Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Deze week ook een low budget sci fi horror gezien die goed meeviel, maar zeker niet voor iedereen

Iron Lung

Eentje voor die hard sci fi en Lovecraft horror fans en zeer minimalistiche films met weinig acteurs.
Punt van kritiek, 20 - 30 tal minuten te lang in het mid segment.

De regisseur is een youtuber die horror games speelt en reviewed, en de mini low bit game Iron Lung verfilmde en zelf de hoofdrol speelt, nog vrij
deftig ook.

Deze kijk ik ook echt naar uit!
Die is precies ook ineens zo "plots" verschenen?

Enfin ik houd goede horror films wat in het oog maar aandacht voor deze is ineens ontploft lijkt het wel.
Inderdaad, ik had er op voorhand eigenlijk niets van opgevangen tot m'n echtgenote plots heel wat positieve dingen erover zag verschijnen op de sociale media. Toch wel top om te zien dat je nog door gewoon een goede film te maken toch serieus hype kan creeëren puur door goede reacties.
(en dus niet door opgeklopte giga budget advertentiecampagnes)

Ivm budget: k zie nu geregeld BTS-footage passeren en is giga interessant (en soms zelfs serieus wtf) om te zien hoe ze sommige dingen gedaan hebben. Er lijkt me quasi niets CGI gebruikt te zijn, maar enkel "creatieve" oplossingen. Top

In een bepaalde scene knalt de "obsessed" vriendin los met haar hoofd door de zijruit van een geparkeerde auto om daar dan iemand aan het stuur de kop murw te slaan (op het stuur). Blijkt dus dat er geen stunt double was, maar dat effectief de actrice zelf is die met een helm met een pruik erbovenop door die ruit knalt.

Beasts of no nation.

Heftige film, maar wel heel chaotisch en het einde vond ik ook minder. Precies of ze niet wisten waar ze naartoe wilden.

7,5/10
Ik vond het einde net heel sterk en duidelijk. Simpel en krachtig

Agu kiest na een tocht door de hell opnieuw voor het goede en het licht. Er is hoop voor hem en die andere kinderen aan dat strand, wat voor vele anderen dan weer niet zo is. Veel kind soldaten blijven in een vicieuze cirkel van geweld en wraak hangen. Het vergt moed, kracht en ook de hulp van anderen om eruit te raken.

Laatst bewerkt:
Nieuwe Star Wars, waar ik weinig tot niets van verwacht, staat hier samen met obsession op de menu voor vrijdag. Kijk persoonlijk ook een stuk meer uit naar obsession dan Mando en idd gek wat voor buzz dat die aant creeren is op zo'n micro budget puur op word of mouth maar leuk om te zien. :biglaugh:

Gisteren Masters of the Universe gezien, tickets gewonnen via FACTS voor de première. Ik ken die franchise enkel 'van zien' maar nooit echt naar gkeken. Film was eigenlijk echt vermakelijk al zie je ook de MCU invloeden, waar er af en toe een humoristisch of awkward moment tussen moet gegooid worden. Net iets te veel naar mijn mening.
Al bij al zie ik wel potentieel voor meer films. De kwaliteit was alleszins een stuk beter dan het middelmatig gedoe waar MCU de laatste jaren mee afkomt en wat DC uitspuwt.

Soundtrack was wel goed vond ik trouwens. Met Brian May op gitaar.

Ik had wel 1 kleine opmerking die waarschijnlijk stom gaat lijken voor de meesten: Skeletor en 1 van zijn henchmen hebben geen lippen, hoe kunnen dien dan deftig spreken? Klinkt stom maar het stoort me een beetje. Ik vond Skeletor wel grappig, goeie mix tussen evil en melodramatisch.

Gisteren Masters of the Universe gezien, tickets gewonnen via FACTS voor de première. Ik ken die franchise enkel 'van zien' maar nooit echt naar gkeken. Film was eigenlijk echt vermakelijk al zie je ook de MCU invloeden, waar er af en toe een humoristisch of awkward moment tussen moet gegooid worden. Net iets te veel naar mijn mening.
Al bij al zie ik wel potentieel voor meer films. De kwaliteit was alleszins een stuk beter dan het middelmatig gedoe waar MCU de laatste jaren mee afkomt en wat DC uitspuwt.

Soundtrack was wel goed vond ik trouwens. Met Brian May op gitaar.

Ik had wel 1 kleine opmerking die waarschijnlijk stom gaat lijken voor de meesten: Skeletor en 1 van zijn henchmen hebben geen lippen, hoe kunnen dien dan deftig spreken? Klinkt stom maar het stoort me een beetje. Ik vond Skeletor wel grappig, goeie mix tussen evil en melodramatisch.
Eigenlijk de film waar ik, als 80’s kid, enorm naar uitkijk.
Morgen ist zover

Köln 75 (2025) 08/10​

Waargebeurd verhaal van een jonge meid die Jazz concerten regelt, op een dag ziet ze Keith Jarret een fenomeen in de Jazz wereld ooit bekend als de pianist voor Miles Davis, ze besluit een optreden voor hem te organiseren in de fameuze opera zaal te Keulen.
Heb zelf niks met Jazz, maar dit filmpje keek lekker weg en is best een aanrader imho.

Kill the Irishman (2011) 6/10

FIlm over ierse gangster, die de maffia uitdaagt en meerdere aanslagen overleeft.
Gebasseerd op waargebeurde feiten, maar toch vond ik dit een vrij standaard maffia filmpje en mocht het wat meer zijn imho.
Een gulle 6/10

Terug
Bovenaan