Wat zou je tegen uzelf zeggen als je een gesprek met uw eigen zou kunnen hebben als 18 jarige?

Niet denken dat ik die 1000€ waarmee ik bitcoins ging kopen toen ze uitkwamen beter kon gebruiken om te sparen voor een huis.

Niet denken dat ik die 1000€ waarmee ik bitcoins ging kopen toen ze uitkwamen beter kon gebruiken om te sparen voor een huis.
Goh ja, als je zo'n zaken mag doorgeven aan je jongere zelf, kan je evengoed alle Euromillions trekkingen tussen uw 18e en uw huidige leeftijd doorgeven he :wink: Minder "stress" enzo om uw winst uit te keren en shit te krijgen met de bank/belastingen/..., terwijl je wanneer je maar wil snel € 100+ miljoen kan verdienen op een shille manier zonder eventuele issues met bank/belastingen.

Draag oordoppen en trek u minder aan van wat mensen van u denken. Ze zijn even onzeker.
Oorsuizingen zijn niet 'kvlt'

Tgoh, ben eigenlijk heel content met het parcours tot nog toe. Maar als ik iets zou zeggen, zou het "wees wat liever voor uw naasten" zijn. Ik was wat een laatbloeier qua pubertijd en de "moeilijke jaren", maar heb wel een tijdje éxtreem zwaar gepuberd. Zeker m'n ouders en vooral m'n toenmalige vriendin hebben wel afgezien. Als ik die ex nog tegenkom voel ik soms nog altijd schaamte over wat ik daar vroeger allemaal heb tegen gezegd en gedaan.

Vasectomie!
ZO
SNEL
MOGELIJK
HURRY
DA
FUCK
UP

Gl met een uroloog te vinden die dat wil doen met iemand van die leeftijd. Condooms zijn ook niet het einde van de wereld.

- Ge moet nog geen lief hebben op uw 16. Poept nog wa rond.
- Zijt ni zo fars tegen uw ouders, ge maakt daarmee geen indruk.
- Zijt ni zo kwaad op uw moeder omdat ze bezorgd is over uw aandoening. Als ge zelf kinderen hebt gaat ge da verstaan.
- Spendeer meer tijd met uw grootouders, ge hebt er maar 4.
- Zet door en ga voor dokter op de universiteit, ge kunt dat aan.
- Smijt uw ex lief rapper buiten, ze deugt niet, en ze gaat op uw 33 nog steeds achter uw gat lopen.
- Roken is ni cool, doe het ni.

"Luister naar uw leerkracht chemie ipv de hippe nieuwe IT-richting te volgen"
"Ga weg van uw lief en maak er geen kinders mee, ze past niet bij u, zoals ge na 3 maanden eigenlijk al wist"
"Geniet meer van het leven i.p.v. te blijven hangen in die lastige jeugd en de people pleaser te zijn"

Niet luisteren naar uw ouders wat studies betreft, had gewoon IT gaan studeren aan de KHK in Geel zodat je in 2009 met een Bachelor IT de markt op had gegaan ipv u verplicht te voelen Universitaire studies te doen die u niet interesseerden waardoor je 3 jaar genikst hebt en uiteindelijk zonder diploma en met mentale problemen de wereld der volwassenen ingerold zijt, waar je 15 jaar lang de gevolgen van gedragen hebt en nu nog steeds.

Zeker als ik de verhalen/ervaringen lees van mensen op BG die in die tijd met IT Bachelor afgestudeerd zijn, vind ik het wel jammer hoe die slechte beslissing zo'n grote impact op mijn leven heeft.
Idem hier maar in het middelbaar. Ik mocht geen IT studeren dus heb over mijn middelbaar langer gedaan dan 6 jaar omdat ik mijn broek zat te verslijten. Uiteindelijk ook niet verder gestudeerd want guess what, dat mocht ook niet.

Ge zijt niet lomp. Laat iets aan die faalangst doen - of ge zit er als 50+ nog mee - en haal dat hoger diploma.
En verzamel geen bootlegs op CD-r, ge gaat die later verwensen.

Iemand een massa dunne CD-doosjes hebben? 😬

- Studeer iets deftigs of leer u een stiel ipv journalistiek, want hierna gaat ge office management doen wat de grootste onzinrichting bleek te zijn.
- ga eerder naar een logopedist voor uw stotterproblematiek al vinden uw ouders het niet nodig.
- ga eerder naar een psycholoog, al vinden uw ouders het voor gekken.
- Wees niet streng voor uzelf en haal u zelf niet zo neer.

Ik wou ipv 18 terug naar 12 jaar. Dan had ik in het middelbaar beter TSO gevolgd.

Het is niet dat ik doodongelukkig ben, maar ik fantaseer wel over een alternatieve tijdlijn.

Terug
Bovenaan