Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Als mijn madam compagnie wil bij het shoppen, moet ze maar een vriendin meenemen of haar moeder. Er is 0 kans dat ik mee ga als ze sjakosj gaat shoppen :laugh:

Ik pak die toch ook niet mee als ik bouwhout ga shoppen in de hubo of als ik kippenvoer ga shoppen in de Aveve.

Als we op reis of zo eens random in een winkelstraat belanden, loop ik na 3 winkels al rete irritant rond en vlucht ik weg naar de Kruidvat of zo om wat boekjes of puzzels voor de kinderen te scoren. Of een Fnac (press F)/Mediamarkt om wat naar de telefoons/computers te koekeloeren. Kwestie van toch nog ietwat zinvol te doen. Maar op mijn lijst van 'graag doen', staat dat toch ook op plek 999.

En mijn madam weet dat, dus die pakt me nooit mee. Niet leuk voor haar en niet leuk voor mij.
Het is geven en nemen zeker? Ik denk dat "shoppen" als activiteit voor veel mensen niet louter functioneel is zoals kippenvoer kopen, dan is het toch niet zo vreemd dat je je partner meevraagt uiteindelijk.

Dat je je dan gedraagt alsof dat het einde van de wereld is, en daardoor niet meer moet meekomen, is ook een keuze.

Moest ze nu bijzonder veel waarde hechten aan uw mening over sacochen en ze wilt graag iets kopen dat gij ook mooi vindt, of gij vindt het belangrijk om mee te beslissen wat voor sacochen uw madam draagt zou ik het nog ergens kunnen begrijpen maar ge lijkt mij eerder het type dat een beetje verloren rondloopt in de winkel en voor wie alles prima is zolang het maar vooruit gaat dus ik snap er echt niks van. Dan kunt ge beter thuis blijven en een pot spaghettisaus maken, of het huis kuisen of inderdaad in het café om de hoek op BG zitten een boek lezen.

Heb het daar eens over he gast, in de wereld van moeilijke gesprekken om met uw partner te hebben tijdens een relatie is dit wel echt peanuts.

- schat, ik ga liever niet mee gaan shoppen voor een sacoche
- hoezo, waarom niet?
- *gesticuleer vaag naar uzelf*

einde gesprek
Die weet dat ik dat niet leuk vind en ze wil gewoon gezelschap tijdens het winkelen. Mijn dochter is er dan ook vaak bij. Het is zo'n activiteit dat we soms nu eenmaal samen doen. We gaan ook wel eens een boekenwinkel binnen dat haar minder interesseert en daar maakt zij geen spel van.

Ik maak er ook geen drama van als ik mee ben, al is het soms van me af te lezen dat ik er geen hol zin in heb.

Naar mijn mening is dit soort opofferingen iets wat je doet in een relatie.

En het wonder is geschied: ze heeft een sacoche én schoenen gevonden.

Ik zou zelf ook niet willen gaan winkelen met iemand waarvan ik weet dat die dat niet graag doet, da's toch niet plezant als ge weet dat die andere persoon daar dik tegen z'n goesting is? Ik zou mij ook gewoon wat opgejaagd voelen en ik winkel liever op mijn gemakske. De keren dat wij samen gaan winkelen zijn was omdat we beide iets nodig hadden, of het is een winkel waar we beiden graag gaan zoals eens gaan snuisteren in de Kringloop

Ik vind het een kwestie van geven en nemen. En ja, mijn vrouw gaat ook wel eens mee naar de Gamma en mijn dochter soms ook als het logistiek beter uitkomt. Dan wil ze dat zelf als we iets in de tuin of in huis willen doen. Onlangs wou mijn vrouw nog gaan winkelen en ze stelde zelf voor dat ik een terrasje kon doen met een boek terwijl ze bezig was.

330px-Pantoffels.jpg

Ik snap echt niet waarom men moet toleren dat de partner lastig is zij of hij iets niet naar het gedacht vindt. Dan kan je net zo goed uw partner onder de voeten geven omdat het weer niet naar het gedacht is.
Jij kent mijn vrouw ook?

Die weet dat ik dat niet leuk vind en ze wil gewoon gezelschap tijdens het winkelen. Mijn dochter is er dan ook vaak bij. Het is zo'n activiteit dat we soms nu eenmaal samen doen. We gaan ook wel eens een boekenwinkel binnen dat haar minder interesseert en daar maakt zij geen spel van.
Eens samen gezellig naar het centrum gaan, een terraske doen, er een uitstapje met de familie van maken is natuurlijk wel iets heel anders dan verplicht meegaan naar de sacochenwinkel met uw madam nadat ze de avond ervoor astrant rondliep omdat ze geen sacochen naar haar zin kan vinden. Ik heb het eerder op de tweede manier ingevuld.

Ik ben bij uitstek een gezelligheidsmens, net daarom dat ik graag quality time activiteiten aandraag waar we ook allebei echt plezier van hebben. Ik vind het stom als mijn lief haar vrije dag moet opofferen aan iets waar ze zelf niet veel aan heeft. Ik wil zeker niet doen alsof er iets mis is uw relatie verder hoor, als gij maar content zijt is't allemaal goed.

Je doet als koppel toch niet enkel en alleen dingen samen die je beide 100% graag doet? Mijn partner gaat heel graag naar de stad. Ik doe dat niet supergraag, maar gewoon samen iets gaan doen (en dan soms uiteindelijk iets gaan eten of drinken) is toch ook gewoon fijn? Niet alles moet knetterend fantastisch zijn voor iedereen. En het is niet omdat je iets niet heel graag doet, dat het als een straf voelt.

Je doet als koppel toch niet enkel en alleen dingen samen die je beide 100% graag doet? Mijn partner gaat heel graag naar de stad. Ik doe dat niet supergraag, maar gewoon samen iets gaan doen (en dan soms uiteindelijk iets gaan eten of drinken) is toch ook gewoon fijn? Niet alles moet knetterend fantastisch zijn voor iedereen. En het is niet omdat je iets niet heel graag doet, dat het als een straf voelt.
Ik ga bijvoorbeeld niet voor mijn plezier naar de musical voor Doornroosje, maar wel voor het plezier van mijn dochter. En daar heb ik dan weer plezier van omdat die in de zevende hemel is op dat moment.

Ik deed mezelf geen plezier door elders te gaan shoppen, maar wel mijn vrouw. Ze apprecieerde dat ook wel.

En ja, ze was lastig omdat het al een frustrerende zoektocht was geweest. Net zoals het feit dat ze hangry kan zijn is dat een onhebbelijkheid van haar, net zoals ik er ook wel een aantal heb.

Eens samen gezellig naar het centrum gaan, een terraske doen, er een uitstapje met de familie van maken is natuurlijk wel iets heel anders dan verplicht meegaan naar de sacochenwinkel met uw madam nadat ze de avond ervoor astrant rondliep omdat ze geen sacochen naar haar zin kan vinden. Ik heb het eerder op de tweede manier ingevuld.

Ik ben bij uitstek een gezelligheidsmens, net daarom dat ik graag quality time activiteiten aandraag waar we ook allebei echt plezier van hebben. Ik vind het stom als mijn lief haar vrije dag moet opofferen aan iets waar ze zelf niet veel aan heeft. Ik wil zeker niet doen alsof er iets mis is uw relatie verder hoor, als gij maar content zijt is't allemaal goed.
Ik veronderstel dat hij niet meer dan een uur gaat rijden naar Eindhoven om enkel naar de sacochenwinkel te gaan zeker? Maar dat ze er een shoppingdag van gaan maken. En ze heeft hem ook niet verplicht aangezien hij het zelf voorstelde. Is gewoon een teken van iemand graag zien, als je je daarvoor al bijna moet gaan verantwoorden.

Mijn vriendin gaat ook mee naar de fietswinkel, zij fietst zelf niet maar heeft gewoon interesse in mijn hobby omdat het deel van mij uitmaakt. Net zoals decoratie me niks interesseert maar ik ga ook mee en geef mijn mening erover, als zij daar dan blij mee is dan is het een kleine moeite. Als je zo egoïstisch bent dat je dat zelfs niet over hebt voor mekaar blijven sommigen beter single.

Allez, mijn vriendin niet tegen haar goesting meepakken naar dingen die haar niet interesseren is biljkbaar egoïstisch. Weer iets bijgeleerd!

Ik ben voor zover ik weet nergens aanvallend geweest naar @Avondland toe, ik begrijp dat gewoon niet en zelf zit ik niet zo in elkaar en zou ik het moeilijk vinden moest mijn partner dat wel van mij verwachten. Verder vel ik geen enkel waardeoordeel over de relatie van een ander, dus ik denk dat dat ge gerust een toontje lager moogt zingen.

Ik veronderstel dat hij niet meer dan een uur gaat rijden naar Eindhoven om enkel naar de sacochenwinkel te gaan zeker? Maar dat ze er een shoppingdag van gaan maken. En ze heeft hem ook niet verplicht aangezien hij het zelf voorstelde. Is gewoon een teken van iemand graag zien, als je je daarvoor al bijna moet gaan verantwoorden.

Mijn vriendin gaat ook mee naar de fietswinkel, zij fietst zelf niet maar heeft gewoon interesse in mijn hobby omdat het deel van mij uitmaakt. Net zoals decoratie me niks interesseert maar ik ga ook mee en geef mijn mening erover, als zij daar dan blij mee is dan is het een kleine moeite. Als je zo egoïstisch bent dat je dat zelfs niet over hebt voor mekaar blijven sommigen beter single.

Je bent nu wel voorbij de insteek van de discussie aan't gaan.
- Avondland háát mee gaan winkelen.
- Avondland zijn vrouw wéét dat.
- Avondland heeft voorgesteld dat zij alleen in de geburen gaat winkelen, en hij gaat iets drinken of een boek lezen, maar daar stemt zij niet mee in.

Het is 2025 dus ze kunnen elkaar gerust opbellen om samen te gaan drinken/lunchen wanneer nodig, dus dat hoeft geen argument te zijn. We gaan ervan uit dat Avondland niet vlucht naar het anderste eind van de stad om zijn boek te lezen, maar in dezelfde stratenblok of winkelcentrum zit.

Zijn we het hier niet op flessen aan het trekken? Het is niet omdat iemand hier een ergernis van het moment deelt, dat dat een hele analyse nodig heeft...

Het is een kleine moeite om mee te gaan naar bepaalde dingen als dat uw partner blij maakt, net zoals het een kleine moeite is om uw partner niet mee te vragen/nemen naar dingen die zij echt niet graag doen. Er zijn ook wel dingen waarvan ik liever zou hebben dat Toon wat meer mee gaat maar ik weet dat hij er niets aan heeft dus probeer ik het wat te balanceren wanneer en waarvoor ik hem mee vraag. Net zoals hij af en toe nen effort doet om mee te gaan als ik iets belangrijk vind ook al gaat hij er niet veel aan hebben. Give and take, gelijk met alles.

Zijn we het hier niet op flessen aan het trekken? Het is niet omdat iemand hier een ergernis van het moment deelt, dat dat een hele analyse nodig heeft...
Het is een ergernis maar geen mateloze ergernis die een relatiecrisis kan veroorzaken. Ja, staan aanschuiven aan de paskotjes in H&M vind ik de hel maar dat kan ik relativeren als ik denk aan mensen die moeten leven onder dagelijkse bombardementen.

Allez ander voorbeeldje:
- mijn vriendin en ik gaan allebei graag naar optredens kijken
- ik heb kaartjes voor Geese gekocht (want ik hoor dat graag), met het idee om samen met haar te gaan.
- zij kent het niet, maar ze zegt dat ze er eens naar gaat luisteren.
- een week later vraag ik 'en wat vindt ge er van'
- ze zegt 'is toch niet helemaal mijn ding'

nu heb ik twee opties

a) ik zeg dat ik het spijtig vind, en dat ik er echt naar uitkeek en dan zal ze direct zeggen dat ze meekomt. Het is ook gelukkig niet het type dat daar heel de avond beteuterd gaat staan koekeloeren en waarschijnlijk gaat ze het zelfs wel tof vinden want uiteindelijk is het toch altijd chique om iemand zich te zien smijten op een podium, ongeacht het genre. Maar ik zou mij wel heel de avond wat ongemakkelijk voelen, want ik heb het idee dat ik mijn vriendin onder druk gezet heb. In plaats van mij te amuseren ga ik mij dan de helft van de tijd afvragen of ze het wel echt tof vindt of daar nu enkel staat om mij een plezier te doen.

b) ik zeg 'geen probleem schat' en ik ga gewoon met een kameraad die daar ook mega graag naar luistert en dan heb ik daar eens een toffe avond mee en dan heb ik van al het bovenstaande geen last, want de persoon die mee is, staat daar gewoon 100% omdat ze het zelf willen, staat mee te brullen, komt mee van voor staan etc.

Ik ga dan wel gewoon voor optie b) hoor, ik doe supergraag dingen met mijn vriendin dus opportuniteiten genoeg om iets samen te doen waar we allebei duidelijk goesting in hebben. Zal er voor alle duidelijkheid maar bij zeggen dat ik niet denk dat een relatie alleen maar leuke dingen samen doen is, wij hebben allebei kinderen, en we zijn vaak bezig met saaie/praktische zaken op te lossen voor elkaar.

Laatst bewerkt:
Give and take, gelijk met alles.
Dit dus hé. En zoek een middenweg. "Schat, ik wil wel eens mee gaan shoppen met u maar zie het niet zitten om een hele dag de ene na de andere winkel binnen te hoppen. Doe dat met uw vriendinnen maar ik wil gerust eens een uurke of twee mee gaan shoppen, dan kunnen we direct ook kijken voor iets voor mij want gij ziet veel beter wat er goed past".

En ge moogt nog zo'n idioot zijn op vlak van kleren, ge ziet zelf ook wel waarmee uw partner naar uw mening goed staat. Wees een beetje actief tijdens dat shoppen i.p.v. de passieve grumpy zakkendrager te zijn en het is voor u en haar een stuk aangenamer.

We doen ook niet alles samen, uiteraard. Naar optredens ga ik meestal alleen omdat noch mijn vrouw noch mijn vrienden van mijn muziek houden. En in november gaat zij naar de Night of the Proms met haar familie maar zonder mij want dat is mijn ding niet. Ik heb me wel eens opgeofferd voor een dagje Werchter omdat ze dat eens graag wou doen en zij heeft ook eens activiteiten van mij meegedaan die niet tot haar interessesfeer horen.

Niet alles is leuk en da's ok, dat is gewoon maturiteit. Geven, nemen. Elkaar iets gunnen.

Of optie c) proberen: "Céline/Margot/ Olivia van op t werk is ook mega-fan van Geese, anders vraag ik of zij meegaat, ze is toch vaak alleen nu het uit is met haar lief"
Eens zien naar de reactie dan...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan