Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Meest irritante eigenschap van mijn partner is dat ze echt overal haar gsm meeneemt. Toilet, avondeten, tijdens het kijken van een film, als we samen gamen of een bordspel spelen, tijdens een wandeling, overal die gsm. Als ze gaat slapen is het laatste dat ze doet filmpjes kijken op de gsm en rara wat er 's morgens als eerste aandacht krijgt.
Langs de ene kant, als het dat maar is, langs de andere kant: mijn stiefzoon van bijna twaalf begint nu wel te vragen waarom hij zijn gsm of tablet niet mag meenemen naar tafel of zijn slaapkamer.
Gsm aan tafel is hier een no go, is een duidelijke regel.

Mijn grootste ergernis is zoals waarschijnlijk iedere vrouw, zijn grote boodschap. Hoelang kan je op de wc zitten :/. En dat is ook door de gsm, ik hoor altijd vanuit de kleinste kamer youtube filmpjes met reviews over wagens, bbqs, boardgames en pc games weerklinken. Iedere keer als we ergens op tijd moeten zijn lapt hij het om last minute te zeggen ‘ik ga precies best eerst nog eens naar toilet’. Vorige week was het drama. We hebben vrij slechte wifiverbinding op onze slaapkamer en gezien we in verlof waren had ik de wifipod uit zijn bureau (ruimte naast de wc) naar de slaapkamer verhuisd. Ik hoor een gebrul en gevloek vanuit de kleinste kamer dat er geen wifi is. Hij is nog nooit zo vlot van de wc geweest :laugh:. Vervolgens nog meer gevloek dat de wifipod ‘spoorloos’ was. Volgende keer dat we ergens echt niet te laat kunnen aankomen weet ik wat mij te doen staan 😈.

Gsm aan tafel is hier een no go, is een duidelijke regel.

Mijn grootste ergernis is zoals waarschijnlijk iedere vrouw, zijn grote boodschap. Hoelang kan je op de wc zitten :/. En dat is ook door de gsm, ik hoor altijd vanuit de kleinste kamer youtube filmpjes met reviews over wagens, bbqs, boardgames en pc games weerklinken. Iedere keer als we ergens op tijd moeten zijn lapt hij het om last minute te zeggen ‘ik ga precies best eerst nog eens naar toilet’. Vorige week was het drama. We hebben vrij slechte wifiverbinding op onze slaapkamer en gezien we in verlof waren had ik de wifipod uit zijn bureau (ruimte naast de wc) naar de slaapkamer verhuisd. Ik hoor een gebrul en gevloek vanuit de kleinste kamer dat er geen wifi is. Hij is nog nooit zo vlot van de wc geweest :laugh:. Vervolgens nog meer gevloek dat de wifipod ‘spoorloos’ was. Volgende keer dat we ergens echt niet te laat kunnen aankomen weet ik wat mij te doen staan 😈.
Laat die jongen nog even genieten van zijn gemak. Zodra jullie kind er is en die kan lopen, is er geen rust meer mogelijk. Kinderen trekken die deur doodleuk open en roepen "HALLOOOO PAPA!".

Maar 'k snap het wel, ik neem daar ook graag mijn tijd. Dat is geen functioneel lossen en klaar, maar een soort filosofische decompressiekamer waar ik nadenk over de existentiële toestand van mijn eigen bestaan. Of gewoon even doomscrollen ...

Laatst bewerkt:
Herkenbaar, hier ook zo één zitten, hebde juist wat bed/zetelpret gehad, ja ik ga naar t wc, minuut later terug één of ander onnozel spel aan t spelen op de GSM :laugh: .

Ja ok dan, have fun. :sop:

En effectief dat zijn geen drama's maar ik denk dat die op een week vlotjes 24u op haar gsm zal zitten, vlotjes, film zien is al iets gebeterd maar ook daar, toch nog vaak die gsm bovenhalen en één of ander spel spelen of voor de driehonderdste keer het nieuwsblad lezen of de mails checken of ... . Meh.

Maar goed voor de rest bijzonder weinig klagen over eigenlijk, dus dan neem ik het er maar bij :love: .
Veel wordt er niet gesproken dan?

Laat die jongen nog even genieten van zijn gemak. Zodra jullie kind er is en die kan lopen, is er geen rust meer mogelijk. Kinderen trekken die deur doodleuk open en roepen "HALLOOOO PAPA!".

Maar 'k snap het wel, ik neem daar ook graag mijn tijd. Dat is geen functioneel lossen en klaar, maar een soort filosofische decompressiekamer waar ik nadenk over de existentiële toestand van mijn eigen bestaan. Of gewoon even doomscrollen ...

Ja, blijkbaar is dat een mannen-ding? :unsure: (en extra lang in de douche staan is dan een vrouwen-ding? :unsure: )

Ik ken het zélf toch niet. Het kleinste kamertje is vooral heel zakelijk hier :tongue: Niet langer aanwezig dan nodig.

Als het dan toch is om even tijd alleen te hebben, dan is het hier eerder op de bovenverdieping in de douche of naar het toilet, en daarna even 5 minuutjes op bed gaan liggen :tongue:

en extra lang in de douche staan is dan een vrouwen-ding? :unsure: )
Is volgens een artikel da'k ooit heb gelezen ook mogelijk een teken van depressie.. maar met uwe gsm op de pot aambeien groeien lijkt me dat evengoed.

Ot: mijn madam zal altijd productief bezig zijn. Altijd eerder haar batterij net voorbij die 100% pushen. Met alle gevolgen van doen(gezondheid). Terwijl ik steevast op 80 max 85 draai en dan komt er al serieus wat drama bij te kijken als we naar die 85% trekken.

en dan tijdens een serie nooit kunnen volgen en dan vragen beginnen stellen wat er gebeurd is.
"als ge nie antwoord dan spoel ik wel ff terug he"
Dit is wel afschuwelijk. Ik kan op mijn telefoon iets doen én een film volgen tegelijk zonder problemen. Dus soms koop ik wat brol voor het huis enzovoort terwijl we onze seriekes kijken of een film.

Maar mijn vriendin kan dus niets, maar dan ook niets volgen als ze iets anders doet tegelijk. En dan bij elke scene (vroeger vaker dan nu, gelukkig) vragen stellen : "Wie is dat?/Wat is er gebeurd?/Waar zijn die nu?"

Of zonder telefoon ook topvragen, wanneer we een nieuwe film kijken : "Wat gaat die doen?/Wat gaat er gebeuren?/Wie heeft die vermoord?"

En topper, terwijl we het nieuws kijken : "Waarom hebben die dat gedaan?" Terwijl het nieuwsanker letterlijk zegt wat en waarom iets gebeurde en ik dus de helf van de informatie niet versta door de barrage van vragen.

Maar 't is wel een schatje.

Mijn vrouw heeft het thuis moeilijk om de juiste prioriteiten te stellen vind ik. Door planningsproblemen viel onze opvang deze namiddag weg, en dan is het vanzelfsprekend dat ik ze opvang omdat ik toch al van thuis werk. Tussendoor moest ik met de 2 kindjes ook nog naar de tandarts. Dus veel puzzelwerk met het werk. Maar soit.

Om 18:00 hebben de kinderen gegeten, moeten ze enkel nog hun pyjama aan en tanden poetsen maar zijn ze verder wel klaar. Vrouwlief haar bord staat in de koelkast, ze moet het maar opwarmen en kan met de voetjes onder tafel aanschuiven. Er moest nog inkopen gedaan worden, dus ik om 18:00 naar de winkel. Ik kom om 19:40 terug thuis, verwachtende dat de kinderen al in bed zouden liggen. Op dat moment zijn ze nog tv aan het kijken, moet de oudste zijn tanden nog poetsen, en blijkt dat vrouwlief haar eten nog altijd in de koelkast staat en gaat ze straks weer klagen dat ze zo laat 'moet' eten. Maar in plaats van om 18:00 te eten, heeft ze een watermeloen gesneden voor het bezoek van morgennamiddag en heeft ze de valies van de kinderen leeggemaakt want dat had blijkbaar prioriteit :wtf:

en heeft ze de valies van de kinderen leeggemaakt want dat had blijkbaar prioriteit :wtf:

Wees blij dat ze dat doet. Als wij terugkomen van een vakantie, staan die valiezen hier voor een week in huis en wordt er enkel eens iets uitgehaald wanneer het nodig is.
Ik maak ze nu wel altijd onmiddellijk leeg om dat te voorkomen, maar bon.

De vrouw is opgenomen in het ziekenhuis sinds zaterdag.

Blijkbaar is ze niet ziek genoeg om mij to do lijstjes door te sturen en vraagt ze aan de oudste zoon via videocall om te controleren of ik het wel gedaan heb.

Hier hekel ik de "kop int zand" attitude van de partner tegenover familieleden van haar.
Ze had een "normaal-ok" band met haar broer. Niks bijzonder, maar ook niet slecht.
Hij (broer) communiceert zeer slecht en is het type mens "we zien wel" en laat zaken vaak hangen.
Om maar een voorbeeld te geven in zijn leven. Tijd terug wou hij een woning kopen en had hij er "veel interesse" in..na 3 weken had hij nog niet eens een mail naar de bank gestuurd ivm zijn leencapaciteit..om dan te merken dat de woning al verkocht is. Hij loopt dus altijd achter de feiten aan.
We zitten ook in een whatsapp groep van de hele familie en hij antwoordt altijd pas nadat zijn moeder hem achter de schermen er nog eens attent op maakt dat hij nog in die groep moet antwoorden.

Hierdoor raakt de band tussen mn vriendin en hem ook volledig verloren.
En dit merkt de schoonmoeder ook op. Alleen zegt de schoonmoeder tegen haar dochter "stuur hem iets, iemand moet de eerste stap zetten. Hij vindt dat ge afstandelijker zijt".
Zo wonen we sinds enkele maanden in onze nieuwe woning en is heel de familie al langsgeweest..behalve hij en zn madam.
Mn partner heeft er 3 maand geleden naar gestuurd:
- "zin om eens iets te komen eten in ons nieuwe huis?"
Hij "ja sgoed. Gedurende de zomermaanden ergens?"
Zij "ja wanneer kunt ge? Stel anders enkele data voor en ik laat u weten wat past".
... Geen antwoord meer. Om dan 2 weken later een bericht te krijgen op een vraag over een totaal ander topic terwijl haar vraag nog onbeantwoord bleef.

4 weken geleden stuurde ze naar hem "tschijnt dat ge ergens mee zit en mij afstandelijker vindt? We kunnen er misschien eens over praten?"
Bericht niet eens geopend..maar hij antwoordt dan wel in andere groepen.
In plaats van dan toch nog effe een ludieke reminder te sturen ofzo, heeft ze iets van "ge kunt den boom in als ge ni antwoordt".

Zo heeft hij iets langer geleden bekendgemaakt dat hij vader ging worden. Deed hij gedurende een familie etentje.
Vroeg de schoonmoeder "en voor wanneer is het uitgerekend?"
Schoonzus "voor februari"
Schoonmoeder "oeh..en de trouw?"
Schoonzus "we gaan dat met een jaar verzetten"
Dat deel heeft mn madam niet gehoord..maar ik wel en ik dacht "huh? Welke trouw? Wij weten van niks".
Maar op dat moment niet aangehaald omdat ik dacht dat ze het er nog uitgebreider over zouden hebben achteraf.. maar niet dus.

En dan denk ik "wacht?..gelle zou trouwen en wij als familie weten van niks?"
En dan hebk naar mn partner zoiets van "waarom confronteert ge hem er ni mee en vraagt ge ni of em effectief gaat trouwen? Want das echt ni ok dat em u zo negeert en zo'n info ni aan u zou meedelen. Er is nooit ambras geweest tussen jullie dusja".

But meanwhile ben ik wel teweten gekomen dat de schoonzus op Tinder zit..om "vrienden te zoeken".. alleen de schoonbroer weet het niet.
Ik zwijg en kijk toe..

Hier hekel ik de "kop int zand" attitude van de partner tegenover familieleden van haar.
Ze had een "normaal-ok" band met haar broer. Niks bijzonder, maar ook niet slecht.
Hij (broer) communiceert zeer slecht en is het type mens "we zien wel" en laat zaken vaak hangen.
Om maar een voorbeeld te geven in zijn leven. Tijd terug wou hij een woning kopen en had hij er "veel interesse" in..na 3 weken had hij nog niet eens een mail naar de bank gestuurd ivm zijn leencapaciteit..om dan te merken dat de woning al verkocht is. Hij loopt dus altijd achter de feiten aan.
We zitten ook in een whatsapp groep van de hele familie en hij antwoordt altijd pas nadat zijn moeder hem achter de schermen er nog eens attent op maakt dat hij nog in die groep moet antwoorden.

Hierdoor raakt de band tussen mn vriendin en hem ook volledig verloren.
En dit merkt de schoonmoeder ook op. Alleen zegt de schoonmoeder tegen haar dochter "stuur hem iets, iemand moet de eerste stap zetten. Hij vindt dat ge afstandelijker zijt".
Zo wonen we sinds enkele maanden in onze nieuwe woning en is heel de familie al langsgeweest..behalve hij en zn madam.
Mn partner heeft er 3 maand geleden naar gestuurd:
- "zin om eens iets te komen eten in ons nieuwe huis?"
Hij "ja sgoed. Gedurende de zomermaanden ergens?"
Zij "ja wanneer kunt ge? Stel anders enkele data voor en ik laat u weten wat past".
... Geen antwoord meer. Om dan 2 weken later een bericht te krijgen op een vraag over een totaal ander topic terwijl haar vraag nog onbeantwoord bleef.

4 weken geleden stuurde ze naar hem "tschijnt dat ge ergens mee zit en mij afstandelijker vindt? We kunnen er misschien eens over praten?"
Bericht niet eens geopend..maar hij antwoordt dan wel in andere groepen.
In plaats van dan toch nog effe een ludieke reminder te sturen ofzo, heeft ze iets van "ge kunt den boom in als ge ni antwoordt".

Zo heeft hij iets langer geleden bekendgemaakt dat hij vader ging worden. Deed hij gedurende een familie etentje.
Vroeg de schoonmoeder "en voor wanneer is het uitgerekend?"
Schoonzus "voor februari"
Schoonmoeder "oeh..en de trouw?"
Schoonzus "we gaan dat met een jaar verzetten"
Dat deel heeft mn madam niet gehoord..maar ik wel en ik dacht "huh? Welke trouw? Wij weten van niks".
Maar op dat moment niet aangehaald omdat ik dacht dat ze het er nog uitgebreider over zouden hebben achteraf.. maar niet dus.

En dan denk ik "wacht?..gelle zou trouwen en wij als familie weten van niks?"
En dan hebk naar mn partner zoiets van "waarom confronteert ge hem er ni mee en vraagt ge ni of em effectief gaat trouwen? Want das echt ni ok dat em u zo negeert en zo'n info ni aan u zou meedelen. Er is nooit ambras geweest tussen jullie dusja".

But meanwhile ben ik wel teweten gekomen dat de schoonzus op Tinder zit..om "vrienden te zoeken".. alleen de schoonbroer weet het niet.
Ik zwijg en kijk toe..

Schoonzus is zwanger en gaat bevallen in februari, maar zoekt nu nog wat vrienden op Tinder? Of de baby is van een Tinder vriend?

Schoonzus is zwanger en gaat bevallen in februari, maar zoekt nu nog wat vrienden op Tinder? Of de baby is van een Tinder vriend?
Jup..
Geen idee of haar profiel al dan niet actief is hoor. Maar heb een bewijs dat ze erop zit (printscreen).
En ze spreekt daar over haar 2 dochters (uit een vorige relatie incl leeftijd). Alleen...de leeftijd die ze er aanhaalt, was ze al samen met de schoonbroer.

Mn schoonbroer zei aan tafel over die zwangerschap om "te lachen": "ik heb er niks mee te maken".
Dacht in mezelf "tzou nog wel kunnen hoor, al weet ge het zelf nog niet eens.."

Niemand van de familie weet het trouwens.

Ik zou er ook geen moeite meer in stoppen @gumball4000

Haar broer heeft duidelijk toch geen interesse om iets van een band te hebben, dus waarom moeite doen? Zoiets moet van twee kanten komen.

En de schoonma die zegt ook enkel maar wat ze zelf vindt hoor, haar broer heeft wss niks tegen haar gezegd daarover :D

Ik zou er ook geen moeite meer in stoppen @gumball4000

Haar broer heeft duidelijk toch geen interesse om iets van een band te hebben, dus waarom moeite doen? Zoiets moet van twee kanten komen.

En de schoonma die zegt ook enkel maar wat ze zelf vindt hoor, haar broer heeft wss niks tegen haar gezegd daarover :D
Kvind het gewoon spijtig te zien dat een broer-zus relatie verwatert, zeker omdat er totaal heen strubbelingen zijn.

En dat van die moeder: ik zeg dan vaak "vertel aan uw moeder hoe de vork op de steel zit, want anders gaat ze denken dat gij geen moeite doet. Ze moet weten dat het probleem bij uw broer zit."

En langs de andere kant zie ik ook dat zij het heel moeilijk heeft om contacten te leggen met mensen. Of toch contacten in de vorm van vrienden.
Ze heeft één vriendin en dan 1 oud collega die een semi vriendin is. Als die op jaarbasis 2x afspreekt met haar 2 vriendinnen is het al veel. Ik moet haar ook vaak vragen "en spreekt ge niet eens af met X of Y?"
Het is een huismus die alles graag met mij wil doen en als het 24/24u zou kunnen liefst.

Kvind het gewoon spijtig te zien dat een broer-zus relatie verwatert, zeker omdat er totaal heen strubbelingen zijn.

En dat van die moeder: ik zeg dan vaak "vertel aan uw moeder hoe de vork op de steel zit, want anders gaat ze denken dat gij geen moeite doet. Ze moet weten dat het probleem bij uw broer zit."

En langs de andere kant zie ik ook dat zij het heel moeilijk heeft om contacten te leggen met mensen. Of toch contacten in de vorm van vrienden.
Ze heeft één vriendin en dan 1 oud collega die een semi vriendin is. Als die op jaarbasis 2x afspreekt met haar 2 vriendinnen is het al veel. Ik moet haar ook vaak vragen "en spreekt ge niet eens af met X of Y?"
Het is een huismus die alles graag met mij wil doen en als het 24/24u zou kunnen liefst.
Tis nie mijn bedoeling om u aan te vallen, maar in veel van uw berichten en verhalen (schoonfamilie, ex-bazin, neven/nichten,..) kom je heel judgemental en bemoeizuchtig over met een hoog roddeltantegehalte.

Laat mensen eens gewoon zichzelf zijn en hun eigen leven leiden. Uw schoonbroer handelt niet snel als hij eens geïnteresseerd is in een huis, wie zijt gij om daarover te oordelen? Hij wil niet investeren in de band met zijn zus, en die zegt ook foert, waar bemoeit gij u dan mee? Uw vriendin is een huismus die liever thuis is, dwing haar dan niet om met mensen af te spreken?

Tis nie mijn bedoeling om u aan te vallen, maar in veel van uw berichten en verhalen (schoonfamilie, ex-bazin, neven/nichten,..) kom je heel judgemental en bemoeizuchtig over met een hoog roddeltantegehalte.

Laat mensen eens gewoon zichzelf zijn en hun eigen leven leiden. Uw schoonbroer handelt niet snel als hij eens geïnteresseerd is in een huis, wie zijt gij om daarover te oordelen? Hij wil niet investeren in de band met zijn zus, en die zegt ook foert, waar bemoeit gij u dan mee? Uw vriendin is een huismus die liever thuis is, dwing haar dan niet om met mensen af te spreken?
Dat vd schoonbroer en de woning is dan omdat hij klaagt dat huren duur is. En dan heb ik iets van "ja doe dan moeite als ge ni wilt blijven huren".

Dat van de vriendin en het sociale aspect. Vorig jaar waren we even uit mekaar. Die heeft maandenlang haar kas opgefret. Die sprak met niemand af. Die is terug bij haar ouders gaan wonen en bleeft letterlijk 99% vd tijd op haar kamer. Die sloot zichzelf vd buitenwereld af.
En dan heb ik zoiets van "mocht die breuk ooit toch definitief zijn (kan eh..weet ge nooit op voorhand) wil ik wel graag dat ze opgevangen wordt/bij vrienden terecht kan"

Tis ni het negatieve aspect van "bemoeizucht", maar eerder te pusherig zijn door te willen helpen ofzo

Dat vd schoonbroer en de woning is dan omdat hij klaagt dat huren duur is. En dan heb ik iets van "ja doe dan moeite als ge ni wilt blijven huren".

Dat van de vriendin en het sociale aspect. Vorig jaar waren we even uit mekaar. Die heeft maandenlang haar kas opgefret. Die sprak met niemand af. Die is terug bij haar ouders gaan wonen en bleeft letterlijk 99% vd tijd op haar kamer. Die sloot zichzelf vd buitenwereld af.
En dan heb ik zoiets van "mocht die breuk ooit toch definitief zijn (kan eh..weet ge nooit op voorhand) wil ik wel graag dat ze opgevangen wordt/bij vrienden terecht kan"

Tis ni het negatieve aspect van "bemoeizucht", maar eerder te pusherig zijn door te willen helpen ofzo
Ik bedoelde gewoon dat jij nogal veel zoiets hebt van over dingen waar ge niets over hoeft te hebben van.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan