kinxton
Active member
Dat zijn er nogal veel... Met hoeveel zijn jullie thuis wel?Staan hier dan 5 wasmanden propere / vuile was.
Lijkt me eens tijd om even met de vuist(en) op tafel te slaan...
4de video:
Laatst bewerkt:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat zijn er nogal veel... Met hoeveel zijn jullie thuis wel?Staan hier dan 5 wasmanden propere / vuile was.
Dat zijn er nogal veel... Met hoeveel zijn jullie thuis wel?
Lijkt me eens tijd om even met de vuist(en) op tafel te slaan...
Ze (de wasmand voor de duidelijkheid) staat in een dode hoek, dus ze stoort me ook niet.
Ik zit in dezelfde situatie als jij in dat er hier een ongeleid projectiel van 2 jaar en 7 maand rondloopt en mijn vrouw op veel punten mijn tegenpool is, maar ik zie dat uiteindelijk toch anders. Het is natuurlijk allemaal niet vergelijkbaar met single en kindloos zijn, er zijn altijd momenten dat je daar met enige nostalgie aan terugdenkt (jezus wat had ik veel tijd waar ik niets mee deed, en wat een hoop vrouwelijk schoon...waar ik ook niets mee deedIk maak me ook soms de bedenking dat een relatie hebben in het algemeen niet gemakkelijk is. Mogelijk voelt dat voor anderen in dit topic toch anders aan en misschien komt dat ook omdat mijn vrouw en ik best verschillende persoonlijkheden zijn. Dat we in de tropenjaren zitten met een kleuter die de nodige aandacht vraagt is ook wel een factor.
), maar om nu te zeggen dat ik naar die tijd terugwil, neen niet echt. Waar we wel gelijkaardig over denken is dat we beiden op vlak van samenleven nogal easy-going zijn, iets dat ik volgens mij vroeger minder was en van haar heb overgekregen. Dingen loslaten en niet OCD-gewijs willen dat het nu meteen gebeurt volgens een strak plan.Ik zit in dezelfde situatie als jij in dat er hier een ongeleid projectiel van 2 jaar en 7 maand rondloopt en mijn vrouw op veel punten mijn tegenpool is, maar ik zie dat uiteindelijk toch anders. Het is natuurlijk allemaal niet vergelijkbaar met single en kindloos zijn, er zijn altijd momenten dat je daar met enige nostalgie aan terugdenkt (jezus wat had ik veel tijd waar ik niets mee deed, en wat een hoop vrouwelijk schoon...waar ik ook niets mee deed), maar om nu te zeggen dat ik naar die tijd terugwil, neen niet echt. Waar we wel gelijkaardig over denken is dat we beiden op vlak van samenleven nogal easy-going zijn, iets dat ik volgens mij vroeger minder was en van haar heb overgekregen. Dingen loslaten en niet OCD-gewijs willen dat het nu meteen gebeurt volgens een strak plan.
Neem nu die wasdiscussie hierboven, wij hebben gewoon een wasmand per persoon. We wassen doorgaans onze eigen kleren, en die van de dochter wanneer het nodig lijkt.
Mentale belasting: 0.0, en zo doen we dat volgens mij met nog wel wat zaken. Uiteindelijk "graviteren" we een beetje naar onze eigen taken. Poetsen en koken doet zij meestal, ze heeft sowieso een vrije dag in de week, soms meer als ze in het weekend werkt, en ze is kok dus dat koken gaat bij haar efficiënter.
Soms doe ik dat evengoed, als ze bv. werkt in het weekend en ik dan thuis ben. Al de rommel rond betalingen, vuilnis, de tuin, klusjes, ... doe ik doorgaans. Ik ga ook meer naar de winkel want we hebben 1 wagen en zij is bang om te rijden. Dochter: ik zet af op school, mijn vrouw haalt ze op.
Hier ook periodes gehad dat ik dan opgejaagd thuiskwam en haar neus afbeet, wat ze mij niet zo diplomatisch heeft duidelijk gemaakt en zo probeer ik dat ook binnen de perken te houden. Natuurlijk zijn er ergernissen, dat lijkt me onvermijdelijk als je samenwoont. Ze is gewoon veel relaxter over zaken dan mij, dat geeft al eens wrijving. Toen met kerst 2023 bleek dat 4 van haar 5 zussen/broers ons kwamen bezoeken én die allemaal bij ons wilden verblijven met partners en kinderen heb ik ook eens gevloekt, maar uiteindelijk lopen zo'n dingen allemaal wel los.
Hier is dat ook altijd tzelfde. Ik doe altijd de was, omdat ik maar 2d per week op de campus werk. Madam heeft ongelofelijk veel kleren, er blijven ook wekelijks meerdere zalando pakketjes toekomen. Ik sorteer, was, droog alles. Ik vouw handdoeken, washandjes, lakens, matrasbeschermers, bodykes & ondergoed van de kinderen, kousen van iedereen, lingerie van de madam & leg die weg. Al mijn kleren vouw ik en leg ik weg, mijn gerief moet niet gestreken worden.
Enige dat de madam moet doen (omdat ik er het geduld niet voor heb en als ik het doe is het toch niet goed) is de strijk (= lees, haar gerief dat moet gestreken worden & de kleren van de kinderen). Vaak staan er hier ook continu 3 manden vol "strijk". Soms kan ik het niet meer aanzien en plooi ik gewoon t-shirts van de kinderen, shortjes, kleine broekskes (waar ge toch amper verschil in ziet als dat gestreken is). Dan is het daar ambras over want "ge stuurt uwe zoon toch niet als een slons naar de créche in een ongestreken stoffen broekje en ongestreken t-shirt"?
Uhu, om 10u eten ze daar soep en is em toch beplakt of heeft em al door ne pamper gescheten waardoor ze hem toch moeten herkleden.
Ben al blij dat ze het heeft opgegeven om keukenhanddoeken & zakdoeken te strijken. Dat stapelde zich vroeger ook op omdat ik ze waste / droogkast stak, maar ze niet mocht wegleggen omdat ze nog niet gestreken waren. WELK FUCKING NUT HEEFT HET STRIJKEN VAN ZAKDOEKEN? Ge neemt dat, en steekt dat in uwe zak, waardoor dat dat toch instant verfrommeld is.

Ah, ik dacht dat onze generatie amper nog het strijkijzer vastnam. Ik denk dat ik meer zaken heb die soms gestreken moeten worden (hemden), dan mijn vrouw (enkel kleedjes misschien).Hier is dat ook altijd tzelfde. Ik doe altijd de was, omdat ik maar 2d per week op de campus werk. Madam heeft ongelofelijk veel kleren, er blijven ook wekelijks meerdere zalando pakketjes toekomen. Ik sorteer, was, droog alles. Ik vouw handdoeken, washandjes, lakens, matrasbeschermers, bodykes & ondergoed van de kinderen, kousen van iedereen, lingerie van de madam & leg die weg. Al mijn kleren vouw ik en leg ik weg, mijn gerief moet niet gestreken worden.
Enige dat de madam moet doen (omdat ik er het geduld niet voor heb en als ik het doe is het toch niet goed) is de strijk (= lees, haar gerief dat moet gestreken worden & de kleren van de kinderen). Vaak staan er hier ook continu 3 manden vol "strijk". Soms kan ik het niet meer aanzien en plooi ik gewoon t-shirts van de kinderen, shortjes, kleine broekskes (waar ge toch amper verschil in ziet als dat gestreken is). Dan is het daar ambras over want "ge stuurt uwe zoon toch niet als een slons naar de créche in een ongestreken stoffen broekje en ongestreken t-shirt"?
Uhu, om 10u eten ze daar soep en is em toch beplakt of heeft em al door ne pamper gescheten waardoor ze hem toch moeten herkleden.
Ben al blij dat ze het heeft opgegeven om keukenhanddoeken & zakdoeken te strijken. Dat stapelde zich vroeger ook op omdat ik ze waste / droogkast stak, maar ze niet mocht wegleggen omdat ze nog niet gestreken waren. WELK FUCKING NUT HEEFT HET STRIJKEN VAN ZAKDOEKEN? Ge neemt dat, en steekt dat in uwe zak, waardoor dat dat toch instant verfrommeld is.
Ik ben er nu wel redelijk zeker van dat er hier niet plots "een paar" meer gaan rondlopen. Al die zaken doen we nu ook, maar het is er uiteindelijk maar één, dat scheelt geweldig.Wacht tot je er paar hebt die naar school gaan, en er turnlessen zijn, en zwemlessen, en sportdagen, en schoolreizen, en bosklassen, en en en. En die kinders moeten op tijd in de school zijn. Dan moeten de brooddozen er op tijd zijn, dan moeten de juiste kleren gewassen zijn, dan moeten de juiste schoenen er zijn, etc. Zeer interessant dat er dan 1 's nachts voor whatever reden de eenhoorn badjas aandoet, ermee terug in bed kruipt en 's morgens kwaad wordt en niet wil opstaan 'OMDAT IK NOG EENHOORN DIE SLAAPT WIL SPELEN'. En dan mag je niet lachen, he, en serieus blijven.

Dat moet jij net zeggen!Dit topic gaat de verkeerde kant op![]()
Dit topic gaat de verkeerde kant op![]()
Dit topic gaat de verkeerde kant op![]()
Ik lig strijkTijd om de plooien glad te strijken hier.

Mn partner heeft me meerdere gezegd dat ze het normaal zou vinden dat ik mn strijk doe. Haar ex deed dit ook. Ik heb altijd geantwoord dat ik dit niet doe. Ik doe andere dingen die zij niet doet. Ze strijtk mn was.De strijd over de strijk heb ik al lang opgegeven, dat is zo'n idee-fixe die ik er maar niet uit krijg bij mijn vrouw.
Ik vind dit niet echt een mannenjob als je een partner heb.Boom. En plots stond ik even terug in 1995. Wat is dit nou weer voor kulIk vind dit niet echt een mannenjob als je een partner heb.
Het zal wat van land tot land afhangen zeker.Hoe en wat als je gay bent? Wie moet dan strijken??.Ik vind dit niet echt een mannenjob als je een partner heb.
Kul?Boom. En plots stond ik even terug in 1995. Wat is dit nou weer voor kulHet zal wat van land tot land afhangen zeker.
Het gaat'em er niet om of jij nu veel andere zaken doet, het is eerder dat je strijken tot een vrouwenjob reduceert als je in een relatie zit met iemand.Kul?
Ik doe werk wat zij niet doet.
Vrijdag tot 20u ik de tuin gewerkt.
Vrijdag terug 3u. Partner doet niets ik tuin. Ik kook altijd en kuis daarna de keuken volledig op.. ik kan toch moelijk alles doen