Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 195 59,5%
  • Polar

Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,3%
  • Fitbit

Stemmen: 10 3,0%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,9%

• Totaal aantal stemmers
    328
De polar v was 5 jaar oud en ik merkte toch qua afstand wel groot was geworden.
Geworden was? Het verschil is er of het is er niet hé... het is niet alsof een GPS tracker slechter wordt naarmate je smart watch ouder wordt... :unsure:

Als de GPS tracking in jaar 0 spot on is, dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat die zelfs in jaar 10 plots van het paadje af zal gaan.

Als de GPS tracking in jaar 0 spot on is, dan is er geen enkele reden om aan te nemen dat die zelfs in jaar 10 plots van het paadje af zal gaan.
Bwoh, als er iets aan de antenne of elektronica kapot gaat kan de track die uit zo'n uurwerk komt wel rare sprongen beginnen maken. Idem als de batterij op zijn einde loopt. Maar de verschillen tussen werkende horloges zijn idd minimaal. Interessant voor de dcrainmakers onder ons die gaan inzoomen op tracks maar totaal niet relevant voor de recreatieve sporter. De tijd dat ik mijn Tomtom sportwatch een kwartier op voorhand moest buitenleggen om een gps-fix te hebben ligt ook al efkes achter ons.

Waar je wél duidelijke verschillen ziet is in omstandigheden waar de satellietontvangst moeilijk is. Op het Mullerthal trail bvb. wanneer we in kloven wandelden was de track van mijn Fenix heel accuraat, die van mijn partner (enkele jaren oudere Forerunner) maakte vreemde sprongen en ze had zogezegd kilometers meer gewandeld.

De polar v was 5 jaar oud en ik merkte toch qua afstand wel groot was geworden.

Ik & mijn vrouw hebben beiden een polar,
Wij zijn ook niet tevreden, bij open water zwemmen, zwem ik soms uit het water volgens de horloge, en bij het lopen, loop ik soms over water.

Toch maar zwakke gps'en

Ik heb sinds vorig jaar een Suunto Race S en ben er heel tevreden van. Batterijduur van 2 weken als ik 2x per week ga fietsen. Alles is redelijk on track met Garmin (de vriendin heeft een Garmin) behalve het aantal stappen waar hij duidelijk milder is. Alleen is het scherm "maar" van Gorilla Glass ipv Sapphire en daardoor had ik al snel last van wat krasjes.

Ander voordeel voor mij is dat het toestel designed en made is in Finland. Al moet ik jammer genoeg wel zeggen dat Suunto sinds enkele jaren wel is overgenomen door een Chinese group :(

Aangezien ik een horlogefan ben en dus normale horloges draag maar toch graag dagelijkse track heb ik sinds kort een RingConn 2 smart ring. Ik moet zeggen dat ik toch verbaasd ben hoe simpel dit in gebruik is. Gaat 12 dagen mee zonder laadbeurt en als je moet laden zit hij direct vol. De app is ook gewoon top en geeft toch veel basis zoals hartslag, stappen, hartslagvariabiliteit, spo2, stress, temperatuur huid, ademhalingsfrequentie, slaapanalyse, slaapapneu en kan zelfs activiteiten tracken. Je kan nog meer zaken krijgen maar dan heb ik wel voornaamste. Oog zeer handig om iets rond de vinger te hebben ipv rond de pols, voornamelijk 's nachts waar een horloge toch snel gaat storen. Eigenlijk heb je het altijd bij je, ene hand trouwring andere hand smart ring.
De resultaten liggen ook zeer dicht bij wat garmin weergeeft, stappen durft wel eens afwijken met iets minder stappen die geregistreerd zijn op de ring maar dan spreken we over kleine afwijkingen.
Voor de keren dat ik ga lopen gebruik ik wel nog de garmin forerunner 165, basis maar al zo uitgebreid. De ringconn doet nu wel op geen enkel vlak onder maar aangezien men hele loopgeschiedenis op garmin staat hou ik het voor sporten zelf bij die horloge.

Ik had mijn vraag al in de loopthread geplaatst, aangezien ik niet van het bestaan van deze topic afwist, waar de vraag eigenlijk thuishoort.

Ik heb ondertussen al wat beter nagedacht over de functionaliteiten die ik graag zou wensen:
- triatlonfunctie
- muziekopslag

Op het eerste zicht lijkt de Garmin forerunner 265 een goede, en nog enigszins betaalbare optie?

Ik heb deze al update van een runner 65.
De 2 functies die je wenst zitten hierop, en nog tal van andere.

Muziekopslag nog niet gebruikt, mijn gebruik is voor de slaap en te sporten.

De 955 staat aan ongeveer dezelfde prijs te koop als de 265. Zou dit de betere optie zijn of eerder opteren voor de 265 omdat dit een recenter model is?

Het is de 265 geworden. En nu trainen :)
Sorry, zit hier niet supervaak meer. Maar de 955/965 zijn eigenlijk de thriatlon watches bij uitstek 😬
Hebben onder andere ook offline mapping functionaliteit wat wel nuttig kan zijn bij long runs en rides (tenzij je bvb steeds een smartphone of ander nav device bijhebt).

Dat had ik bekeken maar de extra functies op de 965 leken mij vooral handig voor fietsers en echte lange lopen (op onbekend terrein).

Maar aangezien ik op de fiets reeds een ander toestel heb, en echt lange runs niet meteen aan de orde zijn of toch niet in die mate dat die offline mapping van pas zou komen, geopteerd voor de 265.

Laatst bewerkt:
Dat had ik bekeken maar de extra functies op de 965 leken mij vooral handig voor fietsers en echte lange lopen (op onbekend terrein).

Maar aangezien ik op de fiets reeds een ander toestel heb, en echt lange runs niet meteen aan de orde zijn of toch niet in die mate dat die offline mapping van pas zou komen.

Dan zeker een top aankoop. En hoewel ik wel van de extra batterijduur hou die MIP schermen bieden, kijk ik tegelijkertijd ook vrij begerig naar de OLED schermen op die 65/70 reeks en zelfs dat van de Vivoactive 6 van de dochter hier :)

Enjoy!

Ben op zoek naar een rechthoekige sporthorloge voor mijn vriendin die vooral veel aan fitness en wandelen doet. Ze heeft wel smalle polsen dus zeker geen te groot en robuust model. Heb al redelijk wat opzoekwerk gedaan en kwam uit bij een paar modellen maar meestal wel met een rond scherm. Prijs kwaliteit vond ik de Garmin venu 2s de beste lijken.
De Garmin 2sq zou ideaal zijn maar nergens nog te koop, enkel in het grijs maar zou niet passen van kleur.
Daarnaast had ik ook nog een Ice watch (rechthoekig), Fitbit sense 2 en versa 4 gezien.
Mss mis ik nog veel modellen en merken, ben hier ook een leek in dus bij deze eens benieuwd wat jullie evt kunnen aanraden!

Idem, ook op zoek naar iets voor in de gym binnen en wandelen/joggen buiten. Verder ingebouwde trainingsschemas die me zeggen wat ik moet doen en health parameters.

Hier al bijna 3jaar de Garmin vivoactive 4s rond de pols, op zich wel tevreden van. Ben wel stilaan aan het uitkijken naar een nieuwe, vooral omdat ik de HRV-functie vandaag niet heb en die lijkt me wel interessant om de vermoeidheid in te schatten van tijd tot tijd.

Over het model ben ik visueel wel tevreden, dus ik ben binnen dezelfde reeks aan het kijken. De Vivoactive 5 lijkt dan te voldoen aan mijn eisen, maar misschien toch redenen om voor de 6 te kiezen? Of nog een ander model dat ik nu niet overweeg? Ik gebruik het vooral bij het lopen en wandelen (tracken, navigeren doe ik niet).

Sowieso moet Garmin misschien toch wel eens gaan snoeien in dat aanbod, 't is gewoon te veel.

Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuw horloge. Ik gebruik het voornamelijk voor:
  • lopen op de loopband
  • krachttraining
  • stappenteller
In principe heb ik bij die twee vooral enkel tijd en hartslag als optie nodig. Acuraatheid van de GPS is voor mij niet zo belangrijk aangezien ik toch niet buiten kan lopen. Ik wil vooral een deftig horloge met een goede batterij.

Ik heb de Garmin Venu 3 in het oog. Op zich denk ik wat "overkill" voor mijn eisen, maar ik heb nog 250 euro aan ecocheques die opmoeten + ik heb de laatste 8 jaar steeds een Polar M430 gehad en wou eens een iets deftiger horloge. En ik sport wel elke dag 75 minuten normaal, dus zal op zich wel goed gebruikt worden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan