Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Zonet een document in mijn ebox

Ik heb blijkbaar nog een aanvullend pensioen van bij een werkgever uit 2011
Dat is nu dus een slapende pensioenrekening

Huidig bedrag: 709€
Vorig jaar: 705€ dus +- 4€ per jaar erbij
Tegen mijn pensioen zou er de volle 840€ op staan

Nu is mijn vraag, kan ik op de één op andere manier aan dat geld? Nu staat dat daar maar te schimmelen en weg te smelten

De evaluatiegesprekken zijn begonnen voor dit jaar. Normaal altijd 2 gesprekken, 1 voor bespreken van hoe het gaat en wat voor targets je voor jezelf zet en het andere later dan om over het loon te spreken.
Dit jaar zal het maar 1 gesprek zijn en zal het gewoon de index worden als opslag. Als je echt niet akkoord bent met enkel de index kan er wel verder gesproken worden.

Daarnet een kort gesprek gehad met mijn baas. We hebben een echt goed jaar met mooie winst achter de rug. En na mijn harde werk en lange dagen wil hij dat ik nu mee de vruchten pluk van zijn winst...
Maar we weten allebei niet hoe dit aan te pakken, zonder alles aan de belastingen te geven.
Een maximum CAO90 heb ik al en maximum fiscaal interessante overuren werden al uitbetaald. Winstpremie lukt niet omdat hij dit aan iedereen moet geven (weliswaar eventueel gecategoriseerd, maar de rest verdient en krijgt dus niets extra).

Het is een kleine KMO met 18 werknemers. Er is ook geen structuur met groepsverzekeringen enzo bij ons.

Hij sprak 5000 euro uit… iemand een idee hoe dit interessant uit te betalen?
Eventueel mocht ik materiaal aankopen voor thuis. Maar momenteel heb ik niets nodig.

Nu is mijn vraag, kan ik op de één op andere manier aan dat geld? Nu staat dat daar maar te schimmelen en weg te smelten
Toen je wegging bij je werkgever kon je dat volgens mij laten overzetten naar de groepsverzekering van je nieuwe werkgever, maar je hebt hier maar beperkt de tijd voor.

Indien het een groter bedrag was, kun je dat idd gebruiken voor vastgoedfinanciering. Je kunt meestal 60% opnemen indien er minimum €5-10k hierin zit. Exacte voorwaarden hangen beetje af per verzekeraar.

Ikzelf heb +/- €8000 uit mijn groepsverzekering gehaald aan 2.25% + €100 dossierkosten voor aankoop van een woning. Nog geen idee wanneer ik het ga terugbetalen, misschien bij verkoop huidige woning of anders op eindvervaldatum.

Kwartaal results zijn binnen van FY 2022. Bonus ~13%. Later deze week weet ik de full 📦 package.

Beetje magere evaluation ronde. Rank1 performer. Maar slechts 8% cash bonus (8000), 10k aandelen (4y vesting) en 1.5% opslag (los van de index).

Tis precies brace brace brace voor 2023 shitstorm.

Waar zijn de tijden naartoe van 8% increase, 30k bonussen en 50k aandelen pakketen :cry2:

Beetje magere evaluation ronde. Rank1 performer. Maar slechts 8% cash bonus (8000), 10k aandelen (4y vesting) en 1.5% opslag (los van de index).

Waar zijn de tijden naartoe van 8% increase, 30k bonussen en 50k aandelen pakketen :cry2:
Brood met confituur voor ontbijt, lunch en avondmaal in 2023 zo te horen.

Anderen kunnen enkel dromen van zo'n evaluatieronde maar relatief gezien is het voor jou natuurlijk een teleurstelling.

Ik word al jaren niet meer gëevalueerd.
Het proces kan ik volgen en daar wordt elk jaar snel doorgegaan zonder mij daar maar zelfs over aan te spreken.
Ik vind het een vreemde situatie want ik doe een aantal dingen vrijwillig die volledig buiten mijn scope of work liggen.
Precies alsof ze content zijn dat ik mij die zaken wil aantrekken maar ze willen er ook niets voor geven.
Dus laten ze alle evaluatiemomenten gewoon passeren en is het precies altijd goed.µ

Wat moet ik hier eigenlijk van denken?

Waarom brace brace brace? Denk je ook dat er iets zit aan te komen in 2023?

Bij ons ook jaarlijkse internationale sales event gecanceld. Zou in Portugal geweest zijn. Een week op hotel met 600 man eten, drinken en stinken op kosten van de werkgever. Annulering met boodschap dat ze liever het geld investeren in nieuwe functies openen.

Mag ik toch ff zeggen dat het misschien eens de moeite is om het via oogpunt van uw werkgever te bekijken? No offence hé, maar als je 12% index krijgt + 1,5% boven index nog durven klagen dat je de tijden mist van 8% increase (nu wel even los van andere bonussen)... Ik ken uw situatie natuurlijk niet maar holy shit, nog doen alsof je bijna moet inleveren....

Anderen kunnen enkel dromen van zo'n evaluatieronde maar relatief gezien is het voor jou natuurlijk een teleurstelling.
Het was een kluchtje. De 8% is collectief en de opslag was 1% voor rank2. 1.5% voor rank1.

De aandelen zijn 1000 netto per jaar, startend vanaf volgend jaar en 4x.

Dus al bij al kloten afdraaien voor een habbekrats.
Ik word al jaren niet meer gëevalueerd.
Het proces kan ik volgen en daar wordt elk jaar snel doorgegaan zonder mij daar maar zelfs over aan te spreken.
Ik vind het een vreemde situatie want ik doe een aantal dingen vrijwillig die volledig buiten mijn scope of work liggen.

Stoppen met dat te doen. Ik versta niet waarom mensen dingen doen die ze niet moeten doen. Je werkt voor een bedrijf, niet om vriendjes te maken links en rechts.
Precies alsof ze content zijn dat ik mij die zaken wil aantrekken maar ze willen er ook niets voor geven.

Why would they? Je blijft het toch doen?
Dus laten ze alle evaluatiemomenten gewoon passeren en is het precies altijd goed.µ

Wat moet ik hier eigenlijk van denken?

Op je strepen staan. Beetje zagen en klagen rond evaluation moment.
Waarom brace brace brace? Denk je ook dat er iets zit aan te komen in 2023?
Een inflatie crisis, een recessie, een munt crisis, energie crisis, ...

Mag ik toch ff zeggen dat het misschien eens de moeite is om het via oogpunt van uw werkgever te bekijken? No offence hé, maar als je 12% index krijgt + 1,5% boven index nog durven klagen dat je de tijden mist van 8% increase (nu wel even los van andere bonussen)... Ik ken uw situatie natuurlijk niet maar holy shit, nog doen alsof je bijna moet inleveren....
Het was een mopje. Uiteraard snap ik de context, er komt een 11% hike aan.

Was gewoon een wat vreemd gesprek. Blablabla en uiteindelijk ben je rang 1 maar krijg je geen hol tgo een rang2.

Zoals voorspelling paar weken geleden. Palaveren over 1 of 1.5% maar fan 10 11% die er zowiezo bij komt

Het was een kluchtje. De 8% is collectief en de opslag was 1% voor rank2. 1.5% voor rank1.

De aandelen zijn 1000 netto per jaar, startend vanaf volgend jaar en 4x.

Dus al bij al kloten afdraaien voor een habbekrats.

Stoppen met dat te doen. Ik versta niet waarom mensen dingen doen die ze niet moeten doen. Je werkt voor een bedrijf, niet om vriendjes te maken links en rechts.

Why would they? Je blijft het toch doen?

Op je strepen staan. Beetje zagen en klagen rond evaluation moment.

Een inflatie crisis, een recessie, een munt crisis, energie crisis, ...

Het was een mopje. Uiteraard snap ik de context, er komt een 11% hike aan.

Was gewoon een wat vreemd gesprek. Blablabla en uiteindelijk ben je rang 1 maar krijg je geen hol tgo een rang2.

Zoals voorspelling paar weken geleden. Palaveren over 1 of 1.5% maar fan 10 11% die er zowiezo bij komt
Dan neem ik alles natuurlijk terug :-)

je krijgt toch je maandelijks loon voor het werk je verzet?
Mijn overbuur die altijd zijn deadlines laat schieten ook. Als ze de moeite doen om mensen te ranken, dan moet er ook iets tegen over staan. Anders kunnen we dat gewoon weglaten.

Er is 10% rank1, 80% rank2, 10% rank3. Maar je krijgt als een rank3 ook de collective bonus...

Maar goed. In normale jaren is er meer discriminatie tussen de mensen.

Terug
Bovenaan