Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 195 59,5%
  • Polar

Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,3%
  • Fitbit

Stemmen: 10 3,0%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,9%

• Totaal aantal stemmers
    328
De 165 of een andere versie? Sinds 2 weken de 165 en toch een upgrade tov mijn 65.
De meerprijs tov de 265, zag ik niet echt het verschil in.
Hier is het vooral voor lopen en wandelen. Amoled is wel wennen maar chique. En vooral veel spelen met de instellingen tot dat het naar je wens is.
Ik heb er wel een beschermglas ophangen, just in case. En heb zo ook mijn andere verkocht, krasvrij.
De 165. Dinsdag toegekomen, opgeladen tot 85% en ik zit nog steeds op 73%, maar heb nog niet getraind en ik gebruik geen always on display. Schermkwaliteit is top. Bandje dat er bij komt is wel een beetje bedenkelijk naar mijn normen, maar met metalen bandje van amazon voelt en ziet het er strak uit.

ECG is nu mogelijk in België op de Fenix 7 pro en andere "oudere" toestellen met de juiste sensor. Was initieel eerst enkel op de 8 mogelijk.

Slaap apnue meldingen zit toch ook op de Fenix? Of kijk ik erover :thinking:
Nee dat zit er niet in. Op de 8 wel iets specifiek van apneu-warnings bij duiken maar dat heeft niks te maken met slaapapneu.

Ook onmogelijk om zoiets te detecteren met een horloge (wat andere fabrikanten ook mogen beweren). Je kan SPO2-metingen laten lopen tijdens slaap (vreet wel batterij) en als die 's nachts te laag is kan dat een indicatie van apneus zijn.

Heb nu al dikke maand de Fenix 8; opzich wel tevreden van. Maar toch mis ik toch kleine dingen als jarenlange AW gebruiker. Vooral de UI mis ik toch wel en de goeie sync tussen AW en de iPhone.

Ik denk dat sommige aspecten zoals stress level en slaapscore niet accuraat zijn; volgens de Fenix heb ik voor het minste stress terwijl ik niets doe en hartslag laag is 🤔

Ik zoek een sporthorloge om voornamelijk te fietsen, te zwemmen en te wandelen. Mijn ervaring leert dat een touchscreen en water niet goed samen gaat, een touchscreen bedienen is doorgaans onmogelijk met een natte vinger of een nat scherm. Hoe zit dat met een sporthorloge?

Heb nu al dikke maand de Fenix 8; opzich wel tevreden van. Maar toch mis ik toch kleine dingen als jarenlange AW gebruiker. Vooral de UI mis ik toch wel en de goeie sync tussen AW en de iPhone.

Ik denk dat sommige aspecten zoals stress level en slaapscore niet accuraat zijn; volgens de Fenix heb ik voor het minste stress terwijl ik niets doe en hartslag laag is 🤔
Fenix is natuurlijk geen smartwatch zoals de AW hé. Het is een sporthorloge met smartwatch functies, wat een totaal andere insteek is.
Stress level is bij mij ook niet altijd even accuraat, maar hij kijkt niet naar hartslag, maar naar HRV.
Die slaapscore is best wel correct bij mij, zeker als ik het over een langere periode bekijk. Sommige nachten denk ik wel: "nope, klopt echt niet", maar door de dag merk ik dan wel van: "ahja, best wel goed/slecht geslapen precies".

Ik zoek een sporthorloge om voornamelijk te fietsen, te zwemmen en te wandelen. Mijn ervaring leert dat een touchscreen en water niet goed samen gaat, een touchscreen bedienen is doorgaans onmogelijk met een natte vinger of een nat scherm. Hoe zit dat met een sporthorloge?
Bij mijn Garmin wordt het touchscreen uitgeschakeld als ik de activiteit zwemmen selecteer op het horloge, dan kan je enkel nog via de knoppen van scherm veranderen, werkt naar mijn gevoel goed.

Fenix is natuurlijk geen smartwatch zoals de AW hé. Het is een sporthorloge met smartwatch functies, wat een totaal andere insteek is.
Stress level is bij mij ook niet altijd even accuraat, maar hij kijkt niet naar hartslag, maar naar HRV.
Die slaapscore is best wel correct bij mij, zeker als ik het over een langere periode bekijk. Sommige nachten denk ik wel: "nope, klopt echt niet", maar door de dag merk ik dan wel van: "ahja, best wel goed/slecht geslapen precies".
Uhu snap ik Voidski, en kzeg ook niet dat het een miskoop is. Wrs zit ik te lang in het Apple eco systeem en baseer ik me daar teveel op

Durf wel zeggen moest ik 800 krijgen voor de Fenix dat ik ze wel zou wegdoen 😅🙈

Edit: tcoh hier te koop gezet :p

Laatst bewerkt:
Sinds vrijdag ook eens een smartwatch aangeschaft. Ik dacht als ik er 1 koop doen we het goed. Apple watch Ultra.

Mss ben ik nieuw in dit segment maar wat een zot en geschift apparaat. Zo snel wat bevindingen:

- Batterijduur is positief toch voor zoveel mogelijkheden. Nog maar 1x opgeladen in 4, bijna 5 dagen.
- Gisteren 11km gaan lopen. Activiteit word probleemloos geregistreerd en bijhorende apps op gsm geven echt goeie data weer. (scherm van de watch is trouwens ook super duidelijk en helder)
- Slaap registreren ook top. Ik gebruik Sleep cycle als app op de iphone.
- Menu, navigeren allemaal zeer gebruiksvriendelijk en intuïtief.

Ik begin toch stiekem een apple fan te worden, airpods bij het lopen ook super. Wat een geweldig eco systeem toch :love:

Alleen al die meldingen van prestaties overdag nog uitschakelen..

Mijn Polar Vantage heeft de geest gegeven.

Ik heb iets besteld dat rap kon worden geleverd: amazfit active 2.

Nog geen 100 euro, en dat kan al veel meer dan die Polar, en precies ook alles veel beter.

En, afgaande op de post hierboven, kan het ook hetgene waarvoor men een Apple Watch ultra koopt.

Mijn Polar Vantage heeft de geest gegeven.

Ik heb iets besteld dat rap kon worden geleverd: amazfit active 2.

Nog geen 100 euro, en dat kan al veel meer dan die Polar, en precies ook alles veel beter.

En, afgaande op de post hierboven, kan het ook hetgene waarvoor men een Apple Watch ultra koopt.
gebruik je hem ook als sporthorloge? bevindingen?

Sinds vrijdag ook eens een smartwatch aangeschaft. Ik dacht als ik er 1 koop doen we het goed. Apple watch Ultra.

Mss ben ik nieuw in dit segment maar wat een zot en geschift apparaat. Zo snel wat bevindingen:

- Batterijduur is positief toch voor zoveel mogelijkheden. Nog maar 1x opgeladen in 4, bijna 5 dagen.
- Gisteren 11km gaan lopen. Activiteit word probleemloos geregistreerd en bijhorende apps op gsm geven echt goeie data weer. (scherm van de watch is trouwens ook super duidelijk en helder)
- Slaap registreren ook top. Ik gebruik Sleep cycle als app op de iphone.
- Menu, navigeren allemaal zeer gebruiksvriendelijk en intuïtief.

Ik begin toch stiekem een apple fan te worden, airpods bij het lopen ook super. Wat een geweldig eco systeem toch :love:

Alleen al die meldingen van prestaties overdag nog uitschakelen..
WorkOutDoors al ontdekt?

Ik heb nog steeds mijn Polar Vantage M van 2019. Werkt nog steeds perfect en doet wat hij moet doen. (Hardlopen + racefiets + MTB)

Als er iemand hier een WHOOP gebruikt en bij de 4.0. blijft, feel free to DM me.
Ik verkoop mijn bandjes :unsure:

Heeft iemand ervaring met garmin forerunner 255 music zwart?

Want mijn polar v afstand (km) klopt totaal niet.
Afhankelijk van welke Polar je hebt, gaat die Garmin niet heel veel beter zijn qua afstand, hoor. Dat ontloopt elkaar helemaal niet veel.

Terug
Bovenaan