Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Daarnet ons eerste scenario gespeeld van Jaws of the Lion. Stelt natuurlijk niet veel voor gezien het een “tutorial” scenario is, maar de mechanics zitten wel goed. Heb me ook de narrator pack gekocht van Forteller zodat alles verteld wordt, heel aangenaam om niet alles zelf te moeten lezen zo. Vanavond normaal scenario 2 👌.

Allez, we hebben de eerste 5 scenario’s van Jaws of the Lion “gebinged”. We’re hooked! Wat een spel zeg en met die Forteller app is de immersie nog zo veel groter!
En hiermee dan ook mijn 200e play gelogd van dit jaar. Is het eerste jaar dat ik log en ineens ook het eerste jaar dat we zoveel gespeeld hebben. De collectie is dan ook aanzienlijk uitgegroeid van vorig jaar maar een handvol games tot nu 50 (ons probleem is gelukkig nog niet zo groot als enkelen hier, ahum @StanTem 🙈).

EINDELIJK aan de eerste campaign begonnen van Rise of the Red Skull in Marvel Champions! Crossbones (na 2 keer) toch op de knie gelegd.
Hopelijk volgende week deel 2: Absorbing Man!

Nice!! Welke heroes en aspects?
Vorige week ook nog RotRS true solo uitgespeeld met Venom Justice.
In 't verlof de andere 2 campaigns met deze eens proberen.
Heel siked voor Sinister Motives volgend jaar!!

Gisteren met @Sir. K, @Cerulean en @Edenian weer een productieve dag gehad (van iets na 10 uur 's morgens tot kwart over 4 's nachts).

Begonnen met Nemesis. Nadien Neoville, Caesar's Empire en 2 keer Not Alone om te reviewen. The Search for Planet X passeerde ook nog, samen met de nieuwe versie van Camel Up. Uiteindelijk afgesloten met Red7.

Deze middag tot nu, ook vrij productief geweest :D
4 scenario's van Journeys in Middle Earth (Hunt for the ember crown)
+ als afsluiter nog eens LOTR LCG gespeeld.

Gisteren Santorini een deel keer gespeeld, met 3 spelers. Dat was toch wel in alle gevallen een gevecht tot het einde. Het is wel leuk, maar met 2 toch veel beter.

En dan enkele dagen This War of Mine. Dag 1 rat infestation, het is maar niks...

Gisteren Santorini een deel keer gespeeld, met 3 spelers. Dat was toch wel in alle gevallen een gevecht tot het einde. Het is wel leuk, maar met 2 toch veel beter.

En dan enkele dagen This War of Mine. Dag 1 rat infestation, het is maar niks...
This war of mine, is zo dubbel - speel het heel graag maar door 1 actie/reactie kan alles als een kaartenhuisje in elkaar vallen. Hebben het 10tal keer geprobeerd en 1 succesvolle run gehad.

This war of mine, is zo dubbel - speel het heel graag maar door 1 actie/reactie kan alles als een kaartenhuisje in elkaar vallen. Hebben het 10tal keer geprobeerd en 1 succesvolle run gehad.
Inderdaad! Dit is exact hoe ik er ook inzit (zelfs ook +- 10 plays met 1 win :tongue:)

Viscounts, met de madam, half afgespeeld omdat ze in slaap zat te sukkelen :p..

En gisteren dan met 3 Paladins, blijft een goeike! Afgesloten met een 2-tal scenarios Micro Macro :)

Van de week al verschillende bordspellen gespeeld.
Stratego
Risk
De zoektocht naar El Dorado
Karuba
kwakzalvers van kakelenburg
Catan

Wist niet dat bordspellen heel tof konden zijn. (juist begonnen met aanschaffen ,dankzij zoektochten van forums en youtube probeer ik een variatie op te bouwen)
Weet niet dat dit zal blijven duren ,als de vakantie voorbij is en werk en school terug beginnen.
Blij dat ik dit forum heb ontdekt. (hier vertoef ik toch dagelijks op)
Greetz.........

Aangezien we dit jaar veel gekocht hebben, zijn we eens door onze volledige collectie aan het gaan om de vergeten spelletjes nog eens een kans te geven. En ineens ook een opportuniteit om wat te snoeien als er toch games zijn die we niet zo goed vinden. Het idee is om de collectie te overlopen in volgorde van laatst gespeeld: wat is er het langst geleden? Alles met twee gespeeld.

Mysterium
Blijft een leuk spel, maar het was deze keer heel duidelijk dat dit eigenlijk niet voor 2 spelers is. De helft van het spel valt weg met dat spelersaantal en eigenlijk heb je maar weinig interactie (wanneer de geest nadenkt, zit het medium maar te wachten en omgekeerd). Zal dus met twee niet meer bovengehaald worden, wel nog wanneer er vrienden komen.

7 Wonders Duel
Het was blijkbaar al van het begin van het jaar geleden dat we deze nog eens gespeeld hadden, shame on us! Blijft 1 van de beste games in de collectie!

Ultra Tiny Epic Kingdoms
Was een leuk spel, maar lijkt toch niet volledig goed uitgewerkt als 4X-game, zeker niet met twee spelers. Vermoedelijk veel leuker met meer, maar dan hebben we zoveel betere games die we kunnen bovenhalen. Zal dus waarschijnlijk uit de collectie verdwijnen.

En dan nog Exit: Dode op de Oriënt Express - heeft mijn vrouw voor Kerst gekregen.
1u40min puzzelplezier. Ik denk dat we nog wel zo'n spelletjes op cadeaulijstjes gaan plaatsen, we hebben ons geamuseerd. Alhoewel we de moordenaar niet gevonden hadden (kleine denkfout gemaakt op het einde).

Terug
Bovenaan