Hallo iedereen, ik lees al even mee op het forum en heb besloten om ook eens te posten aangezien het misschien een jobprofiel is dat interessant kan zijn voor anderen hier.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 31
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9,5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Overheid (lokaal bestuur)
Huidige functie: IT Deskundige (Proefperiode statutair)
Anciënniteit: ongeveer half jaar overheid, 9j privé (kon meegenomen worden)
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): in principe 38u maar bij dringende zaken kan dit soms eens meer zijn
verantwoordelijkheden: Beheer alle IT gerelateerde zaken binnen de gemeente, van first line tickets en plaatsen hardware tot beheer netwerk en server omgeving
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4340
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- 2650
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig (specifieke berekening voor overheid)
BedrijfsGSM/laptop: Laptop, maar wordt enkel voor gebruikt voor werk
Maaltijdcheques: 7,5 euro per werkdag
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Overheidskorting bij allerhande bedrijven, voordelig sporten via sportdienst gemeente, GSM abonnement
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Lokaal bestuur
Afstand woon/werk in km's: 2
Afstand woon/werk in tijd: 5-10min
Eigen auto nodig voor het werk: /
Verplaatsingsvergoedingen: fietsvergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): 10 + 2 extra feestdagen
Vrijheid om verlof te nemen: in samenspraak met collega's
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Bij uitvallen infrastructuur of op piekperiodes (verhuizen diensten, grote evenementen waar voorbereiding nodig is,...)
Hoe vaak overuren te presteren: Bij dringende problemen/uitvallen, maximum enkele dagen per maand
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Weinig budget voor betalende opleidingen, maar gratis opleidingen zijn mogelijk in samenspraak met diensthoofd
Telewerk (buiten corona-periode): max 1 dag per week
Verantwoordelijkheid over personeel: /
Ik ben tevreden met de verloning, al zijn de extralegale voordelen zoals bekend zeer beperkt bij de overheid.
Vooral de afstand woon-werk is voor mij onbetaalbaar komende van een consulting job.
Waar ik het meeste schrik voor had was de algemene sfeer. We weten allemaal hoe de meesten uit de privé denken over ambtenaren...
Maar uiteindelijk was ik aangenaam verrast en was het qua werksfeer niet zo verschillend tov de privé, al heb ik gehoord dat dit wel afhankelijk is van gemeente tot gemeente.
Het is enkel even wennen dat er boven het dagelijkse management ook nog een extra laag politiek zit die akkoord moet geven over alles en ook hun eigen mening heeft over bepaalde zaken.