Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik denk dat dat toch echt wel zeer utopisch denken is.

Het beste van uzelf geven en uitdagingen is nooit rust, altijd stress, etc En het is maar een minimum dat daar ook iets tegenover zal zien staan
Omdat ge uzelf uitdaagt heb je stress? Niet iedereen strest bij een uitdaging hé... Als je er trouwens niets tegenover krijgt, ga dan naar een werkplek waar je wel wordt beloond voor je werk, zo simpel is het.
Je bedoelt bore-out zeker. Is niet hetzelfde.
Tjah het kind moet een naam hebben maar op de werkvloer komt het er uit als een burnout hé... Bore-out is trouwens geen erkende ziekte voor sociale zekerheid/verzekeraars.

Omdat ge uzelf uitdaagt heb je stress? Niet iedereen strest bij een uitdaging hé... Als je er trouwens niets tegenover krijgt, ga dan naar een werkplek waar je wel wordt beloond voor je werk, zo simpel is het.
Een uitdaging wil zeggen reële kans op falen met consequenties. Ik denk dat er weinigen zijn die dan geen stress ervaren.

Een uitdaging wil zeggen reële kans op falen met consequenties. Ik denk dat er weinigen zijn die dan geen stress ervaren.
Huh? Ik dacht dat we over het werk bezig waren, wat zijn de consequenties van uzelf uit te dagen en dan te 'falen'? Minder loon ga je niet krijgen, je hebt meer gedaan van werk dan het bare minimum wat je anders doet dus slechte reviews zal je wel niet krijgen dus ik zie het niet meteen.

Huh? Ik dacht dat we over het werk bezig waren, wat zijn de consequenties van uzelf uit te dagen en dan te 'falen'? Minder loon ga je niet krijgen, je hebt meer gedaan van werk dan het bare minimum wat je anders doet dus slechte reviews zal je wel niet krijgen dus ik zie het niet meteen.
Ja ok dat zijn dan van die HR uitdagingen. Dat doet er niet toe.

Ik bedoel zaken als 'hey ik zal dat certificaat halen dat effectief moeilijk te halen is en als ik dat niet haal dan hangen daar echte financiële gevolgen voor mezelf en/of het bedrijf aan vast' of 'ja ik zal dat wel gaan doen bij die belangrijke klant en als ik een fout maak hangen daar weerom echt gevolgen aan vast'. Van het type dat moet je geen twee keer doen of je ligt buiten of zoals als je daar een fout maakt gaat dat helemaal naar de top,etc

Maar ja van het soort van 'uitdagingen' type dat @Biljart aanhaalde daar is geen stress bij nee.

En het soort dat ik daar aanhaal, ik zie dat veel rond mij waar er veel mensen zijn die dat niet willen doen. Veilige zaken, ja natuurlijk maar de dingen waar het meer is van 'sales heeft dat verkocht maar geen idee of dat wel mogelijk is..' niet iedereen wil daar zijn hand voor opsteken

Ik heb mijn eindejaarspremie ontvangen, maar dit is netto 45,46% van mijn brutoloon? Sinds wanneer wordt dit aan meer dan 50% belast?

Ik heb mijn eindejaarspremie ontvangen, maar dit is netto 45,46% van mijn brutoloon? Sinds wanneer wordt dit aan meer dan 50% belast?
Uw belastingen stijgen progressief naarmate je meer verdient.

Je blijft altijd meer verdienen door die stijging maar op dat hogere stuk gaat er gewoon meer afgaan dan ervoor.

Ik bekijk dat als een positief ding, want dat wil zeggen dat ik goed verdien.

Op een “extra loon” kan de bedrijfsvoorheffing oplopen tot 53,5%. Is afhankelijk hoeveel je verdient.

Wilt niet zeggen dat je meer belastingen betaald. Uiteindelijk komt uw belastbaar stuk van de eindejaarspremie op de hoop bij uw belastingaangifte. En wordt dat verdeelt over de schijven.

Je betaald dus nu meer voorschot op uw belastingen.

Met die visie zit je toch na een decennia of 2 in een burnout hoor...

Ik snap wat je bedoelt maar als je dan toch "moet" werken voor centen, waarom het niet ineens uitdagend maken en de beste versie van uzelf geven? Niet iedereen houdt natuurlijk van een uitdaging en dat moeten ze dan zelf weten om gewoon het absolute minimum te doen maar die mensen moeten er ook aan denken dat ze cru gezien ca. 40 à 45 jaar moeten werken, hopelijk doen ze dan tenminste iets wat ze graag doen...
Om eerlijk te zijn: ik heb dit jaar ook gewoon gedaan wat er van mij verwacht werd maar niets meer.
Privé al genoeg werk gehad gezien:
- verbouwingen afgerond
- verhuis
- newborn baby en geen creche gevonden de eerste maanden. Gelukkig slaapt ze meestal goed de nacht rond.

Dan doe je tijdens de 9-5 gewoon het minimum.

@contextbinder, er missen voor mij wel 2 belangrijke parameters om te weten of gij overbetaalde zijt bij uwe werkgever of niet: Welke omzet en aan welke marge is uw "95% van het totaal"?

Of dat <1M€, tientallen of honderdtallen M€s zijn is telkens een heel andere situatie.

@contextbinder, er missen voor mij wel 2 belangrijke parameters om te weten of gij overbetaalde zijt bij uwe werkgever of niet: Welke omzet en aan welke marge is uw "95% van het totaal"?

Of dat <1M€, tientallen of honderdtallen M€s zijn is telkens een heel andere situatie.
Dit jaar bijna 5,5 miljoen € (zelf iets meer dan 5 miljoen), bruto marge normaal 25-30% maar dit jaar 5% minder omdat niet alle kosten t.g.v. oorlog kunnen doorgerekend worden.

Ik heb ook een vrij goed zicht op het loon van de zaakvoerder (0,3 miljoen/jaar netto - groot deel via dividend uiteraard, excl. een indrukwekkende lijst voordelen - ook nog heel veel cash op de rekening - handig voor financiering projecten, bedrijf is ook zo goed als schuldenvrij).

Eigenlijk een goede vraag - want zelf geen idee hoe die verhouding zit: ben ik dan correct/onder of overbetaald?

Dit jaar bijna 5,5 miljoen € (zelf iets meer dan 5 miljoen), bruto marge normaal 25-30% maar dit jaar 5% minder omdat niet alle kosten t.g.v. oorlog kunnen doorgerekend worden.

Ik heb ook een vrij goed zicht op het loon van de zaakvoerder (0,3 miljoen/jaar netto - groot deel via dividend uiteraard, excl. een indrukwekkende lijst voordelen - ook nog heel veel cash op de rekening - handig voor financiering projecten, bedrijf is ook zo goed als schuldenvrij).

Eigenlijk een goede vraag - want zelf geen idee hoe die verhouding zit: ben ik dan correct/onder of overbetaald?
Vraag is (nogmaals) of je gemakkelijk vervangen kan worden door iemand anders (niet per sé een reeds bestaande collega) om jouw werk op te vangen hé. Zo ja, dan ben je correct of overbetaald, zo neen, dan ben je correct of onderbetaald.

Wie zal het zeggen :-)

Kan je dit niet optimaliseren?
Geen idee wat er eigenlijk effectief interessant is want voor zaken heb ik het gevoel dat je alsnog veel betaald ..
- Fiets leasen
- Multimedia aankoop
- Pensioen sparen

Vraag is (nogmaals) of je gemakkelijk vervangen kan worden door iemand anders (niet per sé een reeds bestaande collega) om jouw werk op te vangen hé. Zo ja, dan ben je correct of overbetaald, zo neen, dan ben je correct of onderbetaald.

Wie zal het zeggen :)

Het is niet mijn gewoonte om eigen prestaties in de verf te zetten - kan hier op het forum mss wel zo overkomen maar in real life ben ik veel genuanceerder. Op zich is dat loon niet slecht, dat weet ik ook - maar het chronische gebrek aan iet of wat optimalisatie is al langer een doorn in het oog, net als een groepsverzekering van 500 €/jaar - dat zie je toch quasi nergens voor gelijkaardige profielen . Doorheen dit jaar een aantal gesprekken gehad daarover en vanaf januari zal daar verandering in komen (niet enkel voor mezelf maar ook voor collega's).

En verder moet dat ook niet op de spits gedreven worden natuurlijk, werkgevers moeten winst maken - hoe meer hoe liever, want dat is de beste situatie voor de werknemers. Hetzelfde geld ook voor werknemers - tevreden werknemers zijn beter dan ontevreden werknemers.

Ook de vraag of je zelf vind of je al dan niet makkelijk te vervangen bent of niet is een moeilijke: zeg je "ik ben onvervangbaar" - dan getuigd dat van hoogmoed, te veel vertrouwen en mss zelfs minachtend ten aanzien van je omgeving en collega's - in heel de wereld zijn er heel mss 100 personen die niet vervangbaar zijn en daar zal ik geen deel van uitmaken. Zeg je "ik ben makkelijk vervangbaar" - dan kan men evengoed iemand goedkoper aanwerven natuurlijk.

Ik werk er graag, krijg heel veel vrijheden maar maak daar geen misbruik van - anderzijds zet ik me ook wel in voor het bedrijf, collega's en onze klanten. Mij vervangen is geen probleem, maar ook daar moet je wat geluk hebben - voor mijn huidige collega zijn 4 voorgangers aangenomen met elk hun positieve en negatieve eigenschappen - geen van hen is gebleven / mogen blijven.

Kan je dit niet optimaliseren?
Geen idee wat er eigenlijk effectief interessant is want voor zaken heb ik het gevoel dat je alsnog veel betaald ..
- Fiets leasen
- Multimedia aankoop
- Pensioen sparen
Uw werkgever moet dit al aanbieden en in vele gevallen is dit eigenlijk niet zo voordelig
En dan nog zelfs al blijft er 250 euro bruto over wordt dat nog altijd aan hetzelfde 'belast' want dat % is gebaseerd op uw bruto belastbare jaarloon van normale bezoldigingen

Terug
Bovenaan