Boeken Welke e-reader aanschaffen?

2 jaar geleden Kobo Clara gekocht, tot dan had ik al 8 jaar ofzo geen boek aangeraakt. Ondertussen is die kapot en heb als vervanging de Kobo Clara 2E gekregen ergens vorig jaar.
Nu lees ik elke dag een boek, helpt ook bij het inslaap vallen, gwn Kobo opzij en ogen dicht, geen gedoe met een nachtlamp of een zware boek in de handen. Ik denk prijs kwaliteit één van de beste aankopen die ik de laatste decennia heb gedaan :D
Ik heb de neiging om te lezen tot ik in slaap val en ik ben een grote van fan van mijn kobo van 100 gram die dan op mijn gezicht knalt tov een boek van anderhalve kilo 😅
 
Heb zelf een Boox Poke5, heel tevreden van. Draait android en dus inclusief google books waar je gewoon epubs kan opladen/kopen en overal op lezen met sync.
 
Ik heb jarenlang een Kindle gehad maar heeft onlangs plots besloten om niet meer op te laden. Ik dacht eerst om terug een Kindle te nemen aangezien ik toch wel een collectietje aan boeken vergaard heb over de jaren.

Maar langs de andere kant wil ik niet meer vastzitten aan het Amazon gedoe. De Kindle was gekocht in Canada en dat gaf al problemen om over te zetten naar een aander account en ik vrees voor het ergste als ik nu weer wil wisselen (want Kindle hangt vast aan Amazon.com en niet.be) maar dan wel jammer van al mijn boeken (ik neem aan dat zonder mijn Kindle het niet mogelijk zal zijn om Via Calibre over te zetten?)
 
Ik heb jarenlang een Kindle gehad maar heeft onlangs plots besloten om niet meer op te laden. Ik dacht eerst om terug een Kindle te nemen aangezien ik toch wel een collectietje aan boeken vergaard heb over de jaren.

Maar langs de andere kant wil ik niet meer vastzitten aan het Amazon gedoe. De Kindle was gekocht in Canada en dat gaf al problemen om over te zetten naar een aander account en ik vrees voor het ergste als ik nu weer wil wisselen (want Kindle hangt vast aan Amazon.com en niet.be) maar dan wel jammer van al mijn boeken (ik neem aan dat zonder mijn Kindle het niet mogelijk zal zijn om Via Calibre over te zetten?)

Ik heb mijn Kindle op amazon.pl gekocht enkele jaren terug en momenteel switch ik mijn Kindle account elke maand van amazon.com naar amazon.de en weer terug voor de maandelijkse sales op amazon.de
Dat kost mij 1 minuut werk en heeft 0 invloed op mijn collectie. Behalve dan dat die merkbaar groter is bij elke switch...

Amazon is daar heel flexibel in.
 
Ik heb mijn Kindle op amazon.pl gekocht enkele jaren terug en momenteel switch ik mijn Kindle account elke maand van amazon.com naar amazon.de en weer terug voor de maandelijkse sales op amazon.de
Dat kost mij 1 minuut werk en heeft 0 invloed op mijn collectie. Behalve dan dat die merkbaar groter is bij elke switch...

Amazon is daar heel flexibel in.
Ah echt? Toen (2018) was dat een heel gedoe, en kon ook geen e-books kopen op andere Amazons enzo. Ok, goed om weten
 
Ik heb jarenlang een Kindle gehad maar heeft onlangs plots besloten om niet meer op te laden. Ik dacht eerst om terug een Kindle te nemen aangezien ik toch wel een collectietje aan boeken vergaard heb over de jaren.

Maar langs de andere kant wil ik niet meer vastzitten aan het Amazon gedoe. De Kindle was gekocht in Canada en dat gaf al problemen om over te zetten naar een aander account en ik vrees voor het ergste als ik nu weer wil wisselen (want Kindle hangt vast aan Amazon.com en niet.be) maar dan wel jammer van al mijn boeken (ik neem aan dat zonder mijn Kindle het niet mogelijk zal zijn om Via Calibre over te zetten?)
Normaalgezien heb je in uw kindle library op de amazon site de optie om de boeken te downloaden ('Download & transfer via USB' ), en dan krijg je de azw3 file die je kan importeren in calibre. Afhankelijk van het boek zal daar wel nog DRM opzitten, maar er is een calibre plugin om die te verwijderen.
 
Thanks boiz (neem ik aan). Zouden jullie dan bij Kindle blijven of toch naar een Kobo of andere?

Amazon heeft een groter aanbod, en je hebt reeds een uitgebreide collectie op je Kindle. Qua comfort zou je bijgevolg bij Kindle dienen te blijven.
Kobo is naar het schijnt wel beter als je veel eboeken via de bib uitleent.
Er is daarnaast ook het argument dat Amazon de markt stilletjes aan kapot maakt, dus vanuit ethisch standpunt zou je kunnen opteren voor Kobo.

Voor de rest zijn de e-readers bij beiden, in hun gelijke prijsklasse, bijna hetzelfde met wat eigen tweaks hier en daar.
 
Thanks boiz (neem ik aan). Zouden jullie dan bij Kindle blijven of toch naar een Kobo of andere?
Ik heb eerst een Kindle paperwhite gehad en nadien overgeschakeld naar Kobo Libra 2. Over de respectievelijke e-shops en integratie met audiobooks etc. kan ik niets zeggen maar daarbuiten vind ik de Kobo Libra 2 wel een beter toestel. Grootste verschil is dat de Kobo fysieke knoppen heeft wat ik veel fijner vind dan enkel een touchscreen om bladzijden om te slaan. Tekst ziet er ook een beetje scherper uit door recessed vs flushed screen.
 
Mijn partner heeft de Clara onlangs gekocht, ikzelf heb de Libra 2. Hij vindt de Clara toch nog een beetje tegenvallen qua formaat tov de Libra 2 om in de hand te houden.

De knoppen zijn ook gewoon super fijn op de Libra 2.
 
Hier ook een Libra 2, top e-reader wat mij betreft. Het enige nadeel is dat hij te groot is om in mijn jaszak te passen en zo makkelijk overal te kunnen meenemen.
 
Kben net even bij ons op de bib binnengewandeld en die hebben zo 6 inch e-readers omuit te lenen. Kvond dat eigenlijk wel fijn om in de hand te hebben. Die Libra nog eens checken.
 

 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan