Het is nochtans niet uit mijn duim gezogen. Veronderstel dat dat wettelijk wel in orde zal zijn...3/4 dagen per week en voor die dagen toch maaltijd recording, dat kan idd niet
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is nochtans niet uit mijn duim gezogen. Veronderstel dat dat wettelijk wel in orde zal zijn...3/4 dagen per week en voor die dagen toch maaltijd recording, dat kan idd niet
Mss voor Thuiswerk maar combinatie wss niet.Het is nochtans niet uit mijn duim gezogen. Veronderstel dat dat wettelijk wel in orde zal zijn...
Zoals je het schrijft is het zeker wettelijk niet in orde: https://radio2.be/lees/heb-je-recht-op-maaltijdcheques-of-een-maaltijdvergoeding-als-je-thuiswerktHet is nochtans niet uit mijn duim gezogen. Veronderstel dat dat wettelijk wel in orde zal zijn...
.Waar zit hier het risico voor mij?Zoals je het schrijft is het zeker wettelijk niet in orde: https://radio2.be/lees/heb-je-recht-op-maaltijdcheques-of-een-maaltijdvergoeding-als-je-thuiswerkt
Nooit denken dat je werkgever alles wettelijk doet.
Dat dat meetelt als loon en dus belast moet wordenWaar zit hier het risico voor mij?
Als ik het goed voorheb: de boete + kost voor herkwalificatie van het verleden is voor de werkgever, op de maaltijdvergoeding voor die dagen heb je vanaf dan geen recht.Waar zit hier het risico voor mij?
Bij de nmbs is het simpel al die op de bureau zitten zijn mooi beloond en veel vrij af. 4/5 op bureau is werkelijk ook 4/5. Als mijn 4/5 dag toevallig valt op men enigste rustdag in mijn reeks dan mag ik nog 6/7 komen werken. Als je 4/5 per week neemt op de bureau ben je 9 dagen achter elkaar thuis. Als je dit als rijdende personeel doet en pech hebt dan mag je het weekend voor u 4/5 en weekend erna ook werken ben je dus maar 5 dagen thuis. Al degene die in of rond trein werken mogen hun klote afdraaien omdat ze hun verlof niet krijgen.
Maar de ingenieur bij de nmbs zal zo geen slecht leven hebben dat klopt.
Klopt, maar velen gaan snel voorbij aan de 36 uren werkweek, ook niet onbelangrijk lijkt mij. In een wereld waar tijd een zeldzaam goed is.Ja dat krijgt iedereen, maar iemand die bij de NMBS werkt, die zit niet in PC200 en die heeft die indexatie (of een stuk ervan) nu al gekregen. Als je dan ook een statement maakt van amai die lonen bij de NMBS zijn hoog, vergeet dan wel niet dat die 10% die in januari komt voor de correcte vergelijking nog dient meegenomen te worden.
Reken op +-€55k bruto jaarloon, met een heel mooi extra-legaal pakket. Staar je er niet blind op. Het is een up or out omgeving en als je de logische stappen zet, dan stijgt je salaris heel erg snel. Daar zou ik me geen zorgen over maken ;-)Kent iemand het startloon bij Mckinsey als junior associate? Is dit diploma-afhankelijk?
En dat is ook het grote probleem.Zoals je het schrijft is het zeker wettelijk niet in orde: https://radio2.be/lees/heb-je-recht-op-maaltijdcheques-of-een-maaltijdvergoeding-als-je-thuiswerkt
Nooit denken dat je werkgever alles wettelijk doet.
Is het als werknemer genoeg om dit te melden aan HR?Als ik het goed voorheb: de boete + kost voor herkwalificatie van het verleden is voor de werkgever, op de maaltijdvergoeding voor die dagen heb je vanaf dan geen recht.
Je moet als werknemer voor het verleden niks doen, je zal niks moeten terugbetalen (de werkgever betaalt sociale lasten + boete). Voor de toekomst krijg je het gewoon niet meer.Is het als werknemer genoeg om dit te melden aan HR?
Zat ooit zo ook in een gelijkaardige situatie waar ik gemeld heb aan HR dat het volgens mij niet klopte met de begeleidende wetteksten bij waar ik dan stukken uit geciteerd had.
Als ze dan terug sturen: Neen, alles is wettelijk...
Stel dat je ooit alles moet terug betalen, sta je dan sterker als je het al gemeld hebt als werknemer? Of is het even hard op de blaren zitten dan?
Uiteindelijk werk je om brood op de plank te brengen. Anders ging je niet werken.
Niets is perfect. En for the love of god, focus niet op uw eigen profijt... dat is misschien leuk voor dat eventjes. Maar op termijn ga je dat niet kunnen volhouden. Focus u aub op de leuke stukken in uw job, desnoods aangevuld met dat profijt.
Geld is een motivator... maar 1 met een limiet.
Het is u gegund. Maar voor mij mocht dat heel systeem van bijberoepen en dergelijke meer, nu we op zoek zijn naar extra geld, afgeschaft worden.
Hi, long time lurker first time poster hier.3/4 dagen per week en voor die dagen toch maaltijd recording, dat kan idd niet

Ik denk dat dat eerder praktisch is. Bij een huidige klant kunnen ze je mss wel max 2 dagen per week beloven, maar wat met andere klanten?Hi, long time lurker first time poster hier.
Zou dit reden kunnen zijn dat consultancy bureau (potentiële nieuwe wg) max. aantal dagen thuiswerk tot 2d/w beperkt?
Ik zou zeggen Ok voor leeftijd/ervaring/diploma, maar als ik kijk naar de reistijd en aantal uren werk vind ik het toch ondermaats.Here we go.
Qua functie en opleiding, is dit boven, onder of op het gemiddelde?
1. PERSONALIA
Leeftijd: 26
Opleiding: Pba Bouw -> schakeljaar -> master industrieel ingenieur bouwkunde
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): bouw - aannemer civiele werken klasse 8 - PC 200
Huidige functie: Werfleider
Anciënniteit: 2 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50 - 60
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2900
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2045
Nettovergoedingen: 175
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm en laptop
Maaltijdcheques: 7 euro / dag
Ecocheques: € 250 / jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): inbegrepen
Hospitalisatieverzekering: inbegrepen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus op basis van groepsprestaties (winst / omzet / ...)
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: hoofdkantoor is in Brussel - werven in regio limburg / vlaams-brabant en oostelijke deel van antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 60 km (enkel)
Afstand woon/werk in tijd: 1u - 1u30 (enkel)
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja incl. tankkaart, budget TCO € 730 / maand
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: collectief bouwverlof + 6 vrij te kiezen dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): nee
Vakantiedagen (andere extra): nee
Vrijheid om verlof te nemen: ja, in functie van de werf
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: 7/10, het heeft zijn ups and downs
Hoe vaak overuren te presteren: iedere dag
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, in functie van de werf
Telewerk (buiten corona-periode): nee
Verantwoordelijkheid over personeel: aansturen meerdere ploegen + onderaannemers (+- 25-30 personen per dag)
Een gemiddeld salaris voor een werfleider in de bouw is €46k op jaarbasis. Maar jij bent nog maar net begonnen, dus zit je zeker met je €40k op het gemiddelde voor je ervaring.Here we go.
1. PERSONALIA
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): bouw - aannemer civiele werken klasse 8 - PC 200
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus op basis van groepsprestaties (winst / omzet / ...)
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: hoofdkantoor is in Brussel - werven in regio limburg / vlaams-brabant en oostelijke deel van antwerpen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja incl. tankkaart, budget TCO € 730 / maand
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Verantwoordelijkheid over personeel: aansturen meerdere ploegen + onderaannemers (+- 25-30 personen per dag)
Dit is inderdaad aan de lage kant, ik had een jaar of 3 geleden toen ik nog werfleider was met uw ervaring ongeveer 400 bruto meer. Met inflatie zou daar nu nog eens 3 a 400 moeten bij zijn geweest.Here we go.
1. PERSONALIA
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
4. MOBILITEIT
5. WERKOMSTANDIGHEDEN