)
Heb gisteren toch de 5e gezien (cthe final frontier) maar was idd niet echt goed. Derna begonnen aan The Undiscovered Country en die is wel goed vind ik :) In deze begint de cast wel wreed oud te worden ;)

Ok serieus anders en veel trager dan de andere star trek films maar voor mij persoonlijk de beste van allemaal. Ja zelfs beter dan Wrath of Khan.
Cool, ik wou dit ook posten! Ook grote fan van The Motion Picture hierzo, geweldige gebruik van special effects. Zeer basic, maar wel creatief en doeltreffend. Al denk ik niet dat ik die als mijn favoriete van de bunch zou beschouwen. Niet zeker voor dewelke ik zou opteren. Die met de walvissen was pretty dope.

Windtalkers (2002)

Film kreeg veel kreeg toen redelijk wat kritiek,
maar ik vond het wel eens interessant om heel dat "code / vertaal" gedoe te zien, hoe dit min of meer in zijn werk ging.

I mean, velen staan daar niet bij stil bij die Viëtnam oorlog, maar blijkbaar werd toen heel veel gecodeerd, en moesten er vertalers aan te pas komen om die te encrypteren...

Eens interessant om deze kant te belichten vind ik.

Windtalkers (2002)

Film kreeg veel kreeg toen redelijk wat kritiek,
maar ik vond het wel eens interessant om heel dat "code / vertaal" gedoe te zien, hoe dit min of meer in zijn werk ging.

I mean, velen staan daar niet bij stil bij die Viëtnam oorlog, maar blijkbaar werd toen heel veel gecodeerd, en moesten er vertalers aan te pas komen om die te encrypteren...

Eens interessant om deze kant te belichten vind ik.
Windtalkers is een film over de Tweede Wereldoorlog uit 2002, die is geregisseerd door John Woo. Nicolas Cage en Christian Slater spelen de rollen van twee Amerikaanse mariniers in Saipan, Japan.

Precies niet goed opgelet. :unsure:

Windtalkers is een film over de Tweede Wereldoorlog uit 2002, die is geregisseerd door John Woo. Nicolas Cage en Christian Slater spelen de rollen van twee Amerikaanse mariniers in Saipan, Japan.

Precies niet goed opgelet. :unsure:
Je hebt gelijk. Het ging over een stuk in de filipijnen ook bij momenten.
Maar ja, was WO2.

Nonetheless blijft het wel eens goed om deze kant van de oorlog te belichten.

Films van de afgelopen 6 maand ongeveer (geen idee wanneer ik laatste reviews hier gegeven heb) (Deel I)

Mank (D. Fincher - 2020) 8/10
Goede cast, en toffe blik op Hollywood van de jaren '40 en het werken voor Orson Welles.

The Grinch ( Cheney - 2018) 6/10
De voice-acting van Cumberbatch is niet slecht en de animatie is leuk, maar ik verkies eigenlijk de Jim Carrey versie.

Tar (T. Field - 2022) 9/10
Hoe Blanchett hier de oscar voor verloren heeft tegenover Yeoh snap ik eigenlijk niet. Enorm sterke vertolking.

The Unbearable Weight of Massive Talent (T. Gormican - 2022) 8/10
In hoeveel bucht Cage ook al meegespeeld heeft, af en toe zitten er echt pareltjes tussen. Deze was een toppertje, met een goede Cage en Pascal en grappig genoeg om een hele avond te vullen.

Renfield (C. Mckay - 2023) 7/10
Nog een toffe rol van Cage, met veel bloed en gore een toffe Draculavertelling, maar in the end niet zo memorabel.

The Running Man (P.M. Glazer - 1987) 7/10
Deze heeft mij nog aangenaam verrast. 80-ties Arnold sprak misschien geen verstaanbaar Engels, maar wat een actieheld.

Ma Rainy's Black Bottom (G.C. Wolfe - 2020) 7/10
Goede cast, zeker Davis en de betreurde Boseman

Magic in the Moonlight (W. Allen - 2014) 7/10
Ik heb het wel voor Allen's films. Quirky, veelal voorspelbare magisch-realistische verhalen (hier vooral realistisch in the end).

Leave the World Behind (S. Esmail - 2023) 7/10
Niet slecht, deftige cast, soms wat zaken die je onlogisch waren om suspense op te bouwen en of het in realiteit zo zou verlopen geloof ik niet echt.

A Haunting in Venice (K. Branagh - 2023) 7/10
Ik zie Branagh wel graag bezig als Poirot en hij weet toch steeds een indrukwekkende cast samen te brengen, maar het niveau van de Orient Express haalt het niet meer.

Barbie (G. Gerwig - 2023) 8/10
Oppenheimer was wat mij betreft de verdiende Oscarwinnaar, maar dit was toch een verrassend entertainende film.

Mary, Queen of Scotts (J. Rourke - 2018) 7/10
Goede cast, met een goede ultieme confrontatie tussen Ronan en Robbie. Meer historische drama's a.u.b.

A Time to Kill (J. Schumacher - 1996) 8/10
Uitstekende rechtbankthriller wat mij betreft met sterke cast. Misschien iets teveel drama naast de rechtszaak ook nog.

Fast X (L. Leterrier - 2023) 5/10
De enige saving grace was de villain eigenlijk en dan is dit nog maar de helft van een verhaal?

8 MM (J. Schumacher - 1999) 7/10
Opnieuw aangenaam verrast. Random beginnen kijken en echt meegezogen in het verhaal.

The Flash (A. Muschietti - 2023) 7/10
Ok DC-film, komt niet in de buurt van het beste van Marvel, maar dat ligt ook al enkele jaren achter ons. Zeker Keaton terugzien was een genoegen hier.

Gisteren op PLAY 6. Rambo first blood part 2.

Ik heb me weer laten vangen !

Dit is mijn meest bekeken film ooit, zonder zever tussen de 40 a 50 keer.

Ik dacht: ik kijjk enkel naar het begin, tot die vurige :love: letters RAMBO in de begin generiek komen.
Maar nee, ik zag meteen dat dit een HD versie was, veel beter dan mijn DVD . Dus ik bleef kijken.

Die film is ook gewoon uber cool. Het "america fuck yeah" gehalte ligt gewoon danig hoog. De 3 pauze's konden me dan ook weinig bommen.

En waarom Stallone hier geen oscar kreeg, ik vraag het me nog elke dag af.
"What i want, is what they want. And every guy who came here, to spill his guts for our country!
For our country to love us, as much as we love it!
That's what i want" !!

Story gewijs weet ik nu wel niet of dat ging gepakt hebben, Murduck die een Amerikaan zomaar zou achter laten, tijdens een missie die de overheid zelf op poten bracht, om POW's te gaan zoeken....

En dan de gutwrenching drama: Zijn vriendinnetje Co Bao wordt nog geen 30 seconden, nadat ze de eerste kus toedienden en plannen maakten om naar Amerika te gaan emmigreren, gewoon afgeknald :eek: :eek:

Er zijn over weinig dingen die ik kan blijven discussiëren, en dat is bv dat Rambo 2 écht beter is dan de eerste.

En zo heb ik weer mijn belofte om de strijdbijl met mijn vrouw te begraven na 9 dagen, en sex te hebben, weer efkes in de koelkast moeten steken.
Damn U addictive Rambo :D

Laatst bewerkt:
De eerste vind ik net zeer goed (voor zijn tijd).

Deel II

Lupin III: Jigen Daisuke no Bohyô (T. Koike - 2014) 7/10

Leuk kort Lupin-tussendoortje.

Sicario - Day of the Soldado (S. Sollima - 2018) 7/10
Nog steeds goed, maar ik vind het eerste deel nog net een beetje straffer.

Il Colosso di Rodi (S. Leone - 1956) 7/10
Leuke sword & sandal film, vooral gekeken om mijn Leone-rijtje te vervolledigen.

Lupin III: Walther P38 (S. Mizushima - 1997) 7/10
Nog niks slechts van de Japanse Lupin III geziene eigenlijk.

American Underdog (A & J Erwin - 2021) 7/10
Verrassend meeslepend, goed acteerwerk ook van Zachary Levi en een meeslepende carrière. Low-key aanrader.

A League of their Own (P. Marshall - 1992) 7/10
Andere sport, maar evengoed zeer entertainende film met goede cast.

Dune: Part Two (D. Villeneuve - 2024) 9/10
Net iets minder dan het eerste deel wat mij betreft. Sommige personages/relaties wijken ook teveel af van het bronmateriaal, wat mij vooral naar deel III doet afvragen hoe ze het gaan oplossen (Paul - Chani bv.). Visueel wel een pareltje (Geidi Prime :drool:)

Catwoman: Hunted (S. Terasawa - 2022) 6/10
DC's animatiefilms zijn nog steeds beter dan hun Marvel-tegenvoeters en op vele vlakken zelfs beter dan hun live-action universe. Deze is nu niks speciaals, maar luchtig als tussendoortje.

The Age of Adaline (L.T. Krieger - 2015) 7/10
Voorspelbaar, maar mooi en tof om Ford bezig te zien (en vooral om Lively te zien)

The Highwaymen (J.L. Hancock - 2019) 7/10
Leuk om het verhaal van Bonnie & Clyde uit een ander perspectief te zien. Costner en Harrelson acteren ook goed samen, maar de film in zijn geheel duurde wel te lang.

The Marvels (N. Dacosta - 2023) 6/10
Eén van de zwakkere marvelfilms. Ik heb totaal niet meer het gevoel invested te zijn met de personages, dus de stakes zijn opeens veel lager, ook al zouden de helden sterker moeten zijn (maar met een totale mismatch imo tussen Captain Marvel & Miss Marvel).

A Man Called Otto (M. Foster - 2022) 7/10
Grumpy Man Hanks ontmoet optimistische familie. Best wel een feel-good movie

Ford v. Ferrari (J. Mangold - 2019) 9/10
Wat een acteur is Bale, goed gespeeld van hem (en ook de rest van de cast was nice) en wat een adrenaline gedurende alle races. Aanrader

Poor Things (Y. Lanthimos - 2023) 8/10
Tour de force van Stone en overall rare trip, maar eveneens een aanrader wat mij betreft.

Godzilla Minus One (T. Yamazaki - 2023) 8/10
Betere film dan alle Monsterverse-films van het laatste decennium, hoewel die als brainless entertainment ook niet slecht zijn. Ik heb nog geen originele Gojira's gezien, maar dit leek wel een geschikt eerbetoon aan die films. Ook top.

Bad boys 2;

BIGGER MEANER BOLDER.... wat te verwachten was natuurlijk. Heerlijke scenes dat wel (die chase op de highway waar die haïtianen met auto's gooien, of die bestorming in cuba...)

Maar de film was me net een tikkeltje te lang (140 min....)

maar goed, was een (verplichte) rewatch voor dit weekend het 4e deel te gaan bekijken.

Blijven toch leuke buddy movies.

Zelf laatste maanden qua nieuwe films eigenlijk niet veel gezien dat de moeite is. :(

Mars Express (Jérémie Périn) 8/10 - You into sci-fi? You into thriller noire detective? You into animation? Hell, you into action or mystery? Weet ge doe er ni toe. Gewoon kijken!

Challengers (Luca Guadagnino) 7/10 - Guadagnino can do no wrong. This is not a movie about tennis. De kont van zendaya en dat schattig aftrek verhaaltje alleen al maken deze de moeite waard maar gelukkig biedt de film nog zoveel meer. Romantisch drama met komische en thriller elementen maar dan goed. 👌

Love Lies Bleeding (Rose Glass) 7/10 - Zeer stevige en tevens lichtjes losgeslagen revenge thriller. Van Stewart wisten we al dat ze wel wat aankon maar Katy O'Brian wordt er ook een om in't oog te houden.

Civil War (Alex Garland) 6.5/10 - Had er iets meer van verwacht maar blijft hoedanook een topper. Garland kiest geen kant en dat maakt de film zowel beter als minder gewaagd. De film gaat eerder over journalistiek en integriteit dan over het conflict zelf en dat is een goeie invalshoek zelfs al was er denkik meer mee te doen.

Godzilla Minus One (Takashi Yamazaki) 6.5/10 - Was er jammer genoeg niet zo wild van als vele anderen maar zeer genietbaar en als je het mij vraagt sowieso de beste godzilla film sinds die van Edwards zo'n 10 jaar geleden.

The Iron Claw
(Sean Durkin) 6/10 - Knap geschoten en geacteerd gezinsdrama in de wereld van het worstelen. Werkt waarschijnlijk veel beter als je effectief iets hebt met worstelen maar zelfs als dat niet het geval is zoals bij mij is deze best ok. Waargebeurd verhaal waarbij het echte verhaal eigenlijk nog gekker is dan hetgeen ze brengen.

Guy Ritchie's Ministry of Ungentlemanly Warfare en David Leitsch's Fall Guy zijn ok entertainment, categorie 6/10, kijken heel vlot weg maar niets speciaal of must see imo.

Waar de vorige Ghostbuster flick nog iets of wat de moeite is is de nieuwe eerder een teleurstelling en over Godzilla X Kong zullen we maar zwijgen want daar valt al helemaal niets positiefs over te zeggen.

Morgen naar Furiosa en Kingdom of Apes. 🤞

Signs : Een van M. Night Shyamalan zijn betere films vind ik. Mooi en triest verhaal met wat Aliens in. Had deze al jaren niet meer gezien maar ik herinnerde me dat ik deze lang geleden ook goed vond. Vind hem nog steeds heel goed en spannend om te herkijken. Eind jaren 90, begin jaren 2000 een van mijn favoriete regisseurs. 7.5/10

Terug
Bovenaan