Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Banshees nog niet gezien, maar Three Billboards vond ik toch heel erg goed. Vooral dan de 2 die effectief de Oscar hebben gewonnen (McDormand en Rockwell) en ook Harrelson was zoals steeds gewoon goed.

In Bruges ook goed maar toch een niveautje lager imo.

Ik snap oprecht niet hoe iemand In Bruges boven Banshees kan plaatsen. Banshees is voor mij echt een pareltje. In Bruges kon ik gewoonweg niet uitstaan.

A street cat named bob.

had het boek ook al gelezen, en de film is eigenlijk even goed vind ik.

Over een straat artiest/drugsverslaafde, die een kat ontmoet, die zijn leven veranderd.
Ideale kerst film overigens. Hartverwarmend.

Drive voor de zoveelste keer,heeft een heel goede rewatch waarde voor mij.
Ik leg geregeld nog eens de soundtrack op van die film. Is altijd blijven hangen.

Afgelopen kerstvakantie heb ik, na 16 jaar wachten eindelijk There Will Be Blood bekeken. Die stond al jaren helemaal bovenaan op de watchlist maar het is er precies nooit van gekomen. In 't verlof deze dan toch gehuurd.

Prachtige film, al was ik kort na de film wat teleurgesteld. Ik heb het verhaal altijd kunnen mijden en wist er eigenlijk bitter weinig van. Heel hard van genoten maar ik had nadien zoiets van 'heb ik daar nu zo lang op zitten wachten?'. Ik heb dat uiteraard volledig mezelf aangedaan.

Een week later blijft de film nog steeds hangen en komt het besef wat voor parel deze is.

Is het de hype van 16 jaar wachten waard? Neen. Is het een goede film? Absolute aanrader!

Godzilla Minus One

Sterke acteurs, prachtig drama, epic, grootschalig en Godzilla doet ook mee. Geen woke Hollywood BS, geen diversity checklist.
Met een budget rond de 15 miljoen dollar.... indrukwekkend.

The Suicide Squad, was een tijdje geleden op TV en elke keer als die op tv komt bekijk ik die wel is opnieuw.

Bleek het niet “Suicide Squad” te zijn maar wel het vervolg uitgebracht in 2021, nooit van gehoord.

Weet niet goed wat ik er van moet vinden, ik zou het 3/10 willen geven en tegelijkertijd 9/10.

De strandscene, Jaws in “menselijke”
vorm, over de top actie, dodelijke polka dots, …

Na de film was mijn gevoel: wtf is dit en direct gevolgd met “Fuck yeah, hoe cool is dit”

Society Of The Snow

Meest brute vliegtuigcrash die ik al op een scherm zag. Straf gemaakte film, fantastisch geschoten.

Da's al de 4e film over diezelfde crash. 😅 De bekendste, Alive, is zo'n film die zo doordrong in de tijdsgeest dat er in andere media vaak naar gerefereerd wordt. Hoe staat deze daar tegenover in verhouding? Weet deze remake nog iets toe te voegen of gewoon zo knap geschoten dat het toch de moeite is om nog is te zien?

Terug
Bovenaan