Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Gehuwden en wettelijk samenwonenden betalen op hun brutoloon meer bedrijfsvoorheffing dan alleenstaanden en feitelijk samenwonenden. Je kan dit zien als je in een bruto-nettocalculator je burgerlijke staat aanpast.
Betaalt de eerste groep uiteindelijk ook meer belastingen, of is dit enkel de bedrijfsvoorheffing?
Bedrijfsvoorheffing = (voorschot op) belastingen

Maar er is maar 1 berekening hoor.

Gehuwden en wettelijk samenwonenden betalen op hun brutoloon meer bedrijfsvoorheffing dan alleenstaanden en feitelijk samenwonenden. Je kan dit zien als je in een bruto-nettocalculator je burgerlijke staat aanpast.
Betaalt de eerste groep uiteindelijk ook meer belastingen, of is dit enkel de bedrijfsvoorheffing?
hangt voor een stuk af van de inkomens die er zijn. Ik dacht dat gemiddeld een gehuwd koppel (waarvan beide werken) na de belastingsaangifte nog altijd enkele tientallen euro's per jaar meer betaalt.

Maar dat heeft echt ook wel veel te maken met gezinssamenstelling en hoogte inkomen. Het kan in beide richtingen honderden euro's verschil geven naargelang de situatie.

Bedrijfsvoorheffing = (voorschot op) belastingen

Maar er is maar 1 berekening hoor.
maar er is wel een klein verschil in de situatie bij een belastingsaangifte van 2 mensen of die nu wettelijk samenwonend of feitelijk samenwonend zijn (als je beide aanslagen optelt)

Er is een vrijstelling voor alleenstaande, iets van 300 euro ofzo ken exacte cijfer niet uit mijn hoofd.

Tweeverdieners zonder kinderen (of andere personen ten laste) betalen het meest belastingen in dit land

Een vriend zou de overschakeling willen maken van logistiek medewerker naar vrachtwagen chauffeur ADR (binnenland). Er is blijkbaar veel vraag naar deze chauffeurs maar hij heeft geen idee wat je daar mee kan verdienen.

Zijn er mensen die daar een zicht op hebben wat je kan verwachten bij een reguliere 40 uren week, vervoer enkel in België zelf ?

Een vriend zou de overschakeling willen maken van logistiek medewerker naar vrachtwagen chauffeur ADR (binnenland). Er is blijkbaar veel vraag naar deze chauffeurs maar hij heeft geen idee wat je daar mee kan verdienen.

Zijn er mensen die daar een zicht op hebben wat je kan verwachten bij een reguliere 40 uren week, vervoer enkel in België zelf ?
@lammeken @Remake

Om te beginnen is een reguliere 40 uren week een utopie in die sector.
Uurloon kan ook erg uiteenlopend zijn, in een transportfirma ga je quasi altijd het minimum krijgen dat nu ergens rond de 13 euro ligt dacht ik + ARAB vergoeding.
Om een deftig loon te krijgen moet je al bijna gaan rijden voor een firma waar je ingeschreven wordt onder de bouw of chemie bijvoorbeeld.

Om te beginnen is een reguliere 40 uren week een utopie in die sector.
Uurloon kan ook erg uiteenlopend zijn, in een transportfirma ga je quasi altijd het minimum krijgen dat nu ergens rond de 13 euro ligt dacht ik + ARAB vergoeding.
Om een deftig loon te krijgen moet je al bijna gaan rijden voor een firma waar je ingeschreven wordt onder de bouw of chemie bijvoorbeeld.
Heb net gebeld met een kantoor die een gelijkaardige vacature heeft openstaan en daar sprak men ook over 13 € + ongeveer 5 € ADR vergoeding en dan nog een sector vergoeding in het geval van afval is dat 1,80 €. Het kantoor sprak ook zoals je reeds aangaf dat er meer uren worden gedaan en dat een reguliere werkweek 40 -50 per week standaard is, wat dus een aantal overuren per week geeft. Dat geeft dus 20 € per uur ongeveer en bijhorende overuren (150% ?)

Laatst bewerkt:
Heb net gebeld met een kantoor die een gelijkaardige vacature heeft openstaan en daar sprak men ook over 13 € + ongeveer 5 € ADR vergoeding en dan nog een sector vergoeding in het geval van afval is dat 1,80 €. Het kantoor sprak ook zoals je reeds aangaf dat er meer uren worden gedaan en dat een reguliere werkweek 40 -50 per week standaard is, wat een dus een aantal overuren per week geeft. Dat geeft dus 20 € per uur ongeveer en bijhorende overuren (150% ?)
Geen idee meer of overuren aan 150% zijn, ik dacht eigenlijk van niet. 't Is al 14 jr geleden dat ik nog ingeschreven stond onder de transport.

Geen idee meer of overuren aan 150% zijn, ik dacht eigenlijk van niet. 't Is al 14 jr geleden dat ik nog ingeschreven stond onder de transport.
Afhankelijk van waar en hoe ingeschreven natuurlijk maar bij mij was het tot 2uren per dag telden als "wachturen" en gewoon betaald aan 100%, niks extra

Blijkbaar worden overuren in de transport niet zomaar aan 150% uitbetaald. Afhankelijk van welk PC waar je voor moet werken wel, in de chemie is dat dus wel alle overuren aan 150 %. Loon lag daar wel lager met 15 - 16,5 € (geen extra premies meer) welk MC en hospitalisatieverzekering. die HR wist mij te vertellen dat de overuren aan 150% het lagere loon tov standaard PC transport compenseren.

Hier ook aanbod gehad. 500 bruto meer ( 100 netto extra), mc's van 3 ipv 8. Wel terug arbeider ipv bediende. En 3 maand via intérim..

Mijn gevoel is dat ik mij niet verbeter met huidige job. Ga het dan ook laten passeren.

Hier ook aanbod gehad. 500 bruto meer ( 100 netto extra), mc's van 3 ipv 8. Wel terug arbeider ipv bediende. En 3 maand via intérim..

Mijn gevoel is dat ik mij niet verbeter met huidige job. Ga het dan ook laten passeren.
Tegenbod geprobeerd waarbij het wel de moeite wordt voor jou?
Ik zou proberen die 3 maand interim er uit te krijgen op zijn minst. (Voor zover dat haalbaar is, ik weet niet of dit gebruikelijk is in je sector)

Tegenbod geprobeerd waarbij het wel de moeite wordt voor jou?
Ik zou proberen die 3 maand interim er uit te krijgen op zijn minst. (Voor zover dat haalbaar is, ik weet niet of dit gebruikelijk is in je sector)
Ze werken uitsluitend met intérim, daarom ook arbeider statuut en 3 maand intérim.
Terwijl het wel administratieve functie is in de Glasindustrie. Verbindingsfunctie tussen productie en logistiek.

Weinig tegen bod aan denk ik dan.

Overuren waren bij mij ook nog aan 100%.
Adr is bij ons wel hoger betaald net zoals de moffetchauffeurs.
Krijgen extra premies.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: A2, 7de jaar BSO
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Infrabel
Huidige functie: Verkeersleider
Anciënniteit: 4
Officiële aantal uren tewerkstelling: 36
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 2963,53 +(hele hoop premies zoals weekendvergoeding, productiviteitspremie, nachturen... meestal tussen 600-900)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2250-2400 afhankelijk van de premies + 100 fietsvergoeding
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): gedeeltelijk
BedrijfsGSM/laptop: /
Maaltijdcheques: 5,5 / dag
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): gratis rijden met trein in benelux, jaarlijks gratis thalystickets, ambtenaar pensioen, korting op hele hoop random dingen

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 10 km
Afstand woon/werk in tijd: 25 min met fiets, 15 min met auto
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: 0,25 / km fietsvergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 24
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 26 waarvan we 13 niet zelf kunnen kiezen
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: ja met aantal beperkingen in grote vakanties, goed op voorhand vragen
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: shiften met weekends
Glijdende werkuren: nee
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: nee
Hoe vaak overuren te presteren: zelden tot nooit, soms op vraag, kan geweigerd worden zonder probleem
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: beperkt
Telewerk (buiten corona-periode): nee
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 2963,53 +(hele hoop premies zoals weekendvergoeding, productiviteitspremie, nachturen... meestal tussen 600-900)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2250-2400 afhankelijk van de premies + 100 fietsvergoeding
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): gratis rijden met trein in benelux, jaarlijks gratis thalystickets, ambtenaar pensioen, korting op hele hoop random dingen

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 26 waarvan we 13 niet zelf kunnen kiezen
Vrijheid om verlof te nemen: ja met aantal beperkingen in grote vakanties, goed op voorhand vragen
Hoe vaak overuren te presteren: zelden tot nooit, soms op vraag, kan geweigerd worden zonder probleem
Jullie krijgen km vergoeding?

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

3. LOONVOORWAARDEN

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN

Hoe komt men eigenlijk aan 26 dagen arbeidsduurvermindering, klassiek 38/40 regime en dat zijn 12 dagen, vanwaar die extra 2 dagen?

Terug
Bovenaan