Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Sorry, ik moet hier nog eens op terugkomen want ik heb hier vannacht van wakker gelegen.

Doe jij maar 1 paar sokken per week aan? :unsure:
Neen. Niet alle sokken zijn gewassen/droog tegen dat ik aan de strijk begin.
Maar tijdens de home office laatste jaar, loop ik veel blootsvoets rond. En ik durf al eens zelfde paar aan te trekken 2 dagen op rij.

Ik had niet gedacht dat er iemand de math zou doen, dus het zal wrs dichter tegen de 20 paar liggen.

Sorry voor de verwarring en de slapeloze nacht.
 
JA GVD WAT IS DEES OOK BLIJFT DAN MET UW POLLEN VAN MIJN FRITTEN AF ZEKERS ALS GE EERST ZEI ER GEEN TE WILLEN :angry:.
Dat is godverdomme de attitude waar elke gemiddelde vent van droomt.
Eigenlijk wel he, man ik kan mij ergeren als ge vraagt als ze frieten moet hebben en het antwoord neen is. Om dan 5 min laten den heflt van de mijne op te vreten. Zeg dan dat ge er wel moet hebben he.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Allereerst ook nog eens op de kar springen: in welke taal is die threadtitel?

En deze thread heeft me overtuigd dat het hier goed meevalt. Mijn oprecht medeleven voor @Général Zantas want dat is echt een zware dobber om te lezen eerlijk gezegd.

Hier zijn het ook typische zaken. Zij is een kok en ze wil thuis ook koken: hoera! Spijtig genoeg wordt de gootsteen al eens gebruikt als vuilbak. Ook is ze minder aanspreekbaar als ze schoonmaakt en wordt elke vraag of grap dan gezien als een aanval.

Ze kan ook moeilijk nee zeggen op sommige zaken, in haar cultuur moeten zo'n dingen subtieler worden afgewezen maar dat lukt zeker hier niet altijd. Dan wil een kennis hier komen logeren om België te bezoeken of hebben haar klasgenoten van de Nederlandse les haar aangesteld om voor hen te koken en wil ze dat eigenlijk niet, maar gewoon neen zeggen gaat niet.

Maar vooral: die fucking smartphone. Ben je iets aan het vertellen of op haar vraag aan het antwoorden, maar is ze net ook met het thuisfront aan het sturen. In plaats van dat dan te zeggen is het wat instemmend knikken of ja antwoorden. Enkele minuten later blijkt dan dat ze helemaal niet geluisterd heeft.
 
Maar vooral: die fucking smartphone. Ben je iets aan het vertellen of op haar vraag aan het antwoorden, maar is ze net ook met het thuisfront aan het sturen. In plaats van dat dan te zeggen is het wat instemmend knikken of ja antwoorden. Enkele minuten later blijkt dan dat ze helemaal niet geluisterd heeft.
Das toch het ideale moment om uw dure niet dringende gadget aankoop, aan te kondigen en haar toestemming te vragen wel filmen als bewijsstuk. Hier al een paar keer gelukt.
 
Ik denk dat je het misschien wel weet maar uw verwoording is wat vreemd dus ter info voor de rest: een morning after pil is geen abortuspil. Ze zorgt er enkel voor dat een reeds bevruchte eicel zicht niet kan innestelen. Als ge reeds zwanger zijt (positieve zwangerschapstest) zal een morning after pil dan ook geen effect hebben. Zoals de naam doet vermoeden moet ge dat de dag na onbeschermde seks pakken (of beter, vlak erna tot max 72 uur). Hoe sneller hoe hoger de werkingskans - want ja, ook de morning after pil kan falen.

Gezien ze in uw geval zwanger was en abortus weigerde was het dus sowieso al te laat voor de morning after pil.


Als ik mij niet vergis, meen ik mij te herinneren dat ge indertijd ook overtuigd waart dat natuurlijk zwanger worden niet ging gaan omwille van een medische aandoening van uw vrouw (iets waarvoor ik u toen al uw vet heb gegeven 😆 ) en dat ge het van int begin al niet zag zitten dus die verliefdheidsfase was dan wel in 1 klap over. Hoe komt het dat ge nu toch voor een tweede zijt gegaan?

bedankt voor de correctie, ik was inderdaad wat in de war.

We waren niet overtuigd dat ze niet zwanger kon worden, we dachten wel dat wegens haar medische situatie de kans op zwangerschap een stuk lager lag, en dat mijn zaad ook van lage kwaliteit was. Ik had beter moeten weten, mijn kleine soldaatjes zijn niet uit te roeien en gedijen onder eender welke omstandigheden.
Desondanks gebruikten we wel altijd condooms, het is niet dat we effectief elke keer zonder bescherming de liefde bedreven. Op ne keer was de doos gewoon leeg en we waren te tam om nieuwe te gaan kopen, dus hebben we paar keer zonder gedaan (omdat we dus ook dachten dat...) uit naiviteit.

De verliefdheidsperiode was idd reeds aan het aflopen, maar de regelmatige vrijpartijen bleven wel plaatsvinden, dermee dat we nog samen waren en ik nog niet weg was. Ik liep menne lul achterna.

We hebben ook niet gekozen voor de tweede. Ik was zelfs van plan om naar Belgie te gaan voor een snip snipke, maar toen kwam Covid en werd dat uitgesteld. We hebben letterlijk 1 keer (ik minimaliseer niet) onbeschermde seks gehad eind vorig jaar, rond de verjaardag van onze zoon toen we weer in zo'n goeie periode zaten. Volgens mijn vrouw was ze niet in de vruchtbare dagen maar dat bleek dus een calculatiefout (en gezien ze achteraf bij de positieve zwangerschap aant bleiten was omdat ze geen 2e kind wou op die moment, geloof ik haar ook wel).

Rode draad doorheen het verhaal is dat ik teveel met mijn lul dacht en te weinig met mijn hoofd, en dat mijn kleine soldaatjes maar 1 kans nodig hebben. Op sommige vlakken ben ik inderdaad een idioot :)
 
Als ik de openingspost lees, ben ik eerder een Mrs Fingers. Hoewel ik er wel geregeld op let omdat mn vrouw mij daar veel op wijst.
Mij stoort het ook echt niet dat er iets een paar dagen niet op zijn plaats ligt. Heel de tijd liggen opruimen is niet aan mij besteed.

Over het algemeen kom ik mijn vrouw goed overeen.
ALs ze slecht gezind is komt dit meestal door de kinderen of door samenloop van omstandigheden. Ze reageert dit dan wat op mij af, maar ondertussen weet ik al dat het meestal met de kids heeft te maken.
Ik kan soms eens echt "niksen" in de zetel. Dat kan zij niet.
Financieel is ze heel chill. Ik mag eigenlijk kopen wat ik wil, ze gaat daar nooit moeilijk over doen.

Na een 16 tal jaar eigenlijk nog heel gelukkig samen, 2 prachtige kids, schoon huizeke, en de vormen zijn ook nog altijd in orde :D
 
Mij stoort het ook echt niet dat er iets een paar dagen niet op zijn plaats ligt.
Mij ook niet (en geloof mij: ik laat ook wel eens wat rondslingeren hoor). Maar echt gewoon dozen en schoenen in het midden van kamers & gangen achterlaten, erover stappen of aan de kant shotten, ipv die 10 seconden werk van dat op te ruimen, nee... dàt heb ik niet.
 
Interessant topic, maar ik heb van in het begin besloten nooit negatief over mijn vriendin te spreken behalve tegen haar zelf dan. Dunno of dat een goede aanpak is maar het werkt tot nu toe :p
 
Hier valt het wel mee. Wij zijn alle twee nogal sloddervossen dus wij zitten op dat vlak niet zozeer op elkaars kap. Zij is wel ietske erger dan ik en er zijn dingen waar ik een stokje voor gestoken heb maar dat is al vele jaren geleden en heb ik verder niet moeten achter zitten.

Zij en ik vouwen onze sokken ook totaal anders op maar dat is geen probleem voor ons. In tegendeel. Wij doen dan eerder van die kleffe koppelpraat over hoe wij elkaars methode zo schattig vinden. Het soort van praat waar volk hier waarschijnlijk van moet kotsen. :unsure:

Soms loopt ze ook wel iets te lang te zagen over dingen die op haar werk gebeurd zijn. Als dat dan echt verschillende dagen aanhoudt, zeg ik al wel eens dat het genoeg geweest is. Daar is zij dan natuurlijk ook niet altijd even gediend mee. :)

Mannekes 't is wel een gevaarlijk topic hoor dees. Vroeg of laat komt dat hier voor iemand uit :D
Dame WarCry III verstaat toch geen Nederlands. ^_^
 
Op vlak van huishouden hebben wij altijd alles vrij goed 50-50 verdeeld (de ene periode doet de ene wel eens wat meer dan de andere). En eigenlijk doen wij beiden ook quasi alle taken (koken, wassen, strijken, ...). Dat één bepaalde taak niet altijd op de nek van één van beiden komt, helpt wel veel, vind ik.

Waar ik me waarschijnlijk het meest aan erger is haar nonchalance af en toe. Zeker met kinderen in huis niet altijd een goede combinatie in mijn ogen :p

Ze is ook nogal impulsief, terwijl ik alles 2 of 3x overdenk. Op zich zorgen we voor een mooi tegenwicht voor elkaar op dat vlak. Natuurlijk zorgt té impulsief gedrag ook wel eens voor ergernissen, net zoals mijn terughoudendheid omgekeerd ook wel eens voor irritaties zorgt.
 
Om een voorbeeld te geven van vandaag:

We zijn een week gaan house-sitten bij de schoonmoeder (haar moeder), die een appartement net naast het strand heeft. Vandaag huiswaarts gekeerd met de 2 grote valiezen.

Wat heb ik gedaan in de 45 minuten dat we thuis zijn: de twee valiezen helemaal uitgeladen en alles op zijn plaats gelegd, de was gesorteerd omdat sommige dingen gestreken moeten worden na de trip in de valies, wasmachine opgezet, keuken opgeruimd en karton/glas weggegooid in de containers buiten, bloemen water gegeven, vaatwasmachine uitgeladen.

En op zich, geen enkel probleem mee, zij is zwanger dus als ze wil liggen/rusten, sava. Maar dat heeft ze niet gedaan. Wat heeft ze wel gedaan?
Voor ons vertrek kreeg ze een gift van haar moeder, dat weer van haar moeder kwam. Een halsketting van 500€. Schone gift zou je denken, maar BLIJKBAAR is het goud net een ander kleurke dan wat ze leuk vindt en nu zit ze al 45 minuten in de slaapkamer te bleiten en tegen zichzelf te praten dat het ongelooflijk is dat ze een halsketting krijgt die niet past bij haar "hangerkes" (die dingen die ge aan de halsketting hangt). Als onze 5-jarige zoon binnenkwam en vroeg waarom ze aan het huilen was, werd hij ook gewoon afgesnauwd om haar met rust te laten.

Het is echt amper te bevatten welke kleine dingen haar soms zo kunnen doen ontploffen op emotioneel en mentaal vlak. En er valt letterlijk niks aan te doen tot ze uitgeraasd is en tot kalmte komt. Dat kan 15 minuten duren of 4 uur.

Achja, kan ik tenminste ongestoord zappen zonder commentaar te krijgen.
 
Om een voorbeeld te geven van vandaag:

We zijn een week gaan house-sitten bij de schoonmoeder (haar moeder), die een appartement net naast het strand heeft. Vandaag huiswaarts gekeerd met de 2 grote valiezen.

Wat heb ik gedaan in de 45 minuten dat we thuis zijn: de twee valiezen helemaal uitgeladen en alles op zijn plaats gelegd, de was gesorteerd omdat sommige dingen gestreken moeten worden na de trip in de valies, wasmachine opgezet, keuken opgeruimd en karton/glas weggegooid in de containers buiten, bloemen water gegeven, vaatwasmachine uitgeladen.

En op zich, geen enkel probleem mee, zij is zwanger dus als ze wil liggen/rusten, sava. Maar dat heeft ze niet gedaan. Wat heeft ze wel gedaan?
Voor ons vertrek kreeg ze een gift van haar moeder, dat weer van haar moeder kwam. Een halsketting van 500€. Schone gift zou je denken, maar BLIJKBAAR is het goud net een ander kleurke dan wat ze leuk vindt en nu zit ze al 45 minuten in de slaapkamer te bleiten en tegen zichzelf te praten dat het ongelooflijk is dat ze een halsketting krijgt die niet past bij haar "hangerkes" (die dingen die ge aan de halsketting hangt). Als onze 5-jarige zoon binnenkwam en vroeg waarom ze aan het huilen was, werd hij ook gewoon afgesnauwd om haar met rust te laten.

Het is echt amper te bevatten welke kleine dingen haar soms zo kunnen doen ontploffen op emotioneel en mentaal vlak. En er valt letterlijk niks aan te doen tot ze uitgeraasd is en tot kalmte komt. Dat kan 15 minuten duren of 4 uur.

Achja, kan ik tenminste ongestoord zappen zonder commentaar te krijgen.
In dit geval is ze misschien ‘gewoon’ hormonaal? Toen ik zwanger was, kon ik ook behoorlijk onredelijk zijn. Zo had ik op een bepaald moment zo’n zin in Chinees, na veel vijven en zessen mijn vriend zo ver gekregen dat hij erom wou gaan, bleek de Chinees gesloten te zijn. Heb ik dus effectief voor zitten wenen. Ik moest en zou Chinees hebben, wou geen vol au vent uit de diepvries. Long story short, tóch vol au vent gegeten.

Is zij zich daar overigens van bewust dat jij u zo ergert, of denkt zij dat jullie wél een goede relatie hebben?
Wat is uw plan? Bij elkaar blijven voor de kinderen en eens die het huis uit zijn ook vertrekken?
 
In dit geval is ze misschien ‘gewoon’ hormonaal? Toen ik zwanger was, kon ik ook behoorlijk onredelijk zijn. Zo had ik op een bepaald moment zo’n zin in Chinees, na veel vijven en zessen mijn vriend zo ver gekregen dat hij erom wou gaan, bleek de Chinees gesloten te zijn. Heb ik dus effectief voor zitten wenen. Ik moest en zou Chinees hebben, wou geen vol au vent uit de diepvries. Long story short, tóch vol au vent gegeten.

Is zij zich daar overigens van bewust dat jij u zo ergert, of denkt zij dat jullie wél een goede relatie hebben?
Wat is uw plan? Bij elkaar blijven voor de kinderen en eens die het huis uit zijn ook vertrekken?
Was ook mijn bedenking (gelukkig zo geen zwangerschapsmadness gehad zélf) maar ik denk dat de generaal al lang genoeg met haar samen is om te weten wat haar normaal is en wat niet, helaas... :S
 
bedankt voor de correctie, ik was inderdaad wat in de war.

We waren niet overtuigd dat ze niet zwanger kon worden, we dachten wel dat wegens haar medische situatie de kans op zwangerschap een stuk lager lag, en dat mijn zaad ook van lage kwaliteit was. Ik had beter moeten weten, mijn kleine soldaatjes zijn niet uit te roeien en gedijen onder eender welke omstandigheden.
Desondanks gebruikten we wel altijd condooms, het is niet dat we effectief elke keer zonder bescherming de liefde bedreven. Op ne keer was de doos gewoon leeg en we waren te tam om nieuwe te gaan kopen, dus hebben we paar keer zonder gedaan (omdat we dus ook dachten dat...) uit naiviteit.

De verliefdheidsperiode was idd reeds aan het aflopen, maar de regelmatige vrijpartijen bleven wel plaatsvinden, dermee dat we nog samen waren en ik nog niet weg was. Ik liep menne lul achterna.

We hebben ook niet gekozen voor de tweede. Ik was zelfs van plan om naar Belgie te gaan voor een snip snipke, maar toen kwam Covid en werd dat uitgesteld. We hebben letterlijk 1 keer (ik minimaliseer niet) onbeschermde seks gehad eind vorig jaar, rond de verjaardag van onze zoon toen we weer in zo'n goeie periode zaten. Volgens mijn vrouw was ze niet in de vruchtbare dagen maar dat bleek dus een calculatiefout (en gezien ze achteraf bij de positieve zwangerschap aant bleiten was omdat ze geen 2e kind wou op die moment, geloof ik haar ook wel).

Rode draad doorheen het verhaal is dat ik teveel met mijn lul dacht en te weinig met mijn hoofd, en dat mijn kleine soldaatjes maar 1 kans nodig hebben. Op sommige vlakken ben ik inderdaad een idioot :)
Bij het 4de hadden we al prijs na een halve keer (we werden gestoord, enkel verkenners waren vertrokken, het leger zat nog in de kazerne). Bij ons was het nu wel de bedoeling, maar was toch ook verschieten.
 
Ga je een dna-check doen na de geboorte of ben je 100% zeker...?

Mijn vrouw heeft geen hobbies, geen vriendinnen en geen activiteiten buitenshuis. 100% zeker dat het de mijne is.

In dit geval is ze misschien ‘gewoon’ hormonaal? Toen ik zwanger was, kon ik ook behoorlijk onredelijk zijn. Zo had ik op een bepaald moment zo’n zin in Chinees, na veel vijven en zessen mijn vriend zo ver gekregen dat hij erom wou gaan, bleek de Chinees gesloten te zijn. Heb ik dus effectief voor zitten wenen. Ik moest en zou Chinees hebben, wou geen vol au vent uit de diepvries. Long story short, tóch vol au vent gegeten.

Is zij zich daar overigens van bewust dat jij u zo ergert, of denkt zij dat jullie wél een goede relatie hebben?
Wat is uw plan? Bij elkaar blijven voor de kinderen en eens die het huis uit zijn ook vertrekken?

"gewoon hormonaal" :laugh:
Hysterisch bleiten, tegen u zelf praten terwijl ge heen en weer wiegt/schommelt op het bed. Dat is voor mij toch iets hoger dan gewoon zwanger hormonaal. Los daarvan doet ze dat ook als ze niet zwanger is :D

En ja, zij is zich daarvan bewust dat ik mij daaraan erger. Ik heb doorheen de jaren de tactiek ook aangepast. Initieel was het meevaren met de stroming om op positieve manier verandering teweeg te brengen, dan was het actieve stimulatie om professionele hulp in te schakelen, dan was het tegenin de stroom invaren. Ondertussen is het gelatenheid voornamelijk. Maar we hebben over de jaren heen heel veel op elkaar geschreeuwd en geroepen, ze zal het wel door hebben ondertussen. Maar goed, wij komen beiden uit probleemgezinnen en waarbij ik geleerd heb dat ge in zulke gevallen best uiteen gaat, heeft zij geleerd dat ge samenblijft tot de dood ons scheidt door dik en dun. Zij houdt van mij op haar eigen manier en het feit dat ze op mij roept, ruzie maakt, compleet van mening verschilt etc staat daar los van voor haar.

Mijn plan was om het uit te houden tot mijn zoon 15-16 is om het dan af te trappen, dat zal dus aangepast moeten worden naar tot als mijn dochter 15-16 is. Maar bon, tegen dan zijt ge alweer 50 jaar oud. We willen ook een huis kopen, kunt niet in een huurappartement blijven wonen, etc. Momenteel, sinds de laatste 18-24 maanden heerst er gewoon een grote gelatenheid en een gevoel van we zien wel. Gewoon het beste van proberen te maken.

We zijn hier wel serieus off-topic aan het gaan denk ik. Misschien dat een mod de laatste posts over mijn situatie naar het juiste topic kan plaatsen (iets over giftige relaties ofzo).
 
Met voorsprong en toepasbaar op iedere vrouw waarmee ik een relatie die naam waardig gehad heb.

arevee: Oei wat is er (op die moment is er zéér duidelijk vanalles mis).

vrouw: niks

arevee: Ja da zal wel, komt gooit het eruit dan kunnen we zien of t valt op te lossen.

vrouw: ja ma nee er is niks ze, als ik zeg dat er niks is is er toch niks zeker.

arevee: Gaat ongestoord vrolijk verder met zijn leven (deze stap zet ik iedere keer weer en iedere keer beklaag ik me de zware fout die ik hier maak, ik leer niet bij door te beseffen dat er de eerste zes keer niks kan zijn en de zevende keer als ge het vraagt opeens wel vanalles).

vrouw enkele uren tot dagen later: GODVERDOMME HE DEES EN DEES EN DEES EN DEES KAN ECHT NI MEER ZE, DAS NU AL DRIE DAGEN DAT IK MIJ DAAR KWAAD IN MAAK MAAR NU MOET HET ER TOCH UIT ZE EN GE ZULT VERDEKKE LUISTEREN IS VOOR ENE KEER.

:unsure:
waaraan denk je te zien dat er iets of van alles mis is?
soms of heel vaak is er echt niets, noppes, nada, en denk ik echt aan niks of gewoon aan chocola of iets anders om te eten, de koude temperatuur of mijn maandstonden, een ongemakkelijke beha en wil ik dat niet zeggen of daar een gesprek over beginnen (want daar wil ik niet over praten met een man :p )
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan