Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Goh, 't is dubbel éh. Hier wisselen we af en doet degene die thuisblijft wat er toevallig gedaan moet worden. Het is toch ook leuker om na die ontspanning thuis te komen en daar geen berg strijk/afwas/whatever te zien staan? Afin, ik ben toch altijd content als ik na het eten kan gaan sporten en thuiskom met een proper aanrecht en een vaat die gedaan is :unsure:
Omgekeerd probeer ik dat ook gewoon te doen. Betekent natuurlijk niet dat ge u wederhelft twee uur aan het werk zet als ge zelf twee uur wegzijt.
Ik denk dat het er meer om draait, dat het een verwachting is en dat benadrukt wordt. Als ge nu zelf gewoon eens iets doet zonder dat het, het zoveelste taakje wordt. Taakjes krijg ik wel op mijn werk ofzo 🤷‍♂️

Woning poetsen? Geen probleem hier. Gaan mensen dat vragen, dan is mijn goesting over.

Ik denk dat het er meer om draait, dat het een verwachting is en dat benadrukt wordt. Als ge nu zelf gewoon eens iets doet zonder dat het, het zoveelste taakje wordt. Taakjes krijg ik wel op mijn werk ofzo 🤷‍♂️

Woning poetsen? Geen probleem hier. Gaan mensen dat vragen, dan is mijn goesting over.
Fair enough, kan ik nog inkomen.

Als een vent zegt dat ie het gaat doen, dan gaat ie het doen!

Ge moet dat niet écht alle 6 maand herhalen, vrouwmens!

Goh, 't is dubbel éh. Hier wisselen we af en doet degene die thuisblijft wat er toevallig gedaan moet worden. Het is toch ook leuker om na die ontspanning thuis te komen en daar geen berg strijk/afwas/whatever te zien staan? Afin, ik ben toch altijd content als ik na het eten kan gaan sporten en thuiskom met een proper aanrecht en een vaat die gedaan is :unsure:
Omgekeerd probeer ik dat ook gewoon te doen. Betekent natuurlijk niet dat ge u wederhelft twee uur aan het werk zet als ge zelf twee uur wegzijt.
Ik vind het leuker als ik thuiskom met de geur van een lekkere pasta, al mijn hemden gestreken, biertje uitgeschonken met goede kraag en de belofte van de beste pijpbeurt van mijn leven.

Maar ik verwacht eigenlijk gewoon niets. Als mijn partner nood heeft aan ontspanning terwijl ik weg ben is dat even goed. Al de rest kunnen we later ook nog doen. Tijd weg van elkaar is soms even belangrijk als tijd samen. Dat hoeft echt niet telkens vast te hangen aan een lijst klusjes. Je doet dat doorgaans ook vanzelf, dat vragen is effectief zo vreselijk irritant soms. Als iets vergeten wordt is een herinnering prima wel ofc.

Mijn vriendin deed dat vroeger ook wel eens, gelukkig niet echt meer. Ze snapt dat het wegnemen van druk soms alles bevordert.

Ik heb de vervelende gewoonte om mijn woorden maar half uit te spreken of te mompelen. Mijn vrouw lijkt met momenten dan weer halfdoof. Leuke conversaties soms, zeker als er ondertussen nog een kleuter loopt te jengelen.
- Kunt gij eens een lepel meebrengen?
> Hm?
- Of ge ne lepel kunt meebrengen
> Wablief?
- NE LEPEL
> Ja rustig, ik versta u niet ze, spreek uw woorden eens uit
- Laat maar, 'kzal het zelf wel pakken

:angry:

Wij dragen beiden elk op onze manier bij aan het huishouden. Of dat nu administratieve zaken zijn, schoolwerk van de kinderen, vuilniszakken buitenzetten, vaatwas legen,... we hebben precies elk ons pakket zonder dat daar ooit over gesproken is geweest.

Een vrouw die haar man een lijstje geeft met taken omdat hij zelf niet inziet dat er werk moet verzet worden geeft mij serieuze 'ik woon bij moeder' vibes. Zo heb ik kameraden waarbij de vrouw 's morgens hun kleren klaar legt. En die vinden dat fijn.

Een vrouw die haar man een lijstje geeft met taken omdat hij zelf niet inziet dat er werk moet verzet worden geeft mij serieuze 'ik woon bij moeder' vibes. Zo heb ik kameraden waarbij de vrouw 's morgens hun kleren klaar legt. En die vinden dat fijn.
Gho als ge een vrouw partner hebt die altijd benadrukt wat ge niet hebt gedaan en niet doorheeft wat wel is gebeurd, alsook u door de dag aankijkt met de geweldige woorden: Gaat gij mij die kleren naar buiten?, ge op een bepaald moment zegt geef mij een lijst wat ik moet doen en leg de kleren klaar die gij wilt dat ik aan doe, maar vooral denkt Laat mij voor de rest gerust! (Of ben ik de enige?)

Wij dragen beiden elk op onze manier bij aan het huishouden. Of dat nu administratieve zaken zijn, schoolwerk van de kinderen, vuilniszakken buitenzetten, vaatwas legen,... we hebben precies elk ons pakket zonder dat daar ooit over gesproken is geweest.

Ik moet toegeven dat ik niet de beste huishouder ben en dat het op mijn aansturen is dat we de stap hebben gezet om een poetsvrouw in dienst te nemen om frustraties en ergernissen te voorkomen. Als dat meer huisvrede brengt, is dat goed. We zijn ook twee heel verschillende mensen: zij een perfectionist en ik een chaoot. Dat is moeilijk te verzoenen zonder compromissen zoals een poetshulp.

Wij kijken in het weekend samen een langere aflevering van een reeks die we allebei willen zien, en sommige werkdagen ook wel een korte aflevering van een 20-tal minuten, maar voor de rest kijken we gewoon ieder apart iets 's avonds. Daar ontstaat eigenlijk nooit ruzie over. Misschien wel als je alle 2 het grote scherm wil hebben. :p

Nu serieus, hier kijken we meestal samen naar iets dat we beiden min of meer willen zien.
Hier gelukkig ook vooral dezelfde interesses qua TV. Als ik voetbal wil kijken is dat de helft van de tijd op de tablet en andere helft op TV terwijl zij dan iets op de tablet kijkt.

Gho als ge een vrouw partner hebt die altijd benadrukt wat ge niet hebt gedaan en niet doorheeft wat wel is gebeurd, alsook u door de dag aankijkt met de geweldige woorden: Gaat gij mij die kleren naar buiten?, ge op een bepaald moment zegt geef mij een lijst wat ik moet doen en leg de kleren klaar die gij wilt dat ik aan doe, maar vooral denkt Laat mij voor de rest gerust! (Of ben ik de enige?)
Dan zou ik daarover spreken en desnoods af en toe eens duiden wat er wel allemaal gebeurd is. Hetzelfde met de kleren. Maar er mij bij neerleggen omdat ze mij met gerust zou laten zou op lange termijn enkel maar meer frustratie brengen.

Ik moet toegeven dat ik niet de beste huishouder ben en dat het op mijn aansturen is dat we de stap hebben gezet om een poetsvrouw in dienst te nemen om frustraties en ergernissen te voorkomen. Als dat meer huisvrede brengt, is dat goed. We zijn ook twee heel verschillende mensen: zij een perfectionist en ik een chaoot. Dat is moeilijk te verzoenen zonder compromissen zoals een poetshulp.
Ik ben een perfectionist en m'n vrouw is een chaoot. Ik kan pas tot rust komen in een opgeruimd huis, zij heeft er geen enkel probleem mee om met een vuile keuken te zeggen: 'let's call it a day en we smijten ons in de zetel'. Met de komst van kinderen heb ik mij serieus moeten aanpassen en heb ik moeten leren om los te laten.

Terwijl m'n vrouw snel de zetel zal induiken, ben ik meestal bezig tot 21u30. Ik gun haar dat en verwacht ook niet dat zij hetzelfde doet als mij. Ik trek mij dan bijvoorbeeld niets aan van de aankoop van nieuwe kleren en ondergoed van onze kinderen, ik haat dat. En zo komen wij eigenlijk heel goed overeen. Als er problemen zijn, spreken we elkaar.

Edit: ik heb dat niet op jou hé Ochtendprovincie, als jullie op die manier een compromis vinden is dat super. Ik quote u omdat het bij ons net andersom is. Klonkt precies alsof ik u de les wou spellen als ik het herlas.

Wij hebben een afwasmachine met zo'n besteklade bovenaan. Doorheen de jaren is het zo gegroeid dat mijn vriendin kookt en ik na 't eten afruim, eventueel wat afwas, over tafel en aanrecht ga met de schotelvod, het fornuis kuis enz. Maar ook het afwasmachine uitladen is grotendeels geëvolueerd tot mijn taak.

Ik probeer altijd het bestek per soort te leggen (vorken bij vorken, lepels bij lepels enz) zodat het gemakkelijker en sneller uit te laden is. Mijn vriendin legt haar bestek altijd vooraan de besteklade. Elke keer opnieuw. |@#&é"!

Wij hebben een afwasmachine met zo'n besteklade bovenaan. Doorheen de jaren is het zo gegroeid dat mijn vriendin kookt en ik na 't eten afruim, eventueel wat afwas, over tafel en aanrecht ga met de schotelvod, het fornuis kuis enz. Maar ook het afwasmachine uitladen is grotendeels geëvolueerd tot mijn taak.

Ik probeer altijd het bestek per soort te leggen (vorken bij vorken, lepels bij lepels enz) zodat het gemakkelijker en sneller uit te laden is. Mijn vriendin legt haar bestek altijd vooraan de besteklade. Elke keer opnieuw. |@#&é"!
Als jij altijd afruimt kom je dit niet meer tegen. :unsure:

Maar het inladen van een afwasmachine is altijd voer voor discussie.

Toch 4/10 voor de poging. Er zijn ook momenten dat wij niet samen eten. Zij ontbijt bv pas halverwege de voormiddag terwijl ik 's morgens direct een stevig ontbijt wil. Er zijn momenten dat zij 't lepeltje van haar koffietas weg zet.

Ik heb steeds vaker de indruk dat een afwasmachine voor méér discussie zorgt dan een manuele vaatwas in plaats van minder. :D

Eentje over mezelf: als ik 's nachts wakker lig, sta ik er niet altijd bij stil dat mijn vriend wel slaapt. Dan flap ik er ineens luid "IK KAN NIET SLAPEN" uit of por ik hem iets te onzacht in zijn zij om op te schuiven.

Onlangs heb ik blijkbaar tamelijk demonisch "IK LIG WEL AAN MIJN KANT JONG" geantwoord toen hij mij heel zachtjes nudgete omdat ik zijn plaats was aan het inpalmen. :unsure:

Ik kook meestal en iedereen doet hier zijn eigen bord weg, maar die vaatwasser gaat hier ooit voor een gezinsdrama zorgen. Blijkbaar is de vaatwasser ook gewoon een vuilbak, want borden eens uitkuisen voor je ze erin doet dat doen ze niet, idem voor lepels en die steken ze dan nog gvd met het handvat naar boven in het mandje.

Resultaat: het meeste komt er bijna vuiler uit dan dat het erin ging. Ik mis de tijd dat we samen met de hand de afwas deden, dat was echt een ontspannen momentje waar we terwijl aan het praten waren.
Nu is dat praatmomentje: "wie vult er nu gvd zo een vaatwas?"

Ik kook meestal en iedereen doet hier zijn eigen bord weg, maar die vaatwasser gaat hier ooit voor een gezinsdrama zorgen. Blijkbaar is de vaatwasser ook gewoon een vuilbak, want borden eens uitkuisen voor je ze erin doet dat doen ze niet, idem voor lepels en die steken ze dan nog gvd met het handvat naar boven in het mandje.

Resultaat: het meeste komt er bijna vuiler uit dan dat het erin ging. Ik mis de tijd dat we samen met de hand de afwas deden, dat was echt een ontspannen momentje waar we terwijl aan het praten waren.
Nu is dat praatmomentje: "wie vult er nu gvd zo een vaatwas?"
Goh, bij de handafwas op ons vorig appartement waar we geen afwasmachine hadden was er toch ook wel discussie: "Alé, hoe droogde gij nu af?" of "Da's nog vuil hé!".

Alles keukengerelateerd vind ik nog wel ontspannend: inkopen doen, groenten klaarmaken, eten bereiden, iedereen aan tafel roepen en nadien de hele afwas doen en de keuken oprommelen. Een glas wijn erbij en dat is voor mij een moment waar ik de stress van de dag even van mij kan afzetten. Zelfs de keuken kuisen vind ik nog plezant. Maar geef mij de opdracht om de badkamer te kuisen en dat is toch met tegenzin. Gelukkig is er nu een poetshulp. Dan moet er nog wel aan huishouden gedaan worden, maar moet er toch minder grondig gepoetst worden met alle discussies die erbij horen, want ik krijg dat nooit zo proper zoals mijn vrouw het wil.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan