Heel mooie progressie op 2j, goed bezig!update met de indexering en aanpassing rol in het vet.
Intern doorgegroeid en in 2 jaar tijd 1000€ bruto opslag gekregen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heel mooie progressie op 2j, goed bezig!update met de indexering en aanpassing rol in het vet.
Intern doorgegroeid en in 2 jaar tijd 1000€ bruto opslag gekregen.
De bedoeling om idd door te groeien (nog geen idee of ik naar 3rd line wil met tijd of eerder teamlead) want wil van enduser support vanaf maar eerst zorgen dat de 2nd line deftig draait en dat mijn kennis verder groeit. De 2nd line is pas in juni opgezet geweest (vroeger enkel helpdesk en 3rd line) en we zijn nu met 2 mensen voorlopig. De bedoeling is dat we die ook verder uitbreiden (ook een 24x7 opzetten met mensen in Azië en in de Americas). Ik zou daar actief willen in betrokken worden dus voorlopig nog uitdaging genoegBest wel mooi op 2 jaar tijd, nog goesting om verder door te groeien naar een 3rd line/engineering rol of doe je dit het liefst?

Hoe meer hoe beter he. Ik ken geen andere plaats waar er zo open over lonen wordt gepraat in Belgie. Als het via een admin wordt gepost heb je een extra beveiliging dat het geen random trol is.Omdat je er anders op zijn minst nog een member aan kan plakken, discussie hebben en vragen stellen. Ik snap zelfs het nut van die anonimiteit in die post niet want dat is hier werkelijk een 13-in-een-dozein pakket? Dan zou ik eerder snappen dat een SlashDotSlash dit zou aanvragen. Maar toch niet voor een random dev.
Ik zou het ook net drempelverlagend vinden (maar mss inderdaad vooral voor mensen met een unieke en daardoor meer herkenbare job). Ik vraag me wel af of het behoort tot de taken van crewmembers om 'anonieme' posts te gaan (door)posten?Hier zie ik het nut nu eens totaal niet van in? Zo'n anonieme post gemaakt door een crewmember in naam van iemand anders voegt toch totaal niets toe?
Lijkt me nogal overkill.Een "members" only tag zou wel iets tof zijn, maar geen idee of dat mogelijk is?

Ik snap dan weer de meerwaarde niet van te "weten" dat het gaat om xXM0nsterK|LL€rXx in de plaats om iemand via via die anoniem wenst te blijven... Het gaat er toch een beetje om dat je een inzicht krijgt om iemand anders' loon waarvan je dan wel regio/leeftijd/studies/brutoloon/extralegale voordelen/... te weten krijgt, wat wel interessant kan zijn...Omdat je er anders op zijn minst nog een member aan kan plakken, discussie hebben en vragen stellen. Ik snap zelfs het nut van die anonimiteit in die post niet want dat is hier werkelijk een 13-in-een-dozein pakket? Dan zou ik eerder snappen dat een SlashDotSlash dit zou aanvragen. Maar toch niet voor een random dev.
Puur om privacy zou ik kunnen begrijpen - zijn er nog andere redenen waarom je dat niet zou durven posten? Hoogte van het loon kan geen issue zijn (in elk boerengat woont wel iemand die je kent waar je weet - daar komt een paar miljoen per jaar binnen), een wat minder loon zou ik nog beter begrijpen - ook al wordt daar met respect mee omgegaan.Mja, dat snap ik zeker maar op een gegeven moment ga ik het niet meer durven vrees ik![]()
Puur om privacy zou ik kunnen begrijpen - zijn er nog andere redenen waarom je dat niet zou durven posten? Hoogte van het loon kan geen issue zijn (in elk boerengat woont wel iemand die je kent waar je weet - daar komt een paar miljoen per jaar binnen), een wat minder loon zou ik nog beter begrijpen - ook al wordt daar met respect mee omgegaan.

Zat al te denken in die richting, het is dan ook geen 13 in een dozijn profiel natuurlijk, al zullen je teamleden wellicht zoiezo al een redelijke inschatting kunnen maken, mss wel eens checken of je nergens een scène beschreven hebt in één of andere parenclub, … zoiets lijkt me al minder evidentVooral het rare moment mijden dat één van uw teamleden vraagt of ge die éne van dat forum zijt![]()

Tuurlijk privacy, als je hier regelmatig post kan het best zijn dat ieman met wat skills en goesting achter je echte naam komt en dat is toch stap td ver voor mij, behalve mijn vrouw hoeft niemand mijn loon te kennen… typisch Vlaamse mentaliteit vermoedelijkPuur om privacy zou ik kunnen begrijpen - zijn er nog andere redenen waarom je dat niet zou durven posten? Hoogte van het loon kan geen issue zijn (in elk boerengat woont wel iemand die je kent waar je weet - daar komt een paar miljoen per jaar binnen), een wat minder loon zou ik nog beter begrijpen - ook al wordt daar met respect mee omgegaan.

We hebben een tijdje geleden de regels omtrent tweede accounts een beetje versoepeld: https://www.beyondgaming.be/threads/forumregels-warns.554/#post-9214.Mja, dat snap ik zeker maar op een gegeven moment ga ik het niet meer durven vrees ik![]()
Volgend jaar is het in ieder geval gedaan met stoefenmischien wou hij geen commentaar over de belachelijk hoge ip ruling?

Voorstel gekregen om dichter bij huis te werken en boeiender job inhoud maar financieel is een significante inlevering…
Huidig €3.8K bruto - 2.7K netto
Voorstel €3.2K bruto - 2.3K netto
Brug van bruto-netto is door onkostenvergoeding en VAA. Beiden volledig pakket (auto, verzekeringen, etc.). Besparing van 200KM W-W/dag op kantoor.
Financieel lijkt het super maar het sociale privé aspect lijkt me idd niet te onderschattenEven ge-update want nieuwe belastingsschalen, loon geïndexeerd, kleine bijkomende verantwoordelijkheden gekregen.
1. PERSONALIA
Leeftijd: 37
Opleiding: TSO elektriciteit
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : Sinds 2006
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Arbeider
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Energie sector
Huidige functie: High Voltage Authorised Person, Troubleshooter, procedure writer in de offshore wind
Anciënniteit: 11 jaar in deze branche
Officiële aantal uren tewerkstelling: 152u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45uur minimum. Nogal afhankelijk van hoeveel meetings en extra training ik volg in offshift.
3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 9500€+ ( afhankelijk van drukte & opleidingen)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4900-6000€ (vakantiegeld van vlot boven de 12k)
Nettovergoedingen: 270€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja, volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM en abo, laptop, tablet
Maaltijdcheques: €8
Ecocheques: €250
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja, geen idee
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO90 tot aan limiet van €3447 bruto, KPI's, ...
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Noordzee. Training en meetings in NW EU.
Afstand woon/werk in km's: 0 km. Ik woon en werk tijdens mijn werkweken op een schip gechartered door de werkgever.
Afstand woon/werk in tijd: 1 min.
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Wettelijk minimum
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Nee, absoluut onmogelijk om een stuk loon in te leveren voor een wagen. Ik krijg wel zonder problemen een degelijke huurwagen en/of vlucht als ik ergens heen moet onshore.
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 152 uur
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 15,2 uur
Vakantiedagen (andere extra): nvt
Vrijheid om verlof te nemen: ja maar dien dit af te spreken met mijn back to back.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: "dag" van 11 uur minimum dit minimum 14 dagen lang.
Glijdende werkuren: Zelden later starten maar vaker later stoppen.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Soms. Afhankelijk van hoeveel tijdsdruk er is.
Hoe vaak overuren te presteren: Soms. Indien er technische problemen zijn doen we door totdat het opgelost is zolang dit veilig en verantwoord kan gedaan worden.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Zeer vaak verplicht opleidingen te volgen en te slagen in examens.
Telewerk (buiten corona-periode): Onmogelijk.
Verantwoordelijkheid over personeel: nee
Het is een zeer uitdagende job en als je door techniek gebeten bent kan je echt volledig losgaan.
Ik werk met hydraulica, meet en regeltechniek, grootschalig AC/DC/AC power conversion, HVAC, SCADA, Hoogspanning, liften, kranen, digitale meters, etc.
Er is ook een zeer hoogstaande veiligheidscultuur dus heel de dag door nonstop bezig met checks, checklists, permits, feedback, reporting, registratie etc.
Ik zit wel in een gouden kooi. Ik kan nergens anders aan het werk zonder een (significant) stuk loon in te leveren. Andere potentiële werkgevers kunnen in de verste verte niet bieden wat de offshore wind biedt. Iedere dag dat ik werk staat de werkgever ook gratis eten en drinken, was wordt gedaan door cabine personeel. 0,0 kosten aan water. Minieme kosten aan verwarming en elektriciteit want je bent toch niet thuis.
Klinkt leuk he? Wel hier zijn de nadelen:
Na al die jaren begint het toch wel wat zwaarder aan te voelen, de lange dagen, de hitte, de druk (die je soms jezelf oplegt want je wil alles operationeel houden voordat de storm komt want in een storm heb je geen toegang meer tot de turbines)
Nieuwe (goede) collegas voor ons klein team vinden is moeilijk dus het blijft eigenlijk altijd druk druk.
Je mag geen hoogtevrees, watervrees hebben. Niet te veel last van zeeziekte hebben. Je moet fysiek fit en gezond zijn en toch wat spieren hebben zodat je (indien nodig, niet altijd) torens van 90 tot 120 meter kan klimmen.
Je moet het zien zitten om lang weg te zijn van huis. Dat heeft een impact om je sociaal leven.
Geregeld naar het buitenland voor verplichte training. Goed studeren voor de examens waarvoor je verplicht bent om te slagen. Niet slagen is een groot probleem want dan mag je bepaalde taken niet meer uitvoeren.
Op geregelde tijdstippen kom je voor een panel die dan oordelen of je wel nog mag werken voor hun.
Werken op een site in een ander land? -> Andere wetgeving. -> Wetgeving studeren specifiek van dat land en dan opnieuw examens slagen.
Soms 14 uur+ reizen om op site te raken.
Sommige windfarms hebben slecht internet dus even facetimen naar huis zit er niet altijd in.
Je mist de helft van alle sociale events want je werkt 50/50 dus ook mis je sommige jaren zowel kerst als nieuwjaar met familie en vrienden want je zit ergens ver weg op zee op een schip.
Amai precies meer nadelen dan dat ik zelf besef haha. Best dat ik de job al heb want anders zou ik weinig zin hebben om er voor te soliciteren.
Ik blijf dit waarsschijnlijk wel doen zo lang mijn lichaam dit toe laat want het is eigenlijk best leuk.