Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Recent ook Nope gezien. Vond hem ook eerder 7/10 na eerste visie, maar ben er quasi zeker van dat dat alleen maar kan stijgen na meerdere visies (waar ik uiteraard geen tijd voor heb :p)

Once Upon a Time in America

Lang, maar geweldig. Vooral die sfeerzetting in het oude New York was echt fantastisch om te zien.
De fantheorie dat het hele verhaal een opium-geinduceerde hallucinatie is, stelt me wel teleur.

Along Came a Spider

Zwakke, voorspelbare film met plotholes als ware het een bol kaas.

Aftersun (2022): 9/10
The Treasure of the Sierra Madre (1948): 8/10
The Maltese Falcon (1941): 7/10

Twee oudere Hustons en het zeer mooie en dromerige Aftersun gezien.

Once Upon a Time in America

Lang, maar geweldig. Vooral die sfeerzetting in het oude New York was echt fantastisch om te zien.
De fantheorie dat het hele verhaal een opium-geinduceerde hallucinatie is, stelt me wel teleur.
Hallucinatie? Complete nonsens, maar de frame story in die opium-den voegt wel een sfeervolle subjectieve laag toe aan de film.

Aftersun (2022): 9/10
zeer mooi en dromerig
YEAH BABY

Licorize Pizza - Een Paul Thomas Anderson die zo hier en daar meer weg had van een Wes Anderson :D. Wel geinig om is zijn full out beeld van de jaren 70 te zien. Zoon van Philip Seymour Hoffman in de mannelijke hoofdrol blijkt achteraf, die gelijkenissen zijn er echt wel, acteertalent ook mee overgepakt van zijn vader. Leuk en sfeervol maar niks echt overweldigend.

Nomadland - Mwa ja, dat Frances McDormand kan acteren dat zal iedereen ondertussen wel weten maar verder deed het me toch niet al te veel, paar keer dat het begon op de gevoelens in te spelen wordt het afgebroken en op naar het volgende. Matige best picture winnaar imo.

Everything Everywhere all At Once - Nu dit is origineel. Zit al wel is wat tussen wat net iets minder werkt maar dit was swingend en regelmatig ronduit hilarisch. Heel amusant. Leuke keuze als winnaar best picture. Verbaast niet wanneer achteraf blijkt dat Swiss Army Men van dezelfde regisseurs is.

Shutter Island

Topfilm, is een rewatch en bij een rewatch merk je toch heel snel al de clou's die erop wijzen dat
het effectief een patient is die een bepaalde vrijheid gekregen heeft.

Laatst bewerkt:
Shutter Island :love: , vind ik ook een geweldige film.

Solaris (1972) - Wauw :love: . Eerste keer dat Tarkovsky bij mij echt klikt, heerlijke rit, kan bij met 2001 ASO in de lijst tijdloze sci-fi :love: .

The Bridge on the River Kwai (1957): 8/10 dir. Lean
Opnieuw goed, perfecte pacing (voelde niet aan alsof het lang was, niet te traag, niet te snel zodat ik niet meer kan volgen, opbouwend, aandacht voor omgeving en sfeeropbouw). Sterke film wederom. Een van de betere "oorlogs"films die ik gezien heb, en ook één van de betere Oscarwinnaars die ik tot dusver gezien heb.

Solaris (1972) - Wauw :love: . Eerste keer dat Tarkovsky bij mij echt klikt, heerlijke rit, kan bij met 2001 ASO in de lijst tijdloze sci-fi :love: .

NervousAliveHypsilophodon-size_restricted.gif

"In his endless search for truth, man is condemned to knowledge. Everything else is a whim."

Dijk van een film idd! :bow:

The Whale (2022) - 10/10
Veel te lang uitgesteld om deze te zien. Amai. De kracht van acteren en een goeie regisseur (fanboy hier). Tranen met tuiten bij de vriendin en bij mij zat er toevallig een vuiltje in mijn oog.

Scream VI

Beter en brutaler dan verwacht. Post-credit scene is *chef's kiss*.
Was idd ietsie beter dan de V, maar die verwondingen en het gevolg daarvan :wtf:.
Dan heb je nog zo'n major plotpunt, waar ik niets van geloof:
Een politieagent, die allerlei attributen meenam uit de bewijskamer van verschillende regio's, zonder iemand die zich daar vragen bij stelt. Ja, er werd gealludeerd naar omkoping, maar dan nog.
Zelfde flik - wrs onder een andere naam - die niet wordt gelinkt aan de dood van zijn moordlustige zoon. FBI moet toch zoiets kunnen vinden?
Buiten dat, goede film, maar hopelijk gaan ze niet dezelfde tour op met de twist van Scream 3 voor Scream VII.

Terug
Bovenaan