Ik denk niet dat ge spoken ziet, maar de meesten van ons staan daar nog te ver vanaf om dat helemaal te beseffen.En zoals aangehaald, en zoals reeds ergens anders vermeld. Ik ben binnen 5j een 50+ en heb nu nog 2 jonge kindjes die zeker nog 15 jaar naar school gaan. Ik las van iemand dat zelfs met een highwanted profile dat de aanvragen precies stilvielen net omdat ie 50+ was. Heeft me wel wat aan het denken gezet. Kiezen we voor wat meer zekerheid en sociaal vangnet just in case...
Of zie ik spoken?
Het is effectief moeilijker om als 50-plusser, en nog meer als 55 en 60 plusser om intern aan de slag te geraken in IT functie (als ge navenante loons verwachtingen hebt toch). Dan wordt al snel de conclusie gemaakt "daar gaan we niet meer in investeren".
In freelance wordt die senioriteit al wat sneller aanvaardt.
ALS ge voor de zekerheid wilt gaan, is 45 wel een goed moment om nog intern te gaan. Aan de andere kant denk ik ook dat ge makkelijk als freelancer aan het werk zult blijven tot uw 65. Dus het is maar de vraag hoeveel "verlies" de zekerheid u waard is. Trek eventueel uw verzekeringen omhoog en neem dat mee in de vergelijking?
Ik wil net het omgekeerde gaan doen want ik voel dat ik te weinig verdien met:

"Ja, dat stond niet in de requirements". Al 10y (!) wordt er een wappie (partieel) betaald om mailtjes te verslepen. 10 y !