Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Marriage Story (2019)

Eerst en vooral de loftrompet bovenhalen voor fantastische acteerprestaties van Scarlett Johansson en Adam Driver. Verhaal gaat over een koppel met een zoon die gaan scheiden. Zij vertrekt naar LA en hij blijft initieel in New York. Desondanks ze niet meer met elkaar verder willen en ze nu vechten om hun kind, behouden ze nog steeds een stukje liefde voor elkaar. Het lijkt soms een continue conflict. Verraad, woede, verdriet, liefde, advocaten en alles wat mogelijks nog in een periode van echtscheiding erbij komt kijken passeert de revue.

8.5/10

Gatlopp: leuke, niet al te lange "horror" comedy. Ideaal popcorn entertainment voor een vrijdag avond.
Geen grootste cinema maar dat prentendeert het ook niet te zijn. Prima film imo.

OK, even wat achterstand inhalen van de afgelopen maand:
  • The Flash: "OK maar daar is ook alles mee gezegd"/ 10
    • Plus: Best wel toffe visuals, redelijk luchtig vertier, Affleck blijft een goede batman, Keaton blijft beter, "ok" emotioneel center van de film.
    • Min: Paar retarded zaken (die baby scene, zijn loopje, nogal klungelig verhaal), major pacing issues, CGI met moment heel erg slecht.

• Spiderverse 2: "Goed maar beduidend minder dan de eerst"/ 10
    • Plus: De visuele stijl blijft :drool:, toffe karakters (Gwen op kop, Peter, Miles, en al die andere "main" spider-variaties), leuke dialogen en leuke "schwung" van de film
    • Min: Enorm drukke en overdonderende film, rottempo dat niet te volgen is, nogal "who cares?" verhaal, en wtfbbq @ dat dit slechts deel 1 is

• No Hard Feelings: "Ik heb 3 keer gelachen"/ 10
    • Plus: Dit type films maken ze jammer genoeg niet meer, Jlaw blijft een leuke actrice, Jlaw nude scene (zal ik nooit een probleem mee hebben)
    • Min: Cringy, creepy, toondoof en gewoon niet grappig, Jlaw nude scene (of toch een probleem, dat deze compleet nutteloos en niet geplaatst was. Dit is imo ook de enige reden waarom de film een R rating heeft ... wat het nog onnozeler maakt)

• Polka King: "Charmant maar ik zit nog steeds te wachten tot het echt begint"/ 10
    • Plus: Charmant filmke, Jack Black en zijn karakter zijn endearing, de meeste acteurs zijn eigenlijk echt on point, de (onschuldige) humor is aandoenlijk
    • Min: Die film kabbelt maar een beetje voort, terwijl hier veel meer in zat

• Asteroid City: "Teleurgesteld"/ 10
    • Plus: Nieuwe Wes Anderson !!, design is weer finger-licking good :love:, ik apprecieer dat hij er een iets meer "auteurs" en betekenisvollere insteek van wilt maken, weird & worthwhile effort, de hele cast - maar vooral Schwartzman, speelt echt goed
    • Min: What the shit, toch wel boring zeg, stijloefening in awkward acting, op meerdere punten dacht ik "het is precies Rabbits van Lynch, maar dan serieus" en "waar de fuk gaat dit over"

• Barbie: "Not worth the hype" / 10
    Props voor Robbie (production) & Gerwig (direction/writing) om dit zo uit te werken !!
    • Plus (in volgorde): Gosling steelt de show in elke scene, design van alles, verrassend gedurfd met het subject indachtig, luchtig met een deftige boodschap, Cera
    • Min (ook in volgorde): Ik vond het gewoon niet grappig, felicitaties voor Robbie haar acteerwerk snap ik niet, muzikale nummers missen hun effectieviteit, uiteindelijk boodschap nogal licht en plattekes?

Maar een mediocre cinema maand dus voor mij. Het beste dat ik gezien heb is nog deze reclame:

Maar een mediocre cinema maand dus voor mij. Het beste dat ik gezien heb is nog deze reclame:

Geruststellend om te zien dat reclames af en toe ook nog gewoon goed kunnen zijn en niet noodzakelijk ronduit kankerverwekkende DE SERVETTEN ZIJN VUUUIIIIL DE SERVETTEN ZIJN VUUUUUIIIL moeten zijn.

Oppenheimer - Knappe film, wel een frisse kop voor nodig.

The Tomorrow War - Plezante science fiction met goede actie, als je kan leven met de plotholes en slordig verhaal.

Without Remorse - Goede actiefilm, zonder meer.

Palm Springs - Heel verrassende film die ik iedereen kan aanbevelen. 't Is eens iets anders en kijkt lekker weg.

Deepwater Horizon - Leuke wegkijkfilm.

Ik was oprecht gedegouteerd door die reclame. Fuckin sproeterige fake kut tiener dat nog spreekt als een kleuter met haar zeemzoeterige "bestie" pa die in een stad met een eSUV rijd gelijk een soccermom van jewelste. Natuurlijk weet die mongool niets van de vele plastiek soepen in de oceaan en daarbuiten. Pummel weet waarschijnlijk nog niet eens hoe hij aan een dochter is geraakt.
Ma bon, ik heb zeker geen slechte dag da'k moet uitwerken op iets of iemand.

OT!:

Oppenheimer(2023)
Te weinig nukes. 6/10

Geruststellend om te zien dat reclames af en toe ook nog gewoon goed kunnen zijn en niet noodzakelijk ronduit kankerverwekkende DE SERVETTEN ZIJN VUUUIIIIL DE SERVETTEN ZIJN VUUUUUIIIL moeten zijn.

OMG, die reclame is toch gewoon "de f*cking hatelijkheid van alles wat met marketing te maken heeft waarbij ze emo door uw strot rammen voor een product dat geen fuck met de boodschap te maken heeft/10" (om het bij de euh.... ietwat vreemde doch originele puntentelling van @Lint te houden :tongue:)

Ik was oprecht gedegouteerd door die reclame. Fuckin sproeterige fake kut tiener dat nog spreekt als een kleuter met haar zeemzoeterige "bestie" pa die in een stad met een eSUV rijd gelijk een soccermom van jewelste. Natuurlijk weet die mongool niets van de vele plastiek soepen in de oceaan en daarbuiten. Pummel weet waarschijnlijk nog niet eens hoe hij aan een dochter is geraakt.

Hear Hear!

OMG, die reclame is toch gewoon "de f*cking hatelijkheid van alles wat met marketing te maken heeft waarbij ze emo door uw strot rammen voor een product dat geen fuck met de boodschap te maken heeft/10" (om het bij de euh.... ietwat vreemde doch originele puntentelling van @Lint te houden :tongue:)
Nja, ik word zo fucking hard getriggerd door opdringerige in-your-face reclames en afschuwelijke catchy deuntjes dat ik al lang blij ben als iets gewoon een beetje ingetogen is. De boodschap is inderdaad ver te zoeken maar ik verkies altijd dit boven de gemiddelde reclame die ze op tv naar uw kop slingeren.

OT!:

Oppenheimer(2023)
Te weinig nukes. 6/10

Hear Hear!
Ik ben oprecht gecharmeerd door die reclame.
Is ze manipulatief, en heeft ze gene fuck te maken met het product? 100% ja
Maar is ze ook fijn geschoten, warm vorm gegeven en goed gemaakt? 100% ook ja

Dus ik snap jullie punt wel, maar vind dat niet noodzakelijk contradictorisch met mijn punt.

En @Koonut, dat is nu al 2X op korte tijd dat we niet akkoord zijn. We zijn echt wel niet meer aan het viben man :headshake:.

@Koonut Zeker niet toegeven zolang Lint niet zwart op wit bevestigd dat hij niet met een Volvo rijdt.

OT: Suzume eindelijk gezien. Visueel prachtig en ok verhaal, maar als ge de vorige 2 films van de regisseur Makoto Shinkai gezien hebt, krijgt ge wel de indruk dat hij vaak dezelfde verhaal vertelt... Of moet vertellen, ik meen gelezen te hebben dat hij een film *moest* maken in de verhaal-stijl van zijn vorige films gelijkt Your name...

The Flash. 2023

Wel ik vond dit wel een leuk verhaal en character eigenlijk, sinds lange tijd in heel die superhero movie universe.

De hoofdacteur vond ik wel wat een silly wuss, maar misschien was dit in de comics ook zo?
Soit ik vond hem wel aardig wegkijken, en leuke links naar andere superhero films.

Guy Ritchie's The Covenant

Leuke actiefilm, meer niet. Precies of z'n naam moest op die titel plakken om volk te lokken. Toch niet het niveau dat ik gewend ben van Guy Ritchie. Film komt heel haastig over en er zitten teveel onnozele zaken in die mij uit de film halen.

Het team van Sgt. Kinley komt heel lomp over en weet precies niet wat dekking zoeken is. Uiteraard worden ze al heel snel uitgeschakeld. Dan slaat Kinley op de vlucht met z'n tolk. Achterna gezeten door de Taliban. Rush rush rush, tot onzen John een geschikt plekje vindt om de nacht door te brengen. 's Ochtends pikken ze de draad gewoon weer op en gaat de haastige vlucht gewoon verder alsof ze die nacht even van de server verdwenen waren.

Sgt. John Kinley zit dan enkele maanden thuis en probeert visums te regelen voor zijn tolk, dat lukt niet. Gefrustreerd gaat hij hem zelf zoeken. Daarbij kan hij op support van een heel team rekenen als hij 72 uren kan wachten. Maar die 72 uren zijn er teveel aan voor onzen John, dus vertrekt hij maar alleen. De slaagkans van de missie is duidelijk niet prioritair. Bekwaam om de missie alleen te doen is hij niet. In the middle of nowhere loopt het mis aan één van de vele controleposten. Waarbij Kinley een spotter in een wagen iets verderop compleet over het hoofd ziet. Tevens de enige andere wagen in de open omtrek.

Gelukkig is de 'Angel of dead' op 't laatste wel cool EN brengt hij de redding, of onzen John ging serieus Afghaan. :)

Guy Ritchie's The Covenant

Leuke actiefilm, meer niet. Precies of z'n naam moest op die titel plakken om volk te lokken. Toch niet het niveau dat ik gewend ben van Guy Ritchie. Film komt heel haastig over en er zitten teveel onnozele zaken in die mij uit de film halen.

Het team van Sgt. Kinley komt heel lomp over en weet precies niet wat dekking zoeken is. Uiteraard worden ze al heel snel uitgeschakeld. Dan slaat Kinley op de vlucht met z'n tolk. Achterna gezeten door de Taliban. Rush rush rush, tot onzen John een geschikt plekje vindt om de nacht door te brengen. 's Ochtends pikken ze de draad gewoon weer op en gaat de haastige vlucht gewoon verder alsof ze die nacht even van de server verdwenen waren.

Sgt. John Kinley zit dan enkele maanden thuis en probeert visums te regelen voor zijn tolk, dat lukt niet. Gefrustreerd gaat hij hem zelf zoeken. Daarbij kan hij op support van een heel team rekenen als hij 72 uren kan wachten. Maar die 72 uren zijn er teveel aan voor onzen John, dus vertrekt hij maar alleen. De slaagkans van de missie is duidelijk niet prioritair. Bekwaam om de missie alleen te doen is hij niet. In the middle of nowhere loopt het mis aan één van de vele controleposten. Waarbij Kinley een spotter in een wagen iets verderop compleet over het hoofd ziet. Tevens de enige andere wagen in de open omtrek.

Gelukkig is de 'Angel of dead' op 't laatste wel cool EN brengt hij de redding, of onzen John ging serieus Afghaan. :)
Dit weekend ook gezien, snap ook niet goed wat er Guy Ritchie is aan deze film, buiten die paar keren dat bepaalde termen in drukletters op het scherm verschijnen, voor de rest...ca va wel

het schrikt zelfs mensen af.

Ik wou die niet zien, net omdat het weer zo'n Guy Ritchie film ging zijn.

Nu wil ik die precies toch zien., aangezien jullie zeggen dat er niets naar hem linkt.

Terug
Bovenaan