Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 195 59,5%
  • Polar

Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,3%
  • Fitbit

Stemmen: 10 3,0%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,9%

• Totaal aantal stemmers
    328
Trackt hij automatisch alles of moet je het nog zelf activeren?
In het begin heb ik de automatische start tracking geprobeerd, maar ik kwam rare dingen tegen op mijn Garmin Venu SQ2. Bv, ik reed aan 90 km/u op een autostrade, en hij dacht dat ik aan het stappen was Nu zet ik het zelf aan/uit (2 klikjes).

Ik had graag een sporthorloge aangekocht. Hoeft niet mega fancy te zijn want ik kan dit op het werk sowieso niet dragen. Zelf had ik gedacht aan de forerunner reeks van Garmin. Maar ik zie dat deze modellen toch al even op de markt zijn. Iemand enig idee om de hoeveel tijd er nieuwe modellen van garmin uitkomen? Kwestie van geen aankoop te doen als deze modellen mss weldra vernieuwd worden.

Houden jullie alles bij met uw sporthorloge? Dus niet enkel tijdens het sporten zelf, maar bijvoorbeeld een wandeling in de stad, woon werk verkeer met de fiets.

Yes! De wandeltocht naar de bakker niet, maar als we deze avond bv. een wandeling gaan maken: altijd.
Draag het 24x7 al jaren aan een stuk.

Mja, dat is wel een beetje, maar langs de andere kant geven de namen ook al ineens veel weg. De ForeRunner is voor lopers, en dan loopt het op. Eerste cijfer is het segment, tweede de versie. 245-745-945 vs 265-965 (het is nog wachten op de 765). En de Fenixen zijn uiteraard stervensduur, maar ik denk dat daar voor een stuk geldt: als je niet weet wat ze doen, zit je in het foute segment te kijken :D

ik heb een Epix 2 Sapphire (da's een Fenix 7 maar dan met (het voor mij veel betere Amoled) die heet nu ook gewoon Fenix bij de nieuwe reeks)) gescoord voor €419 op blackfriday. Voor een waanzinnig horloge qua features, batterlylife en durability is dat toch echt wel niet zo veel geld.

Dus een beetje zoeken en je komt er wel. Ik zou wrs nu wel voor een S variant gaan van de Fenix, want zelfs die "normale" zijn eigenlijk echt loemp op de pols met hun 47mm. Om maar te zwijgen van de X-variant

Ik had graag een sporthorloge aangekocht. Hoeft niet mega fancy te zijn want ik kan dit op het werk sowieso niet dragen. Zelf had ik gedacht aan de forerunner reeks van Garmin. Maar ik zie dat deze modellen toch al even op de markt zijn. Iemand enig idee om de hoeveel tijd er nieuwe modellen van garmin uitkomen? Kwestie van geen aankoop te doen als deze modellen mss weldra vernieuwd worden.

En wat wil je ermee doen? Welke sporten, hoe vaak, hoe serieus?

ik heb een Epix 2 Sapphire (da's een Fenix 7 maar dan met (het voor mij veel betere Amoled) die heet nu ook gewoon Fenix bij de nieuwe reeks)) gescoord voor €419 op blackfriday. Voor een waanzinnig horloge qua features, batterlylife en durability is dat toch echt wel niet zo veel geld.

Dus een beetje zoeken en je komt er wel. Ik zou wrs nu wel voor een S variant gaan van de Fenix, want zelfs die "normale" zijn eigenlijk echt loemp op de pols met hun 47mm. Om maar te zwijgen van de X-variant

Ik vind het verbazend hoe snel dat went. Ik vond eerst mijn 945 al groot, mijn F7X leek de eerste momenten een gigantisch blok, maar ik draag die al 2.5 jaar 24/7 en voor mij is dat nu een heel natuurlijke grootte en ik wil helemaal de batterij trade-off niet meer maken om terug kleiner te gaan. :)

Ik vind het verbazend hoe snel dat went. Ik vond eerst mijn 945 al groot, mijn F7X leek de eerste momenten een gigantisch blok, maar ik draag die al 2.5 jaar 24/7 en voor mij is dat nu een heel natuurlijke grootte en ik wil helemaal de batterij trade-off niet meer maken om terug kleiner te gaan. :)
Je rijdt dan ook met een Q8 hé Eniaacje :D

Als je van een Apple Watch komt is het toch moeilijk om over te stappen naar een Garmin op dit moment. Vooral een juiste keuze maken
Het kan onoverzichtelijk overkomen maar op zich komt het ongeveer hierop neer:
  • Vivoactive: Voor de occasionele sporter, meer smartwatch-uitstraling
  • Forerunner: Gericht op lopen/triatlon. Duurste heeft quasi dezelfde features als Fenix voor een lagere prijs (965 denk ik) en iets mindere batterijduur. Doet ook andere sporten dan lopen.
  • Instinct: Robuuster casio-like uiterlijk, gericht op outdoor maar zonder de navigatie features van de Fenix. De solar versie met MIPS scherm kan met voldoende zonlicht in principe blijven gaan zonder batterijlading.
  • Fenix: Outdoor, hiking, navigatie, heeft zo ongeveer alle Garmin features
Bij sommige modellen kan je dan kiezen voor MIPS of OLED: MIPS = minder mooi maar always on en lagere batterijduur, OLED is fancy scherm.
Sapphire = krasbestendig glas

De extra features à la hillscore, endurance score enzoverder: Klinkt allemaal fancy maar voor de recreatieve sporter vaak weinig relevant. Wellicht ook voor de pro's want dat ding berekent dat allemaal op basis van een hartslag- en -bewegingssensor. Het zegt vaak niet meer dan wat je zelf al voelt aan uw lichaam.

DCrainmaker.com is handig als je echt alle features wil checken.

Ik ben nu meer geneigd naar de Instinct 3 amoled, alleen zal ik dat altijd vergelijken met de Apple Watch
Waarom specifiek de Instinct? Want dat is ook een outdoorhorloge meer gericht naar avonturiers?

Ik wacht tot de Enduro 3 in korting staat, ben ik goed voor een aantal jaar. Ik heb nu een Venu2 maar ik ben geen grote fan van amoled aan mijn pols, always on vraagt batterij en om te kijken naar je horloge is de respons vaak te traag (of soms niet). MIP all the way.

Net even op de Garmin site aan het kijken, de nieuwe prijzen van de Fenix 8 zijn inderdaad een stuk de hoogte in geschoten.
Ik hou mijn 7 dan nog wel even.

Fenix 8 Amoled hier. Absoluut top ding moet ik zeggen. Had wat schrik om van MIP naar Amoled te gaan, maar die kleuren :love: Batterij duur van 2 weken :love: Is perfect draagbaar onder "deftige" kleren. Kost wel wat geld, maar dat is ook het enige wat ik koop van wearables.

Waarom specifiek de Instinct? Want dat is ook een outdoorhorloge meer gericht naar avonturiers?

Maar dan weer zonder maps, ik vind dat zo raar matchen met een outdoor watch. Ik weet dat de Fenix daarvoor dient, maar toch.

Ik wacht tot de Enduro 3 in korting staat, ben ik goed voor een aantal jaar. Ik heb nu een Venu2 maar ik ben geen grote fan van amoled aan mijn pols, always on vraagt batterij en om te kijken naar je horloge is de respons vaak te traag (of soms niet). MIP all the way.

Yep Enduro 3 zou ook DE vervanger zijn voor mijn F7X SS mocht ik nu moeten upgraden. Easily best value van de hele Fenix range (ik zie de Enduro gewoon als submodel binnen de Fenix reeks).
Alleen is die F7X nog altijd waanzinnig goed, batterijduur nog niet noemenswaardig verminderd, nog geen krasje op dat glas, en qua specs nog altijd overkill. Voordeel aan die batterijduur is dan ook dat je zodanig weinig laadcycli doorloopt dat de batterij extra traag verslijt. Zelfs als ik uitga van 1 laadbeurt per 2 weken (en gemiddeld haal ik dat niet denk ik) zit ik nog maar aan een 65-tal laadcycli :)

Ik denk dat ik nog gemakkelijk de F9 kan overslaan ook.

Toch nog eens aan het kijken naar een nieuwe loop-/fietshorloge. Niet per sé de nieuwste of duurste modellen, want zoveel heb ik er ook niet voor over. Maar heb wel een budget van 400 à 500 euro zodat ik er ook weer een paar jaar tegenaan kan. Omdat ik me in de toekomst wat meer op trail lopen ga toespitsen, is het belangrijk dat de nieuwe horloge navigatie heeft. Momenteel gebruik ik al zo'n 3-4 jaar de Coros Pace 2.

Zo kom ik toch op een aantal modellen uit:
En dan vind ik nog wat nieuwere modellen zoals:
Al veel vergelijke reviews bekeken en ik denk niet dat er echt een slechte keuze tussen zit. De 965 lijkt me op dit moment de slechtste deal te zijn omdat hij bij release goedkoper was dan de Fenix 7 en de Epix, al is het wel net een horloge die een mooie mix is tussen deze twee. Ik zou wel voor de 955 durven gaan omdat die qua features eigenlijk exact dezelfde is dan de 965, maar enkel zonder het nieuwe AMOLED scherm. De Suunto en de Coros hebben ook navigatie en zijn nog wat goedkoper en nieuwer, maar hebben dan wel weer geen mogelijkheid om muziek af te spelen.

Enige feedback is zeer welkom!

Alleen is die F7X nog altijd waanzinnig goed,
Zolang uw F7 ok is qua batterij zou ik niet switchen. Qua features is er amper verschil, al zeker niet iets dat echt relevant is, of het moet zijn dat je absoluut AMOLED wil of ermee gaan duiken.

Op dit moment is de F7pro de beste deal IMHO. De 8 is ferm overpriced.

De 965 … Fenix 7 en de Epix, al is het wel net een horloge die een mooie mix is tussen deze twee.
de Epix is éxact hetzelfde horloge als een Fenix 7, maar dan met Amoled. Dus: mooier scherm, minder batterylife.

De 965 is niet de mix tussen de twee, maar qua software (quasi?) identiek. Het is gewoon lichter, dunner en met meer plastic. Minder loemp, minder robuust.

Polar vantage V2 bandje alweer kapot (3e op 2 jaar tijd) en touchscreen werkt niet meer nadat ik er mee in jacuzzi ben gegaan. Blijkbaar is onder water een knopje indrukken (door de jets wss) al voldoende om het kapot te maken ...

Toch nog eens aan het kijken naar een nieuwe loop-/fietshorloge. Niet per sé de nieuwste of duurste modellen, want zoveel heb ik er ook niet voor over. Maar heb wel een budget van 400 à 500 euro zodat ik er ook weer een paar jaar tegenaan kan. Omdat ik me in de toekomst wat meer op trail lopen ga toespitsen, is het belangrijk dat de nieuwe horloge navigatie heeft. Momenteel gebruik ik al zo'n 3-4 jaar de Coros Pace 2.

Zo kom ik toch op een aantal modellen uit:
En dan vind ik nog wat nieuwere modellen zoals:
Al veel vergelijke reviews bekeken en ik denk niet dat er echt een slechte keuze tussen zit. De 965 lijkt me op dit moment de slechtste deal te zijn omdat hij bij release goedkoper was dan de Fenix 7 en de Epix, al is het wel net een horloge die een mooie mix is tussen deze twee. Ik zou wel voor de 955 durven gaan omdat die qua features eigenlijk exact dezelfde is dan de 965, maar enkel zonder het nieuwe AMOLED scherm. De Suunto en de Coros hebben ook navigatie en zijn nog wat goedkoper en nieuwer, maar hebben dan wel weer geen mogelijkheid om muziek af te spelen.

Enige feedback is zeer welkom!
Uiteindelijk 2dehands een volledig nieuwe 955 tegengekomen voor 300 euro. Zal hier nog wel wat jaren mee voortkunnen. :)

Terug
Bovenaan