Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Maar het gaat over wat mij stoort, mijn madam sorteert nooit of te nimmer, alles gaat in de vuilbak, papier pmd, groentenafval, ALLES, als ik ze laat doen maken we Ivarem rijk want die hebben niet liever dat ge 100€ per maand betaald.
Wijsheid van de jaren, niet druk in maken, als ze naar de vuilbak is geweest effe checken, hetgeen verkeerd zit overladen naar de juiste bak en klaar, is mijn tijd of ergernis niet waard. Correctie; groentenafval heeft ze geleerd om naar het compostvat te dragen(ere wie ere toekomt)
Respect... Dat soort gebrek aan respect voor basiszaken zou ik toch wel zeer moeilijk vinden om mee te leven. Dat is voor mij al van hetzelfde niveau als gaan kakken en dan het toilet niet doortrekken.

Ik heb ook mijn tekortkomingen, net zoals zij, en voor de rest zijn er zoveel plus punten en is de vonk er na al die jaren nog steeds.
Das het enige ... yes you can take it :thumb:

Gisteren ijsje gaan eten in een ijssalon. Het is onze beurt om te bestellen en de dame die ons komt bedienen is een beetje gezet en heeft een neusringetje. Terwijl ze op een halve meter van ons staat, begint mijn vrouw tegen mij te zeggen dat die dame in kwestie er met zo'n neusring en lichaam echt uitziet als een koe, en dat het zo lelijk is, dat ze het zelf nooit zou dragen en niet begrijpt waarom iemand anders het wel zou dragen.
Ze zei het vrij hoorbaar, en zonder gene. Het was ook niet als grap bedoelt maar gewoon om te klagen over de serveerster.

Ze is ook vrij hypocriet op politiek vlak. We woonden vroeger in Kraków en zijn verhuisd omwille van de gigantisch slechte lucht en de negatieve gevolgen op onze gezondheid en vooral op die van ons kind. Maar elke EU-wetgeving om de kwaliteit van de lucht te verbeteren wordt afgebroken en zelfs aangevallen, dat ze zich niet moeten moeien met Polen en dat ze het fantastische PIS moeten laten doen, dat de geweldige regering het wel zal oplossen, ook al doen ze al jaren niets.
Vrij irritant om een discussie te houden want by default is de EU slecht en PIS perfect.

Zonet aan de ontbijttafel, onze 5-jarige zoon is een beetje ziek en moet plots een beetje hoesten. Ze begint kwaad te roepen om niet in haar richting te hoesten, dat hij een hand voor de mond dient te nemen en dat hij haar niet moet ziek maken. Gelijk erna pakt ze haar bord, staat recht en zegt dat ze wel in de salon gaat eten. Ongezien.
Nu niet voor het 1 of andere maar ik kan me daar ook kwaad over maken als ze ziek zijn en heel de tafel onderhoesten. Hand voor de mond houden is zelfs voor een kind een kleine moeite. Natuurlijk als het een kleuter is zou ik daar niet kwaad voor zijn maar vanaf het lager mogen ze dat toch wel al automatisch doen.

Nu niet voor het 1 of andere maar ik kan me daar ook kwaad over maken als ze ziek zijn en heel de tafel onderhoesten. Hand voor de mond houden is zelfs voor een kind een kleine moeite. Natuurlijk als het een kleuter is zou ik daar niet kwaad voor zijn maar vanaf het lager mogen ze dat toch wel al automatisch doen.
Maar de manier waarop je het aanbrengt maakt ook al veel verschil.

Mijn madam was daarnet kwaad, ik vroeg waarom? “Omdat je de hele dag niet thuis was!”

Ik was gaan werken… :unsure:

De mijne heeft de irritante gewoonte om nog een dik half uur voor ze gaat slapen filmpjes op tiktok te zitten gapen.
Iedere 10 seconden hoor je ofwel een irritant muziekske, wat achterlijk gegniffel, Owh my gaaaaawd x1000 of ene die een uitleg doet en zijn eigen de absolute shit vindt. Dit alles gebeurt met een veel te felle lamp op de nachtkast die aanligt want aja, een gsm in het donker bekijken, dat gaat niet.
Protest van mijn kant stuit op: ja maar gij valt altijd direct in slaap.
Dat is waar, maar ik vind het best acosiaal en ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gros van de brol op tiktok uw hersenen in moes verandert.

De mijne heeft de irritante gewoonte om nog een dik half uur voor ze gaat slapen filmpjes op tiktok te zitten gapen.
Iedere 10 seconden hoor je ofwel een irritant muziekske, wat achterlijk gegniffel, Owh my gaaaaawd x1000 of ene die een uitleg doet en zijn eigen de absolute shit vindt. Dit alles gebeurt met een veel te felle lamp op de nachtkast die aanligt want aja, een gsm in het donker bekijken, dat gaat niet.
Dat is waar, maar ik vind het best acosiaal en ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gros van de brol op tiktok uw hersenen in moes verandert.
Mag je niet meedoen met de dansjes? :unsure:

Mag je niet meedoen met de dansjes? :unsure:
neen :cry:

Gelukkig beziet ze geen dansjes, ik zou me nog meer ergeren.
Het ergste vind ik een of andere kerel die alles in een te vlugge monotone stem bespreekt en alles afsluit met 'meow'
Hoe kan een mens dat toch graag zien

Die van mij zegt dan in de zetel: 'ik ga slapen'. Om dan nog een halfuur tot een uur naar RuPaulsdragrace of realhousewifesof (random stad) op netflix te kijken in bed.

Die van mij zegt dan in de zetel: 'ik ga slapen'. Om dan nog een halfuur tot een uur naar RuPaulsdragrace of realhousewifesof (random stad) op netflix te kijken in bed.
Ah nee, de mijne valt constant in slaap in de zetel. En dat is al van vroeg.
Die ligt ook telkens volledig in fleece dekens ingewikkeld, niet moeilijk dat je in slaap valt. Maar als ik zeg van doe dat weg en zet u recht ist van 'neenee, kga wakker blijven' *slaap achter 5 min*
Maar dat piepke van de playstation zit blijkbaar op een frequentie die bij de meeste vrouwen als een boor door het hoofd gaat.

Toxische relatie i.m.h.o. je komt er nog wel achter maar de uitkomst weet ik nu al.

Maar het gaat over wat mij stoort, mijn madam sorteert nooit of te nimmer, alles gaat in de vuilbak, papier pmd, groentenafval, ALLES, als ik ze laat doen maken we Ivarem rijk want die hebben niet liever dat ge 100€ per maand betaald.
Wijsheid van de jaren, niet druk in maken, als ze naar de vuilbak is geweest effe checken, hetgeen verkeerd zit overladen naar de juiste bak en klaar, is mijn tijd of ergernis niet waard. Correctie; groentenafval heeft ze geleerd om naar het compostvat te dragen(ere wie ere toekomt)
wie dafak sorteert en welke geitenwollensokkentype maakt zich daar druk over? Bij mij gaat alles groen en zwart in 1 vuilbak en enkel pmd in blauwe zak. Als ik mij een beetje stout voel en niet wil wachten op karton elke maand, dan doe ik een pizza doos bij de zwarte.

Sue me

Ah ja rupaul dragrace is hier ook steevast van de partij, en 90 days op TLC of zo één van de vele dwergenprograms. En als ze dan bv. naar toilet gaat of even weg van de tv gaat laat ze dat gewoon lopen, alsof ik het ook aan't volgen zou zijn :rofl:

wie dafak sorteert en welke geitenwollensokkentype maakt zich daar druk over? Bij mij gaat alles groen en zwart in 1 vuilbak en enkel pmd in blauwe zak. Als ik mij een beetje stout voel en niet wil wachten op karton elke maand, dan doe ik een pizza doos bij de zwarte.

Sue me
Pizzadozen horen dan ook bij het restafval, aangezien dat met vet vervuild karton is.
Voor de rest kan ik geen enkel respect opbrengen voor mensen die specifiek niet sorteren en er nog trots op zijn ook.

Ik erger me ook aan niet-sorteerders!

Ik sorteer zelf maniakaal, bv:
- het papiertje van theezakjes gooi ik bij het oud papier;
- voraleer ik m'n glas in de glascontainer gooi, verwijder ik alle papieren etiketjes van de bokaaltjes;
- ik was yoghurtpotjes eerst uit alvorens in de PMD zak te steken;
- ik knip de venstertjes uit 'venster-envelloppes' voordat ik het bij het oude papier gooi;
Etc.

Voor de rest ben ik wel gewoon normaal hoor ;)

Pizzadozen horen dan ook bij het restafval, aangezien dat met vet vervuild karton is.
Voor de rest kan ik geen enkel respect opbrengen voor mensen die specifiek niet sorteren en er nog trots op zijn ook.
Eigenlijk feitelijk he is da hier alles tesamen in een grote container. Behalve pmd natuurlijk. Dus sorteert gij maar terwijl het op vele plaatsen gewoon allemaal samengegooid wordt.

En vet op karton is letterlijk geen verschil 🤡

Als de gemeente maar 1 container levert is het iets anders, maar uw eerste post kwam niet zo over.

Jawel. Zoek de sorteerregels eens op.
Ik zie het gewoon het nut niet als ik alles bijeen kan doen en gij moeite doet om alles te sorteren.. tenzij het verwerkingsproces anders maar dan nog. De mensen die actief juist sorteren is gewoon zo klein dat ik ook het nut niet zie. Ik doe niets voor den drol ze :unsure:

Ik zie het gewoon het nut niet als ik alles bijeen kan doen en gij moeite doet om alles te sorteren.. tenzij het verwerkingsproces anders maar dan nog. De mensen die actief juist sorteren is gewoon zo klein dat ik ook het nut niet zie. Ik doe niets voor den drol ze :unsure:
Welke moeite? Daar is toch geen moeite aan?
Tegenwoordig sorteren de meeste mensen toch goed? Dat er eens gemist wordt is een ding, maar uw punt van met opzet niet te sorteren is simpelweg zielig.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan