Welke boardgames heb je laatst gekocht?

de uitbreiding Groot Brittanië/Pennsylvania voor ticket to ride gekocht.
lijken me allebei hele interessante nieuwe manieren om ticket to ride te spelen.
Een spel dat het nog altijd goed doet in onze groep.

ook Boonanza aangeschaft daar ik een tekort had aan tussendoortjes.
 
Hier is de shelfspace weer gevoelig ingekort na mijn vierdaagse in Essen: Evacuation, White Castle, 3 Ring Circus, Whale Street, Amritsar en Aeon Trespass: Odyssey. Als ik daar in de week daarop dan ook nog eens Oathsworn (miniatures versie) en Marvel Zombies (met wat uitbreiding natuurlijk) heb mogen ontvangen, kan je je wel de blik van het gezin inbeelden....
 
@mrc had nog niet alles gelezen zo te zien :p

Maar je hebt zeker en vast gelijk met wat je zei, daarom dat ik ook beide besteld/gekocht heb. Het was ook door die nieuwe game dat mijn aandacht er weer naartoe getrokken is, maar die komt pas uit in dec 2024. Dus heb hem gefund en de eerste gekocht bij Amazon om die al eens te spelen eerst.
haha klopt inderdaad :)

ik twijfel nog steeds over de nieuwe game. Lore-gewijs lijkt het mij heel goed te zitten, maar de gameplay lijkt mij niet helemaal wat ik zoek in een Witcher-game. Weinig RPG-elementen, tis eigenlijk vooral strategisch kaarten kiezen die vervolgens het verhaal bepalen. Zal wel heel leuk zijn als het je ding is, maar dat gaat voor mij niet zo zijn denk ik.

Bantam West is trouwens onderweg, benieuwd om deze binnenkort te spelen !
 
ik twijfel nog steeds over de nieuwe game. Lore-gewijs lijkt het mij heel goed te zitten, maar de gameplay lijkt mij niet helemaal wat ik zoek in een Witcher-game. Weinig RPG-elementen, tis eigenlijk vooral strategisch kaarten kiezen die vervolgens het verhaal bepalen. Zal wel heel leuk zijn als het je ding is, maar dat gaat voor mij niet zo zijn denk ik.
Was ik ook eerst aan het denken, maar daarom is het net leuk om beide te hebben denk ik. Old World is dan echt een Wichter RPG game voor wanneer ik eens wat meet combat wil en Path of Destiny is dan meer lore based wat ook tof kan zijn onder Witcher fans.
 
  • Leuk
Waarderingen: mrc
We zijn terug begonnen met de verlanglijstjes voor de kerstcadeau's bij de familie. Ons budget is altijd rond de 30 euro. Ieder jaar vraag ik een boardgame maar dit jaar zit ik wat zonder inspiratie. Iemand die leuke voorstellen kan doen in deze prijsklasse?

Mijn 3 laatste aankopen waren
  1. De Kolonisten Van Catan
  2. kwakzalvers van kakelenburg
  3. El Dorado.

Ik twijfel eventueel om eens een uitbreiding aan te kopen.
 
Koehandel gekocht 2dehands.

Nog altijd aan het twijfelen voor 7 wonders duel, aangezien ik niet 100 % zeker ben dat mijn vrouw dat graag gaat spelen.
 
We zijn terug begonnen met de verlanglijstjes voor de kerstcadeau's bij de familie. Ons budget is altijd rond de 30 euro. Ieder jaar vraag ik een boardgame maar dit jaar zit ik wat zonder inspiratie. Iemand die leuke voorstellen kan doen in deze prijsklasse?

Mijn 3 laatste aankopen waren
  1. De Kolonisten Van Catan
  2. kwakzalvers van kakelenburg
  3. El Dorado.

Ik twijfel eventueel om eens een uitbreiding aan te kopen.

1. Steden en ridders uitbreiding vinden wij de beste
2. Wij hebben ze allemaal. Geen voorkeur denk ik
3. Uitbreidingen vind ik het niet waard
 
We zijn terug begonnen met de verlanglijstjes voor de kerstcadeau's bij de familie. Ons budget is altijd rond de 30 euro. Ieder jaar vraag ik een boardgame maar dit jaar zit ik wat zonder inspiratie. Iemand die leuke voorstellen kan doen in deze prijsklasse?

Mijn 3 laatste aankopen waren
  1. De Kolonisten Van Catan
  2. kwakzalvers van kakelenburg
  3. El Dorado.

Ik twijfel eventueel om eens een uitbreiding aan te kopen.
White Castle
 
Goaly 2dehands 6 euro inc verzending, zag er in enorm goeie staat uit.
402x840.jpg



GOLIATH Carcata in het kruidvat.
1065x1200.jpg


9,99
 
Ik neem aan dat je Het Witte Kasteel van Himeji bedoelt?
ik heb die toevallig gisteren samen met Stenen Tijdperk op mijn wishlist gezet :p
Welja, de internationale titel is White Castle, is idd die. Moeilijk te verslaan voor kwaliteit die je krijgt vs de lage prijs. Is het type spel dat normaal rap voor 60 euro gaat.
 
Een tijd geleden 7 Wonders: Duel gekocht. Topaankoop! In plaats van passief in de zetel Netflix te kijken zitten we nu tegenover mekaar dit spel te spelen wat voor veel meer interactie zorgt.

Nu net Ticket To The Ride: Nordic Countries gekocht. Ben benieuwd.
 
Een tijd geleden 7 Wonders: Duel gekocht. Topaankoop! In plaats van passief in de zetel Netflix te kijken zitten we nu tegenover mekaar dit spel te spelen wat voor veel meer interactie zorgt.

Nu net Ticket To The Ride: Nordic Countries gekocht. Ben benieuwd.
Ook maar gekocht nu, kan niet blijven wachten :crazy:
 
Dune Imperium toch zelf ook maar gekocht, hadden deze wel in onze boardgame groep maar zeer af en toe speel ik met een andere groep ook boardgames en dan is dit toch een zalig spel om daar te introduceren, alleen jammer dat de uitbreidingen zo fucking duur ook zijn. Voorlopig dus stand alone spelen en hopelijk ooit ergens een korting op Rise of ix (of andere uitbreidingen)
 

Deze of toch de oude?

Ik ben aan het twijfelen... Dune fan, dus zou die graag hebben, maar dan haal ik een Lost Ruins of Arnak killer in huis en dat zou ik ook jammer vinden...
 

Deze of toch de oude?

Ik ben aan het twijfelen... Dune fan, dus zou die graag hebben, maar dan haal ik een Lost Ruins of Arnak killer in huis en dat zou ik ook jammer vinden...
Als je echt een Dune experience wilt, raad ik nog altijd de oude aan Klik

Wel heavy en shined naar mijn mening enkel als je met 6 bent.

(Zijn wel 2 totaal verschillende spellen :p )

EDIT: Heb nu pas door dat Uprising een spin-off is van Imperium zelf. Mijn excuses!
 
Als je echt een Dune experience wilt, raad ik nog altijd de oude aan Klik

Wel heavy en shined naar mijn mening enkel als je met 6 bent.

(Zijn wel 2 totaal verschillende spellen :p )

EDIT: Heb nu pas door dat Uprising een spin-off is van Imperium zelf. Mijn excuses!

Ja daarmee, ik ging ervanuit dat de spin-offs zo'n beetje de expansions van de vorige integreerde?
Het zijn helaas verwarrende tijden en van succesvolle (board)games komt er al wel eens een cash grab spin-off of second edition die soms helemaal niet nodig is, cfr. bv. Everdell Farshore.

Ik heb zelf Dune Imperium al gespeeld bij een kameraad, steekt zéér goed in elkaar alleen weet ik niet of ik hem zou spelen zonder de uitbreiding (Ix). Maar aangezien ik probeer wat zorgzamer met m'n budget/tijd/bordspellencollectie om te springen probeer ik niet te veel "gelijkaardige" spellen maar met een ander thema in huis te halen, vandaar m'n opmerking over Arnak.

De verwoede verzamelaars zeggen natuurlijk altijd: "koop ze allemaal!" maar zowel geld/tijd alsook vrienden om dit soort spellen mee te spelen zijn eindig helaas.
 
Terug
Bovenaan