Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Waarom zou je dan in godsnaam het vervolg bekijken?? :confused:
vroeg ik me ook wel af :p .
Zeer begrijpelijke reactie, heeft met het werk van mijn vrouw te maken. Anders was ik er nooit aan begonnen.

idd vond de eerste geweldig goed, kijk echt uit naar het vervolg, maar vind hem moeilijk online..... iemand tips waar ik die goedkoop kan vinden?
Momenteel te streamen op Prime, al heb ik wel de audio naar Nederlands moeten zetten, dd default was een Engelse dub…

Voor de meisjes (2025) - 7,5/10

Sterke Nederlandse tragikomische film van Mike van Diem (Oscarwinnaar met Karakter) die soms mss iets te theatraal/literair aanvoelt, maar gedragen wordt door de geweldige cast, donkere humor en mooie fotografie. Paar heel straffe scènes toch.

Sinds kort te zien op Netflix. Aanrader!

Laatst bewerkt:
UNSTOPPABLE (2010)

had die ooit es in cinema gezien, maar gauw vergeten...

nu nog es een rewatch, en ja hoor: vergeetbaar filmpje.

je gaat mij nu toch nie zeggen dat er geen helikopter iemand kan doen droppen op een trein , en die trein kan doen stoppen hé.

in under siege 2 zie je steven seagal boven onder naast in op met auto over de trein gaan, ok dat zal ook wel weer wat overdreven zijn, maar de waarheid zal wel ergens in het midden liggen zeker?

Wrong turn 1-3
Films die eigenlijk op niks trekken, maar om één of andere reden zet ik dan toch de volgende in de reeks op.
Guilty pleasure zeker? 😅

bwa Wrong Turn 1 vond ik ongelofelijk spannend hoor, 2 was fun maar nog steeds best goed.

Is pas vanaf 3 dat het helemaal de verkeerde kant op ging imo. gestopt bij deel 4 denk ik

UNSTOPPABLE (2010)

had die ooit es in cinema gezien, maar gauw vergeten...

nu nog es een rewatch, en ja hoor: vergeetbaar filmpje.

je gaat mij nu toch nie zeggen dat er geen helikopter iemand kan doen droppen op een trein , en die trein kan doen stoppen hé.
Die film is gewoon gebaseerd op echte feiten, hoor. In het echt hebben ze toen ook niet gewoon even iemand op die trein gedropt met een helikopter

Die film is gewoon gebaseerd op echte feiten, hoor. In het echt hebben ze toen ook niet gewoon even iemand op die trein gedropt met een helikopter
ze hadden het beter gedaan. zo moeilijk kan dat toch echt niet zijn, als je ziet welke stunts ze allemaal niet doen de dag van vandaag?

kijk naar vorige week, die ene kerel die op netflix dat superhoog gebouw beklom...

ze hadden het beter gedaan. zo moeilijk kan dat toch echt niet zijn, als je ziet welke stunts ze allemaal niet doen de dag van vandaag?

kijk naar vorige week, die ene kerel die op netflix dat superhoog gebouw beklom...
Een gebouw beklimmen met niks van veiligheidsuitrusting is toch technisch helemaal niet te vergelijken met totaal onvoorbereid en kampend met gigantische tijdsdruk iemand vanuit een helikopter op een rijdende trein droppen?

Soit, we wijken af.

Een gebouw beklimmen met niks van veiligheidsuitrusting is toch technisch helemaal niet te vergelijken met totaal onvoorbereid en kampend met gigantische tijdsdruk iemand vanuit een helikopter op een rijdende trein droppen?

Soit, we wijken af.
afwijken mag toch gerust :p we zijn nog steeds over de film bezig hé, en vooral waarom die niet sneller beëindigd kan worden!

nee serieus, het is uiteraard iets helemaal anders, maar komaan: als een helikopter nu aan 120 per uur op 2 a 3 meter boven een rijdende trein rijd die aan 120 per uur, (paar km verschil per uur tussen beide gaat het niet maken op zo'n lange wagons hé), ewel geef mij dan maar zeker deze opdracht boven een gigantisch gebouw beklimmen.

ik kan me niet voorstellen dat dit zo moeilijk is. serieus, met de beste wil van de wereld, echt niet.

in mission impossible bijvoorbeeld zie je tom cruise in MI4 dacht ik, met zuignap handschoenen zich ook aan een gebouw vastplakken. Ik denk dat er wel iets moet bestaan hydraulisch om dit bij die trein te kunnen, als je dan toch per se wil vastklampen. Maar 2 a 3 meter boven een wagon gedropt worden, ik denk zelfs niet dat je dit dan nodig hebt.

afwijken mag toch gerust :p we zijn nog steeds over de film bezig hé, en vooral waarom die niet sneller beëindigd kan worden!

nee serieus, het is uiteraard iets helemaal anders, maar komaan: als een helikopter nu aan 120 per uur op 2 a 3 meter boven een rijdende trein rijd die aan 120 per uur, (paar km verschil per uur tussen beide gaat het niet maken op zo'n lange wagons hé), ewel geef mij dan maar zeker deze opdracht boven een gigantisch gebouw beklimmen.

ik kan me niet voorstellen dat dit zo moeilijk is. serieus, met de beste wil van de wereld, echt niet.

in mission impossible bijvoorbeeld zie je tom cruise in MI4 dacht ik, met zuignap handschoenen zich ook aan een gebouw vastplakken. Ik denk dat er wel iets moet bestaan hydraulisch om dit bij die trein te kunnen, als je dan toch per se wil vastklampen. Maar 2 a 3 meter boven een wagon gedropt worden, ik denk zelfs niet dat je dit dan nodig hebt.
Je bent technologie en stunts (Mission Impossible, Under Siege) aan het vergelijken met historische gebeurtenissen. Die runaway train uit Unstoppable is in het echt uiteindelijk ook tot stilstand gebracht op dezelfde manier als in de film. Of het überhaupt mogelijk was om dat met behulp van een helikopter te doen, weet ik niet (en zou ik durven betwijfelen), maar in de film is dit niet aan de orde omdat ze daar redelijk dicht bij de effectieve gebeurtenissen zijn gebleven.

Als ze meer creatieve vrijheid hadden genomen, hadden ze misschien Superman kunnen laten invliegen om de trein tegen te houden, dat zou waarschijnlijk voor een nog sneller einde gezorgd hebben, als dat dan blijkbaar de vereiste is.

Of ze zouden de trein misschien helemaal niet op hol kunnen hebben laten slaan en de credits laten rollen na 10 minuten. Happy end. Nog sneller dan.

Terug
Bovenaan