Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Hoeveel jaar relevante ervaring heb je?
Ik kende 'implementatie consultant' nog niet, maar als ik dat zowat google lijkt dat wel een architecten rol te zijn?
Indien 8 maand relevante ervaring, is het een heel mooi loon. Indien je er al vele jaren in zit, lijkt het mij dat je wel een stuk beter zou kunnen doen.
Die 8 maand is 8 maand anciënniteit bij deze werkgever.

Voordien heb ik 4 jaar systeem en netwerkbeheer gedaan.
Daarvoor iets helemaal anders.

Implementatie consultant is natuurlijk ook maar een titel.
Wij hebben onze software, ik installeer deze bij klanten, doe kleine aanpassingen, zorg dat alles werkt voor hen, doe second line support op onze software. (Kort samengevat natuurlijk)

Bij ons (in corporate) staat er EINDELIJK een vacature open voor een lokale HR "with knowledge of Belgian HR and compensation laws".

Ik hoop dat er eindelijk wat fiscale optimalisatie komt ipv letterlijk elk jaar miljoenen weg te pissen aan belastingen.

De huidige HR is een Hollander en blijkbaar moet die A.L.L.E.S outsourcen wegens geen kennis van .be. Elke ouderschapsverlof, elke corporate car contract, de CAO90 aanvraag, ... alles gaat via een individueel consulting contract via een externe. Ja, dan krijg je niet veel in place voor 100 (!) Belgische werknemers...

Bij ons (in corporate) staat er EINDELIJK een vacature open voor een lokale HR "with knowledge of Belgian HR and compensation laws".

Ik hoop dat er eindelijk wat fiscale optimalisatie komt ipv letterlijk elk jaar miljoenen weg te pissen aan belastingen.

De huidige HR is een Hollander en blijkbaar moet die A.L.L.E.S outsourcen wegens geen kennis van .be. Elke ouderschapsverlof, elke corporate car contract, de CAO90 aanvraag, ... alles gaat via een individueel consulting contract via een externe. Ja, dan krijg je niet veel in place voor 100 (!) Belgische werknemers...
Heb je ev link (kan via PB)? Ik ken wel enkele goede kandidaten die mogelijks interesse hebben😉

Heb je ev link (kan via PB)? Ik ken wel enkele goede kandidaten die mogelijks interesse hebben😉
Kan ik dat flexijobben?

Daarvoor bestaan dus sociale secretariaten die zo een services aanbieden, bv https://www.acerta.be/nl/acerta-consult

Kan ik dat flexijobben?

Daarvoor bestaan dus sociale secretariaten die zo een services aanbieden, bv https://www.acerta.be/nl/acerta-consult

Flexijobben?

Dat is nu een typisch iets wat niet bestaat in usa,dus ook niet in belgie. Hebben ze een belgisch HR iemand voor nodig om dat aan corporate uit te leggen. Komt op de agenda in 2027 of zo...

Lease fietsen, dat is al 5y "staat volgend jaar op de Europese HR todo list". Gebeurt ook geen fluit mee.

En in general, goodluck met corporate mallemolen. Ik vermoed niet dat acerta een approved supplier is. Waarschijnlijk gaat dat via 1 of andere Amerikaanse boite die outsourcet en outsourcet tot ze in belgie terechtkomen.

Flexijobben?

Dat is nu een typisch iets wat niet bestaat in usa,dus ook niet in belgie. Hebben ze een belgisch HR iemand voor nodig om dat aan corporate uit te leggen. Komt op de agenda in 2027 of zo...

Lease fietsen, dat is al 5y "staat volgend jaar op de Europese HR todo list". Gebeurt ook geen fluit mee.

En in general, goodluck met corporate mallemolen. Ik vermoed niet dat acerta een approved supplier is. Waarschijnlijk gaat dat via 1 of andere Amerikaanse boite die outsourcet en outsourcet tot ze in belgie terechtkomen.
Je kan ze als bedrijf beter kopen dan via leasefirma gaan (is goedkoper) :p

Duidelijk geen ervaring met corporate bullshit in grote bedrijven.

Goedkoper dan wat? Het concept is buiten .be niet gekend, dus whatever it costs, doer er niet toe. Als het nodig is om competitive te zijn in de markt komt het er, whatever the price.

De belangrijkste vraag is, is het werk voor HR om geregeld te krijgen. Probably. Dus niemand doet het.

En fietsen kopen, op welk budget zou dat moeten komen? Ze hebben 20k employees in 50+ sites over de wereld em ze bezitten geen enkel gebouw. Alles wordt gehuurd. Fietsen kopen zal er ook wel niet inzitten.

En fietsen kopen? Wie gaat dat beheren? Heel het corporate car gedoe is geoutsourcet van voor tot achter. Er is zelfs geen fleet manager intern; elke scheet voor je auto moet je zelf regelen met garage, moet je bij alphabet zijn of zelf facturen van garage liggen expensen (vb ad blue of off cycle onderhoud dingen zoals ruitenwissers vervangen of sleutel vervangen of whatever).

Laat staan dat iemand fietsen gaat kopen en gekochte fietsen gaat beheren. Ik zie ze al zot worden in corporate "maintaining lease bikes, salary bikes, that's your job?" En een factuur van 50k voor fietsen, hoe gaat dat ooit ergens passeren. HR heeft een Capex budget van 0. Dan zijn lease budgetten uit een compensation budget veel gemakkelijker. It's a 50bln company, nobody gives a dat je dollars verband, zolang je maar niemand lastig valt of het status quo verstoort...

Duidelijk geen ervaring met corporate bullshit in grote bedrijven.

Goedkoper dan wat? Het concept is buiten .be niet gekend, dus whatever it costs, doer er niet toe. Als het nodig is om competitive te zijn in de markt komt het er, whatever the price.

De belangrijkste vraag is, is het werk voor HR om geregeld te krijgen. Probably. Dus niemand doet het.

En fietsen kopen, op welk budget zou dat moeten komen? Ze hebben 20k employees in 50+ sites over de wereld em ze bezitten geen enkel gebouw. Alles wordt gehuurd. Fietsen kopen zal er ook wel niet inzitten.

En fietsen kopen? Wie gaat dat beheren? Heel het corporate car gedoe is geoutsourcet van voor tot achter. Er is zelfs geen fleet manager intern; elke scheet voor je auto moet je zelf regelen met garage, moet je bij alphabet zijn of zelf facturen van garage liggen expensen (vb ad blue of off cycle onderhoud dingen zoals ruitenwissers vervangen of sleutel vervangen of whatever).

Laat staan dat iemand fietsen gaat kopen en gekochte fietsen gaat beheren. Ik zie ze al zot worden in corporate "maintaining lease bikes, salary bikes, that's your job?" En een factuur van 50k voor fietsen, hoe gaat dat ooit ergens passeren. HR heeft een Capex budget van 0. Dan zijn lease budgetten uit een compensation budget veel gemakkelijker. It's a 50bln company, nobody gives a dat je dollars verband, zolang je maar niemand lastig valt of het status quo verstoort...
Voor werknemer is het goedkoper dan via leasebedrijf het leasen. Mijn nonkel is n1 in België van zijn bedrijf (niet zo groot als dat van u maar ook +1mj) en die regelt zo een zaken soms zelf (zoals dat dus).

Heb ook nog bij bedrijf gewerkt met dergelijke omzet.

Maar bij jullie is er precies idd geld teveel, geen concurrentie ofzo?

Voor wat is die Hollander dan juist verantwoordelijk ?

Ik ontdekte dit forum via @Dogo Argentino, dacht dat ik ook eens mijn huidig pakket zou delen.
Heb de grote stap naar deze job namelijk aan hem te danken!

Ben benieuwd wat jullie denken...

1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: Master in Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 1,5 jaar (1 jaar als kinesist)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200/218
Huidige functie: Sales Consultancy
Anciënniteit: 1 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): varieert sterk per week, meestal 35-45u

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3800
Maand salaris (netto excl. nettovergoedingen): ±2340
Nettovergoedingen: €120 per maand, €55 tussenkomst internet per maand, corporate VISA voor werkgerelateerde expenses
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop, voucher twv. €650 elke 2j. voor GSM, abonnement via firma
Maaltijdcheques: €8 per dag
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): volledige dekking, mogelijkheid tot inbrengen van gezinsleden aan voordeeltarief
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus obv. sales cijfers (in warranten), allerlei jaarlijkse bonnen voor sport, cultuur, ...

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: field based, accounts in gans West-Vl., hoofdkantoor in het Brusselse
Afstand woon/werk in km's: varieert, op de drukste dagen 100-150km's, gemiddeld zo'n 75km totaal
Afstand woon/werk in tijd: varieert, alles tussen 30min. en 3u
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): aanloopwagen (XC40), car policy (relatief) teruggeschroefd, binnenkort 308SW PHEV, incl. tankkaart BE

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): per 5j. anciënniteit +1 dag/j.
Vrijheid om verlof te nemen: vrij flexibel, vnl. te plannen in samenspraak met collega's
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja, varieert sterk (soms voor 7.30u beginnen, soms na 19u gedaan)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: toch deels afh. van mindset, veel flexibiliteit wordt gevraagd maar ook gegeven, soms pittige interacties met klanten in high-stress situaties, al bij al ça va
Hoe vaak overuren te presteren: varieert sterk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: heel uitgebreid, vele zijn mandatory, op vraag kan mits overeenkomst hogerop
Telewerk (buiten corona-periode): non-field based werk kan in principe allemaal thuis, soms naar BXL voor vergaderingen, ...
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Al bij al voel ik me met mijn gat in de boter gevallen, ben heel blij dat de jobinhoud me sterk aanspreekt.
Sterk benieuwd naar de evolutie van m'n job en ben heel erg dankbaar. :)
Zeer mooi pakket voor jouw leeftijd en ervaring.
Puur uit interesse: wat voor sales doe je precies? Ik veronderstel iets waarmee je diploma van kiné van pas komt?

Voor werknemer is het goedkoper dan via leasebedrijf het leasen. Mijn nonkel is n1 in België van zijn bedrijf (niet zo groot als dat van u maar ook +1mj) en die regelt zo een zaken soms zelf (zoals dat dus).

Er is geen "belgie" bij ons. Er is geen Belgische p&l, er is geen belgische hierarchie. Enkel 3 man van divisie A, 10 man van divisie B, wat sales, wat Belgische support voor product a b c d. Alles samen 100 man verspreid over 5 locatie (historische overnames) en die rapporteren gewoon in de internationale structuur, dus niet binnen een "belgie" structuur.

Ik ken 90 van de 100 man niet en heb ze ook nog nooit gezien, nooit gehoord, kom er nooit mee in contact.

HR zit Los van de divisies in corporate, net als IT tax, finance, ...Dus wie gaat de leasefietsen kopen, in welk budget? Er is geen n1 in belgie, er is geen budget voor belgie, belgie is een theoretisch iets op papier.

Dus je kunt al inbeelden dat elke specific enkel voor belgie dolle pret is om geregeld te krijgen.

Heb ook nog bij bedrijf gewerkt met dergelijke omzet.

Maar bij jullie is er precies idd geld teveel, geen concurrentie ofzo?
Personeel kost ook geld. 100k recurrent betalen voor een werknemer om een one off 100k te besparen, weinig rendabel.

In veel van de discussies is het ook "cost komt bij corporate, benefit bij business divisies". Dus dat gebeurt gewoon niet. Ze gaan in corporate geen project starten en daar volk van tax en finance en weet ik veel wat op gooien om 10 of 100 fietsen te leasen in belgie.

Voor wat is die Hollander dan juist verantwoordelijk ?
Vooral acquisities, sluitingen, herstructureringen en andere legally precious stuff. Die is ook alleen voor meerdere landen... dit jaar heeft hij zich mogen amuseren met Rusland sluitingen. Alle admin stuff zit outsourcet in spanje (verlof fixen, ziektebriefjes, ...), recruiting in Hongarije, expense mgmt in Singapore. Alles dat daar buiten valt of een handtekening van HR nodig heeft komt bij de Hollander terecht en wordt dan ad hoc geoutsourcet naar sdworx of advocaten of consultants. Vb corona verlof, cao90 dossiers, visa voor nieuwe employees...

Maar zoals gezegd, HR valt in corporate, dus de business heeft 0,0 controle. We hebben hier juist 9mnd mogen wachten op een nieuwe employee omdat het visum niet orde raakte. Corporate bepaalt de priorities en de business kan wachten en wachten en wachten en wachten...

Laatst bewerkt:

Wij hebben onze software, ik installeer deze bij klanten, doe kleine aanpassingen, zorg dat alles werkt voor hen, doe second line support op onze software. (Kort samengevat natuurlijk)
Eigenlijk dan it? Wel mooi met een A2.
Heb zelfde diploma en zit aan 2800 bruto als logistiek bediende. Denk dat je mooie voorwaarden hebt 👍 weet niet of dat het iets voor mij zou zijn. Systeem en netwerk.

Zeer mooi pakket voor jouw leeftijd en ervaring.
Puur uit interesse: wat voor sales doe je precies? Ik veronderstel iets waarmee je diploma van kiné van pas komt?
Klopt, het is nog steeds in de wereld van medical devices en technology, dus de relevante voorkennis van anatomie, fysiologie en medical lingo komen zeker van pas!

Dan denk ik dat je verloning wel goed zit.

Courant startloon voor ingenieurs is vanaf 2023 --> 2800 + auto. Niet 3200 + auto.
Dat is veel te weinig 2800, dat is een startloon van 2011, niet van 2023.

Ik ontdekte dit forum via @Dogo Argentino, dacht dat ik ook eens mijn huidig pakket zou delen.
Heb de grote stap naar deze job namelijk aan hem te danken!

Ben benieuwd wat jullie denken...

1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: Master in Revalidatiewetenschappen en Kinesitherapie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 1,5 jaar (1 jaar als kinesist)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200/218
Huidige functie: Sales Consultancy
Anciënniteit: 1 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): varieert sterk per week, meestal 35-45u

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3800
Maand salaris (netto excl. nettovergoedingen): ±2340
Nettovergoedingen: €120 per maand, €55 tussenkomst internet per maand, corporate VISA voor werkgerelateerde expenses
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop, voucher twv. €650 elke 2j. voor GSM, abonnement via firma
Maaltijdcheques: €8 per dag
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): volledige dekking, mogelijkheid tot inbrengen van gezinsleden aan voordeeltarief
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus obv. sales cijfers (in warranten), allerlei jaarlijkse bonnen voor sport, cultuur, ...

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: field based, accounts in gans West-Vl., hoofdkantoor in het Brusselse
Afstand woon/werk in km's: varieert, op de drukste dagen 100-150km's, gemiddeld zo'n 75km totaal
Afstand woon/werk in tijd: varieert, alles tussen 30min. en 3u
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): aanloopwagen (XC40), car policy (relatief) teruggeschroefd, binnenkort 308SW PHEV, incl. tankkaart BE

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): per 5j. anciënniteit +1 dag/j.
Vrijheid om verlof te nemen: vrij flexibel, vnl. te plannen in samenspraak met collega's
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja, varieert sterk (soms voor 7.30u beginnen, soms na 19u gedaan)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: toch deels afh. van mindset, veel flexibiliteit wordt gevraagd maar ook gegeven, soms pittige interacties met klanten in high-stress situaties, al bij al ça va
Hoe vaak overuren te presteren: varieert sterk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: heel uitgebreid, vele zijn mandatory, op vraag kan mits overeenkomst hogerop
Telewerk (buiten corona-periode): non-field based werk kan in principe allemaal thuis, soms naar BXL voor vergaderingen, ...
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Al bij al voel ik me met mijn gat in de boter gevallen, ben heel blij dat de jobinhoud me sterk aanspreekt.
Sterk benieuwd naar de evolutie van m'n job en ben heel erg dankbaar. :)

Dat is een zeer goed loon voor leeftijd/ervaring. Eigenlijk is het zelf een startersloon, want voordien werkte je als kinesist?

Dat is veel te weinig 2800, dat is een startloon van 2011, niet van 2023.
Neen, je hebt een verkeerd beeld van het courant loon van een ingenieur.

Kan je eens ophouden met desinformatie te delen op dit topic?
Een ingenieur zonder ervaring zal in 2023 typisch een voorstel krijgen van 2800 + auto.
Uiteraard zijn er betere voorstellen te verkrijgen als startende ingenieur, maar dat is niet courant.

Eigenlijk dan it? Wel mooi met een A2.
Heb zelfde diploma en zit aan 2800 bruto als logistiek bediende. Denk dat je mooie voorwaarden hebt 👍 weet niet of dat het iets voor mij zou zijn. Systeem en netwerk.
Jep it idd.

Ik vond de job van systeem en netwerkbeheerder wel toffer, maar het bedrijf waar ik zat was niet super, en bijna 1000€bruto opslag kon ik niet weigeren

Dat is een zeer goed loon voor leeftijd/ervaring. Eigenlijk is het zelf een startersloon, want voordien werkte je als kinesist?
Klopt, met de huidige barema's zou ik in loondienst ±3300 bruto hebben, maar als zelfstandige verdiende ik wel makkelijk 5000+ bruto per maand.
Heb voor mezelf wel de afweging gemaakt dat dagen van 8-20u in één kabinetje niet voor mij zijn.

Terug
Bovenaan