Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

• Garmin

Stemmen: 195 59,5%
  • Polar

Stemmen: 27 8,2%
  • Apple Watch

Stemmen: 47 14,3%
  • Fitbit

Stemmen: 10 3,0%
  • Samsung

Stemmen: 19 5,8%
  • TomTom

Stemmen: 4 1,2%
  • andere...

Stemmen: 26 7,9%

• Totaal aantal stemmers
    328
Ik heb sinds zondag een Fenix 7X Solar Sapphire. Ongebruikte refurb op de kop kunnen tikken via 2dehands voor €450, dat kon ik niet meer laten schieten. Toch een leuke upgrade tov mijn Fenix 5X, hopelijk kan ik er nu weer een paar jaar tegen.

Hier toch eindelijk eens de overstap maken van een Apple Watch Ultra naar een Fenix 8; bon gekregen via werk van -35% bij Garmin en maakt de aankoop iets dragelijker. Ik weet ik zeg het al jaren, maar als Apple fanboy is het moeilijk.

Ik wil al jaren eens mij slaap meten oa, maar bij Apple kan ik dit niet doormede de batterij (opladen snachts) toch nog paar zaken dat Garmin de AWU omver blaast.
En elke dag opladen steekt natuurlijk ook tegen, eigenlijk kan de Fenix 8 bijna alles van een AWU.

Tis nog niet gekocht, maar overweeg het toch enorm
35% is mooi in theorie maar in praktijk zijn de prijzen op de site van Garmin véél te hoog. De Fenix 8 is ook weer een stuk duurder voor weinig (lees: geen nuttige) extra functionaliteit tov de Fenix 7 of Epix Gen2 als je Amoled wil.

Ik heb sinds zondag een Fenix 7X Solar Sapphire. Ongebruikte refurb op de kop kunnen tikken via 2dehands voor €450, dat kon ik niet meer laten schieten. Toch een leuke upgrade tov mijn Fenix 5X, hopelijk kan ik er nu weer een paar jaar tegen.

35% is mooi in theorie maar in praktijk zijn de prijzen op de site van Garmin véél te hoog. De Fenix 8 is ook weer een stuk duurder voor weinig (lees: geen nuttige) extra functionaliteit tov de Fenix 7 of Epix Gen2 als je Amoled wil.
I know, zeer duur idd

Merci voor de heads up! Was hem al een tijdje aan het overwegen. Ging eigenlijk pas een kopen als ik mijn eerste loopdoel had bereikt maar deze kon ik toch niet laten liggen 🙈
is inderdaad een goede deal en nu gaan lopen! op naar het loopsectie van het forum :-)

Merci voor de heads up! Was hem al een tijdje aan het overwegen. Ging eigenlijk pas een kopen als ik mijn eerste loopdoel had bereikt maar deze kon ik toch niet laten liggen 🙈
Toevallig al ontvangen?
Had de garmin 255 maandagavond besteld maar nog niets gehoord (enkel de mail met ordernummer), dacht dat webshops vlugger werkten.

Toevallig al ontvangen?
Had de garmin 255 maandagavond besteld maar nog niets gehoord (enkel de mail met ordernummer), dacht dat webshops vlugger werkten.
Ik had gemaild omdat ik zag dat er stond "online niet in voorraad" en de vraag of het misschien sneller zou gaan als ik het in een winkel kwam ophalen. Ze vertelde mij dat ze hadden bijbesteld en ik m in de loop van volgende week zou ontvangen.

Toevallig al ontvangen?
Het is de drukste periode van het jaar voor (web)winkels en pakjesdiensten 😉

Ik ben op zoek naar een goede wandelhorloge voor Strava. Heb nu Strava op mijn smartphone, maar dat doet soms rare kuren. Het is belangrijk dat het een goede batterij heeft, want het moet de Dodentocht kunnen volhouden zonder herladen. Iemand tips? Heb niets van Apple, dus geen Apple watch.

Had die ook zien staan op Coolblue voor 600 vorige week. Wat is de meerwaarde tov. de gewone 7? Prijsverschil is nogal stevig voor zo weinig verschil, of vergis ik me?

Had die ook zien staan op Coolblue voor 600 vorige week. Wat is de meerwaarde tov. de gewone 7? Prijsverschil is nogal stevig voor zo weinig verschil, of vergis ik me?
Sapphire bedoel je? Het Sapphire glas is normaal krasvaster maar vooral: de bezel upgrade naar titanium lijkt mij een grote meerwaarde. Mijne Fenix 5X (Sapphire) heeft nen bouw overleefd, af en toe schuur je daar toch af en toe eens ergens mee tegen... daar is na al die jaren eigenlijk niks aan. Als ik dan zie hoe sommige van die gewone bezels eruit zien die op 2dehands verkocht worden... poeh.

In all fairness: ik lees op internet her en der dat de standaard versie ook fine is maar als ik zoveel geld uitgeef aan een smartwatch dan wil ik wel dat ding niet na een klein accidentje na 3 maand al een lelijke kras heeft. Maar ik zou er ook geen €700 voor betalen wel...

Ik ben op zoek naar een goede wandelhorloge voor Strava. Heb nu Strava op mijn smartphone, maar dat doet soms rare kuren. Het is belangrijk dat het een goede batterij heeft, want het moet de Dodentocht kunnen volhouden zonder herladen. Iemand tips? Heb niets van Apple, dus geen Apple watch.
Garmin Fenix met MIPS scherm (dus niet de nieuwe 8, de 7 pro is prima). Of de Enduro die nog meer op batterijduur is gericht. Of de Garmin Instinct 2 solar als kaarten en andere fancy dingen niet hoeven.

Houden jullie alles bij met uw sporthorloge? Dus niet enkel tijdens het sporten zelf, maar bijvoorbeeld een wandeling in de stad, woon werk verkeer met de fiets.

Houden jullie alles bij met uw sporthorloge? Dus niet enkel tijdens het sporten zelf, maar bijvoorbeeld een wandeling in de stad, woon werk verkeer met de fiets.
Neen.

Soms wel periodes dat ik hem dagen aanhou maar op werk mogen we geen horloge dragen en met dat ik nachtpost werk, moet ik elke week mijn slaaptrein aanpassen. Dus enkel voor het lopen.

Terug
Bovenaan