Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Af en toe kom ik hier toch eens kijken om mezelf te kalmeren "cava, bij ons is het nog zo slecht niet".

Als ik iets moet kiezen, de momenten dat mijn mevrouw echt strest. Vaak om de gekste dingen die er bij haar niet in gaan "ik moet straks dat doen, maar ik moet dat en dat ook al doen". Zelfs op een rustige manier even overlopen wat eigenlijk belangrijk is en wat niet kan resulteren in => "Ja, maar ik wil dat wel doen." - Mijn antwoord: "Ja maar ik kan X of Y toch ook gewoon zelf doen, laat F en Q alvast vallen, dat is toch niet belangrijk en kan zelfs over een half jaar nog". Dan zijn gek genoeg onze prioriteiten wel gelijkaardig maar het zit erin dus moet het er ook weer uit (Ja ik weet dat het over een half jaar ook nog wel kan maar dan zit ik er een half jaar nog mee).

Dusjah, dat is ergens ook iets positief, hands on mentality zullen we het noemen :) Ook elke vrije dag hetzelfde, de dag ervoor "ik heb dat en dat en zus en zo op mijn lijstje staan". Feedback: "Het gaat teveel worden, doe daar aub de helft af.....". "Nee nee, nu lukt dat echt wel, cava ze". Dag erop "Amai, zware dag wel ze, pfffffff".

Een partner die zegt => Seg, kan je A, B en C ook nog doen aub? En dan nukkig wordt omdat ik D vergeet.... Nee, dat is niks voor mij, ook passieve agressiviteit, verborgen boodschappen of een algemene "jij begrijpt mij niet" zonder communicatie krijgt een schaterlach met een "Ni zwanzen hé" erachter, half uur later is alles het meeste opgelost.

Aan de vrouw gevraagd of we hier nog een prul hebben liggen TWV 5 EUR om onder de kerstboom op het werk te leggen. Er duidelijk bij gezegd dat het niet persé moet, maar als het anders weggegooid gaat worden, kan ik het mee naar het werk nemen.

De vrouw heeft blijkbaar verstaan mest alle kasten in het huis uit en zet het allemaal in de keuken, waardoor ik niet meer aan het koffiemachine geraak.

En ik heb koffie nodig eer ik hiermee kan omgaan...

Go ze kent mijn username en hetgeen ik kom posten is voor haar heel herkenbaar.

Ik ga echt niet weglomen dat ik echt niet die Pardal ben die hetzelfde werk als mij doet, evenveel kinderen heeft en een vrouw heeft met dezelfde streken
Een anonieme reddit/forumaccount is toch leuk omdat ge dan zonder zorgen eens iets kan zeggen. Want voor hetzelfde zijt ge in uw ogen onschuldig aan het posten en dan gaat uw madam ineens uw forumhistoriek van 20 jaar doorlezen.

Beetje het equivalent van ene rechter die de whatsapp groep van de boys gaat inkijken.

Een anonieme reddit/forumaccount is toch leuk omdat ge dan zonder zorgen eens iets kan zeggen. Want voor hetzelfde zijt ge in uw ogen onschuldig aan het posten en dan gaat uw madam ineens uw forumhistoriek van 20 jaar doorlezen.

Beetje het equivalent van ene rechter die de whatsapp groep van de boys gaat inkijken.
Bwa anderzijds zijn er een aantal hier die mijn naam weten en weten waar ik werk.

Zolang ik hier geen dingen post die ik niet offline zou zeggen, zal het wel meevallen.

Een (eerste) wekker zetten 10 minuten voor ze 'echt' moet opstaan zodat ze nog even kan blijven liggen. Tot de (tweede) wekker op het juiste uur afgaat.

Meestal komt dat er op neer dat zij gewoon verder slaapt, maar ik dus niet. Waarna zij na de tweede wekker ook nog blijft liggen. Ik weet niet of het feit dat ik 90% van de keren vroeger dan haar opsta dit beter of slechter maakt.

Een (eerste) wekker zetten 10 minuten voor ze 'echt' moet opstaan zodat ze nog even kan blijven liggen. Tot de (tweede) wekker op het juiste uur afgaat.

Meestal komt dat er op neer dat zij gewoon verder slaapt, maar ik dus niet. Waarna zij na de tweede wekker ook nog blijft liggen. Ik weet niet of het feit dat ik 90% van de keren vroeger dan haar opsta dit beter of slechter maakt.
zou het helpen om haar een smartwatch te geven met wekkerfunctie via trillingen? Hier was de ergernis omgedraaid, de vrouw verschoot altijd heel hard van mijn wekker. Als deze niet luid genoeg staat, slaap ik er gewoon door.

Nu met de smartwatch wordt ik alleen wakker door de trillingen en slaapt zij door.

Omgekeerd ergert mijn vrouw zich ferm aan mijn planning/prioriteiten. Ik kan zo heel m'n zaterdag volplannen. Gaande van naar de winkel gaan, kinderen rondvoeren, sporten, de was doen, poetsen in huis tot in de tuin werken of andere klussen in en rondom het huis.

Ik ram die dag altijd helemaal vol en probeer er een sport van te maken om heel m'n to do list af te werken. Het middagmaal wordt daar veelal voor opgegeven zodat ik kan doordoen.

's Avonds gaan we dan weg of komt er volk, en dan kan het goed zijn dat mijn vrouw ziet dat ik nog het gras begin af te rijden een half uur voor we weg moeten. Ze wordt daar zot van.

Omgekeerd ergert mijn vrouw zich ferm aan mijn planning/prioriteiten. Ik kan zo heel m'n zaterdag volplannen. Gaande van naar de winkel gaan, kinderen rondvoeren, sporten, de was doen, poetsen in huis tot in de tuin werken of andere klussen in en rondom het huis.

Ik ram die dag altijd helemaal vol en probeer er een sport van te maken om heel m'n to do list af te werken. Het middagmaal wordt daar veelal voor opgegeven zodat ik kan doordoen.

's Avonds gaan we dan weg of komt er volk, en dan kan het goed zijn dat mijn vrouw ziet dat ik nog het gras begin af te rijden een half uur voor we weg moeten. Ze wordt daar zot van.
Dude dit is de plaats waar wij over onze partners klagen, seffes meent die van ons nog dat ze hier ook moet komen posten (onder mijn account) om tegenwerk te geven.

Dit zou mij dan wel weer serieus ergeren. Dan benader je bijna de perfectie als man (toch volgens veel vrouwen zou ik denken) met heel het weekend liggen winkelen, kinderen rondvoeren, de was doen, poetsen, enz. en dan heb je nog altijd een vrouw die ligt te klagen.

Dit zou mij dan wel weer serieus ergeren. Dan benader je bijna de perfectie als man (toch volgens veel vrouwen zou ik denken) met heel het weekend liggen winkelen, kinderen rondvoeren, de was doen, poetsen, enz. en dan heb je nog altijd een vrouw die ligt te klagen.
THANK YOU!

Ik zeg dat ook letterlijk tegen haar. Veel vrouwen zouden in hun handen wrijven en gij loopt te klagen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan