Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

De manier waarop ze spaghetti kookt. Elke Italiaan met een beetje eergevoel zou spontaan de echtscheiding aanvragen. Als hij ze al in leven zou laten.

Eerst breekt ze hem al in 2. Dan smijt ze hem al in het water zonder dat het kookt en dan is het goed komt het uit en ondertussen gaat ze de ramen kuisen. Dan is het hopen dat ik er nog een beetje op moet bijten en dat het geen papperige slierten zijn.

Mama miracoli draait zich om in haar graf als ze dat ziet.

e63db0a993f06d028ca3a64125593ef3d167b905a63bb5aebee19f888ba1e82b_1.jpg

het is de scene die straight six beschreef. Alleen was de ladder niet nodig om de ramen te poetsen, maar om het woord „italiana“ van de muur te kunnen vijzen.

Als er iet is waar we niet in overeen komen hier, is het over aantal momenten thuis-zijn (of tijd voor elkaar).
Wij zijn daar 2 complete tegenpolen in. Zij huismus, ik net niet. FOMO vollenbak.

Maar wat vinden jullie een normale gang van zaken?
Hoeveel dagen (avonden) in een verwacht je toch van uw partner dat hij thuis is?
En maken jullie onderscheid tussen 'sociale verplichtingen' & niet?
bvb:
Gaan zwemmen
Voetbal training + pintje nadien (beperkt)
Vergadering van oudercomité
Afterwork met collega's.
Tooghangen/pintelieren met vrienden.
Gamen

Voorbeeld week : (aanvaardbaar of niet)
1 avond vergadering oudercomité (komt niet elke week voor, dus zet)
2 x voetbaltraining
1 avond pintelieren na voetbalmatch

Laatst bewerkt:
Als er iet is waar we niet in overeen komen hier, is het over aantal momenten thuis-zijn (of tijd voor elkaar).
Wij zijn daar 2 complete tegenpolen in. Zij huismus, ik net niet. FOMO vollenbak.

Hoeveel dagen (avonden) in een verwacht je toch van uw partner dat hij thuis is?
bvb:
Gaan zwemmen
Afterwork met collega's.
Gamen

2 x voetbaltraining
Vind niet dat je daar een "regeling" rond moet treffen. Bij ons is dat gewoon de kerk in 't midden houden. Geef eens een vb van een standaard week bij jullie?

bvb:
Gaan zwemmen
Afterwork met collega's.
Gamen

2 x voetbaltraining
Wij zijn meestal wel samen thuis en dat was ook gewoon al voor de dochter er was. Een goede balans dien je ergens zelf te vinden tussen jullie twee. Dus of ik dat nu aanvaardbaar zou vinden of niet, doet er niet echt toe.

Als ik bijvoorbeeld eens wat alleen wil doen, geef ik dat gewoon aan en dat is ook nooit een probleem.

Vind niet dat je daar een "regeling" rond moet treffen. Bij ons is dat gewoon de kerk in 't midden houden. Geef eens een vb van een standaard week bij jullie?
Hier het gevoel dat de kerk vooral naar den andere kant moet verhuizen :unsure:
standaard:
1 - 2 x trainen (met 'korte' nabespreking, max uurtje extra)
1 x 's avonds 'werken' in het weekend, evenement.
1 x voormiddag weekend golf/tennis

Af en toe komt daar dan nog eens een vergadering bij, maar die switch ik dan meestal met een training oid.

Hier het gevoel dat de kerk vooral naar den andere kant moet verhuizen :unsure:
standaard:
1 - 2 x trainen (met 'korte' nabespreking, max uurtje extra)
1 x 's avonds 'werken' in het weekend, evenement.
1 x voormiddag weekend golf/tennis

Af en toe komt daar dan nog eens een vergadering bij, maar die switch ik dan meestal met een training oid.
Da's drie avonden in de week dat je er niet bent. En wat is haar wens? Dat je meer thuis bent 's avonds?

Nu, als je hobby's hebt met een engagement is dat sowieso moeilijk.

Ge zij dus eigenlijk al gemakkelijk de helft van uw avonden per week niet thuis. Dan hangt het er vanaf wat ge de avonden doet dat ge wel thuis zijt, zeker? Als ge dan ook voornamelijk wilt gamen, of voetbal kijken of uw keuze van films/series wilt zien, dan lijkt het me logisch dat er wrevel op komt. Als ge daarentegen die 3-4 andere avonden effectief met haar spendeert, dan lijkt het me niet overdreven dat ze u die avondbesteding gunt.

"Uw keuze van films/series zien". 90% wat hier op staat is de keuze van mijn vrouw, zij domineert het kaske. :unsure:

Als ik dan iets heb opstaan hoor ik dan "is er niks anders dat we samen kunnen zien?".

"Uw keuze van films/series zien". 90% wat hier op staat is de keuze van mijn vrouw, zij domineert het kaske. :unsure:

Als ik dan iets heb opstaan hoor ik dan "is er niks anders dat we samen kunnen zien?".
Gelukkig niet dat probleem hier. Miss Mamba is nogal inschikkelijk daarin. Heeft vorige keer toch heel The Lighthouse meegekeken. Als ik dan toch iets arty farty mag noemen. Enfin. Een relatie is natuurlijk geven en nemen en niet enkel aan uw koord trekken.

Afstandsbediening verstoppen he. Doe ik soms en als ze dan komt vragen waar dat het kaske is, begin ik te reclameren dat ze wat minder alles moet laten rondslingeren en wat beter moet opruimen, dan verliest ze geen dingen.

Gelukkig niet dat probleem hier. Miss Mamba is nogal inschikkelijk daarin. Heeft vorige keer toch heel The Lighthouse meegekeken. Als ik dan toch iets arty farty mag noemen. Enfin. Een relatie is natuurlijk geven en nemen en niet enkel aan uw koord trekken.
Ik kan die films kijken als:

1. Madam in slaap valt
2. Madam gaat slapen ("kom eens mee slapen")
3. Ik mijn dochter 's ochtends een fleske geef (dus in véél stukskes).

Ge zij dus eigenlijk al gemakkelijk de helft van uw avonden per week niet thuis. Dan hangt het er vanaf wat ge de avonden doet dat ge wel thuis zijt, zeker? Als ge dan ook voornamelijk wilt gamen, of voetbal kijken of uw keuze van films/series wilt zien, dan lijkt het me logisch dat er wrevel op komt. Als ge daarentegen die 3-4 andere avonden effectief met haar spendeert, dan lijkt het me niet overdreven dat ze u die avondbesteding gunt.
3 à 4 zal idd zo ongeveer gemiddeld zijn.
De andere avonden, gebeurt het dan wel dat ik wat klusjes doe in huis, dingen die moeten gebeuren.

ik sport 4x per week. Nu ik ben wel niet afhankelijk van uren. Normaal gezien ben ik om 19u wel al klaar met sporten. 2x in de week en dan de zaterdagvoormiddag 2u (meestal vroeg) en de zondagvoormiddag ben ik wel heel de voormiddag weg.

Daar is niet echt veel gezaag over. De dagen dat ik niet sport kijk ik dan voor het eten en de kinderen.

Nu moest ik later gaan sporten in clubverband denk ik ook niet dat ze er een probleem van zou maken, meestal gaat ze in de week toch vroeg slapen en dan kan ze zonder mijn gezaag kijken naar haar hersenloze programmas :D

Als je te moeilijk doet kan je zeker enkel aan je eigen "koord" trekken!

Hier is het een half uur zoeken tegen we iets gevonden hebben waar we samen naar willen kijken. Na 15minuten geronk vanuit de andere kant van de zetel :sleep:
En dan vragen om niet verder te kijken zonder dat zij het gemiste stuk heeft kunnen herbekijken :scream:

ah de klassieke: "nee nee kijk maar verder zonder mij" gevolgd door "vertel mij in detail wat er de afgelopen 8 afleveringen gebeurd is zodat ik perfect mee ben"

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan