Welke boardgames heb je laatst gekocht?

Net Lord of The Rings The Card Game revised edition gekocht. Ziet er mij wel leuk uit.
Heb er een aparte topic voor aangemaakt maar ik heb de indruk dat het niet zo populair is :)
 
Net Lord of The Rings The Card Game revised edition gekocht. Ziet er mij wel leuk uit.
Heb er een aparte topic voor aangemaakt maar ik heb de indruk dat het niet zo populair is :)
Ik heb de Core (niet revised) en die box was genoeg voor mij. Setting is wel helemaal mijn ding, maar vind dan Marvel Champions leuker, dat is sneller en niet per se veel deckbuilding nodig, terwijl LotR na een tijd meer deckbuilding is dan dat je het effectief speelt :D
 
Hanabi blijft toch een winner voor mij en m'n vriendin. Makkelijk te spelen en meestal eindigen we met een perfect game.

Ook nog eens Pandemic: Iberia gespeeld. Heel leuk, al vinden we de klassieke Pandemie nog iets leuker, omdat we daar (met dokter en dispatcher) telkens proberen het bord helemaal schoon te wipen, wat vaak lukt. En op die manier de wereld redden is nog net een fijner gevoel. Het uitdagende aan Iberia is wel dat het complexer is, er zijn veel meer opties.
 
Altijd graag boardgames gespeeld, vroeger met mijn ex-vriendin (en haar vriendenkring) werd er bijna elke vrijdag en zaterdag avond op cafe boardgames gespeeld. Zijn op een niet zo goede manier uit elkaar gegaan dus ben er daarna niet meer langs geweest en helaas is er in mijn vriendenkring weinig animo voor boardgames.
Nu ben ik vorige week via een facebook advertentie op Gloomhaven: Buttons & Bugs gestoten, dat ontwikkeld is om solo te spelen, en heb ik het maar gebacked via backerkit, voor 15 dollar kan je niet veel misdoen denk ik dan, en de gloomhaven "reeks" word toch alom geprezen. Zal wel nog even wachten zijn voor het uit productie is. Hopelijk speelt het wat fijn.
 
Altijd graag boardgames gespeeld, vroeger met mijn ex-vriendin (en haar vriendenkring) werd er bijna elke vrijdag en zaterdag avond op cafe boardgames gespeeld. Zijn op een niet zo goede manier uit elkaar gegaan dus ben er daarna niet meer langs geweest en helaas is er in mijn vriendenkring weinig animo voor boardgames.
Nu ben ik vorige week via een facebook advertentie op Gloomhaven: Buttons & Bugs gestoten, dat ontwikkeld is om solo te spelen, en heb ik het maar gebacked via backerkit, voor 15 dollar kan je niet veel misdoen denk ik dan, en de gloomhaven "reeks" word toch alom geprezen. Zal wel nog even wachten zijn voor het uit productie is. Hopelijk speelt het wat fijn.

Ik ga wachten op de retail-versie, maar zeer benieuwd naar!! Eindelijk een Gloomhaven die ik waarschijnlijk wel ga uitspelen 😅
 
Voor mijn verjaardag van mijn vrouw de Deluxe Upgrade voor Dune Imperium gekregen en van mijn schoonmoeder Rise of Ix (+ Deluxe Upgrade) 😎
 
Heat: Pedal to the Metal
Gisteren met een bevriend koppel voor het eerst Heat: Pedal to the Metal gespeeld. Wat een leuke game! We hebben direct een 2e potje gespeeld en de AI (we hebben aangevuld tot 6 auto's) is ook zo gemakkelijk te gebruiken. Ook de extra modules gebruikt die het spel meer variatie geven. Zowel mijn vrouw als ik gaven aan het direct op de wishlist te zetten. Daarnet is het al besteld... :unsure:
 
1697446528153.png


1697446547914.png


1697446565470.png


1697446586731.png


1697446621928.png
 
Ik heb niet echt iets gekocht maar weet iet goed waar ik mijn vraag elders moet zetten en wou niet meteen een nieuw topic starten...
Maar ik ben zo wat een leek in board games en zou er graag meer mee bezig zijn en doen. Ik heb en ken er wel een paar, maar omdat ik ook een fervent RPG fan en gamer ben vraag ik mij af wat jullie vinden van zo der RPG Game board games zoals die van Bloodborne, DS, The Witcher Old world etc.. zijn dat decent games of zijn die echt wel dik ok? Of toch maar tegenvallers?
 
Ik heb niet echt iets gekocht maar weet iet goed waar ik mijn vraag elders moet zetten en wou niet meteen een nieuw topic starten...
Maar ik ben zo wat een leek in board games en zou er graag meer mee bezig zijn en doen. Ik heb en ken er wel een paar, maar omdat ik ook een fervent RPG fan en gamer ben vraag ik mij af wat jullie vinden van zo der RPG Game board games zoals die van Bloodborne, DS, The Witcher Old world etc.. zijn dat decent games of zijn die echt wel dik ok? Of toch maar tegenvallers?
Dark Souls is een dikke tegenvaller. Bloodborne en The Witcher zijn hun geld wel zeker waard.
 
Dark Souls is een dikke tegenvaller. Bloodborne en The Witcher zijn hun geld wel zeker waard.
Ik zie dat ze telkens 1-5 spelers zijn, zijn ze ook speelbaar solo en luik om te spelen solo? ( voor het geval niemand wil mee doen )

Wel al blij dat die van Witcher en BB de moeite zijn, die spraken me ook het meeste aan, voor The Witcher eigenlijk omdat deze zo te zien wel wat lore proberen te betrekken in hun games en questing etc.
 
Ik zie dat ze telkens 1-5 spelers zijn, zijn ze ook speelbaar solo en luik om te spelen solo? ( voor het geval niemand wil mee doen )

Wel al blij dat die van Witcher en BB de moeite zijn, die spraken me ook het meeste aan, voor The Witcher eigenlijk omdat deze zo te zien wel wat lore proberen te betrekken in hun games en questing etc.
Ikzelf ben geen solo speler dus ik kan me er niet over uitlaten, maar solo boardgaming is echt wel een ding dus doorgaans vind je makkelijk reviews vanuit het solospeler standpunt, check eens op Boardgamegeek. Daar ga je normaal gegarandeerd solo reviews vinden. Of Youtube.
 
Ikzelf ben geen solo speler dus ik kan me er niet over uitlaten, maar solo boardgaming is echt wel een ding dus doorgaans vind je makkelijk reviews vanuit het solospeler standpunt, check eens op Boardgamegeek. Daar ga je normaal gegarandeerd solo reviews vinden. Of Youtube.
Had ondertussen een review gezien van Witcher solo. Die vond het maar één nadeel hebben en dat is dat het vaak herspelen wel wat competitive drive mist buiten je eigen "score/tijd" verbeteren. Terwijl anderzijds hij het solo soms leuker vond dan met 3/4 vanwege de lange downtime als je niet aan de beurt bent. Het leukste vond hij met twee spelen omdat je dan niet echt downtime hebt en je ook meer competitief kan spelen.
 
Als je een RPG fan bent, hoef je je in boardgames niet per se te beperken tot RPG IP's van door jou graag gespeelde pc/console games zoals diegene die je hebt opgenoemd.
Er zijn tal genoeg RPG inspired/achtige boardgames daarbuiten ook (Gloomhaven: Jaws of the Lion is zeker een mooie instapper, maar je kan ook direct naar de Gloomhaven, Frosthavens gaan ook) alhoewel andere zich soms vaak in de crowdfinding realms bevinden maar die kan je dan soms op de kop tikken tweedehands eens ze uitgeleverd zijn.
 
Als je een RPG fan bent, hoef je je in boardgames niet per se te beperken tot RPG IP's van door jou graag gespeelde pc/console games zoals diegene die je hebt opgenoemd.
Er zijn tal genoeg RPG inspired/achtige boardgames daarbuiten ook (Gloomhaven: Jaws of the Lion is zeker een mooie instapper, maar je kan ook direct naar de Gloomhaven, Frosthavens gaan ook) alhoewel andere zich soms vaak in de crowdfinding realms bevinden maar die kan je dan soms op de kop tikken tweedehands eens ze uitgeleverd zijn.
Klopt zeker, de reden om met iets al The Witcher te starten voor mij persoonlijk is omdat het beetje een "test" is en als het niet uit draait, ik heb toch een collectie thuis van games en stuf en dan past die nog mooi bij mij witcher stuf. Dat en het feit dat het spel me oprecht aan spreekt. Maar ik zal zeker ook nog niet game related games bekijken hoor nadien :) Heb nu ook al board games liggen, gewoon niks in het RPG genre. Meer dingen zoals nen Ticket to Ride, Catan, Wingspan, ...
 
Alle, ik heb me eens laten gaan en heb The Witcher: Old World gekocht als ook The Witcher: Path of Destiny gebacked op GameFound.
 
  • Leuk
Waarderingen: mrc
@mrc had nog niet alles gelezen zo te zien :p

Maar je hebt zeker en vast gelijk met wat je zei, daarom dat ik ook beide besteld/gekocht heb. Het was ook door die nieuwe game dat mijn aandacht er weer naartoe getrokken is, maar die komt pas uit in dec 2024. Dus heb hem gefund en de eerste gekocht bij Amazon om die al eens te spelen eerst.
 
Terug
Bovenaan