Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Net niet want als de economie draait verkoopt ze en als die niet draait niet (recessie)...
Zo simpel is het niet. Mijn vrouw verkoopt IT infra projecten. Zijn meestal offertes waar ze dagen aan bezig is, is niet alleen prijzen opvragen maar ook technisch een goede oplossing aanbieden voor de klant. Er is veel concurrentie en er is geen enkele partij die hetzelfde aanbiedt. Vraagt meestal veel werk om te verdedigen. Naast offertes moet je ook bestaande klanten tevreden houden. Dus bij een goede economie is het niet zomaar kassa kassa.

Het pakket van een goede vriend - is redelijk tevreden

1. PERSONALIA
Leeftijd: 43
Opleiding: licentiaat talen
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 20
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: gehuwd
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Leasing maatschappij
Huidige functie: senior lease assistent
Anciënniteit: 19
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 5500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3500
Nettovergoedingen: 240
13e maand (volledig/gedeeltelijk): ja
BedrijfsGSM/laptop: beiden
Maaltijdcheques: 8 €
Ecocheques: 250 €
Groepsverzekering (deel werkgever%): 4+2% eigen bijdrage
Hospitalisatieverzekering: DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 20% bruto jaarloon bonus bij target, target steeds behaald, extra bonus 4K als ook de afdeling in haar geheel target haalt - ongeveer 50% van de jaren behaald, extra bonus 4K bij "over the top" prestatie - ongeveer elke 5 jaar

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 15
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): BMW 3, full option (maar dan echt full option)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 25+5 Anciënniteit = 30
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Nee
Hoe vaak overuren te presteren: Nooit
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: NVT
Telewerk (buiten corona-periode): 100% telewerk, bezoek aan klanten vrij te kiezen, prima te combineren met afhalen kinderen, gaan sporten, inkopen doen.
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
Nie moeilijk dat die leasewagens zo duur zijn :oi22:

Grappen terzijde, idd mooi pakket, maar zou zeggen in lijn met je anciënniteit en ervaring in de branche.

Grappen terzijde, idd mooi pakket, maar zou zeggen in lijn met je anciënniteit en ervaring in de branche.

Hij wist me ook te vertellen dat de bonussen bij bvb. heftrucks nog véél hoger liggen, lonen van 10k/maand zouden prima haalbaar zijn.

Wat betreft de marge - ze mikken op 6% winst (na uitbetaling van de riante lonen), wel geschrokken hoeveel voertuigen bepaalde klanten afnemen - sommige meer dan 2000/jaar in bepaalde jaren.

Werk momenteel als leerkracht (master), een 3632 bruto als loon.

Aanbod gekregen van een hogeschool om als onderzoeker/medewerker aan de slag te gaan. Hogere salarisschaal (4030 bruto als quasi-starter). Wellicht dat het me een pak beter ligt, al blijf ik me schuldig voelen...

3500 netto voor wat auto's toe te wijzen, schadedossiers op te volgen, ...
Je zou maar aan de band staan ergens..

EDIT: niet jouw probleem natuurlijk dat je zo een loon hebt, chapeau en vooral blijven zitten daar!

Laatst bewerkt:
Waarom schuldig voelen? Voor de leerlingen?

Gohja, je gaat (mondeling, want ik heb nog steeds geen contract gezien :thinking:) toch akkoord om je een heel schooljaar toe te wijden. Dat het tegenvalt en niet m'n ding is en ik nu wil stoppen ermee, voelt nog steeds aan als een soort betrayal. Bruggen zullen hoogstwaarschijnlijk wel opgeblazen worden.

Maar het zal wellicht symbolisch zijn.

Gohja, je gaat (mondeling, want ik heb nog steeds geen contract gezien :thinking:) toch akkoord om je een heel schooljaar toe te wijden. Dat het tegenvalt en niet m'n ding is en ik nu wil stoppen ermee, voelt nog steeds aan als een soort betrayal. Bruggen zullen hoogstwaarschijnlijk wel opgeblazen worden.

Gewoon focussen op jezelf en je toekomst. Bruggen opblazen is niet erg als je zeker weet dat je die brug nooit meer nodig hebt.

^idem, snap ik ook niets van.
3500 netto voor wat auto's toe te wijzen, schadedossiers op te volgen, ...
Je zou maar aan de band staan ergens..

Ken ook iemand binnen leasingmaatschappij.
  • Enorm grote werkdruk
  • permanente onderbezetting (veel starters die na een jaar het gewoon afbollen)
  • geen toekomstperspectief. Goede account managers blijven in die rol vaststeken.
  • ondankbare job (i.e. klanten met altijd dezelfde commentaar "waarom mag ik die optie niet"; "waarom is mijn budget zo laag"; "ik wil niet betalen voor schade"...)
  • micromanagement

Ken ook iemand binnen leasingmaatschappij.
  • Enorm grote werkdruk
Na 8h achter de pc zetten ze die gewoon uit, werken wss nu 3 of meer dagen van thuis uit.
  • permanente onderbezetting (veel starters die na een jaar het gewoon afbollen)
Jouw probleem toch niet als werknemer? Je doet je best tijdens de uren, als het werk niet klaar is, wordt dat het probleem van hogerop.
  • geen toekomstperspectief. Goede account managers blijven in die rol vaststeken.
Enige probleem, maar dat is in veel sectoren zo.
  • ondankbare job (i.e. klanten met altijd dezelfde commentaar "waarom mag ik die optie niet"; "waarom is mijn budget zo laag"; "ik wil niet betalen voor schade"...)
Enkele template mails en die zijn binnen de minuut beantwoord.
  • micromanagement
Ligt aan de manager en niet aan de sector.

Veel te veel betaald voor een licht administratieve functie zonder echt verantwoordelijkheden, geen technische kennis vereist en geen fysieke arbeid te verrichten...

M.b.t. leasing - er is meer dan de standaard BMW met wat toeters en bellen natuurlijk: denk aan bedrijfsvoertuigen met aanpassingen - mss heeft iemand al eens een service -wagen van Caterpiller gezien, vrachtwagens, ..

soms ook leuke uitstapjes: F1 wedstrijd bijwonen, rondjes gaan rijden op circuit, hier en daar eens gaan lunchen in de betere frituur (waar moet je anders het verschil maken - nen BMW 3 is nen BMW 3), bezoekjes aan klanten, bezoekjes aan leveranciers ...

veel jobs toch waar een zeker % gewoon routine, papierwerk, één of ander softwarepakket ... voor dergelijk loon zullen er veel willen tekenen om wat tijd aan die zaken te spenderen.

Aan de andere kant van de tafel (fleet managers) wordt er ook al eens met overdreven veel geld gesmeten, als ik dat bij sommige bedrijven zag.

Bv. een fleet manager voor 1000 wagens, dus pak een totale kost van € 10 miljoen per jaar, die meer verdiende dan de meeste mensen in de business die een veelvoud daarvan beheerden in kosten en omzet.

Het is wel een goed loon en toont dat je geen hogere studiesloe

Ik ging vorig jaar starten in een secundaire school, week van 28 augustus, dus 5 dagen voordien, aanbieding in het hoger onderwijs. Dat was toen ook meteen een brug opblazen, nuja niet de eerste in mijn geval. Zoals @Dogo Argentino stelt, heb je die brug nog nodig?

Terug
Bovenaan