Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Tussen de 3 en 20k.

Is het een bakker of een trading beursding dat automated trading doet? Zonder te weten wat en hoe is "IT" nogal vaag.

Ik vermoed dat je met een team van 3 , niet aan geautomatiseerde trading zult doen. Denk dus eerder aan industriele bakkerij inderdaad, met IT team voor administratieve oplossingen & het resetten van paswoorden voor de andere werknemers die het af en toe eens vergeten zijn

Ik vermoed dat je met een team van 3 , niet aan geautomatiseerde trading zult doen. Denk dus eerder aan industriele bakkerij inderdaad, met IT team voor administratieve oplossingen & het resetten van paswoorden voor de andere werknemers die het af en toe eens vergeten zijn

Well, I don't know. Dat failliet gas bedrijfke had 8 of zo werknemers in dienst terwijl ze 10duizenden klanten hadden...

Ik heb ooit een junior DevOps aangeworden die aan mij rapporteerde en die had 3900 bruto, en ik werk niet in trading, maar ook niet in een bakkerij. So I guess more?

Ik gok een 4000-4500 bruto + wagen + verzekeringen + mc's + nettovergoeding.

Even een update doordat ik inmiddels ongeveer een jaartje verder ben en deze maand 5% opslag heb gekregen.

Omwille van de wisselkoers van de dollar en een aantal verkeerde berekeningen ziet het plaatje er rooskleuriger uit dan ik eerst had geschat.
Doordat ik normaal gezien ieder jaar 5% opslag zal krijgen en VVPR-bis binnen enkele jaren in werking treedt, ben ik best wel tevreden!

===

1. PERSONALIA
Leeftijd: 26
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 1 2
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: ongehuwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Zelfstandige (werkgever heeft geen EU-entiteit, maar klus ook nog bij voor andere klanten)
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): N/A
Huidige functie: WordPress plugin developer (senior)
Anciënniteit: 2
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 30 à 45

3. LOONVOORWAARDEN
Maandinkomsten (bruto): $7.500 $7.875
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €1.400
GSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: 200
Ecocheques: /
Groepsverzekering: VAPZ - €2.800 €2.050
Hospitalisatieverzekering: /
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): /

Auteursvergoeding: €7.500 p.j.
Dividend: €15.000 €22.000 p.j.

Totaal aan netto inkomsten (loon/auteursvergoeding/dividend): €40.000 €48.000
Oftewel €2.900 €3.500 per maand (over 13,92 maanden).

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 100% remote voor Amerikaanse firma
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: Ongelimiteerd maar in praktijk weinig :) + jaarlijkse werkvakantie in VS (5 dagen)
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Nee Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Soms Vaak
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, 100%
Verantwoordelijkheid over personeel: Mentor van 3 andere developers

Even een update doordat ik inmiddels ongeveer een jaartje verder ben en deze maand 5% opslag heb gekregen.

Omwille van de wisselkoers van de dollar en een aantal verkeerde berekeningen ziet het plaatje er rooskleuriger uit dan ik eerst had geschat.
Doordat ik normaal gezien ieder jaar 5% opslag zal krijgen en VVPR-bis binnen enkele jaren in werking treedt, ben ik best wel tevreden!

===

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Zelfstandige (werkgever heeft geen EU-entiteit, maar klus ook nog bij voor andere klanten)

3. LOONVOORWAARDEN

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: Ongelimiteerd maar in praktijk weinig :) + jaarlijkse werkvakantie in VS (5 dagen)
Interessant profiel. Werk jij dan aan een dagrate of is het een afgesproken maandbedrag (die je altijd krijgt, ook al heb je een dag verlof)?
En misschien nog interessanter: ter welke reden ben je na 2 jaar al een 'seniorprofiel'? Beetje verkeerde naamgeving of ben je qua kennis wel echt op dat niveau geraakt in die 2 jaar?

Leuk pakket!

5. WERKOMSTANDIGHEDEN

Wat is de kans dat jij er na x (<5) jaar uitvliegt en dat 1 van die 3 developpers uw taak overnemen?

===

1. PERSONALIA

2. ARBEIDSOVEREENKOMST

3. LOONVOORWAARDEN

4. MOBILITEIT

5. WERKOMSTANDIGHEDEN

En bedoel je niet eigenlijk gewoon dat je aan 400 eur / dag freelancer bent? Of hoe zit dat anders?

Interessant profiel. Werk jij dan aan een dagrate of is het een afgesproken maandbedrag (die je altijd krijgt, ook al heb je een dag verlof)?
En misschien nog interessanter: ter welke reden ben je na 2 jaar al een 'seniorprofiel'? Beetje verkeerde naamgeving of ben je qua kennis wel echt op dat niveau geraakt in die 2 jaar?

Leuk pakket!

En bedoel je niet eigenlijk gewoon dat je aan 400 eur / dag freelancer bent? Of hoe zit dat anders?

Een vast maandbedrag (retainer).

Ieder kwartaal zitten we samen en spreken we een takenpakket voor dat kwartaal af. Bijvoorbeeld, twee nieuwe features. Als ik die features heb afgewerkt, is mijn werk gedaan voor dat kwartaal, met uitzondering van de opvolging van de developers die ze me hebben toegewezen en releases (die ik sinds kort ook leid). Nu, ik kan me met die taken goed bezig houden.

Dus ik kan werken op gelijk welk uur of welke dag of verlof nemen. Zolang mijn taken voltooid zijn, zijn ze tevreden. Heb wel al eens gehad dat er in een kwartaal meer werk was dan geschat, dan compenseren we dat met wat minder taken het kwartaal erop. Het is een ietwat unieke manier van werken omdat ze een nogal niche organisatorisch model volgen, maar het werkt goed en we hebben een goede relatie.

Heb dit op voorhand wel eens bij een advocaat afgetoetst om te zien of dat me niet aan schijnzelfstandige kwalificeert. Niet het geval. Indien je interesse hebt, lees zeker eens deze criteria - https://werk.belgie.be/nl/themas/ar...-de-arbeidsovereenkomst/bestanddelen-van-de-1. Alle algemene criteria die kunnen wijzen op een arbeidsovereenkomst zijn niet van toepassing. Los daarvan zou de overheid ook niet veel kunnen doen doordat ze geen entiteit in de EU hebben.

Wat het seniorprofiel betreft, ik sta qua productiviteit en kennis veel verder dan de andere developers in ons team die vaak al 10 jaar of meer ervaring hebben, maar valt moeilijk te vergelijken aangezien we nogal internationaal zijn en iedereen uit een ander land komt (USA, Brazilië, Servië), dus standaarden/opleiding verschillen. Wat mijn niveau in een Belgisch bedrijf zou zijn, kan ik niet meteen zeggen. Misschien een goede medior qua kennis, met als verschil dat ik ook andere developers en de releases leid.

Als ik het omreken is het helaas een stuk minder dan 400 euro per dag. Zou in België waarschijnlijk meer verdienen, maar ik hou wel van mijn huidige job en work-life balance.

Wat is de kans dat jij er na x (<5) jaar uitvliegt en dat 1 van die 3 developpers uw taak overnemen?

Die kans acht ik klein tot onbestaand. We groeien met double digits per jaar en kunnen amper gekwalificeerde developers vinden. De helft van de codebase is door mij geschreven, dus op dat vlak zou het ook geen slim idee zijn. Hetgeen ik kost is een fractie van wat ik hen al heb opgebracht.

Hoe wordt die stijging van 5% jaar na jaar gegarandeerd ? Is dat ergens verwerkt in een contract dat jij met hen hebt afgesloten of is dat een verwachting die jij gewoon hebt, door zoals je zegt de mooie groeicijfers ?

En is die stijging dan bovenop een indexatiemechanisme dat je voorzien hebt in uw contract, of is er gewoon geen indexatie van uw dagtarief en dus gewoon die 5% stijging.

Vroeg mij dat af omdat het vorig jaar 4.x% was dacht ik dat de inflatie was, en dit jaar stond het al op 8.x% of zo. Dus ik vroeg mij af of je daar een aparte afspraak over had.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32
Opleiding: Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC310
Huidige functie: Senior Analyst
Anciënniteit: 8 maanden bij deze werkgever
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): weinig

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 5950 €
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- 3200 €
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: ja
Ecocheques: ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (geen idee deel werkgever)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): bonus ~15% jaarloon, dus zal iets rond de 12K EUR zijn

4. MOBILITEIT
Afstand woon/werk in km's: 0
Afstand woon/werk in tijd: 0
Eigen auto nodig voor het werk: nee (leasewagen)
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets: Audi A4 + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 5
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Heel weinig
Hoe vaak overuren te presteren: uitzonderlijk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Goed
Telewerk (buiten corona-periode): Ik doe volledig telewerk
Verantwoordelijkheid over personeel: 0
Mooi pakket,

senior analyst in welke branche? IT?

Hoe wordt die stijging van 5% jaar na jaar gegarandeerd ? Is dat ergens verwerkt in een contract dat jij met hen hebt afgesloten of is dat een verwachting die jij gewoon hebt, door zoals je zegt de mooie groeicijfers ?

En is die stijging dan bovenop een indexatiemechanisme dat je voorzien hebt in uw contract, of is er gewoon geen indexatie van uw dagtarief en dus gewoon die 5% stijging.

Vroeg mij dat af omdat het vorig jaar 4.x% was dacht ik dat de inflatie was, en dit jaar stond het al op 8.x% of zo. Dus ik vroeg mij af of je daar een aparte afspraak over had.
We hebben dat voorzien in het contract. Dit jaar is dat dus inderdaad niet echt een opslag. We hebben het voor vorig jaar gelaten voor wat het is maar wel overeengekomen dat we een indexatie zullen voorzien als de inflatie hoog blijft dit jaar.

UPDATE, tijd voor een 2022 update: nog steeds bij zelfde werkgever, nu deel van kader en grotere verantwoordelijkheid

1. PERSONALIA
Leeftijd: 38
Opleiding: Niet relevant
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 17 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: gehuwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende Kader
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Senior Sales Director Benelux / UK / Scandinavia & ME
Anciënniteit: 8 jaar plus
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): veel

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 15017€ (incl. jaarlijkse bonus)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- 7100 €
Netto vergoeding: 300€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): Nee
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Bonus uncapped; over 2021 +-78000 EUR

4. MOBILITEIT

Bedrijfswagen : JA + tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 27
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Vaak
Hoe vaak overuren te presteren: Vaak
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, maar omwille van hogere functie meer kantoor vereiste
Verantwoordelijkheid over personeel: JA (lokaal & remote)

Maandsalaris dus rond de 8500 bruto, of zit in dat maandsalaris buiten de bonus ook al vakantiegeld/13de maand gerekend?
Bonus gewoon bruto of in warrants of iets dergelijks?

Normaal verlies je 60% op je bonus hoor :)
Hier is het nog plezanter. Bonus is een % van de ebitda. Das dus een bedrag dat ze beschouwen als 'totale kost werkgever'. Wat ik effectief gestort krijg op de rekening is dan minder dan 32% van dat bedrag.
Gelukkig gaat een deel tegenwoordig via warrants. En CAO90 hebben we altijd al gehad.

Terug
Bovenaan