Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Bij ons is dat ook wel zo en dat was voor onze dochter al het geval. Ik merk dat vooral wanneer we op vakantie gaan. Wanneer ik ga skiën met vrienden, maak ik gewoon mijn tas de dag of avond ervoor en klaar. Soms noteer ik wel eens iets als ik denk dat ik het zou kunnen vergeten. Als we als gezin op vakantie gaan, dan begint mijn vrouw al een week of 2 van tevoren dingen klaar te leggen op een andere kamer. Bij het inpakken kan ik ook beter wegblijven, want als ik wil helpen met inpakken, is heel haar overzicht weg en is ze bang dat ze iets vergeet. Met een kind is het natuurlijk allemaal wat meer organisatie, maar meestal zijn de belangrijkste dingen de eerste dingen die je pakt en als je iets vergeet, ga je het daar ook wel kunnen kopen.

Nu moet ik zeggen dat een kind echt wel iets bizars is. Ik ben extreem georganiseerd en mijn vrouw eerder wat meer chaotisch. Maar bij onze dochter zijn we beiden helemaal het tegenovergestelde.

Niet dat ik dat gedrag op alle vrouwen wil projecteren, maar hier is het ook wel zo. Als we iets vergeten zijn is dat voor mij ook geen ramp, vroeger overleefden de mensen zonder al die zaken. Bij mijn ouders is bv. geen verschoningskussen aanwezig. Blijkbaar is dat een probleem. Ze hebben heel veel 'slechte' badhanddoeken die dienst kunnen doen. Is het zo'n ramp om die keer per week dat we ginder zijn de baby te verschonen op handdoeken i.p.v. op een kussen?

Het verschoningskussen, goed voorbeeld. Daar zijn ook al tranen over gevloeid...

Ooit een volledige reis die kinderen verschoond op een handdoek op bed wegens kussen vergeten. Volgende keer "gaan we dat kussen meenemen?". "Ahja, vorige keer ook al vergeten". Euh ja, OK dan...

Maar onderweg dan wel gewoon op een zakdoek op de neus van de auto op een aire in Frankrijk 2 kinderen verschonen. Allemaal geen probleem 'dat gaat zo ook want hier ziet niemand dat'. Like a) who gives a fuck als je een ouder iemand ziet verschonen op een handdoek - NIEMAND en b) why do you care if someone would care... Oh nee, die random Spanjaard zonder kinders keek raar omdat ik een baby ververs op een handdoek /care...

We zijn dit weekend een potje en een ijszak vergeten bij mijn ouders. Mijn vriendin heeft de laatste dagen meermaals uitgesproken dat ze hoopt dat we het de volgende keer kunnen meenemen en dat er in tussentijds niets mee gebeurt. Ik vraag mij af wat die denkt dat mijn ouders daarmee gaan doen. Testen of het kapotgaat als je er met een auto over rijdt?

Mijn madam en haar moeder hebben zelfs een 'wisseltas'. Daar gaan plastieken potjes in over en weer als er eens soep over en weer gaat of overschotten of baby eten. We hebben elk een schuif met 500 potjes waarvan we er 10 gebruiken. Maar een potje van een ander, dat moet prioritair terug gaan, uiteraard :lol: En ook zeker geen plastieken bakjes van de Colruyt weggooien. Nee, vaatwas, dan in de schuif en dan na een jaar de 10 nieuwe potjes weggooien wegens 'we gebruiken die niet' (nee, en de volgende 100 dat je wast, gaan we ook niet gebruiken WANT WE HEBBEN ER AL 1000)

Als het haar stoort, kan ze het toch ook opruimen. You're not a fucking mind reader. Het stoort je niet, je kunt niet weten wat haar wel of niet stoort. Het is aan haar om het limitatief en concreet op te sommen wat haar stoort of het zelf op te ruimen. Ze kan toch zeggen 'kousen op ABC' en 'blikken op XYZ' storen me. Dan kun je effort doen met de wetenschap dat het niet perfect zal zijn.

De madam zal het wel verstaan. Ieder heeft zijn realiteit, he.

Vrouwen he. Het is niet omdat ze iets willen, dat ze het allemaal moeten krijgen. Ik wil elke dag gezogen worden, maar dat gebeurt ook niet.

Dat is hetzelfde als ruzie maken over iets en niet willen plooien 'uit principe'. Ja OK dan. Jij wil A, ik wil B. De oplossing is niet of A of B te doen en daar een worstelwedstrijd van te maken. De oplossing is om tot C te komen zodat beide partijen zich daar in kunnen vinden.
Kan me wel in vinden.
Had haar ook gezegd da ze haar hart maar eens moest luchten bij vriendinnen.
"Na elke zin da ik zei, zeiden hun amaaaai wtf das nie goe!"
"Dus volgens mij pik ik mss teveel van u"

Komt die dan ook mee af om 7u als ik moet gaan slapen terwijl ze het gisteren ook had gezegd.
Ik weet da ik het zelf heb gevraagd maar read the room?

Kan me wel in vinden.
Had haar ook gezegd da ze haar hart maar eens moest luchten bij vriendinnen.
"Na elke zin da ik zei, zeiden hun amaaaai wtf das nie goe!"
"Dus volgens mij pik ik mss teveel van u"

Komt die dan ook mee af om 7u als ik moet gaan slapen terwijl ze het gisteren ook had gezegd.
Ik weet da ik het zelf heb gevraagd maar read the room?

Jah, vragen aan vriendinnen. Dumbest shit ever he. Wat denk je nu, dat ze haar geen gelijk gaan geven ?

Ga keer bij je maten keihard zagen over je madam, wat denk je dat ze gaan zeggen ?

Je mag ventileren bij je vriendinnen, maar je moet hun feedback niet communiceren naar de vent. De vriendinnen zijn om te zagen en klagen, niet om tot een oplossing te komen.

Ik heb al geleerd dat je voor zulke zaken best bij venten met kinderen kunt zijn. Die kunnen in een neutrale setting misschien wat tips en tricks uit hun situatie leveren "we hebben ABC voor, hoe pakken jullie dat aan in jullie gezin". En dan kun je hier en daar nog iets opsteken. Maar al die emotionaliteit en 'kant kiezen' van vrouwen, brrrr. Er zijn dus dingen in de wereld die niet gaan over universeel goed/slecht of minder/meer. Soms gaat het om gewoon te kiezen voor optie A of B of C omdat aligneert met wat jullie als koppel willen, niet of dat universeel goed of slecht is...

Het verschoningskussen, goed voorbeeld. Daar zijn ook al tranen over gevloeid...

Ooit een volledige reis die kinderen verschoond op een handdoek op bed wegens kussen vergeten. Volgende keer "gaan we dat kussen meenemen?". "Ahja, vorige keer ook al vergeten". Euh ja, OK dan...

Maar onderweg dan wel gewoon op een zakdoek op de neus van de auto op een aire in Frankrijk 2 kinderen verschonen. Allemaal geen probleem 'dat gaat zo ook want hier ziet niemand dat'. Like a) who gives a fuck als je een ouder iemand ziet verschonen op een handdoek - NIEMAND en b) why do you care if someone would care... Oh nee, die random Spanjaard zonder kinders keek raar omdat ik een baby ververs op een handdoek /care...

Mijn madam en haar moeder hebben zelfs een 'wisseltas'. Daar gaan plastieken potjes in over en weer als er eens soep over en weer gaat of overschotten of baby eten. We hebben elk een schuif met 500 potjes waarvan we er 10 gebruiken. Maar een potje van een ander, dat moet prioritair terug gaan, uiteraard :lol: En ook zeker geen plastieken bakjes van de Colruyt weggooien. Nee, vaatwas, dan in de schuif en dan na een jaar de 10 nieuwe potjes weggooien wegens 'we gebruiken die niet' (nee, en de volgende 100 dat je wast, gaan we ook niet gebruiken WANT WE HEBBEN ER AL 1000)

Tiens, dik herkenbaar hier 🤣

Maar sinds er kinderen zijn is elke vergetelheid een half drama en een emmer der ontgoocheling die uitgekapt wordt.
Ik heb hier in Google Keep een lijstje "paklijst vakanties". Gewoon die lijst overlopen en ik vergeet niks meer. Ben ik op vakantie en blijkt dat ik wat vergeten ben? Hop, op het lijstje. Zo was het gedaan met op elke vakantie een blikopener/kurkentrekker/zwembroek/... te moeten kopen.

Sinds ik zonder madam op reis moet is er ook plots veel meer plaats in de koffer.
(vb vanalles te koop zetten voor 2 euro - je moet die verkopen wel opvolgen en ja dat zijn altijd debielen en ja dat loopt altijd mis en ja dat is altijd gezever)
Haha, ik zei dat ook indertijd tegen de nu ex. Al die moeite voor die tweedehandsshit, voor dat beetje geld dat dat opbrengt. Mijn tijd is veel kostbaarder dan die 10 € cash. Naar de kringloopwinkel of het containerpark met al die brol.
Ze stond hier een hele week okkernoten te rapen van de notenboom om die dan op tweedehands te verkopen. Hoera! 50 € gewonnen voor een week noten rapen in de tuin en een week volk aan de deur dat noten komt kopen. Nu laat ik die liggen, wintervoer voor de vogels in het gebuurte. Mijn rug is mij dankbaar dat ik niks meer moet rapen en de beestjes hebben eten in de winter.

Haha, ik zei dat ook indertijd tegen de nu ex. Al die moeite voor die tweedehandsshit, voor dat beetje geld dat dat opbrengt. Mijn tijd is veel kostbaarder dan die 10 € cash. Naar de kringloopwinkel of het containerpark met al die brol.
Ze stond hier een hele week okkernoten te rapen van de notenboom om die dan op tweedehands te verkopen. Hoera! 50 € gewonnen voor een week noten rapen in de tuin en een week volk aan de deur dat noten komt kopen. Nu laat ik die liggen, wintervoer voor de vogels in het gebuurte. Mijn rug is mij dankbaar dat ik niks meer moet rapen en de beestjes hebben eten in de winter.
En de 'lijstjes in het hoofd', ik vraag me soms echt af wat die lijstjes zijn. Madam is heel de week ziek thuis geweest vorige week. Ipv eens deftig uit te zieken... Nee, vanaf woensdag/donderdag weer vanalles beginnen doen dat totaal niet prioritair is en ik zelfs niet wist dat het op een lijstje stond. Lees: zwangerschapsbrol voor 10 euro verkopen en het nog gaan brengen bij mensen... Resultaat, zaterdag madam weer semi brak. Zondag half drama 'dat er nog zoveel moet gebeuren en er nooit rust is in de kop'.
Mijn vriendin verkoopt ook oude kleren etc via Vinted voor een paar euro/stuk maar is dat niet gewoon hobby? Dat brengt niks op maar als er een berichtje binnenkomt dat er iets verkocht is is het ding ding ding dopamine hit, weer een pakje verkocht. Da's gewoon fun.

Mijn vriendin verkoopt ook oude kleren etc via Vinted voor een paar euro/stuk maar is dat niet gewoon hobby? Dat brengt niks op maar als er een berichtje binnenkomt dat er iets verkocht is is het ding ding ding dopamine hit, weer een pakje verkocht. Da's gewoon fun.
Vinted is nog ca va, dat is no contact en pakjes opsturen. Ik heb het eerder over 2dehands met volk dat niet komt opdagen, afspraken niet nakomt, nog zit af te dingen op een afgesproken prijs en zo verder.

Ik heb hier in Google Keep een lijstje "paklijst vakanties". Gewoon die lijst overlopen en ik vergeet niks meer. Ben ik op vakantie en blijkt dat ik wat vergeten ben? Hop, op het lijstje. Zo was het gedaan met op elke vakantie een blikopener/kurkentrekker/zwembroek/... te moeten kopen.

Sinds ik zonder madam op reis moet is er ook plots veel meer plaats in de koffer.

Niet alles is een lijstje, dus ze maakt geen Google Keep lijstjes. Ik wel, in onze gedeelde account. Maar ze zet er nooit iets in.

"kinderen gaan slapen bij oma en opa". Elke keer iets vergeten, al 4y lang. Ik mag zelfs een lijstje maken, ze bekijkt het niet. "ik kan dat zonder lijstje"...

#HoeMaakIkHetMezelfMoeilijk

Zo'n leuke hobby dat bibi altijd mag rondcrossen of thuisblijven om de levering af te werken. En zo leuk dat het elke keer gezucht is over de debiel die niet opdaagt of die fout betaalt.

Van mij mag iedereen alles doen wat ze willen, zolang het een bewuste keuze en het een zinvolle beslissing is na de keuzes met impact afgewogen te hebben. Als je niet veel tijd over hebt, moet je geen hobbies beginnen doen die veel tijd vergen... Want je weet dat dat miserie zal geven.

Ik priel ook met de EV laadpaal om de laatste euro's rendement eruit te krijgen, maar dat gaat mij om de sport, niet om het geld. Als er geen tijd is, is dat het eerste van gepruts dat wegvalt en ik zal er geen traan om laten. Als je kleren verkoopt voor 2 euro terwijl er paar duizend per maand binnenrolt en je wordt er obviously niet gelukkig van en het neemt veel tijd in beslag, dan moet je er mee stoppen...

Vinted is nog ca va, dat is no contact en pakjes opsturen. Ik heb het eerder over 2dehands met volk dat niet komt opdagen, afspraken niet nakomt, nog zit af te dingen op een afgesproken prijs en zo verder.

Fun story. Vorige week nog een docking station verkocht dat hier al 2y lag. Stond voor 70 te koop op Facebook, hij biedt 35 cash en dag zelf komen halen. Ik denk 'ligt hier al 2y op die facebook add, dumpen die handel'.

Staat hij hier aan de deur 'ik heb enkel 20+10+10 cash en heb geen telefoon bij'. Ik heb geen cash. Probeert hij te zeveren naar 30 euro. 100% zeker dat mijn madam voor 30 zou verkopen en dan heel de avond mekkeren erover. Bij mij was het '35 of 40 cash, 35 via telefoon, of terugkomen'. 'euh ja, ik kom van ver blablabla' *30 seconden later*, 40 cash, thank you, come again. ZEVERAAR !

Als vrouw die ook prullen aan 0.5 cent verkoopt op Vinted en daar dan laaiend enthousiast over is, kan ik beamen dat dit het voor mij is!

Fret een stuk chocolate als je een vreugde hit wil :laugh:
Maar dan mis ik het 50 foto's trekken, die uploaden met een idiote 'beschrijving', de reacties van 5x 'koerierdiensten', 3x 20 vragen voor afmetingen en extra foto's om dan niets meer te laten weten, 2 no-shows én 10 low-ball offers. Ik dacht het niet!

Hier al eens vermeld maar ik weet ni meer in welk topic het was: vrouwen trekken zich het meer aan/maken zich het moeilijker.

Dom voorbeeld: alleen thuis met de drie bengels. Om half elf willen ze naar den dierentuin. Ik haal rap ne zak sandwichen in huis, smeer die, pak 2 appels en een mesje en weg zijn we. Nog geen uur later zitten we in de zoo.
Bij m'n vriendin vraagt dat een pak meer voorbereiding: fruitjes, koekje, reserve dit, iets tegen de regen.. alles over-dacht.

En da's op veel meer vlakken zo. En da's wel iets dat ik bij meer ouders merk: vaders zijn daar doorgaans veel gemakkelijker/chiller in.
Iets vergeten, iets ni orde: komt wel goed. Terwijl moeders overplannen, met alles rekening houden.
Een paar weken geleden aan de zee gezeten met vrienden en daar 't zelfde: dagje strand: nen helen bazaar mee. Allemaal op aangeven van de moeders. Laat de papa's vertrekken en ge hebt den helft van het gerief mee en 't komt ook wel in orde hoor.

Het enige dat echt veel meer bij m'n vriendin zit is het regelen van feestjes en playdates. En aangezien ze 4/5e werkt en meer vakantie heeft, past ze meer op tijdens de vakanties. Maar ook daar probeer ik elke verlof wel één of twee dagen op te nemen.

Om maar te zeggen: mannen zijn er ook mee bezig maar zijn denk ik waty flexibeler.
Daar bestaat gewoon een Bluey-aflevering over, dat papa niet de boring-stuff wil meenemen naar het zwembad, maar wel wat essentiële dingen vergeet.

Ik heb pre-kinders al een paklijst gemaakt om op vakantie te gaan en die wordt geregeld aangepast. Koffer wordt avond voordien gemaakt, maar kledij wordt op voorhand wel apart gelegd als die vers uit de was komt. Ik moei me niet met de koffer van de wederhelft. Iets vergeten, ter plekke zal ook wel ergens een winkel zijn.

Op uitstap gaan met snacks is ook op een half uur geregeld. Al die afspraken bij het ziekenhuis hebben voor genoeg ervaring gezorgd qua makkelijke tussendoortjes en entertainment. Die tas staat steeds halfgemaakt klaar.

Is het niet quasi eigen aan koppels dat je, om een of andere reden, een relatie begint met iemand die op vlak van inpakken en plannen het complete tegenovergestelde is als jij?

Als ik op reis ging met mijn ex had ik een hele planning gemaakt zodat ik geen tickets vergat te kopen voor bepaalde musea etc. en had ik vaak al eens gezien welke restaurants er in de buurt vh het hotel zijn. Zij wist met moeite nog waar we precies naartoe gingen...
Maar als we zaterdag vertrokken is zij op maandag begonnen aan het inpakken van haar valies, om daar de ochtend zef nog in alle haasten 2 items bij te gooien, terwijl ik vrijdagavond op een kwartiertje ingepakt was.

Dat hele opposites attract slaat gewoon op plannen en inpakken hoor

Is het niet quasi eigen aan koppels dat je, om een of andere reden, een relatie begint met iemand die op vlak van inpakken en plannen het complete tegenovergestelde is als jij?

Als ik op reis ging met mijn ex had ik een hele planning gemaakt zodat ik geen tickets vergat te kopen voor bepaalde musea etc. en had ik vaak al eens gezien welke restaurants er in de buurt vh het hotel zijn. Zij wist met moeite nog waar we precies naartoe gingen...
Maar als we zaterdag vertrokken is zij op maandag begonnen aan het inpakken van haar valies, om daar de ochtend zef nog in alle haasten 2 items bij te gooien, terwijl ik vrijdagavond op een kwartiertje ingepakt was.

Dat hele opposites attract slaat gewoon op plannen en inpakken hoor

Mijn madam is een complex figuur. Die pakt alles in, zelfs voor mij, en zet alles klaar aan de deur. Ik smijt alles in de auto en stel GPS in. Madam wil bijna alles zelf rijden.

Om dan op aankomst de gevleugelde woorden te spreken 'en waar zijn we nu'. Typisch gevolgd door 'en, Frankrijk? Of Zwitserland?'. Gevolgd door 'ah, Oostenrijk, ook met bergen'. :laugh:

Over systemen gesproken, kan iemand de fout vinden in onderstaande logica? Het pakt hier thuis al 9 jaar niet, maar ik zie niet waarom.

Er is een voorraadkast, grijpstock en voorwerp in gebruik.
1. Voorwerp in gebruik op? Neem uit grijpstock vlakbij.
2. Laatste voorwerp in grijpstock genomen? Ga naar voorraad en vul bij.
3. Laatste voorwerp uit voorraad genomen? Zet op gedeeld boodschappenlijstje.

Met dit systeem zijn er nooit verrassingen en heb je altijd voldoende. Toch loopt het ergens spaak en ben ik toevallig altijd degene die in elk van de drie situaties geconfronteerd wordt met ontbrekend eten, wc-papier….

Opvallend: mijn vrouw neemt ook nooit het laatste, het is gewoon toevallig op na haar.

Op het lijstje zetten vanaf je naar de voorraad kast moet gaan ?

Hiet is het probleem omgekeerd. Ik doe typisch het shoppen, met een lijstje dat ik door de week bijhou van wat we nodig hebben (rijst, wc papier, water etc) + eten voor 1 week.

Soms gaat de madam shoppen en uiteraard zonder lijstje. Volgens mij gaat haar hoofd als volgt "ooit in de voorbije 6 maanden had ik de voorlaatste fles ketchup, 3 flessen meenemen". De week nadien shopt ze nog eens voor een doos pralines voor het werk. Ze passeert langs de ketchup en denkt "juist ja, ketchup was recent op". Uiteraard had ik al 2 flessen geshopt want mijn lijstje, weet je wel. Staan hier nu al een half jaar 8 flessen ketchup te schimmelen in de voorraadkast.... -_-

Ketchup cava nog. Die raken wel op met de jaarlijkse familie bbq of verjaardagsfeest met hamburgers en hotdogs voor iedereen.

Maar soms staan hier dan plots 40 flessen water of 6 pakken wc papier of 12 dozen rijstzakken :laugh:

Op het lijstje zetten vanaf je naar de voorraad kast moet gaan ?

Hiet is het probleem omgekeerd. Ik doe typisch het shoppen, met een lijstje dat ik door de week bijhou van wat we nodig hebben (rijst, wc papier, water etc) + eten voor 1 week.

Soms gaat de madam shoppen en uiteraard zonder lijstje. Volgens mij gaat haar hoofd als volgt "ooit in de voorbije 6 maanden had ik de voorlaatste fles ketchup, 3 flessen meenemen". De week nadien shopt ze nog eens voor een doos pralines voor het werk. Ze passeert langs de ketchup en denkt "juist ja, ketchup was recent op". Uiteraard had ik al 2 flessen geshopt want mijn lijstje, weet je wel. Staan hier nu al een half jaar 8 flessen ketchup te schimmelen in de voorraadkast.... -_-

Ketchup cava nog. Die raken wel op met de jaarlijkse familie bbq of verjaardagsfeest met hamburgers en hotdogs voor iedereen.

Maar soms staan hier dan plots 40 flessen water of 6 pakken wc papier of 12 dozen rijstzakken :laugh:
Dat noemen ze voorbereiden voor WWIII.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan