Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Mn partner heeft me meerdere gezegd dat ze het normaal zou vinden dat ik mn strijk doe. Haar ex deed dit ook. Ik heb altijd geantwoord dat ik dit niet doe. Ik doe andere dingen die zij niet doet. Ze strijtk mn was. 😀 Ik vind dit niet echt een mannenjob als je een partner heb.
Ik kook elke avond, ruim de keuken volledig op, doe de tuin, etc...
Het gaat helemaal niet om vrouwen- of mannentaken, of zelfs niet om een "eerlijke" taakverdeling. Strijken is in de meeste gevallen gewoon een zonde van de tijd en de energie. Of ik nu mijn broek of t-shirt rechtstreeks uit de (gewassen) wasmand haal, of netjes gestreken uit de kast, dat verschil is na 5 minuten dragen al weg. Maar voor mijn vrouw is het mentaal geen optie om ongestreken was in de kast te hebben.
Is er niet in elke gay koppel iemand die wat meer vrouw is?
Ik dacht dat we dit soort stereotiep denken enkel nog maar zagen bij Man bijt hond.

Het gaat helemaal niet om vrouwen- of mannentaken, of zelfs niet om een "eerlijke" taakverdeling. Strijken is in de meeste gevallen gewoon een zonde van de tijd en de energie. Of ik nu mijn broek of t-shirt rechtstreeks uit de (gewassen) wasmand haal, of netjes gestreken uit de kast, dat verschil is na 5 minuten dragen al weg. Maar voor mijn vrouw is het mentaal geen optie om ongestreken was in de kast te hebben.
Voor gewone kleding maakt me dat nog niet zo gek veel uit. Al valt het bij hemden dan weer wel op.

Kul?
Ik doe werk wat zij niet doet.
Vrijdag tot 20u ik de tuin gewerkt.
Vrijdag terug 3u. Partner doet niets ik tuin. Ik kook altijd en kuis daarna de keuken volledig op.. ik kan toch moelijk alles doen
Das prima. En in een andere relatie werkt de vrouw liever in de tuin en strijkt de man.
Het probleem is dat ge iets bestempelt als een vrouwenjob en dat daarom ook verwacht van uw partner.

Irrelevant: hier wordt enkel wat echt gestreken moet worden, gestreken; hemden, bepaalde jurken, thats it. Maar de was droogt hier wel aan een wasdraad dus voor tshirten en broeken maakt dat al veel verschil tgv een droogkast

Ik doe gewoon alle was. Mijn Tetris gamend oog is gewoon vele scherper om alles op te hangen in mijn mini jungle gym die ik heb geplaatst in het midden van de gang/badkamer:cool:

En zij heeft dan weer ontwikkelde smaakpapillen en het praktisch vermogen om altijd wel iets lekkers te maken wat we ook in huis hebben.

Terwijl mijn gerechten eerder neerkomen op zoutig gezouten zout of pikantige pikant. Met pikant natuurlijk.

Bon gisteren weer ne stoot. Vraag aan mijn wederhelft in de auto onderwege naar huis om is effe bandenmaat en de max psi ervan op te zoeken. Vermoed dat er ene wat scheef staat. Ik zeg check eens in mijn mails, via de recente rekening van mijn banden vind ge die info normaal direct terug. Zij direct gemakzuchtig "plakt dat niet gewoon aan uw binnendeur?".

Vrouwen :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

"Nee dat plakt niet aan mijn binnendeur. Da's waarschijnlijk iets typisch dat garagisten doen voor (exact citaat) wijven die niet hun boekske of ne mail kunnen opendoen en effe wat simpele data aflezen. Ne plakker aan de binnenkant doe eens serieus. Ik heb een innige relatie met die stomme binnenkant van die deuren want ik moet die slecht afgesloten strontdeuren elke winter insmeren met vaseline zoda'k die preute F'N leute binnedeuren nog kan open doen."

PLA-KEUR-KE AANDEN BINN-EUH-KANT(zeer spottende toon)"

"Fuckin plakkerke aan de binnedeur gij se.. als er een plakkerke is met die data op de binnendeur wisselen we permanent van auto"

Ik heb ne coole Volvo. Zij ne functionele Citroen.

Bon, we komen thuis aan. Doe mijn deur open. Een fuckin plakkerke aan den binnenkant seg. Godverdomme :party:

Goed nieuws, ik moet nimeer smeren met vaseline in de winter. Slecht nieuws, ik rijd nu met een Citroen c1 komende van een klassebak goudbeige v60(classic!).

Stoort mij mateloos hoe wijven geniepig plakkerkes zitten te plakken. Zoek een hobby.

Laatst bewerkt:
Onze kat springt 's avonds af en toe soms op bed of naast ons in de sofa, en drinkt dan uit het glas water van m'n vriendin die op haar nachtkastje klaar staat voor de nacht, of vensterbank naast de sofa, terwijl er wel water naast 'r voer staat.

M'n vriendin wil dat water dan niet verspillen en zet het dan naast het waterglasje/bakje van de kat...

Intussen staan er hier dus al 2 glazen naast het drinkbakje...
(Ziet er wat geelachtig uit door het warme licht)

Mijn eerste gedacht was “Waarom giet ze die glazen niet uit in de waterbak van de kat?” en dan “Ha kijk, nog mensen met hetzelfde matje uit de IKEA”.

Onze kat springt 's avonds af en toe soms op bed of naast ons in de sofa, en drinkt dan uit het glas water van m'n vriendin die op haar nachtkastje klaar staat voor de nacht, of vensterbank naast de sofa, terwijl er wel water naast 'r voer staat.

M'n vriendin wil dat water dan niet verspillen en zet het dan naast het waterglasje/bakje van de kat...

Intussen staan er hier dus al 2 glazen naast het drinkbakje...
(Ziet er wat geelachtig uit door het warme licht)

En die glazen doe ik zo iedere week 2-3-4 keer weg in de afwasmachine die letterlijk op 20cm verwijderd is.

Ik word hier echt vermoeid van.

FML

Not sure if serious, maar bij al m'n wagens behalve eens een oudere 2dehands bedrijfswagen had ik een plakkerke aan de bestuurderskant zenne.

"Dat water niet verspillen". Typische vrouwenlogica. Ga eens na 2 sec de douche dichtdraaien volgende keer. Je gaat dat water toch niet verspillen.... Success gegarandeerd.

En ze zitten nu op een punt waar ze gaan scheiden. Relatie ging na jaar 2 al fout. Fysiek geweld van haar kant naar hem.
Tengere man of zo? Of gewoon geestelijk zo onderdanig dat ze hem kan afrossen?

Vrouwlief had hier vroeger bijvoorbeeld de neiging van mijn vingers te kraken. Ik vind dat één van de meest irriterende zaken wat er bestaat.
Ik haat dat echt. En dat doet ook gewoon pijn.

Ik heb haar zeker 10x gewaarschuwd: Stop er mee of ik sla er op. Ze zei telkens: Op vrouwen sla je niet 'no matter what'.
Voor mij is dat dan echter wettelijke zelfverdediging. Het is niet dat ik haar er niet voor gewaarschuwd heb.

Na de 10x keer (zoiets)? Ze heeft dan toch gewoon 1 ferme slag gekregen van mij (ze vloog letterlijk tegen de muur), waar ze heel de dag niet goed van was. Ze heeft het nooit meer gedaan (vingers kraken). En ja ik ben normaal gezien ne brave seut maar je moet mij echt niet uitdagen.

Ik ben ook verre van perfect, maar ik zou precies toch niet zo trots op een forum komen vertellen dat ge uw vrouw tegen de muur hebt geplakt. Volgens mij zijn er ook andere mogelijkheden behalve vragen om te stoppen en tegen de muur plakken.

Vrouwlief had hier vroeger bijvoorbeeld de neiging van mijn vingers te kraken. Ik vind dat één van de meest irriterende zaken wat er bestaat.
Ik haat dat echt. En dat doet ook gewoon pijn.

Ik heb haar zeker 10x gewaarschuwd: Stop er mee of ik sla er op. Ze zei telkens: Op vrouwen sla je niet 'no matter what'.
Voor mij is dat dan echter wettelijke zelfverdediging. Het is niet dat ik haar er niet voor gewaarschuwd heb.

Na de 10x keer (zoiets)? Ze heeft dan toch gewoon 1 ferme slag gekregen van mij (ze vloog letterlijk tegen de muur), waar ze heel de dag niet goed van was. Ze heeft het nooit meer gedaan (vingers kraken). En ja ik ben normaal gezien ne brave seut maar je moet mij echt niet uitdagen.
Wacht hé, vrouw kraakt jouw vingers? In je slaap dan ofzo?
Want ipv ze tegen de muur te kloppen, kon je toch uw handen bijhouden zodat ze ze niet kan kraken?

Mis ik iets hier?

Ik ben ook verre van perfect, maar ik zou precies toch niet zo trots op een forum komen vertellen dat ge uw vrouw tegen de muur hebt geplakt. Volgens mij zijn er ook andere mogelijkheden behalve vragen om te stoppen en tegen de muur plakken.
Je m'en fois. Iedere mens is anders. Dit is trouwens iets van 20+ jaar geleden. Het is niet dat ik ne klok of zo kan terugdraaien.

Sommige mensen hebben een panische angst voor de tandarts. Of uit een vliegmachine springen. Stel dat je daartoe gedwongen wordt. En na 10x al snikkend en brullend te zeggen: Neen. Vrouwlief die u de 10de keer toch gewoon eruit duwt .. zo voelt dat voor mij dan aan.

Bij mij is dat (en je kan ermee lachen, wat volgens mij 95% in dit topic ook gaat doen) vingers kraken. Ik krijg daar (nu terwijl ik dit post) al het angstzweet van. Ik begin al opnieuw te zweten. En ik heb haar dat ook uitgelegd. Meermaals. Als je echt niet wil luisteren ..

Ik ga dus er niet te veel woorden aan vuilmaken dus dit wordt mijn enige reactie hierop en de rest ga ik lezen en in mij opnemen (voor toekomstige zaken) maar dat gaat het zowat zijn.

Wacht hé, vrouw kraakt jouw vingers? In je slaap dan ofzo?
Ja oa. Swoit ik heb gezegd wat ik wil zeggen. Ik ben er niet trots op. Maar lees hierboven.
Ik heb gemeend hoe belachelijk dit ook klinkt een "vinger kraak" fobie. En dat wist ze heel goed.

Verlengd weekend.. ik hoor al weken aan een stuk "Mei gaat overleven worden ipv leven, zo druk druk druk, niks rust"

1 mei spreek ik traditiegetrouw altijd af met vrienden dus ik zeg "ga iets doen met een vriendin of één van hun vrouwen of stuur de mama van uw petekind" of whatever

Neenee zij begint met de grote kuis, dus elke kast leegmaken en schoonmaken. Fine by me

Gisterenavond kom ik thuis en ik vraag wat heb je nu allemaal gedaan "boven, gang, berging, blabla en de ramen aan de binnenkant zijn gedaan, morgen buiten"

Wij hebben een fcking ramenwasser die - als mijn planning goed staat - volgende week komt.
Dan kan je toch echt niemeer zeggen dat je geen tijd hebt of rust..

Al wacht ik nog even af tot zondagavond want waarschijnlijk is het dan "Pff weer een weekend om waar ik niks aan had" of "allè, x en y zijn of citytrip geweest. A,B en C zijn gaan shoppen samen,.. en wij doen nooit eens iets leuks"

Ee
Kunnen we eens van vrouw wisselen? Dat lijkt me een droompartner…

De mijne doet af en toe stofzuigen, koken, en de was sorteren en in de machines steken (wat ik trouwens ook regelmatig doe). Voor de rest maakt ze vooral vuil, net als tijdens het koken, en dan mag ik alles zelf weer gaan opkuisen en opruimen. Als ik niets doe blijft het anders een stort tot de poetshulp er weer is.

Momenteel kunnen we ons een wekelijkse of tweewekelijkse poetshulp permitteren, die doet alles: strijk, poetswerk, ramen, enzovoort.

Maar in een duurder buitenland zal dat geen optie zijn… Geloof het of niet, maar ik heb serieus schrik voor dat deel van ons leven dat eraan komt. Als ze daar denkt haar handen niet uit de mouwen te moeten steken, zal ze snel buiten vliegen, geloof me.

Vandaag is ze voor het eerst in haar leven eens mee geweest naar het containerpark om wat oude kledij, brol en kapotte spullen weg te gooien.
'k Had haar al voorbereid dat ze mocht meehelpen, en o.a. ook haar 2 planten in een potje weg te smijten. 'k Heb het nog zelf mogen doen want ze had moeite met het potje eraf te nemen.
We waren ook wat metaal vergeten weg te werpen in deel 1 van het park, heb ze naar daar gestuurd, en 't was al teveel aan haar reactie te zien. Daarna stuk karton vergeten, "WAAR?" vroeg ze dan... "Waar ge net karton weggesmeten hebt schat!"

Daarna zijn we gaan winkelen, weer wat 2Good2Go, en daarnaast een hele resem artikels gekocht aan -30%.
Ik nam daarbij een pakje olijven en wat fijne charcuterie, kreeg ik meteen de opmerking dat ik dat zelf mocht betalen…

En ik maar de hypotheek, gas, elektriciteit, Internet, de poetshulp, 2 auto's enz. betalen.

Maar goed, ’t is weer die periode van de maand natuurlijk. Kort lontje...

Al wordt het mijne ook korter, maar 't zal dat van een dynamietstaafje zijn.
Eenmaal in het buitenland komt dat allemaal goed 🙄

Zou me ook niet verbazen, maar is het dan, in mijn specifiek geval, niet beter van te relativeren, wetende het nog erger kan zijn dan m'n huidige vriendin, en er dus het beste van te maken met wat er al is?
Er zitten best wel leuke vrouwen op de datingapps. En alleenstaande zijn is ook een optie. Maar als je liever een leven lang op de toppen van uw tenen loopt voor een partner, doe gerust. Maar maak er aub geen kind mee in dat geval.

Wie weet, het is voor ons beiden een doel, en ik zal me daar ook meer kunnen focussen op haar en onze relatie dan hier nu in België met m'n huidige werk, we gaan op gelijke voet staan en ze zal sowieso moeten betalen voor de huur van ons appartement ginder.
En ik verlaat toch België, of het nu alleen of met haar is, maakt het weinig uit als het alsnog afloopt.

Als ik dit dan lees:

Zou me ook niet verbazen, maar is het dan, in mijn specifiek geval, niet beter van te relativeren, wetende het nog erger kan zijn dan m'n huidige vriendin, en er dus het beste van te maken met wat er al is?

Ik versta niet, ook voor vele andere verhalen in dit topic, wat de basis nog is van een "relatie". Als je elkaar fysiek zit te kloten (roepen, vingers kraken,...) en over alles moet vechten (huishouden, geld, ...), waarom blijf je dan bij elkaar?

Je moet niet in een relatie zitten als het niet leuk is...idem voor de madam. Waarom zijn jullie nog samen? Voor die 5 of 10% leuke momenten?

Je kunt de bar leggen op "het kan erger". Het kan ook veel beter weet je...

Het is niet dat ik schrik heb om terug single te worden, bijlange niet.

Wat dan wel? Het gaat niet plots beteren of gedrag plots volledig 180gr draaien...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan