Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Een eerste spel Radlands was voor ons beide niet volledig overtuigend. Er zit wel potentieel in, maar het kwam vrij oneerlijk over. Mijn vrouw zei zelf dat ze veel slechter heeft gespeeld dan mij en toch kon winnen door de betere kaarten die ze trok. Zal natuurlijk altijd wat ‘luck of the draw’ inzitten.

Vandaag werd The Search for Planet D eindelijk geleverd en oh boy! Twee maal na elkaar gespeeld: heerlijke deduction game. En lekker gemakkelijk door de app-generated galaxy. Wij zijn grote fan en dit zal nog vaak op tafel komen.

Voor de eerste keer Arkham LCG (de revised editie gekocht), vond het wel plezant en wil zeker nog verder spelen :p

Concordia - ziet er niet zo leuk uit maar zit goed in elkaar.
Lost Ruins of Arnak - niet mijn ding, voor mij te veel random gedoe... Ziet er wel leuk uit.

Vrijdag de eerste keer de topper Trickerion : Legends of Illusion gespeeld.

100% mijn ding! Kkan nie wachten om hem opnieuw op tafel te leggen! Het bevat alles in mijn ogen. Planning, Worker Placement, Action Points, gemiddelde spelersinteractie (dan vooral in het theater en de podia), resource management en het ziet er nog ies prachtig uit ook!

More more more! :p

Alchemist - al vaker met 2 gespeeld maar recent eens met 3 spelers. Blijft vaak toch verrassend spannend ondanks heel verschillende strategieën.

Vrijdag de eerste keer de topper Trickerion : Legends of Illusion gespeeld.

100% mijn ding! Kkan nie wachten om hem opnieuw op tafel te leggen! Het bevat alles in mijn ogen. Planning, Worker Placement, Action Points, gemiddelde spelersinteractie (dan vooral in het theater en de podia), resource management en het ziet er nog ies prachtig uit ook!

More more more! :p
Ik vond het heel goed, doch wat te (nodeloos) conveluted.

Alchemist - al vaker met 2 gespeeld maar recent eens met 3 spelers. Blijft vaak toch verrassend spannend ondanks heel verschillende strategieën.
Absolute topper, niet weg te slaan uit mijn top 5, perfect designed game (y)

Afgelopen weekend op weekend geweest en vrij veel gespeeld: NMBR9, Coup, Uno en vooral Escape from the Aliens in Outer Space.
Met die laatste echt rot geamuseerd. Heel minimalistisch spel maar heel spannend en bij momenten grappig.

The Ratcatcher - Leuke solo game met een slechte handleiding. Heb een playthrough bekeken van de makers om alles te vatten.
“The Kingdom of Brie has made a breakthrough of stunning proportions in the field of magical cheese!”
Het neemt zichzelf precies niet al te serieus 😂

Western Legends
Splendor Marvel
Q.E.
7 Wonders Architects
Exploding Kittens
Rallyman GT
Gravity Warfare
Valse Motten

Western Legends en Q.E. zijn recht naar de top van mijn wishlist gekatapulteerd 😅 voor WL heb ik helaas net een goeie bundel deal gemist. Q.E. heb ik zopas tweedehands gevonden. Zo onaantrekkelijk als een spel er (voor mij) kan uitzien, zo leuk was Q.E!
7 Wonders Architects viel tot mijn verbazing echt in de smaak, want van de originele 7 Wonders ben ik geen fan.

Western Legends
Splendor Marvel
Q.E.
7 Wonders Architects
Exploding Kittens
Rallyman GT
Gravity Warfare
Valse Motten

Western Legends en Q.E. zijn recht naar de top van mijn wishlist gekatapulteerd 😅 voor WL heb ik helaas net een goeie bundel deal gemist. Q.E. heb ik zopas tweedehands gevonden. Zo onaantrekkelijk als een spel er (voor mij) kan uitzien, zo leuk was Q.E!
7 Wonders Architects viel tot mijn verbazing echt in de smaak, want van de originele 7 Wonders ben ik geen fan.
Alles hangt natuurlijk af van de mensen waarmee je speelt...

Dune Imperium: spannend tot het laatste punt. Een van mijn favorieten! Simpel qua regels maar meer dan genoeg tactische mogelijkheden.
The ratcatcher: deze keer correct gespeeld en nipt gewonnen. Leuke solo dat snel opgezet is. De township kaarten mochten wel wat groter zijn want soms liggen ze bomvol kleine rattokens.

Kluster: geinig voor eens een keer
Cobra Paw: geinig voor eens een keer

En dan zoals Savatar hiervoor, Dune Imperium. Vond ik ook heel leuk. Makkelijk te leren (we hebben ter plekke de regels gelezen), mashup van enkele systemen die ik al eerder gezien heb maar het werkt zeker. Aan de andere kant prikkelt het dan net niet genoeg om boven bepaalde spellen uit te komen.

Terug
Bovenaan