Kunnen we eens van vrouw wisselen? Dat lijkt me een droompartner…
De mijne doet af en toe stofzuigen, koken, en de was sorteren en in de machines steken (wat ik trouwens ook regelmatig doe). Voor de rest maakt ze vooral vuil, net als tijdens het koken, en dan mag ik alles zelf weer gaan opkuisen en opruimen. Als ik niets doe blijft het anders een stort tot de poetshulp er weer is.
Momenteel kunnen we ons een wekelijkse of tweewekelijkse poetshulp permitteren, die doet alles: strijk, poetswerk, ramen, enzovoort.
Maar in een duurder buitenland zal dat geen optie zijn… Geloof het of niet, maar ik heb serieus schrik voor dat deel van ons leven dat eraan komt. Als ze daar denkt haar handen niet uit de mouwen te moeten steken, zal ze snel buiten vliegen, geloof me.
Vandaag is ze voor het eerst in haar leven eens mee geweest naar het containerpark om wat oude kledij, brol en kapotte spullen weg te gooien.
'k Had haar al voorbereid dat ze mocht meehelpen, en o.a. ook haar 2 planten in een potje weg te smijten. 'k Heb het nog zelf mogen doen want ze had moeite met het potje eraf te nemen.
We waren ook wat metaal vergeten weg te werpen in deel 1 van het park, heb ze naar daar gestuurd, en 't was al teveel aan haar reactie te zien. Daarna stuk karton vergeten, "WAAR?" vroeg ze dan... "Waar ge net karton weggesmeten hebt schat!"
Daarna zijn we gaan winkelen, weer wat 2Good2Go, en daarnaast een hele resem artikels gekocht aan -30%.
Ik nam daarbij een pakje olijven en wat fijne charcuterie, kreeg ik meteen de opmerking dat ik dat zelf mocht betalen…
En ik maar de hypotheek, gas, elektriciteit, Internet, de poetshulp, 2 auto's enz. betalen.
Maar goed, ’t is weer die periode van de maand natuurlijk. Kort lontje...
Al wordt het mijne ook korter, maar 't zal dat van een dynamietstaafje zijn.