Wat verdient een amateurvoetballer?

Ik ben er zeker van dat het geld ten koste gaat van het plezier bij het voetbal, althans voor een deel.
Er zijn er die inderdaad uit passie voetballen maar als ik mijn vrienden hoor is het grotendeel er toch nog steeds voor het geld, zeker in 1e en 2e prov.

Ik wil graag voetballen puur uit passie en vriendschap (ook al was ik diegene die de thread startte uit nieuwsgierigheid)

Ergens hoop ik dit nog te vinden en anders wordt het toch uitkijken naar een andere sport :)

Doe je het niet voor het geld, maar voor de fun en de vriendschap, dan kan ik u cafévoetbal aanraden.

We zijn met een hoop vrienden na het middelbaar bij een cafévoetbalploeg gestart waar de oudere generatie wilde stoppen of afbouwen.
 
Misschien in uw regio maar ik heb al wedstrijden gehad in 1e provinciale voor 50 à 100 man. 90% van de tijd zelfs. Soms trekken die B-ploegen meer volk omdat ze daar wel met spelers van rond de kerk spelen en niet met geldspelers van alle uithoeken van de provincie.

Ik heb totaal geen probleem dat voetballers zoveel geld verdienen. Integendeel, ik geef ze groot gelijk zelfs dat ze profiteren van het huidige systeem maar op compassie na "je zou eens moeten weten hoeveel tijd daar wel niet in kruipt in een week en verplichtingen hebben van het bestuur" moet je toch niet rekenen van mijn kant, daarvoor is de financiële return toch te mooi en groot. Als je wilt voetballen zonder verplichtingen en meer tijd in de week hebben dan moet je maar de zondagmorgen of zaterdagnamiddag shotten bij de reserven/veteranen/studaxen of bedrijfsvoetbal spelen. Het zijn die sponsorcafés, steunkaarten of koekenverkopen die er voor zorgen (of toch een klein deel) dat je een mooie extra loonfiche hebt.

Iets geven en vooral veel nemen.
Op compassie na.. waar de fuck komde gij mee af.. Ik ben al 8 jaar gestopt waarom zou ik mij dat nu een hol aantrekken wat gij daarvan vindt?
Het is een topic met de vraag wat dat schuift. Ik antwoord daarop en zeg dat ge niet moet onderschatten hoeveel tijd ge er insteekt om dat te verdienen. Dat is alles.
 
Op compassie na.. waar de fuck komde gij mee af.. Ik ben al 8 jaar gestopt waarom zou ik mij dat nu een hol aantrekken wat gij daarvan vindt?
Het is een topic met de vraag wat dat schuift. Ik antwoord daarop en zeg dat ge niet moet onderschatten hoeveel tijd ge er insteekt om dat te verdienen. Dat is alles.
Jouw post kwam gewoon wat over als een klaagzang over wat amataurvoetballers moeten doen voor hun geld te verdienen, terwijl dat toch de laatsten zijn die mogen klagen over de financiele return voor hun hobby die ze (hopelijk) met passie doen.

Kan totaal anders bedoeld zijn uiteraard, maar zaken zoals "naft voor naar de training te rijden" 😀.

Kan zijn dat je het anders bedoelde hoor, en je gewoon ook de keerzijde even wou meegeven. Geen kritiek naar jou toe op dat vlak.

Iets anders.
Hoeveel ploegen zouden er trouwens opgedoekt worden, of hoeveel mensen zouden naar een andere sport getrokken worden moest de financiele compensatie in amateurvoetbal evenredig zijn met andere sporten?
 
Jouw post kwam gewoon wat over als een klaagzang over wat amataurvoetballers moeten doen voor hun geld te verdienen, terwijl dat toch de laatsten zijn die mogen klagen over de financiele return voor hun hobby die ze (hopelijk) met passie doen.

Kan totaal anders bedoeld zijn uiteraard, maar zaken zoals "naft voor naar de training te rijden" 😀.

Kan zijn dat je het anders bedoelde hoor, en je gewoon ook de keerzijde even wou meegeven. Geen kritiek naar jou toe op dat vlak.

Iets anders.
Hoeveel ploegen zouden er trouwens opgedoekt worden, of hoeveel mensen zouden naar een andere sport getrokken worden moest de financiele compensatie in amateurvoetbal evenredig zijn met andere sporten?
Ok dan.

Ik denk dat dat zou meevallen want iedereen begint van kleinsaf te shotten omdat dat is wat ze willen doen en kinderen doen dat niet voor het geld..
Er zouden er wss wel veel zijn die vroeger zouden stoppen dan dat ze nu doen en dus de ploegen zouden over het algemeen wel jonger zijn denk ik.
Op termijn zullen de meeste ploegen toch fusioneren. Er zijn gemeentes met 3 voetbalploegen bvb.. Dat is helemaal niet logisch.
 
Op beyondgaming moet er toch altijd één iemand zijn die 't niet kan verdragen dat iemand voor een halve dag te sjotten €300 verdient, en het uit liefdadigheid zou moeten doen :')

Soit, het is idd ook tijdrovend, dat is ook de reden dat ik er mee gestopt ben. Na uw werk in de winter nog twee uur 's avonds met koude tenen balletjes gaan trappen, nja nee.

Over het zwart geld. Een ploeg in mijn regio uit nationale had ook een voorzitter met een bedrijf in Hongarije, waar zijn spelers waren ingeschreven. Kon ze op die manier ook een bedrijfswagen laten hebben "van de firma". Klopten in realiteit geen minuut werk voor de firma, maar werden zogezegd wel betaald voor die uren. Maar die "uren" waren dan gewoon hun premies voor te voetballen.

Enfin, heeft wel 18 maanden cel gekregen.
 
Indien het op mij is, ik heb al 2x aangegeven dat het hun volste recht is. Alleen heb ik mijn bedenkingen als ik "liefdadigheid" lees.
Het is toch logisch dat er wekelijks 2 à 3x getraind wordt op een bepaald niveau en er nog iets kleins tegenover staat als er een mooie verloning tegenover staat?
 
Laatst bewerkt:
Indien het op mij is, ik heb al 2x aangegeven dat het hun volste recht is. Ik zou het ook doen moest ik de kwaliteiten hebben. Alleen heb ik mijn bedenkingen als ik "tijdrovend" of "liefdadigheid" lees. Ik dacht dat het nog altijd een hobby was? Dat is wat mij betreft de verkeerde instelling als sportmens.

Het is toch logisch dat er wekelijks 2 à 3x getraind wordt op een bepaald niveau en er nog iets kleins tegenover staat?
Het was niet op jou :p je twee alinea's spreken mekaar tegen, of begrijp ik het verkeerd?

Alleszins, een hobby betekent niet dat je je er niet voor moet inspannen. Het is in dit geval ook een engagement. Of de verloning daar recht evenredig in balans is, is een andere kwestie natuurlijk.
 
Buurjongen, linksback, van me speelde (hoogste) jeugd Grimbergen.
Nu P3 bij andere club in de Rand.

Hij krijgt vast 50€ pm en 35€ per overwinning.
 
In 2000 speelde ik als 20 jarige een jaar in 3e provinciale en daar kreeg ik toen 50€ per match sowieso en dan nog eens 75 extra voor een gelijkspel en 150 extra voor winst. Op een goei maand had ik dus 800€ extra terwijl ik toen voor 1 van mijn eerste lonen een kleine 1200€ had. Dan spreek ik al van 20 jaar geleden. Ben opt eind van t seizoen gestopt wegens hernia en gedegouteerd van de vriendjespolitiek.

Als ik nu weet wat ik toen wist had ik beter mijn best gedaan :D
Ik sta nog in het spel championship manager 97/98 trouwens haha
 

Blijf dat gewoon degoutant vinden, voor 3 man en een paardenkop spelen en 10k net / jaar schuppen. Amateurvoetbal mijn gat die spelen puur voor het geld en dat wordt dan nog amper belast als het al eens in het wit is
 
“En toch vind ik tienduizend euro per jaar niet overdreven voor wat wij doen”, zegt een speler uit tweede amateur. Wij trainen vier keer per week, in weer en wind, en spelen nog een match in het weekend.

Tja, dat is dan de houding van een geldwolf maar niet van een sportmens in mijn ogen.
Genoeg voorbeelden van sportmensen die ook zoveel trainen in een week + wedstrijd maar niet die geldbedragen verdienen of zelfs moeten toesteken.
 
Buiten het zwart geld, daar spreek ik me niet over uit. Maar verder is er toch geen verschil met iemand die bijverdient in de horeca? Je klopt x-aantal uren per week, en daar staat een vergoeding tegenover?
 
Buiten het zwart geld, daar spreek ik me niet over uit. Maar verder is er toch geen verschil met iemand die bijverdient in de horeca? Je klopt x-aantal uren per week, en daar staat een vergoeding tegenover?
Horeca is uitsluitend een professioneel beroep

Dit is niet betaald voetbal akka niet professioneel akka een hobby dus nee waarom daar dan zoveel geld in rond moet gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Dat betaald worden in het amateurvoetbal zouden ze gewoon moeten verbieden. Dat onkosten betaald worden kan ik nog tot op een zekere hoogte begrijpen, een premie bij behalen van promotie of behoud ook. Maar elke maand een extra loon (in het zwart) is toch te zot voor woorden? Ik ken er zo die op paar jaar tijd in alle hoeken van de provincie gezeten hebben en daardoor een tankkaart van de club hebben want ja die km's moeten vergoed worden he. Alsof je nergens dicht bij huis kan voetballen? Nee je kan nergens dicht bij huis zoveel verdienen met dat voetbal.
Ik las deze middag dat ze de competitie in het amateurvoetbal willen stop zetten door de Corona crisis. Maar uiteindelijk mogen al die jongens gewoon blijven voetballen he, dat is niet verboden geweest he. Maar er mag geen volk op staan kijken die voor het geld zorgen om ze allemaal te betalen. En aangezien er weinig zijn die niet voetballen voor het geld zijn ze wel verplicht om alles stop te zetten.
 
Buiten het zwart geld, daar spreek ik me niet over uit. Maar verder is er toch geen verschil met iemand die bijverdient in de horeca? Je klopt x-aantal uren per week, en daar staat een vergoeding tegenover?
Dus voor mijn <insert hobby hier> zou ik ook betaald moeten worden?
 
a) Als jij iemand zot genoeg vindt om jou te betalen voor die hobby, is dat jouw goed recht.
b) niet zo jaloers zijn, wet van vraag en aanbod. Kapitaalkrachtigen hebben het ervoor over. Simple as a b c.
Is dat echt vraag en aanbod? Of eerder lokale handelaars die iets met hun zwart geld willen doen of minder belastingen willen betalen..

Want wie komt daar naar kijken?
 
Geen idee, ik kijk daar niet naar. HAHA.
Ik denk dat ik in herhaling val maar het is hier al eerder gezegd dat niemand zwart geld goedpraat. Maar als iemand 10.000 euro in't wit krijgt, waarom niet he. Ge kunt mensen niet verbieden het uit te geven als ze dat willen.
 
Terug
Bovenaan