Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Da's zoals dingen klaarleggen op de trap als hint: neem dat es mee naar boven.
Zolang dat niet in mijn weg ligt zal dat daar blijven liggen. :laugh:

Tot haar emmer overloopt nadat ik al 10x boven geweest ben en ze zegt: er ligt x op de trap!

Waarop ik: klopt, heb dat zien liggen!

Ffs: stel gewoon es de vraag: wil je dat meepakken naar boven?
Vooral dit. Het is even veel werk om het gewoon te vragen ipv te zitten hinten.
 
Of je neemt het gewoon mee naar boven als je er toch aan passeert en het ziet liggen, zo lastig is dat toch niet :unsure:

Wij leggen hier ook beiden dingen op de trap en beiden nemen dingen mee naar boven. Dat is niet iets wat je nog eens apart moet vragen toch? 9/10 ben je al vergeten dat je er iets hebt gelegd en denk je er niet aan om het eventueel te vragen. Het is ook niet dat je bij de trap staat te wachten tot de andere persoon naar boven gaat?
 
Of je neemt het gewoon mee naar boven als je er toch aan passeert en het ziet liggen, zo lastig is dat toch niet :unsure:

Wij leggen hier ook beiden dingen op de trap en beiden nemen dingen mee naar boven. Dat is niet iets wat je nog eens apart moet vragen toch? 9/10 ben je al vergeten dat je er iets hebt gelegd en denk je er niet aan om het eventueel te vragen. Het is ook niet dat je bij de trap staat te wachten tot de andere persoon naar boven gaat?

Bijkomend detail, onze trap is vlak aan de deur van de berging waar de wasmachine staat. Voor hetzelfde geld is dat gerief dat naar beneden moest om te wassen. En dat is het soms ook.

Dus ofwel hang je er een transportlabel op zodat ik weet van waar het komt en naar waar het moet. Of je zegt er mij iets van. Maar ik kan aan een voorwerp niet ruiken waarom dat daar ligt. En zolang ik geen duidelijke instructies krijg en het ligt niet in mijn weg...
 
Bijkomend detail, onze trap is vlak aan de deur van de berging waar de wasmachine staat. Voor hetzelfde geld is dat gerief dat naar beneden moest om te wassen. En dat is het soms ook.

Dus ofwel hang je er een transportlabel op zodat ik weet van waar het komt en naar waar het moet. Of je zegt er mij iets van. Maar ik kan aan een voorwerp niet ruiken waarom dat daar ligt. En zolang ik geen duidelijke instructies krijg en het ligt niet in mijn weg...
Kom kom, aan was kan je best wel ruiken of het van de wasmachine komt of er naartoe moet :fingerguns:
 
Bijkomend detail, onze trap is vlak aan de deur van de berging waar de wasmachine staat. Voor hetzelfde geld is dat gerief dat naar beneden moest om te wassen. En dat is het soms ook.

Dus ofwel hang je er een transportlabel op zodat ik weet van waar het komt en naar waar het moet. Of je zegt er mij iets van. Maar ik kan aan een voorwerp niet ruiken waarom dat daar ligt. En zolang ik geen duidelijke instructies krijg en het ligt niet in mijn weg...
Belangrijk detail inderdaad. Tijd om het te wassenen gerief dan meteen in een mand met te-wassenen gerief te gooien!
 
Of je neemt het gewoon mee naar boven als je er toch aan passeert en het ziet liggen, zo lastig is dat toch niet :unsure:

Wij leggen hier ook beiden dingen op de trap en beiden nemen dingen mee naar boven. Dat is niet iets wat je nog eens apart moet vragen toch? 9/10 ben je al vergeten dat je er iets hebt gelegd en denk je er niet aan om het eventueel te vragen. Het is ook niet dat je bij de trap staat te wachten tot de andere persoon naar boven gaat?
Klopt. Of je kan misschien ook zelf vragen wat ermee moet gebeuren als je dat toch ziet liggen en je weet het niet.

Maar wachten op instructies :oink: dingen moeten vragen om te doen is een mentale load dat erbij komt om uw huishouden te managen en instructies uit te delen. Ik zou dan het gevoel hebben dat ik met een kind samen ben, eerlijk gezegd.
 
Maar wachten op instructies :oink: dingen moeten vragen om te doen is een mentale load dat erbij komt om uw huishouden te managen en instructies uit te delen. Ik zou dan het gevoel hebben dat ik met een kind samen ben, eerlijk gezegd.
Dit is mijn grootste frustratie met mijn partner. Hij is een fantastische man en helpt echt goed mee in het huishouden maar ik moet altijd aan alles denken en ik moet vaak zaken meerdere keren vragen en wij hebben hier regelmatig discussie over.

Hij heeft ook ADHD en ik begrijp dat wel en wil wel met hem mee in het verhaal gaan maar als ik dan vraag om een manier te zoeken om die mentale load voor mij te verlichten, gebeurt er eigenlijk niets. Ik heb la lijstjes gemaakt (wat ik eigenlijk echt niet wil doen) maar die vergeet hij dan ook. Het is vermoeiend.

Ik wordt het zo beu om mezelf te horen zagen en zijn argument is dan 'je zaagt toch niet ' 🤦‍♀️. Hij is een echte schat hé en ik hem doodgraag maar sommige momenten denk in dat het soms makkelijker is om alleen te wonen. Tot dat er dan nog eens een spin verschijnt ofzo of er iets zwaar verplaats moet worden 😂
 
Is een FWB die af en toe een spin komt doodkloppen of de zetel eens komt verplaatsen dan geen betere optie? 🤪

Het voordeel van mijn man is wel dat hij ook gaat werken en het dus ook een financieel voordeel is 😂.

En het feit dat ik hem ook wel mis als hij er niet is (bv op reis voor werk)
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Is dat negeren/silent treatment niet iets typisch vrouwelijk?
Nee


Hier thuis hebben we zowat elk ons takenpakket (zo gegroeid) en als er iets is dat we graag hebben dat de ander doet van dat takenpakket dan vragen we dat. Dat was ook wel wat zoeken int begin (en soms uiteraard nog) maar het is toch niet al te moeilijk om aan uw partner aan te geven dat hinten niet duidelijk genoeg is en dat ge liever de expliciete vraag krijgt (maar dan ook de vrijheid om zelf de timing waarin ge dat doet de kiezen).

Het helpt wel als uw niveau van properheid wat op elkaar afgestemd is. En leren aanvaarden dat een ander het anders doet of x goed genoeg vindt ipv y en dan loslaten :v (work in progress).

Persoonlijk vind ik ook niets mis met dingen op/aan de trap te leggen maar als ge verwacht dat uw partner meestapt in dat systeem moet het wel duidelijk afgesproken zijn. Ik denk dat mijn partner zelfs niet beseft dat ik dat doe. Dat registreert niet bij hem.
 
Dit is mijn grootste frustratie met mijn partner. Hij is een fantastische man en helpt echt goed mee in het huishouden maar ik moet altijd aan alles denken en ik moet vaak zaken meerdere keren vragen en wij hebben hier regelmatig discussie over.

Hij heeft ook ADHD en ik begrijp dat wel en wil wel met hem mee in het verhaal gaan maar als ik dan vraag om een manier te zoeken om die mentale load voor mij te verlichten, gebeurt er eigenlijk niets. Ik heb la lijstjes gemaakt (wat ik eigenlijk echt niet wil doen) maar die vergeet hij dan ook. Het is vermoeiend.

Ik wordt het zo beu om mezelf te horen zagen en zijn argument is dan 'je zaagt toch niet ' 🤦‍♀️. Hij is een echte schat hé en ik hem doodgraag maar sommige momenten denk in dat het soms makkelijker is om alleen te wonen. Tot dat er dan nog eens een spin verschijnt ofzo of er iets zwaar verplaats moet worden 😂
Lijkt kei hard op de situatie bij ons thuis.

Ding is dat wij een kopie van elkaar zijn.
Waar ik mij aan erger bij haar, ergert zij zich aan bij mij.

Altijd leuk, kwaad worden om iets dat je zelf ook doet
 
ik vind het nog altijd knap hoe de mand vol was er dagen kan zijn tot mijn vriendin doorheeft dat de was moet gedaan worden: dan is het stressen vanh hier tot ginder en moet die was insteken binnen de vijf minuten, de idee dat de was nog een pakweg zevende dag kan wachten is dan subversief. Vrouwen, het is een ras apart.
 
ik vind het nog altijd knap hoe de mand vol was er dagen kan zijn tot mijn vriendin doorheeft dat de was moet gedaan worden: dan is het stressen vanh hier tot ginder en moet die was insteken binnen de vijf minuten, de idee dat de was nog een pakweg zevende dag kan wachten is dan subversief. Vrouwen, het is een ras apart.
Zelf die was doen is natuurlijk geen optie?
 
oei ik maak mij daar als man ook wel schuldig aan.
Er kan iets 2 weken liggen, maar als ik in mijne kop krijg dat dat NU moet gebeuren dan moet dat ook gewoon gebeuren.
 
Spreek heel duidelijke regels af of vraag telkens wanneer het nodig is of uw partner hetgene kan doen wat er volgens u nog moet gebeuren.

Ik steek een was in als ik zie dat de wasmand vol steekt, ik laad de machines uit als ik zie dat ze klaar zijn. Maar soms zie ik dat niet omdat ik bezig ben met iets, soms vind ik het nog geen tijd om te stofzuigen en soms vergeet ik gewoon iets. Iedereen heeft een andere noden/wensen op vlak van cleanheid enzovoort. Het belangrijkste is dat het uiteindelijk gebeurt met de juiste balans in de relatie. Maar verwachten dat iemand zomaar ruikt wat jij vindt dat er moet gebeuren op deze eigenste moment is gewoon vragen om frustraties.

Het is imo ook een veel grotere mentale load om maar te wachten op iets dat niet gebeurt omdat uw partner niet telepathisch aanvoelt dat jij wilt dat iets nu moet gebeuren. Het is letterlijk één zinnetje zeggen.

Ik ben zelf een plantrekker, ik vraag quasi nooit voor hulp en steek mijn dag desnoods ramvol dingen die moeten gebeuren. Als het echt niet lukt zal ik eens vragen voor hulp. Ik zie oprecht dan niet wat er nog in uw visie zal moeten gebeuren in uw dagplanning. Als ik iets moet doen, zeg het mij dan tijdig en dan zal ik het (proberen te) fixen. En zo lang het niet neerkomt op zelf lanterfanten omdat ik toch alles oplos heb ik daar totaal geen probleem mee. Het is zo simpel. Gewoon iets zeggen.

We zijn het enige beest op deze planeet dat zo uitgebreid kan communiceren en dan ga je ervoor kiezen om te hopen dat men uw gedachten kan lezen? Compleet bonkers.
 
Da's zoals dingen klaarleggen op de trap als hint: neem dat es mee naar boven.
Zolang dat niet in mijn weg ligt zal dat daar blijven liggen. :laugh:

Tot haar emmer overloopt nadat ik al 10x boven geweest ben en ze zegt: er ligt x op de trap!

Waarop ik: klopt, heb dat zien liggen!

Ffs: stel gewoon es de vraag: wil je dat meepakken naar boven?
Gisteren nog naar mijn voeten gekregen voor iets gelijkaardigs. Mijn vrouw had op de trap naar zolder (waar o.a. de slaapkamer van onze dochter is en ook mijn "bureau"/mancave een iewat vuile doek gelegd die mee naar beneden moest voor de vuile was. Ze wou zien hoelang het duurde eer ik het doorhad dat daar een vuile doek lag.

Zij: "Ja, en ik heb daar die doek gelegd. Ik wou nu echt eens zien hoe lang dat duurde, maar gij ziet dat niet. Die doek heeft daar ZEVEN dagen gelegen en nóg ziet gij dat niet! :sop:"

Ik: "Lag daar een doek?"
rtj68q.gif
 
Gisteren nog naar mijn voeten gekregen voor iets gelijkaardigs. Mijn vrouw had op de trap naar zolder (waar o.a. de slaapkamer van onze dochter is en ook mijn "bureau"/mancave een iewat vuile doek gelegd die mee naar beneden moest voor de vuile was. Ze wou zien hoelang het duurde eer ik het doorhad dat daar een vuile doek lag.

Zij: "Ja, en ik heb daar die doek gelegd. Ik wou nu echt eens zien hoe lang dat duurde, maar gij ziet dat niet. Die doek heeft daar ZEVEN dagen gelegen en nóg ziet gij dat niet! :sop:"

Ik: "Lag daar een doek?"
rtj68q.gif
Wie een doek legt voor een ander 🤷‍♂️
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan