Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Wat lees ik hier toch weer...
Back to the future 2 een gedrocht noemen?
Dat is gewoon absolute verkettering.
Ik zou hem zelfs de beste uit de trilogy durven noemen.

Die had ik nog niet gehoord, SW episode 1 gewoon skippen... Ook al is die niet echt goed, toch bevat die enkele epische momenten en vind ik hem wél belangrijk als origin story, en hem skippen omwille van zijn reputatie is gewoon idioot imo.
Dan is er ook nog de eindeloze discussie over de juiste volgorde (voor mij is er maar 1: 4, 5, 6, 1, 2, 3, 7, 8, 9), maar die discussie zal nog meegaan tot het einde der mensheid.
Goh ja, ik had ook echt nog niks van Star Wars gezien dus ga er ter goeder trouw van uit dat wat het internet zegt klopt :unsure: .

Goh ja, ik had ook echt nog niks van Star Wars gezien dus ga er ter goeder trouw van uit dat wat het internet zegt klopt :unsure: .
Maar internet kent al lange tijd niks van nuance meer, alles is zwart of wit. Episode 1 gewoon een slechte film noemen, zonder meer, vind ik te kort door de bocht. Ik vind dat je zelf je mening moet vormen en het dus toch gewoon eens bekijken, but that's just me. Ja er zitten ergerlijke scenes, personages en dialogen tussen, maar zelfs dan nog weet deze film wel nog de echte SW sfeer te scheppen, iets wat in spinoffs imo bijna volledig verloren gegaan is.

Beste film uit de Trilogy is misschien even overdreven als gedrocht, maar het is voor mij toch wel een zeldzame Trilogy dat weldegelijk als één geheel aanvoelt. Verder is er nog.. euhm.. The euhm.. fuck er verneuken veel franchises het met de 3e of 4e film.

Beste film uit de Trilogy is misschien even overdreven als gedrocht, maar het is voor mij toch wel een zeldzame Trilogy dat weldegelijk als één geheel aanvoelt. Verder is er nog.. euhm.. The euhm.. fuck er verneuken veel franchises het met de 3e of 4e film.
LotR :love2:

Maar ik bedoel dus echt een mooi uitgedokterde Trilogy. Evil Dead is cool enal. Maar buiten naam is er niet super veel continuïteit.

Allright LoTR. Maar eigenlijk vangt dat wel nog wat stank met The Hobbit nee?

Linklater zijn trilogy moet ik nog steeds volledig bekijken.

Sterk eerste deel, twee mindere sequels en een vierde die een misdaad tegen de goede smaak is.

The Lord of the Rings staat voor mij los van The Hobbit. LOTR is Coca Cola, The Hobbit River.

Er zijn op vlak van blockbusters eigenlijk twee reeksen die ik als zo goed als perfect beschouw.

De Dark Knight trilogy van Nolan en de Planet of the Apes films van Matt Reeves.

Sterk eerste deel, twee mindere sequels en een vierde die een misdaad tegen de goede smaak is.

The Lord of the Rings staat voor mij los van The Hobbit. LOTR is Coca Cola, The Hobbit River.

Er zijn op vlak van blockbusters eigenlijk twee reeksen die ik als zo goed als perfect beschouw.

De Dark Knight trilogy van Nolan en de Planet of the Apes films van Matt Reeves.
Rise en zeker Dawn vond ik dik de moeite, maar War heeft het voor mij toch niet helemaal waargemaakt. Een recente blockbuster-trilogie die ik ook wel zeer geslaagd vind, is Guardians of the Galaxy (hoewel de vraag kan gesteld worden of dit wel een trilogie is, maar in mijn ogen wel).

Indiana Jones and The Dial of Destiny
Harisson Ford die Nazi's in elkaar peert is altijd goed maar er werd toch iets te weinig mee gedaan.
Vond vooral dat er veel te weinig met Mads zijn karakter gedaan werd.
Het de-agen vond ik wel goed gedaan maar dan heb ge die oude man voice van Harisson Ford waarvan de combinatie mij de rillingen bezorgde.

Deadstream
Leuke horror comedy over een streamer die al wat schandalen achter zijn naam heeft en besluit om een haunted house te verkennen op stream.
Nogal veel tongue in cheek. Zeker als ge wat van het streaming/youtube wereldje kent.

Spaceballs
Zaten zeker nog grappige momenten in, maar dit type film is sindsdien zo kapot gemaakt dat de humor toch wel wat verouderd aanvoelt.
Nu, nog steeds goed mee geamuseerd.

- Berlin: Symphony of a Great City (1927) 8/10

- Akira (1988) 9/10*

- The Honeymoon Killers (1969) 7/10

- Avatar: The Way of Water (2022) 4/10

- The Killing (1957) 8/10*

- Princess Mononoke (1997) 9/10*

- Boat People (1982) 8/10

- Lamb (2021) 6/10

Fast X. euhm ok beter dan de vorige. minder gedeeld door nul, meer crazy villain. maar de grootte van de familie mag wel minderen. wie waren al die mensen . ludacris(ludicrous).

Geen idee van wanneer mijn laatste update hier dateert, maar de films van de afgelopen maanden

Black Panther: Wakanda Forever 6/10

Cava eerbetoon, maar komt nergens in de buurt van de originele Black Panther.

All Quiet on the Western Front (2022) 8/10

Goed oorlogsdrama, maar komt absoluut niet in de buurt van het origineel.

The Banshees of Inisherin 8/10

Opnieuw prima interactie tussen Farrel en Gleeson, met goede aanvullingen door de rest van de cast

Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves 7/10

Vermakelijker dan ik had gedacht op voorhand. Tof om de D&D wereld zo eens te zien

Everything Everywhere All At Once 8/10

Goed, maar niet zo goed als hij opgehemeld wordt. Ook niet direct zeker dat die alle Oscarpraise wel verdiende. Langs de andere kant wel een betere quantum/multiverse dan de laatste worpen van Marvel.

Don't Worry Darling (7/10)

Begint intrigerend, zakt wat door naar het einde vind ik

The Menu 8/10

Topcast, top setting, ietwat absurd verhaal, maar I love it.

The King's Man 7/10

Goede origin story voor the Kingsmen. Toffe alternatieve geschiedenis van WOI

Ghostbusters: Afterlife 7/10

Zat verrassend goed in elkaar, nog niet veel Ghostbuster films gezien, maar deze had iets meer horrorelementen dan ik me herinner van 1&2

Disenchanted 5/10

Redelijk deftig bandwerk, maar niks speciaals

The Last Kingdom: 7 Kings Must Die 7/10

Waardige afsluiter van de serie

Black Adam 5/10

Een paar toffe personages (Dr. Fate!), maar over het geheel is de film nogal bland en zielloos. Weer een gemiste kans voor DC

The Lost City 6/10

Leuk tussendoortje en altijd fun om Harry Potter eens een slechterik te zien spelen, en dat de film zichzelf niet te serieus neemt is ook mooi meegenomen

Dertigers 7/10

De eerste 4 seizoenen, zelf dertiger zijnde is veel toch herkenbaar, maar uiteindelijk verzandt het teveel in een onrealistische soap. Maar je blijft wel kijken

Ant-Man & the Wasp: Quantummania 7/10

Marvel does Star Wars, ik verwachtte echt Jedi te zien op een gegeven moment. Leuk, maar haalt nooit het niveau van Phase I

Peaky Blinders 9/10

Topserie, voornamelijk gedragen door Cillian Murphy, maar ook de rest van de main cast doet zijn werk uitstekend. Verhaal rammelt soms teveel, maar de antagonisten worden elke keer weer door toppers gespeeld (Sam Neill, Hardy, Claflin) en die theme muziek ...
You don't mess with the Peaky Fucking Blinders!

House of the Dragon 8/10

Misschien nog niet zo goed als de eerste seizoenen van GoT, maar veel beter dan de flauwe drek van de laatste seizoenen. Cast zit goed, setting/decors zitten goed (alleen soms te donker gefilmd opnieuw), ik kijk uit naar de volgende seizoenen.

Legends of the Fall 7/10

Als kind enorm veel gezien en grote fan toen en hij blijft nog steeds overeind, voornamelijk door een jonge Pitt en oudere Hopkins. Deel van mijn liefde voor Westerns is waarschijnlijk hier ontstaan.

Mona Lisa Smile 7/10

Vrouwelijke versie van Dead Poet's Society. Haalt nooit het niveau van die film, maar de cast is wel een genoegen om bezig te zien, vooral Roberts en Dunst

Zheng Tu (Double World) 5/10

Compleet vergeetbaar, Chinees bandwerk

Dynasty Warriors 4/10

Het is dat ik graag Chinese martial arts kijk, maar het verhaal hier lijkt nog zwakker dan de cutscenes van de meeste games (Dynasty games zelf wel nooit gespeeld), blijf hier maar van weg.

The Age of Innocence 7/10

Degelijk kostuumdrama met Day-Lewis, Pfeiffer en Ryder. De setting van upper class 1890 New York ziet er wel top uit en de verteller brengt het geheel tot leven, maar niet bij Scorcese's beste.

Skull Island 8/10

Enorm aangenaam verrast door deze korte animatiereeks op Netflix. Echt verrassende vijanden en gevaren, met een redelijk verhaaltje. Kleine topper.

Once Upon a Time in Hollywood 8/10

Tarentino brengt een mooi eerbetoon aan het oude Hollywood (en opnieuw blote voeten), waarbij Pitt en DiCaprio echt wel goede chemistry hebben samen. De eerste anderhalf uur kabbelt de film wat (maar er zitten ook al wat spannende scenes tussen) om dan te ontploffen in het laatste half uur met geweld à la Tarentino

Silverado 7/10

Leuke cast, standaard western verhaal. Aangenaam voor fans van het genre

Richard Jewell 8/10

Aangenaam verrast door deze. Eastwood zal het wel weer wat gedramatiseerd hebben, maar toont toch goed de impact van valse beschuldigingen en de schaduwzijde van media, zeker op mensen die niet echt standaard te noemen zijn.

Andor 8/10

Eerste helft van de serie is een toffe heistplanning, gevolgd door een overtuigende prison break. Met Star Wars zelf heeft het niet veel te maken, maar als de laatste films dit niveau hadden gehaald, hadden we weinig reden tot klagen gehad.

The Forgotten Battle (Slag om de Schelde) 6/10

Redelijk ok oorlogsfilm, voornamelijk vanuit de bril van gewone Nederlanders (in het verzet tegen wil en dank) met een paar Engelse soldaten ertussen. De eindslag is beperkt, maar toch goed in beeld gebracht. Het minder bekende broertje van Market Garden, maar uiteindelijk wel belangrijker voor het verdere verloop van de oorlog.

The Pale Blue Eye 7/10

Vooral aangenaam verrast door Harry Melling als E.A. Poe, excentriek gespeeld, maar intrigerend.

Terug
Bovenaan