Ik heb in november een beetje voor dezelfde keuze gestaan, de batterij van mijn Fenix 5 was sterk achteruit gegaan (na 5-6 jaar) en niet meer betrouwbaar. Ik droeg die Fenix5 heel graag en aangezien dat ik ondertussen heel vertrouw was met de Garmin UI, daar in de eerste plaats naar gekeken. Uiteindelijk een Fenix 7 gekozen, die stond toen iets goedkoper dan een Epix. Maar zelfs met dezelfde prijs, zou ik waarschijnlijk de Fenix gekozen hebben. Ik vind langere batterijduur wel echt een voordeel. De Forerunner series voeld mijn inziens goedkoper aan, lichter. Ik ben er zeker van dat ik die niet zo graag gedragen zou hebben.Toch nog eens aan het kijken naar een nieuwe loop-/fietshorloge. Niet per sé de nieuwste of duurste modellen, want zoveel heb ik er ook niet voor over. Maar heb wel een budget van 400 à 500 euro zodat ik er ook weer een paar jaar tegenaan kan. Omdat ik me in de toekomst wat meer op trail lopen ga toespitsen, is het belangrijk dat de nieuwe horloge navigatie heeft. Momenteel gebruik ik al zo'n 3-4 jaar de Coros Pace 2.
[....]
De Suunto Race S had ik ook nog sterk overwogen, maar de combinatie van minder goede HRM en batterijduur vond ik een nadeel. Ook het draaiwiel voor navigatie leek mij niet ideaal; ik kan me voorstellen dat het goed werkt als je je uurwerk aan je linkerhand draagt, maar niet rechts.