Wat verdient een amateurvoetballer?

Is er in de atletiek nog prijzengeld op de wedstrijd zelf? Zo ja moet je dat er ook wel bijtellen.

Eigenlijk niet echt , je hebt enkele "kermis"meetings (1-3 keer per jaar dat je dat mss meedoet)
Maar dan moet je ook al goed zijn (bij de beste van je provincie) om mss wat geld te pakken (20-30€ voor de winnaar).

Je hebt dan ook nog IFAMS , maar dat zijn enkel de Elite atleten die daar wat geld kan pakken.
En als je geluk hebt kan je ook als haas fungeren (als je op hun radar komt) op die IFAMS en dat betaald ook wel redelijk (Bon van een winkel +/-30€-80€).

Mijn max. bedrag ooit op 1 jaar was 220euro (BK Beloften Zilver , 2 goede kermismeetings (waarbij je dan zoveel mogelijk nummers meedoet om geld te scoren :D ).
Net genoeg om men lidgeld te betalen en een paar goede loopschoenen :D
 
Ik speel in 3e provinciale (ook jaartje in 2e provinciale), en dat is zeker een mooie cent. Zeker omdat ik nog student ben.
Maar ik hoor hier bedragen voorbijgaan dat het een volwaardig maandloon is en zo. Maar enfin ja ik kan u zeggen dat dat echt niet zo is.
De winstpremies ja, dat is het. Misschien als je een leefloner bent die elke maand een hoop moet afgeven aan boetes, dat we evenveel hebben. :ROFLMAO:

Ik heb een goeie vriend die bij Berchem sport (2e afdeling A) speelt en dat zijn pas bedragen die aantikken. Natuurlijk ook een veel hoger niveau, maar daar kruipt uiteraard ook veel meer persoonlijke inzet en tijd in. Voor mij is dat gewoon partie plezier met de boys.
 
Ik heb zelf ook altijd graag gevoetbald en vraag me nu af hoe open deze 3e en 4e provincialers nog openstaan voor profielen zoals ik ?
Geboren in 1994, 1 jaartje meegedraaid met beloften, daarna altijd blijven minivoetbal en nu 2j stil. Wel op een deftig niveau geminivoetbald en 3e provincialer moet ik wel aankunnen maar ga je daar gewoon gaan aanbellen of hoe werkt dit ?
 
Toen ik nog speelde, lang lang geleden, waren er een paar goede spelers die ingeschreven waren in het bedrijf van de voorzitter maar enkel kwamen voetballen.
Kregen dus loon uitbetaald via hun 'vast werk'.
Geen idee of het effectief waar was, maar iedereen van de club wist dat en werd niet doodgezwegen dus veronderstel dat het klopte.
 
Ik heb zelf ook altijd graag gevoetbald en vraag me nu af hoe open deze 3e en 4e provincialers nog openstaan voor profielen zoals ik ?
Geboren in 1994, 1 jaartje meegedraaid met beloften, daarna altijd blijven minivoetbal en nu 2j stil. Wel op een deftig niveau geminivoetbald en 3e provincialer moet ik wel aankunnen maar ga je daar gewoon gaan aanbellen of hoe werkt dit ?

Tgoh, meestal schuift dat door. De gasten bij mij in de eerste ploeg spelen hier allemaal al jaren, dus sowieso veel changement is er niet echt.
Als er eentje stopt of wegvalt dan is het iemand uit de B/reserve (die op hun beurt ook allemaal van de jeugd komen).

Sowieso kan je eens gaan horen, en dan zullen ze u wrs is laten meespelen/trainen. Iemand kennen in de club helpt, maar sowieso moet je niet verwachten dat je meteen in de eerste ploeg gaat belanden. Moest je echt goed zijn ja dan kan het wel, maar ik heb het hier nog niet (vaak) gezien.
Maar bon het kan, ik ken iemand die eind de 20 is en bij Tubantia Borgerhout (4e provinciale) meteen in de eerste ploeg is geraakt.
In de hogere niveaus is het wel couranter, in de lagere provinciale niet echt.
 
Ben op mijn 27 moeten stoppen door kapotte knie(1ste provenciale). Das ondertussen al 8 jaar geleden. Bij een ploeg die speelde om kampioen te spelen. 300 euro fix(wat dan werd verdeeld onder trainingen) en 100euro per punt.
Wel 3keer trainen per week en heel uwe zondag hangt er ook aan.

Ik denk dat mensen onderschatten hoeveel tijd ge steekt in voetballen als ge iet of wat op niveau speelt.. dinsdag-, donderdag-, vrijdagavond trainen. das telkens 3uur en dan nog zondag das van smiddags tot savonds pakt een uur of 8. Elke uitwedstrijd sponsorverplichtingen(dwz cafe bezoeken) 17uur per week pakt. Dus pakt dak in het beste geval(4 keer winnen) 300+(300*4) =1500euro daarvan moet ge elke week al 25euro ofzo in de pot steken om te drinken. dus das 100euro af. dus pakt 1400 euro voor 17*4u=68uur. =1400/68=20.6euro per uur word ge dan betaald. Als ge ALLE wedstrijden op het seizoen wint en op het wedstrijdblad staat. Wat dus nooit gebeurd.

Ge hebt ook nog vaste kosten. Naft naar training en match. Voetbalschoenen en scheenlappen, u verplichte uitrusting(dmv inschrijvingsgeld)
Alles is natuurlijk te onderhandelen.
Ondertussen ziet u lichaam ook wel af want het is een contactsport. Ik ben moeten stoppen vanwege mijne kapotte knie. ga hier maar eens na in het topic hoeveel mensen er zijn moeten stoppen wegens blessure.

Ja die worden veel betaald maar ze geven er ook veel voor op. Veel meer dan ge op het eerste zicht zou zeggen.
 
Er veel voor op geven en tijd insteken is ook maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Iedereen doet dat wel voor zijn hobby/sport. Bij voetbal krijg je er enkel veel meer (financieel) voor terug.

Als je het een hobby is die je graag doet, ga je die tijd die er insteekt ook niet als last bekijken lijkt mij.

Heb wel paar vrienden die nu nog voetballen en die grotendeels nog blijven voor het extra centje. Zonder dat waren ze sowieso al gestopt.
 
Ik ben er zeker van dat het geld ten koste gaat van het plezier bij het voetbal, althans voor een deel.
Er zijn er die inderdaad uit passie voetballen maar als ik mijn vrienden hoor is het grotendeel er toch nog steeds voor het geld, zeker in 1e en 2e prov.

Ik wil graag voetballen puur uit passie en vriendschap (ook al was ik diegene die de thread startte uit nieuwsgierigheid)

Ergens hoop ik dit nog te vinden en anders wordt het toch uitkijken naar een andere sport :)
 
Wat Pablohoney zegt.
Er zijn nog mensen die veel straffer trainen en meer tijd in steken wekelijks maar zien geen/amper financiële return er voor terug.
Praktisch eigenlijk bijna iedereen dus die geen voetballer is.

Die vrouwelijke voetbalcollega (die speelt voor €5/punt zonder tekengeld) van mij btw traint 4x per week en als ze 1 training skipt moet ze wel een vervangende activiteit doorsturen naar haar trainer met hartslagwaarden.
En ja, die betaalt ook lidgeld, naft voor de trainingen, sponsor cafés bezoeken na uitwedstrijden tegen B ploegen van Genk, Gent, Standard, ... heel België dus.
Als zij diezelfde onkostenlogica zoals jij gebruikt Misterblort dan steekt ze geld toe en is ze meer tijd kwijt in een week.
 
Laatst bewerkt:
Welke budgetten hebben die ploegen dan (zwart + wit samen)? Want ik zie hier bedragen passeren die hoger zijn dan wat iemand in eerste klasse volleybal verdient (een van de basisspelers in een ploeg uit de middenmoot), en daar hebben ze dan nog een pak minder spelers in de ploeg.
Die hun jaarbudget, dus van de ploeg, ligt trouwens een pak lager lager dan het gemiddelde loon van een speler in eerste klasse...
 
Eigenlijk niet echt , je hebt enkele "kermis"meetings (1-3 keer per jaar dat je dat mss meedoet)
Maar dan moet je ook al goed zijn (bij de beste van je provincie) om mss wat geld te pakken (20-30€ voor de winnaar).

Je hebt dan ook nog IFAMS , maar dat zijn enkel de Elite atleten die daar wat geld kan pakken.
En als je geluk hebt kan je ook als haas fungeren (als je op hun radar komt) op die IFAMS en dat betaald ook wel redelijk (Bon van een winkel +/-30€-80€).

Mijn max. bedrag ooit op 1 jaar was 220euro (BK Beloften Zilver , 2 goede kermismeetings (waarbij je dan zoveel mogelijk nummers meedoet om geld te scoren :D ).
Net genoeg om men lidgeld te betalen en een paar goede loopschoenen :D
Elke Flanders cup kan je geld verdienen (prestatiebonus) net als elke crosscup (afhankelijk van uw plaats)

En via de club hadden wij ook een puntensysteem waarbij de eerste 15 adhv behaalde punten geld hadden.
En soms doen ze voor de echte goeie nog iets extra (deelnemen aan internationale kampioenschappen)

Er is bij mijn weten 1 club waar je goed geld verdiend en dat is RESC (maandloontje) maar dat zijn dan atleten die ook internationale kampioenschappen meedoen

Ken er wel die wel wat verdient hebben binnen atletiek ook maar dat was bv toen steeple nieuw was bij vrouwen konden die op meetings wel ettelijke k's verdienen (in buitenland zoals in Quatar, in het zwart)
 
Hier bij ons speelt (of speelde) er al enkele jaren ene da nog in 1e klasse heeft gespeeld, maar die dan efkes in de bak heeft gezeten (zijn vrouw wa kletsen gegeven, so I've heard). Afrikaans international geweest, en wel wa matchen in 1e. Die kwam in 4e provinciale wa shotten, ondertussen ook naar 3e gegaan. Kost en inwoon betaald + nog wa winstpremies, voor zover ik weet. Niks vanuit de club zelf dacht ik, gewoon ene geldschieter me teveel zwart geld..
 
Wat Pablohoney zegt.
Er zijn nog mensen die veel straffer trainen en meer tijd in steken wekelijks maar zien geen/amper financiële return er voor terug.
Praktisch eigenlijk bijna iedereen dus die geen voetballer is.

Die vrouwelijke voetbalcollega (die speelt voor €5/punt zonder tekengeld) van mij btw traint 4x per week en als ze 1 training skipt moet ze wel een vervangende activiteit doorsturen naar haar trainer met hartslagwaarden.
En ja, die betaalt ook lidgeld, naft voor de trainingen, sponsor cafés bezoeken na uitwedstrijden tegen B ploegen van Genk, Gent, Standard, ... heel België dus.
Als zij diezelfde onkostenlogica zoals jij gebruikt Misterblort dan steekt ze geld toe en is ze meer tijd kwijt in een week.
Er is niks mis met mijn logica dus idd ze is meer geld kwijt dan dat ze eraan verdiend.

Ik zeg ook niet dat het eerlijk is maar er zijn veel supporters voor mannenvoetbal in elk dorp en er lopen niet in elk dorp goeie spelers rond. Ge moet wel ne goeie zijn om dat te verdienen e.. Als er 3 ploegen zijn die u willen dan is dat gewoon goed onderhandelen..
Heel veel hangt ook af van u positie op het plein. Verdedigers zijn er veel meer dan spitsen bvb.. dus die verdienen dan ook het meeste
 
Elke Flanders cup kan je geld verdienen (prestatiebonus) net als elke crosscup (afhankelijk van uw plaats)

En via de club hadden wij ook een puntensysteem waarbij de eerste 15 adhv behaalde punten geld hadden.
En soms doen ze voor de echte goeie nog iets extra (deelnemen aan internationale kampioenschappen)

Er is bij mijn weten 1 club waar je goed geld verdiend en dat is RESC (maandloontje) maar dat zijn dan atleten die ook internationale kampioenschappen meedoen

Ken er wel die wel wat verdient hebben binnen atletiek ook maar dat was bv toen steeple nieuw was bij vrouwen konden die op meetings wel ettelijke k's verdienen (in buitenland zoals in Quatar, in het zwart)
Jup, maar voor die flanderscup prestatiebonussen moet je toch ook al ferm kunnen lopen ;)
Bvb. 10.62 op de 100m (voor meteen wel 75euro ) voor de mannen.
Dat zijn er ook wel maar max. een 10 tal die dat kunnen in belgië (en het moet dan nog eens goed weer zijn ;) )
 
Er is niks mis met mijn logica dus idd ze is meer geld kwijt dan dat ze eraan verdiend.

Ik zeg ook niet dat het eerlijk is maar er zijn veel supporters voor mannenvoetbal in elk dorp en er lopen niet in elk dorp goeie spelers rond. Ge moet wel ne goeie zijn om dat te verdienen e.. Als er 3 ploegen zijn die u willen dan is dat gewoon goed onderhandelen..
Heel veel hangt ook af van u positie op het plein. Verdedigers zijn er veel meer dan spitsen bvb.. dus die verdienen dan ook het meeste
Misschien in uw regio maar ik heb al wedstrijden gehad in 1e provinciale voor 50 à 100 man. 90% van de tijd zelfs. Soms trekken die B-ploegen meer volk omdat ze daar wel met spelers van rond de kerk spelen en niet met geldspelers van alle uithoeken van de provincie.

Ik heb totaal geen probleem dat voetballers zoveel geld verdienen. Integendeel, ik geef ze groot gelijk zelfs dat ze profiteren van het huidige systeem maar op compassie na "je zou eens moeten weten hoeveel tijd daar wel niet in kruipt in een week en verplichtingen hebben van het bestuur" moet je toch niet rekenen van mijn kant, daarvoor is de financiële return toch te mooi en groot. Als je wilt voetballen zonder verplichtingen en meer tijd in de week hebben dan moet je maar de zondagmorgen of zaterdagnamiddag shotten bij de reserven/veteranen/studaxen of bedrijfsvoetbal spelen. Het zijn die sponsorcafés, steunkaarten of koekenverkopen die er voor zorgen (of toch een klein deel) dat je een mooie extra loonfiche hebt.

Iets geven en vooral veel nemen.
 
Waarom zou een lokale handelaar eigenlijk zwart geld in een ploeg stoppen? Als hij er wit geld in steekt via sponsoring kan hij het aftrekken en is dat toch veel interessanter dan er eigen/zwart geld in te pompen?
 
ik snap ook niet waarom iemand daar geld in steekt. Mijn ploeg vroeger was ook zo, rijke voorzitter en heel veel sponsors. Letterlijk al het geld ging naar enkele spelers van de eerste ploeg. in vierde en derde provinciale.

Ik heb daar alle jeugdreeksen doorlopen en de eerste keer dat ik met een fatsoenlijke bal kon trainen, … was toen ik naar het cafévoetbal overstapte.
Nu, de topploeg is op de fles gegaan toen de voorzitter ermee stopte. Nu is er een ander bestuur en pakken ze het hopelijk wat beter aan.


Waar ik nu woon, krijgen alle spelers van de eerste ploeg hetzelfde: 30euro per punt. Allemaal uit de eigen jeugd en/of uit de buurt.

Ik heb hen nog nooit een speler weten kopen of „halen“. Ook na promotie bleef de ploeg hetzelfde, afgezien van jaarlijks enkele U19 spelers die opschuiven richting 1ste ploeg.
 
Terug
Bovenaan