Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 195 59,5%
  • Polar

Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,3%
  • Fitbit

Stemmen: 10 3,0%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,9%

• Totaal aantal stemmers
    328
Toch nog eens aan het kijken naar een nieuwe loop-/fietshorloge. Niet per sé de nieuwste of duurste modellen, want zoveel heb ik er ook niet voor over. Maar heb wel een budget van 400 à 500 euro zodat ik er ook weer een paar jaar tegenaan kan. Omdat ik me in de toekomst wat meer op trail lopen ga toespitsen, is het belangrijk dat de nieuwe horloge navigatie heeft. Momenteel gebruik ik al zo'n 3-4 jaar de Coros Pace 2.

[....]
Ik heb in november een beetje voor dezelfde keuze gestaan, de batterij van mijn Fenix 5 was sterk achteruit gegaan (na 5-6 jaar) en niet meer betrouwbaar. Ik droeg die Fenix5 heel graag en aangezien dat ik ondertussen heel vertrouw was met de Garmin UI, daar in de eerste plaats naar gekeken. Uiteindelijk een Fenix 7 gekozen, die stond toen iets goedkoper dan een Epix. Maar zelfs met dezelfde prijs, zou ik waarschijnlijk de Fenix gekozen hebben. Ik vind langere batterijduur wel echt een voordeel. De Forerunner series voeld mijn inziens goedkoper aan, lichter. Ik ben er zeker van dat ik die niet zo graag gedragen zou hebben.
De Suunto Race S had ik ook nog sterk overwogen, maar de combinatie van minder goede HRM en batterijduur vond ik een nadeel. Ook het draaiwiel voor navigatie leek mij niet ideaal; ik kan me voorstellen dat het goed werkt als je je uurwerk aan je linkerhand draagt, maar niet rechts.

Kvraag me altijd af als het Saffier glas de meerprijs waard is ipv gorilla glass
Absoluut. Gorillaglas is gewoon glas dat makkelijk krast, bij saffier mag je met een stanley mes in de weer vooraleer je een krasje ziet.

Mijn Fenix 5 zag eruit alsof hij al 12 bombardementen had overleefd, maar dat scherm was nog perfect

Hier slachtoffer van Garmin's globale probleempje. Wilde daarnet de avondwandeling met de honden tracken en op het moment dat ik op start duwde crashte mijn Forerunner. Nu zit'm constant te herstarten zonder op te starten, en toont de "blue triangle of death". Niet dat ik niet zonder kan maar hoop toch dat ze't snel fixen.

Sinds kort stap gezet naar Huawei
En de GT 5 Pro classic aangekocht.
Hiervoor verschillende Garmin horloges gehad Venu Venu 2 Venu 2s samen in combinatie met Samsung Watch 5 pro en 6 classic.
En geen moment spijt.
Hier zie je toch dat Huawei groot gemis is in smartphone markt.
Gewoon doosje al, hoe watch ingepakt zat en dan de kwaliteit van de horloge.
Batterij 5 dagen met alles ingeschakeld.
Slaap, AOD, hartslag, stress, huidtemperatuur enz.
Zeer goede GPS en sport tracking.
Heel veel inzicht in je gegevens.
Echt aanrader.
En moest je echt dingen op strava willen zetten, er is altijd wel een manier te vinden.

Kvraag me altijd af als het Saffier glas de meerprijs waard is ipv gorilla glass
Het is niet alleen saffierglas, de Sapphire versies komen ook met titaniumbehuizing waardoor niet alleen het gas zelf maar ook de rest van het horloge veel robuuster is.

Ik heb eind vorig jaar min of meer dezelfde upgrade gedaan als @thomasv hierboven: Fenix 5X vervangen door Fenix 7X.
Ik heb toch bewust opnieuw voor Sapphire gekozen (5X was standaard Sapphire), als ik zoveel geld ga uitgeven wil ik niet dat het ding na een paar weken al een lelijke kras heeft omdat ik per ongeluk te dicht tegen een muur gelopen heb oid.

Mijn galaxy watch 4 begint aardig wat slijt te vertonen en ben op zoek naar vervanging. Grootste troeven zijn voor mij:

-> Batterijduur: elke dag horloge opladen vind ik vrij irritant. Ik gebruik het buiten wandelingen tracken, slaaptracking en notificaties niet zo hard. Always on display is leuk, maar niet per se nodig. Liefst doe ik er minstens 3 dagen mee
-> Een scherm dat ietwat deftig krasbestandig is of toch beter dan men watch 4
-> max €300

Tevens verkies k een smartwatch die er niet "te sporty" uitziet. Doorgaans heb ik liever een metalen bandje qua stijl, maar ik vrees dat ik dit apart zal moeten kopen als ik zo rondkijk...

Ben al uitgekomen op Garmin Forerunner 165 (schoonbroer en kennissen zijn altijd "garmin-huishoudens"), De oneplus watch 2(R) en Huawei watch GT5

Iemand nog tips/suggesties?

Mijn galaxy watch 4 begint aardig wat slijt te vertonen en ben op zoek naar vervanging. Grootste troeven zijn voor mij:

-> Batterijduur: elke dag horloge opladen vind ik vrij irritant. Ik gebruik het buiten wandelingen tracken, slaaptracking en notificaties niet zo hard. Always on display is leuk, maar niet per se nodig. Liefst doe ik er minstens 3 dagen mee
-> Een scherm dat ietwat deftig krasbestandig is of toch beter dan men watch 4
-> max €300

Tevens verkies k een smartwatch die er niet "te sporty" uitziet. Doorgaans heb ik liever een metalen bandje qua stijl, maar ik vrees dat ik dit apart zal moeten kopen als ik zo rondkijk...

Ben al uitgekomen op Garmin Forerunner 165 (schoonbroer en kennissen zijn altijd "garmin-huishoudens"), De oneplus watch 2(R) en Huawei watch GT5

Iemand nog tips/suggesties?
ik heb de huawei gt 2 nog. Toen daarvoor gekozen omdat deze er niet sporty uitzag.

Zeer tevreden van

Ben al uitgekomen op Garmin Forerunner 165
Een basic Garmin Forerunner is dan inderdaad ruim voldoende. Qua batterijduur zijn die een pak beter dan de Huawei/Apple/Google/... horloges. Een metalen bandje ga je in de meeste gevallen apart moeten kopen, je vindt die voor weinig geld op Amazon. Polar kan ook een optie zijn.

Paar dagen een fenix 8; en moet zeggen dat het toch een serieuze upgrade is van Apple Watch (Ultra); de batterij vooral.
Stijl/design vind ik precies een ronde horloge nog altijd mooier.

WatchOS is mss iets mooier qua design, maar uiteindelijk is het totale pakket van de Fenix 8 stukken beter.

Wel een puntje wat ik me beetje erger, ik heb het weerbericht op mijn wijzeplaat staan, maar verliest blijkbaar de connectie snel. (vernieuwddn van gegevens)
Is het dan de bedoeling dat ik voor Weer en agenda, elke paar uur Garmin Connect app open? Want doet het niet automatisch

Laatst bewerkt:
ik heb de huawei gt 2 nog. Toen daarvoor gekozen omdat deze er niet sporty uitzag.

Zeer tevreden van
Paar dagen een fenix 8; en moet zeggen dat het toch een serieuze upgrade is van Apple Watch (Ultra); de batterij vooral.

WatchOS is mss iets mooier que design, maar uiteindelijk is het totale pakket van de Fenix 8 stukken beter.

Wel een puntje wat ik me beetje erger, ik heb het weer op mijn wijzeplaat staan, maar verliest blijkbaar de connectie snel.
Is het dan de bedoeling dat ik voor weer en agenda, elke paar uur Garmin Connect openen?
Het gaat uiteindelijk toch de Forerunner worden. Doorslag zijnde dat vriendin de 165 de mooiste optie vindt in vergelijking met de huawei en de oneplus modellen.

Zal fijn zijn om niet elke dag te moeten herladen en kben benieuwd naar de kwaliteit van de GPS bij Garmin mits mijn routes via de galaxy watch 4 vaak niet zo nauwkeurig blijken te zijn.

Het gaat uiteindelijk toch de Forerunner worden. Doorslag zijnde dat vriendin de 165 de mooiste optie vindt in vergelijking met de huawei en de oneplus modellen.

Zal fijn zijn om niet elke dag te moeten herladen en kben benieuwd naar de kwaliteit van de GPS bij Garmin mits mijn routes via de galaxy watch 4 vaak niet zo nauwkeurig blijken te zijn.
veel succes erbij, en laat weten wat je ervaringen zijn

De 165 of een andere versie? Sinds 2 weken de 165 en toch een upgrade tov mijn 65.
De meerprijs tov de 265, zag ik niet echt het verschil in.
Hier is het vooral voor lopen en wandelen. Amoled is wel wennen maar chique. En vooral veel spelen met de instellingen tot dat het naar je wens is.
Ik heb er wel een beschermglas ophangen, just in case. En heb zo ook mijn andere verkocht, krasvrij.

Hier ook liggen twijfelen, verleden week toch voor de enduro 3 gegaan. Op zich bijna identiek als de fenix 8 solar maar zonder de duik functies en het spraak gedeelte.
Daar tegenover staat een nog betere batterij.

Enig minpunten wat ik kan zeggen zijn vooral de connectie tussen horloge en watch.
Met de AWU kon ik veel verder gaan om connectie te houden tussen de 2.

En het weerbericht vernieuwt blijkbaar niet automatisch bij mij, als ik de Garmin Connect niet open blijft het op ‘?’ staan

Je voelt wel dat de AW(U) een vloeiender sync heeft tussen de watch en Iphone dan de Garmin. Maar soit niet zo erg

Terug
Bovenaan