Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Waarom moeten vrouwen altijd stressen als er bezoek langskomt. Het gaat om vrienden, familie,... en dan moet heel de living 100% kraaknet opgeruimd zijn, gestofzuigd,... Ok, het moet proper zijn, maar met een beetje rommel is op zich niets mis mee. Een huis is tenslotte om te leven.

Ook altijd leuk is om, als ze vollen bak aan het opruimen is, naar het venster te gaan en dan luid te zeggen. :unsure:

Ah ze zijn er... Niet.

Waarom moeten vrouwen altijd stressen als er bezoek langskomt. Het gaat om vrienden, familie,... en dan moet heel de living 100% kraaknet opgeruimd zijn, gestofzuigd,... Ok, het moet proper zijn, maar met een beetje rommel is op zich niets mis mee. Een huis is tenslotte om te leven.
Met mijn ex was het vooral ik die daarover stresste. In de zin van schaamte over hoeveel rommel er in hopen op de grond/kasten/... lag. Gelukkig is miss hoarder intussen de deur uit en heb ik heel dat boeltje opgekuist.

Ook altijd leuk is om, als ze vollen bak aan het opruimen is, naar het venster te gaan en dan luid te zeggen. :unsure:
Omdat het vaak (zeker in het geval van familie) de vrouw is die erop aangekeken wordt als het vuil ligt. Dat zal bij veel mensen misschien niet meer zo zijn nu, maar ze zijn wel nog zo opgevoed.

Ik zorgde er vroeger toch ook altijd voor dat alles heel proper was als we volk over de vloer hadden. Maar 's nachts of de ochtend nadien mag je gewoon vanaf 0 herbeginnen.

Ik ben dat ondertussen ook afgeleerd. Stofzuigen is meer dan genoeg.

Omdat het vaak (zeker in het geval van familie) de vrouw is die erop aangekeken wordt als het vuil ligt. Dat zal bij veel mensen misschien niet meer zo zijn nu, maar ze zijn wel nog zo opgevoed.
Zoveel volk krijgen wij niet over de vloer en als er toch volk langs komt is er een bijna 100% garantie dat het topic op een bepaald moment land op "de mannen doen NIKS in het huishouden" :unsure: (écht niet waar voor alle duidelijkheid). Dus denk niet dat dat hier echt de reden is, nochtans staat mijn vrouw ook altijd te flippen als er volk komt. Soms zegt ze tegen mijn Ma "Ja, sorry dat het hier niet proper is" en dan kijkt mijn Ma zo eens rond en zegt ze "Tcho, als da er bij ons zo uit ziet dan kuis ik die week zelfs nie" :lol:

Hier zit het er weer op omdat ik Mrs. Pan en de kinderen niet op woensdagnamiddag om 3u ergens kan oppikken.
Het feit dat ik moet werken, op kantoor op een uur rij-afstand en meetings heb, is blijkbaar geen goed argument.
Straks zal ik het weer moeten horen dat zij altijd op woensdagnamiddag voor de kinderen moet zorgen.
(ik werk voltijds, zij halftijds)

Hier zit het er weer op omdat ik Mrs. Pan en de kinderen niet op woensdagnamiddag om 3u ergens kan oppikken.
Het feit dat ik moet werken, op kantoor op een uur rij-afstand en meetings heb, is blijkbaar geen goed argument.
Straks zal ik het weer moeten horen dat zij altijd op woensdagnamiddag voor de kinderen moet zorgen.
(ik werk voltijds, zij halftijds)
Hoezo? Kan zij niet rijden/heeft ze geen auto?

Als ze geen rijbewijs heeft, tijd om er één te halen hè. Als ze wel een rijbewijs heeft maar geen auto, kijken voor een goedkoop tweedehandsje. Of zie ik het allemaal te simplistisch? 🫣
Heb er hier ook zo een rondlopen zonder rijbewijs, je ziet het te simplistisch.

De mijne kan wel een bus en trein pakken met de 4 kinderen of met de bakfiets en 4 kinderen rond rijden.

Hier ook eentje zonder rijbewijs hoor. Maar ze heeft me nog nooit kwalijk genomen dat ik es geen tijd had om taxi chauffeur te spelen. Op dat gebied is het wel een plantrekker.

Ze had al es een poging gedaan om het rijbewijs te halen maar dat schakelen en koppelen is er haar te veel aan. Die lesauto die we toen gekocht hadden is ondertussen weg, en er staat hier op de oprit héél toevallig een tweede auto met automaat. Es kijken of we haar in die richting kunnen pushen.

Tot nu toe was er voor haar absoluut geen nood om een rijbewijs te halen, ze heeft de helft van haar leven in de stad gewoon vlakbij een station, de hogeschool heeft ze met de trein gedaan, haar werk is in de buurt van een groot brussels station, dus geen auto nodig op dat gebied.

En nu wonen wij terug op een steenworp van een station met een rechtstreekse lijn naar Bxl. Nog altijd geen nood voor een auto.

Maar de kinderen komen nu op een hobby leeftijd, en nu begint ze precies wel in te zien dat het hoog tijd is :lol:

Gisteren heb ik al een eerste keer kunnen rijden om de oudste naar de karateles te voeren. Ik hoop dat ze die taxiritten in de toekomst gedeeltelijk van me kan overnemen. Zeker die op woensdag gaat voor mij enorm plooien worden in mijn agenda om op tijd thuis te geraken.

Hier heeft mijn vrouw wel een rijbewijs, maar ze is gewoon bang om in België te rijden. Eigenlijk heeft ze voor ze hier haar rijbewijs opnieuw moest halen jaren niet gereden, en sinds het te halen opnieuw weer bijna 2 jaar niet. In het begin gaf mij dat wel wat stress, want wat als de dochter als baby naar de dokter/het ziekenhuis moest en ik op een uur rijden, of in het buitenland zat?

Maar ondertussen loopt dat wel los. Wij wonen net zoals @Tomski vlak aan een station van een lijn die naar Brussel gaat, en eigenlijk is bijna alles van voorzieningen op wandelafstand: scholen, huisarts, pediater, crèche, en het werk van mijn vrouw. Dus eigenlijk doen veel te voet, en kan mijn vrouw gewoon te voet van het werk komen, dochter ophalen, ... We hebben zo ook geen 2de wagen nodig.

Nu, de ergernis van @Pan begrijp ik wel, hoe het soms lijkt alsof je eigen voltijdse job (niet bij de deur) een abnormaliteit is. Mijn vrouw doet een fysieke job, dus toen we in lockdown gingen en ik van thuis werkte, vond die dat logisch om gewoon tegen mij te komen praten over vanalles. Zij zat zich toen thuis te vervelen (horeca), en ik zat toch maar voor de PC, dus werken was dat niet. Ook eens een serieuze discussie over gehad. Zelfde logica: voor de dochter was ik geregeld om 19u thuis van het werk, in extremis eerder 20u. In het begin probeerde ik om 16u te vertrekken (begon ook veel vroeger) zodat ik tegen 17u thuis was. Kreeg ik ook commentaar dat ik toch wel laat werkte toen het 18u was, ja hallo.

Zij zat zich toen thuis te vervelen (horeca), en ik zat toch maar voor de PC, dus werken was dat niet. Ook eens een serieuze discussie over gehad.
Met mijn ex was dat hetzelfde gedoe. Na een hele dag vergaderingen, teamsmeetings en mentaal intensief werk durfde ik al eens groggy in de zetel ploffen, al zeker op de dagen dat zij niet moest werken. Dan maar elke keer opnieuw gezaag dat ik toch ook maar een hele dag op een stoel had gezeten.

Nu ja, daar scheelde wel nog veel meer mee dan dat.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan