Ontslagen worden is nooit leuk; ik vergelijk het met gedumpt worden door je vriendin. Je staat voor een voldongen feit.Ik kan moeilijk begrijpen waarom een bedrijf deze keuze neemt, aangezien er een schrijnend tekort is naar ingenieurs.
…
Ik kan dit moeilijk een plaats geven en weet niet of het ontslag een "wake-up call" voor mezelf moet zijn of dat het een slechte loop van omstandigheden is. Wat zegt jullie ervaring?
Maar zolang je vriendin bij jou is, is het deontologisch niet correct om een nieuwe vriend te zoeken. Dus als het niet niet werkt, is het soms beter de korte pijn. Dat er weinig single mannen zijn die voldoen aan haar eisen, is geen goed argument om in een slechte relatie te blijven.
Als je al eens gedumpt bent, wordt er vaak iets algemeen gezegd: “het ligt aan mij niet aan u” “je verdient iemand beter” Dit omdat de persoon je gevoelens wil sparen en/of de echte reden misschien niet kan gezegd worden op dat moment.
Er zijn dan twee soorten mensen: mensen die voelen dat het eigenlijk niet goed zat en de beslissing eigenlijk zien als een bevestiging van dat proces en mensen die totaal uit de lucht komen gevallen en willen vasthouden aan wat ze kennen. (Al dan niet door smeekbedes en loze beloftes)
Als je een nieuwe vriendin zoekt en je ligt goed in de markt, neem je tijd om iets te zoeken waar je passie voor hebt. Voor je het weet zit je weer in een slechte relatie