Het is geven en nemen zeker? Ik denk dat "shoppen" als activiteit voor veel mensen niet louter functioneel is zoals kippenvoer kopen, dan is het toch niet zo vreemd dat je je partner meevraagt uiteindelijk.Als mijn madam compagnie wil bij het shoppen, moet ze maar een vriendin meenemen of haar moeder. Er is 0 kans dat ik mee ga als ze sjakosj gaat shoppen
Ik pak die toch ook niet mee als ik bouwhout ga shoppen in de hubo of als ik kippenvoer ga shoppen in de Aveve.
Als we op reis of zo eens random in een winkelstraat belanden, loop ik na 3 winkels al rete irritant rond en vlucht ik weg naar de Kruidvat of zo om wat boekjes of puzzels voor de kinderen te scoren. Of een Fnac (press F)/Mediamarkt om wat naar de telefoons/computers te koekeloeren. Kwestie van toch nog ietwat zinvol te doen. Maar op mijn lijst van 'graag doen', staat dat toch ook op plek 999.
En mijn madam weet dat, dus die pakt me nooit mee. Niet leuk voor haar en niet leuk voor mij.
Dat je je dan gedraagt alsof dat het einde van de wereld is, en daardoor niet meer moet meekomen, is ook een keuze.