Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Carcassonne Safari: jaren geleden dat ik nog Carcassonne gespeeld had. Basis carcassonne met wat extra opties , was wel ok. De zoon (7j) vond het leuk.

Eerste scenario van The Dunwich Legacy gisteren gespeeld (de dagen ervoor nog eens de core campaign afgerond). De nieuwe investigators (en kaarten) zijn interessant, de manier waarop het scenario in elkaar zat, geeft veel zin en mogelijkheden tot herspelen EN ik heb “gewonnen”. What’s not to like 😎?

Eerste scenario van The Dunwich Legacy gisteren gespeeld (de dagen ervoor nog eens de core campaign afgerond). De nieuwe investigators (en kaarten) zijn interessant, de manier waarop het scenario in elkaar zat, geeft veel zin en mogelijkheden tot herspelen EN ik heb “gewonnen”. What’s not to like 😎?
Hoe vond ge het scenario tov. de base?

Hoe vond ge het scenario tov. de base?
Qua verhaal is het al volledig een andere insteek dan de core, en ik vond het goed. De mechanics/manieren om resolutions te bekomen zijn ook wel uitgebreider/interessanter dan de core. Helpt de herspeelbaarheid heel hard.
En heb de intro van het tweede scenario al gelezen en de setting/locatie is weer iets totaal anders, en de “tijdelijke regels” passen er goed bij. Ik vind het dus na mijn (beperkte) speeltijd al een hele verbetering tov de core.

Gisteren in lange tijd nog eens Ticket to Ride Europe gespeeld (en gewonnen), was zeer plezant. Zou dit wat meer moeten doen, maar te weinig mensen die ik ken die echt graag games als dit spelen. Meestal zijn het zo de Quiz gezelschapsspelen en daar haak ik dan weer op af. Hebben nu een secret santa lopen waarbij een wishlist kan gemaakt worden voor mensen toch wat tips te geven, heb her Catan tussen gezet, fingers crossed.

Gisteren in lange tijd nog eens Ticket to Ride Europe gespeeld (en gewonnen), was zeer plezant. Zou dit wat meer moeten doen, maar te weinig mensen die ik ken die echt graag games als dit spelen. Meestal zijn het zo de Quiz gezelschapsspelen en daar haak ik dan weer op af. Hebben nu een secret santa lopen waarbij een wishlist kan gemaakt worden voor mensen toch wat tips te geven, heb her Catan tussen gezet, fingers crossed.
Ik moet zeggen, mijn vrouw en ik spelen dit ook graag. Enige reden dat het niet vaak op tafel komt: als we met twee spelen, spelen we heel saai. Onze hand met kaarten zo groot mogelijk laten worden, zonder te bouwen, zodat we geen routes verklappen en pas beginnen bouwen eens we genoeg kaarten hebben. Met meer is dit een plezanter spel.

Ik moet zeggen, mijn vrouw en ik spelen dit ook graag. Enige reden dat het niet vaak op tafel komt: als we met twee spelen, spelen we heel saai. Onze hand met kaarten zo groot mogelijk laten worden, zonder te bouwen, zodat we geen routes verklappen en pas beginnen bouwen eens we genoeg kaarten hebben. Met meer is dit een plezanter spel.
Wij spelen inderdaad veel dezelfde zaken zo te zien 😅 en klopt met twee vind ik het ook minder, mijn vriendin vroeg hier net nog wilt ge straks nog eens spelen en ik zei, "neen met twee vind ik dat maak niks". Waarop ze zelf zei, "Ja klopt wel, gisteren was wel tof met 5", en inderdaad dat was veel leuker.

Wat raad ge zo nog al aan van games als ik dit leuk vind, ik vertrouw uw smaak precies ook wel.

Wat raad ge zo nog al aan van games als ik dit leuk vind, ik vertrouw uw smaak precies ook wel.
Goh, iets gelijkaardig aan Ticket To Ride weet ik niet echt. Maar als ge op zoek zijt naar games voor twee die wat de complexiteit van Ticket To Ride hebben, kan ik je de volgende aanraden:
- 7 Wonders Duel
- Patchwork
- Blitzkrieg!
- Hanamikoji
- Jaipur
- …

Goh, iets gelijkaardig aan Ticket To Ride weet ik niet echt. Maar als ge op zoek zijt naar games voor twee die wat de complexiteit van Ticket To Ride hebben, kan ik je de volgende aanraden:
- 7 Wonders Duel
- Patchwork
- Blitzkrieg!
- Hanamikoji
- Jaipur
- …
Met "zoals ticket to ride" bedoel ik niet zeer letterlijk uiteraard. Maar inderdaad, ik bedoel board games die beetje de zelfde strategie, "moeilijkheid" hebben en liefst ook iets dat je "bouwt", vind board games waarbij je effectief dingen doet op het bord buiten een pion verzetten leuk. In het geval van TTR, het zien groeien van al die netwerken etc. Ik ga zeker eens die 2 player games bezien, kan tof zijn voor hier thuis.

Edit: 7 Wonders Dual vind ik al de max, geen idee of het voor mijn madam gaat zijn, zo beetje strategie vind ze niet erg, maar het heeft wel heel veel heel specifieke reken regeltjes (heb net eens een match gezien en snap het redelijk goed, de uitleg alleen was iets te vaag betreffende zo speciale gevallekes)

Laatst bewerkt:
De voorbije week nog ies naar Winning Movez geraakt, in Lokeren. Daar Smartphone Inc gespeeld en daarna Isle of Cats. Afgesloten met een potje Wavelength :).

Was wel fun!

Morgen (26 nov) nog eens spelavond op het werk georganiseerd. Man of 25-30 hebben bevestigd, ik zal zelf dus niet aan veel spelen toekomen :).

De voorbije week nog ies naar Winning Movez geraakt, in Lokeren. Daar Smartphone Inc gespeeld en daarna Isle of Cats. Afgesloten met een potje Wavelength :).

Was wel fun!

Morgen (26 nov) nog eens spelavond op het werk georganiseerd. Man of 25-30 hebben bevestigd, ik zal zelf dus niet aan veel spelen toekomen :).
Wat vond je van Smartphone Inc. En Wavelength? Heb ze beiden nog ongeopend liggen...

Wat vond je van Smartphone Inc. En Wavelength? Heb ze beiden nog ongeopend liggen...
Ik vind Smartphone Inc. ongelooflijk goed. In het begin lijkt het alsof het maar flauw is, maar vanaf ronde 3 (soms zelfs al 2, afhankelijk hoe hard de mensen het spelen) zit iedereen echt in elkaars weg en is het echt soms hard tegen hard :). Heb deze ondertussen keertje of 10 gespeeld met heel wat verschillende mensen en telkens heb ik mij gewoon goed geamuseerd. Heb ook nog niemand achteraf weten zeggen dat ze er niets aan vonden :).

Wavelength is gewoon een pur sang Partygame.. Minder mijn ding, maar wel goed in wat het moet doen: de massa entertainen :p

Mercado de Lisboa. Meh, met twee vond ik er niet veel aan.
Met 2 is die inderdaad niet zo fijn, maar met 3 en zeker 4 is hij wel de moeite. Het is en blijft een luchtige filler, maar best met 3-4!

Bij mij is het thema een extreem grote doorn in het oog bij Smartphone Inc. Dat krijg ik ook in mijn vriendengroep nooit verkocht.

Waarom het thema? Loopt iedereen bij jou nog rond met een 3310 ofzo? :)
Nee maar ik vind smartphones nu ook niet bepaald zo cool of tot de verbeelding sprekend dat ik daar een bordspel over wil spelen :unsure:
Zelfde probleem stelt zich met Automania, denk dat het een béétje te vergelijken valt met Smartphone Inc, maar daarin produceer je auto's waarbij je probeert te voldoen aan de eisen en verwachtingen van verschillende markten. En hoewel auto's mij wel aanspreken, krijg ik daar ook niet iedereen warm voor.
Zo had ik het eerst ook lastig met Istanbul toen mij dat voor het eerst geïntroduceerd werd, want ik heb werkelijk niks met Turkse markten :p en nu staat dat in mijn top 10. Dus eens ik voorbij de drempel der vooroordelen ben, word ik soms positief verrast door spellen met thema's of looks die mij niet aanspreken.

Gisterenavond Tiny Epic Galaxies en Champions of Midgard (incl. Valhalla en Dark Mountains) en vandaag met de zoon Micro Macro City en Kwakzalvers van Kakelenburg.

TEG blijft voor mij toch de beste tiny epic gevolgd door Mechs

Eerder deze week Western Legends gespeeld met @duck, @Edenian, @Reaper en @Sakura.
Blijft toch toffer met meer spelers, dan heb je meer interactie.

Ook Fury of Dracula gespeeld. In tegenstelling tot vorige keer (al een jaar of 2 geleden) hebben we deze keer wél Dracula te pakken gekregen. Heeft geen tijd gehad om zich met een cocktail in Spanje weg te steken zoals vorige keer.

Als tussendoortjes ook nog Colt Express (blijf ik zalig vinden) en 2 keer Draftosaurus gespeeld.

De bende heeft dan nog enkele keren NMBR9 gespeeld toen ik om frieten ging.

Terug
Bovenaan